Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli 2: työpaikkojen hakeminen ei luo yhtään uutta työpaikkaa!!

Vierailija
08.10.2021 |

Haatainen lätisee aamutelkkarissa mallin puolesta. Hakeminen ei ole ongelma vaan se, ettei kaikille riitä palkkatyötä nytkään. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää puolueilla?! Työnantajia EI voi pakottaa palkkaamaan ketään, miksi sitten työttömiä rangaistaan siitä? Ongelma on myös siinä, etteivät työnhakijat kelpaa työntekijöille lukuisten todellisten ja keksittyjen syiden vuoksi. Siinä olisi valtavasti tehtävää: ikärasismi, koulutusrasismi, ulkonäkörasismi jne. Eipä ole näkynyt muutosta asenteissa.

Kommentit (329)

Vierailija
121/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "työtön" -viha on erikoinen ilmiö. Kuka tahansa voi milloin tahansa joutua työttömäksi, jos työ jostain syystä loppuu.

Sinä päivänä, jos työnantajasi vaikkapa menee konkurssiin, voit sinäkin olla työtön. Ei siinä sen ihmeempiä tarvita.

Siinä sitten selvittelet työnhaun loputtomia koukeroita, että pärjäisit. Tekisi hyvää itse kullekin. Kuitenkin on syötävä ja asuttava. Töihin ei tosiaan vain "mennä". Kukin ala vaatii koulutuksen ja osaamisen, ei osaamatonta palkata.

Ja, jos saisikin jonkin 9 €/tunti -paikan, joutuisi melko varmaan turvautumaan lisäksi asumistukeen yms. Olisiko silloin parempi ihminen? Missä ero?

Laitettaisiinko työt kiertoon, niin että työttömyydestä osattomat saisivat myös kokea tämän Paratiisin missä ollaan vaan ja nautitaan! Sellaistahan työttömyys varmastikin on, varsinkin kun ei ole omalle kohdalle osunut.

Saati 9e/PÄIVÄ - paikan.

Vierailija
122/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut työttömänä ja muistan kuinka juttelin tilanteestani virkailijan kanssa. Hän sanoi minulle, että nyt pitää hankkia sitä työtä tai uutta koulutusta nopeasti, koska minulla neljänkympin raja siintää ja sen jälkeen minua ei kukaan työnantaja palkkaa. Aika karua, että ikärasismi on noin voimakasta ja alkaa noin nuorena, eikä kukaan yritäkään kitkeä sitä pois. Onhan se hullua ajatella, että nelikymppinen ei enää muka jaksaisi tai osaisi tehdä töitä. Tuskin nuoremmat työntekijätkään haluavat sitä, että nelikymppiset ajetaan pois työelämästä ja heistä tulee vain menoerä. 

Itsellä siintää 60v, ajatteleppa omalle kohdalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole työttömissä, vaan hallituksen toimissa! Ja jos asuu pienellä paikkakunnalla niin pakotetaan hakemaan siis kaikkiin paikkoihin mitä tuppukylästä löytyy vaikka ei etsittäisi siellä työntekijöitä?:D

No kuule, ihan pääkaupunkiseudulla osa ihmisistä tekee päivittäin 60-90 minuutin työmatkaa per suunta, mutta työtönkö on niin onneton, että hän ei pysty hakemaan töitä yhtään sen tuppukylänsä ulkopuolelta?

No kuule, kaikilla ei edelleenkään ole sitä autoa käytössä, eikä rahaa matkustaa edestakaisin,sekä se että monilla ei ole varaa muuttaa, eikä kaikissa tupukylissä bussit kulje, ainakaan säännöllisesti,capish???

Itse olen aikanaan veivanut ennen auton ostamista työmatkani julkisilla ja se oli pahimmillaan se 90 minuuttia laaki ja ihan pääkaupunkiseudulla. Lippu taisi olla jotain 90 € / kk siihen aikaan. Kyllä niissä tuppukylissäkin sitä bussia useimmiten pari kertaa päivässä kulkee ja jos nyt ihan aikuisten oikeasti meinaa päästä töihin niin eipä kuule joissain tilanteissa ole muuta vaihtoehtoa kuin hilautua sieltä vihonviimeisestä periferiasta vähän lähemmäksi kaupunkikeskustaa ja yllätys, yllätys, yhteiskunnastamme löytyy erilaisia tukimuotoja myös tähän, kun vähän viitsi selvittää. 

Haluatko, että käännän sanomiseni myös italiaksi, kun tunnut olevan kielimiehiä?

No ei kuule tuppukylissä ole julkisia. Viimenen bussi meni 15v sitten.

Nyt lähin bussi menee 30km päästä.

No olisikohan se sitten syy muuttaa vähän parempien kulkuyhteyksien päähän niin töitäkin löytyy? Muuttoihin saa tukea ja kun käväiset Kelassa kertomassa, että lähin bussi menee 30 km päästä joka vähän vaikeuttaa työllistymistä niin ne kelaavat sulle punaisen maton esiin ja miettivät, että mistä löydetään miehelle kämppä kaupungista, että pääsee töihin?

Muuttoon saa tukea jos muuttaa kun on jo saanut työpaikan, ei ihan mihin tahansa muuttoon. Ja sekin tuki tulee jälkeenpäin lippusten ja lappusten jälkeen, eli se raha muuttoon pitää olla itsellä, sillä ei yksikään muuttofirma velaksi työtä tee niin että sitten maksetaan kun kela korvaa.

Vierailija
124/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle työpaikan hakeminen on rangaistus?

Poistetaan työttömyysetuus ja huomataan, että väki meneekin töihin, kun ei saa rahaa kotona makoilemalla.

Ei ne sen enempää töihin mene kun sinne ei vain mennä. Työnantaja sen päättää ottaako töihin. Ainoaksi työpaikasi jää rikollisuus. Siellä on jatkuva työhön otto ja etenemis mahdollisuudet niin pitkään kun on elossa.

Meillä oli 70-luvulla nykyistä huomattavasti niukempi työttömyysetuus eikä rikollisuus silti ollut mainittavasti nykyistä korkeampi. Tanskan mallissa työtön menee kunnalle töihin työttömyyskorvausta vastaan eli etuutta ei saa, jos ei tee osuuttaan yhteisön töistä. Suomalaiselle on liikaa jo sekin, että joutuu hakemaan töitä ja osoittamaan työnantajalle, että haluaa itse ansaita elantonsa.

70-luvulla oli palkatkin nykyistä huomattavasti niukemmat. Samoin kaikki kustannukset.

Onko sinusta todellakin n. 500e aivan ylenpalttisen suuri summa elämiseen kuukaudessa? Miten itse sillä eläisit?

Toki työttömyyskorvaus on pieni mutta ainakin minä saan lisäksi asumistukea ja välillä muutakin joten elän oikein hyvin. Hyvin harva muukaan työtön elää pelkällä työttömyyskorvauksella. 

No minä en saa kuin työmarkkinatuen, ja sama koskee kaikkia joiden puoliso saa edes jonkunlaista palkkaa. Mitään asumistukea ei tule, toimeentulotuesta puhumattakaan.

Vierailija
125/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyväpalkkaisessa duunariammatissa ja työt loppuivat parisen vuotta sitten työpaikan suljettua ovensa. Hyväksyin sen etten vastaavaa enää saa ja lyhyen koulutuksen jälkeen toiseen ammattiin ja töitä riittää. Ammatti on monien mielestä niin halveksittu että mielummin ikityötön vaikka mielummin ja palkka entiseen verrattuna pieni. Elätän kuitenkin palkallani itseni ja kun ikää 50+ niin ilman huippukoulutuksia kannattaa olla realisti oman työllistymisen suhteen. Ainakin täälläpäin työntekijät niin haluttuja että nykyinen työnantaja hakee koko ajan oppisopimuksella tulijoita. Saisi siis lähes täyden palkan ja koulutuksen samalla. Taitaa alle 200 euroa jäädä täydestä palkasta koulutuksen ajalta ja tuo koulutusaika on lyhyt. Ikärasismiakaan ei ole ollut mutta tulijoita ei juuri ole. Ainakaan suomalaisia. 

Vierailija
126/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva ministeri kertoi, että miten hyvälle se tuntuu työttömästä kun hänestä välitetään ja kuljetaan rinnalla. Kyllä minulle työttömälle tuli sitten niin hyvä olo tästä rouva ministerin kommentista, että ihan välitetään työttömästä.

Itse en ainakaan haluaisi mitään välittämistä ja rinnalla kulkemista, osaan ihan itse asiani hoitaa, aikuinen ihminen. Viranomaista en tarvitse rinnalle kulkemaan. Ei kaikki työttömät ole avuttomia kädestä pidettäviä.

Vierailija
127/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille työttömille työpaikka, miten se onnistuisi? Ne, jotka vaativat työttömiä vaan menemään töihin, niin varmasti tarjoavat sen työpaikan, eikö niin?

Aktiivimallin tarkoitus ei ole synnyttää uusia työpaikkoja.

Vaan aktivoida työttömät hakemaan vapaita työpaikkoja.

Vierailija
128/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hyväpalkkaisessa duunariammatissa ja työt loppuivat parisen vuotta sitten työpaikan suljettua ovensa. Hyväksyin sen etten vastaavaa enää saa ja lyhyen koulutuksen jälkeen toiseen ammattiin ja töitä riittää. Ammatti on monien mielestä niin halveksittu että mielummin ikityötön vaikka mielummin ja palkka entiseen verrattuna pieni. Elätän kuitenkin palkallani itseni ja kun ikää 50+ niin ilman huippukoulutuksia kannattaa olla realisti oman työllistymisen suhteen. Ainakin täälläpäin työntekijät niin haluttuja että nykyinen työnantaja hakee koko ajan oppisopimuksella tulijoita. Saisi siis lähes täyden palkan ja koulutuksen samalla. Taitaa alle 200 euroa jäädä täydestä palkasta koulutuksen ajalta ja tuo koulutusaika on lyhyt. Ikärasismiakaan ei ole ollut mutta tulijoita ei juuri ole. Ainakaan suomalaisia. 

Unohdit kertoa, mikä tuo työ on ja missä päin Suomea työpaikka sijaitsee.

Vierailija
129/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistetaan työttömyysetuus ja huomataan, että väki meneekin töihin, kun ei saa rahaa kotona makoilemalla.

Ei ne sen enempää töihin mene kun sinne ei vain mennä. Työnantaja sen päättää ottaako töihin. Ainoaksi työpaikasi jää rikollisuus. Siellä on jatkuva työhön otto ja etenemis mahdollisuudet niin pitkään kun on elossa.

Meillä oli 70-luvulla nykyistä huomattavasti niukempi työttömyysetuus eikä rikollisuus silti ollut mainittavasti nykyistä korkeampi. Tanskan mallissa työtön menee kunnalle töihin työttömyyskorvausta vastaan eli etuutta ei saa, jos ei tee osuuttaan yhteisön töistä. Suomalaiselle on liikaa jo sekin, että joutuu hakemaan töitä ja osoittamaan työnantajalle, että haluaa itse ansaita elantonsa.

70-luvulla oli palkatkin nykyistä huomattavasti niukemmat. Samoin kaikki kustannukset.

Onko sinusta todellakin n. 500e aivan ylenpalttisen suuri summa elämiseen kuukaudessa? Miten itse sillä eläisit?

Toki työttömyyskorvaus on pieni mutta ainakin minä saan lisäksi asumistukea ja välillä muutakin joten elän oikein hyvin. Hyvin harva muukaan työtön elää pelkällä työttömyyskorvauksella. 

No minä en saa kuin työmarkkinatuen, ja sama koskee kaikkia joiden puoliso saa edes jonkunlaista palkkaa. Mitään asumistukea ei tule, toimeentulotuesta puhumattakaan.

Ethän sinä myöskään elä pelkällä työttömyyskorvauksella koska olet parisuhteessa ja puolisolla on elatusvelvollisuus. Et siis elä 500 eurolla.

Vierailija
130/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kertoa, mikä tuo työ on ja missä päin Suomea työpaikka sijaitsee.

Laitoshuoltaja eli siivooja sairaalassa tietysti ja Kymenlaakso. 

Vierailija
131/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva ministeri kertoi, että miten hyvälle se tuntuu työttömästä kun hänestä välitetään ja kuljetaan rinnalla. Kyllä minulle työttömälle tuli sitten niin hyvä olo tästä rouva ministerin kommentista, että ihan välitetään työttömästä.

Itse en ainakaan haluaisi mitään välittämistä ja rinnalla kulkemista, osaan ihan itse asiani hoitaa, aikuinen ihminen. Viranomaista en tarvitse rinnalle kulkemaan. Ei kaikki työttömät ole avuttomia kädestä pidettäviä.

Ansiosidonnaisella säilyy vielä itsenäinen ote yhteiskuntaan ja työelämään. Ihminen ei edes välttämättä tunne olevansa työtön vaan työmarkkinoilla siirtymävaiheessa oleva omasta työurastaan päättävä aktiivinen toimija.

Ansiosidonnaiselta peruspäivärahallle ja viranomaisten käsiin putoaja menettää omatoimisuutensa ja oman elämänsä itsenäisen hallinnan. Hän jää virkamiesten holhokiksi. Sieltä ei juuri enää nousta työmarkkinoille.

Vierailija
132/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No auta asiaa ja kerro mikä ammatti, paikkakunta ja työnantaja.

Jos et, niin uskottavuus meni siinä.

Vierailija
133/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut työttömänä ja muistan kuinka juttelin tilanteestani virkailijan kanssa. Hän sanoi minulle, että nyt pitää hankkia sitä työtä tai uutta koulutusta nopeasti, koska minulla neljänkympin raja siintää ja sen jälkeen minua ei kukaan työnantaja palkkaa. Aika karua, että ikärasismi on noin voimakasta ja alkaa noin nuorena, eikä kukaan yritäkään kitkeä sitä pois. Onhan se hullua ajatella, että nelikymppinen ei enää muka jaksaisi tai osaisi tehdä töitä. Tuskin nuoremmat työntekijätkään haluavat sitä, että nelikymppiset ajetaan pois työelämästä ja heistä tulee vain menoerä. 

Itsellä siintää 60v, ajatteleppa omalle kohdalle

Maailman suurimpien valtioiden johtajaksi kelpaisit iän puolesta, mutta et suomalaiseen perusfirmaan töihin. 

Vierailija
134/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisella säilyy vielä itsenäinen ote yhteiskuntaan ja työelämään. Ihminen ei edes välttämättä tunne olevansa työtön vaan työmarkkinoilla siirtymävaiheessa oleva omasta työurastaan päättävä aktiivinen toimija.

Ansiosidonnaiselta peruspäivärahallle ja viranomaisten käsiin putoaja menettää omatoimisuutensa ja oman elämänsä itsenäisen hallinnan. Hän jää virkamiesten holhokiksi. Sieltä ei juuri enää nousta työmarkkinoille.

Ansiosidonnaiselta pudotaan työmarkkinatuelle, ei peruspäivärahalle.

Vierailija
135/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on, töitä on, mahdollisuuksia on. Nyt on aika nousta peiton alta, vetää pää pois omasta perseestä ja tajuta että oleskeluyhteiskunnan aika on ohi, eikä kohta ole enää varaa valita vain kirsikoita päältä jos aikoo syödä. Töitä on haettava ja niihin on mentävä oman mukavuus- ja asuinalueen ulkopuolella jos muuten ei työllisty. Ajat muuttuvat, vaikka kuinka nettifoorumeilla protestoisi ja uutisartikkeleihin raivolla kommentoisi. Asenteellisuus ei enää johda mihinkään. Kun tuet katkeavat, alkaa tekemistä ja töitäkin löytyä, niin karua kuin se onkin.

Okei. Sitten yli 320000 kävelee työpaikkoihin vaan sisälle! Silloin elokapina on vain pikkujuttu, kun työtttömät lähtevät töihin!!

Ei ne mene töihin, koska työntekoon liittyy vastuita ja velvollisuuksia, joita ei haluta kohdata. Meillä on todella vähän sellaisia työttömiä, jotka haluavat mennä töihin, suurin osa on tämänkin ketjun perusteella niitä, että töihin mennään vasta sitten, kun palkka on yli 5000 e/kk eikä tarvitse osata mitään.

Miten joku voi olla noin pihalla todellisuudesta? Vai oletko kenties provo?

Miten niin pihalla todellisuudesta? Kun päivässä kohtaa 6 lusmuilevaa työtöntä, joista jokainen keksii tekosyitä sille, että ei voi mennä töihin, niin aika lailla kyyniseksi tässä tulee. Osa-aikatöihin ei mennä, kun etuus pienenee, vakitöitä ei saa, kun ei ole työkokemusta, työkokeilu on orjatyötä ja kun olisi työhaastattelu, niin koira pitää viedä hammaskiven poistoon.

Itse olen juurikin osapäiväisessä työssä ja sovitellulla päivärahalla. Palkka + päiväraha = ihan ok tällä hetkellä. Muita tukia en saa, koska on puolison tulot.

Vierailija
136/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille työttömille työpaikka, miten se onnistuisi? Ne, jotka vaativat työttömiä vaan menemään töihin, niin varmasti tarjoavat sen työpaikan, eikö niin?

Aktiivimallin tarkoitus ei ole synnyttää uusia työpaikkoja.

Vaan aktivoida työttömät hakemaan vapaita työpaikkoja.

Hallitus ei voi lisätä julkisia työpaikkoja. Niihin ei riitä rahaa. Valtio elää jo nyt ulkomaanvelan varassa.

Vierailija
137/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaiselta pudotaan työmarkkinatuelle, ei peruspäivärahalle.

Itselläni ei ainakaan maksettava summa muuttunut mihinkään...etuuden nimi vain muuttui, kun tietyn ajan oli työttömänä.

Vierailija
138/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti välitetää. Se on osa suunnitelmaa. Jokainen uusi työtön on potentiaalinen SDP äänestäjä. 

Vierailija
139/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä myöskään elä pelkällä työttömyyskorvauksella koska olet parisuhteessa ja puolisolla on elatusvelvollisuus. Et siis elä 500 eurolla.

Vain AVIOpuolisolla on elatusvelvollisuus.

Vierailija
140/329 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kommentissa on tiivistettynä  ymmärrys tälle työttömyystilanteelle. Tätä samaa älyllistä tasoa on päättäjien päätökset/yritykset parantaa työttömyyttä.  Kukaan muu ei ymmärrä sitä todellista tilannetta kentällä, vain työttömät itse. Jankataan samaa valhetta työttömyydestä vuodesta toiseen ja ihmetellään kun mikään ei muutu :D Mistä löytyis se älykkyys tehdä asioille jotain muuta kuin rangaista työtöntä joka on syytön tilanteeseen, muuttaa käytäntöjä ja byrokratiaa että näistä ongelmista päästäisiin. Työttömillä on ajatuksia, ehdotuksia, ideoita, mutta väen vängällä halutaan pitää tämä iso "paarialuokka" johon voidaan lyödä leimaa ja välillä sivaltaa sanansäilällä ja katsoa alaspäin. 

No sinun ratkaisusi on se, että yhteiskunta lähettää joka kuukausi palkkashekin työttömälle kotiin eikä puutu millään tavalla siihen mitä hän tekee. Useat tutkimukset osoittavat, että pitkittyvä työttömyys on osaltaan syy myös ennenaikaisiin eläköitymiseen, mt-ongelmiin, päihdeongelmiin ym. jonka kulut lankeavat niin ikään veronmaksajien maksettavaksi joten vaikka sinä et niihin ehkä hajoakaan niin ymmärrät varmaan viisaana ihmisenä, että lasku tulee olemaan näillä tilastoilla riskin eskaloituessa niin suuri, että sitä ei voida ottaa?

On varmasti osaltaan syy, JOIDENKIN työttömien kohdalla. Nyt mediassa, yrityksissä ja täällä puhutaan vain ja ainoastaan siitä että JOKAINEN pitkäaikaistyötön on mt- ja päihdeongelmainen ja piste. Ei edes haluta nähdä heitä terveinä työkykyisinä ihmisinä jotka haluaa oikeasti osallistua yhteiskuntaan, mutta myös ajatella samalla oman talouden kannalta kannattavasti, ihan kuten jokainen yrittäjäkin. Kyllä moni työkin aiheuttaa noita ongelmia, työpaikoilla on jäätävä tahti ja surkeaakin surkeampia työilmapiirejä ja naurettavaa johtamista. Kyllä ne sairastuttaa ihmisiä ihan yhtä paljon. Jotainhan tälle systeemille pitää tehdä, ei tämä voi näin jatkua. Työtä pitää jakaa, kaikille ei riitä työtä. Silti jokaisen pitää saada oma elantonsa, eikä tehdä työtä ja nostaa veronmaksajien maksamaa tukea samalla. Huvittavinta ovat nämä (ehkä sinun kaltaiset) matalapalkkatyöntekijät jotka isoon ääneen mekastavat kuinka MINÄ maksan veroillani työttömän elättämisen kotisohvalle, eikä ymmärretä että itse ovat ihan samalla tavalla saamassa yhteiskunnan tukia lasten koulutukseen ja muuhun kivaan maksuttomaan palveluun. He eivät vain saa sitä rahaa tililleen vaan saavat palvelut toisten maksamana. 

Miten me voimme jakaa töitä, kun täälläkin kilvan maristaan, että en mene orjatöihin! Haluan ison palkan! Haluan töitä kodin vierestä! Haluan edetä, vaikka minulla ei ole koulutusta! En tee mitään raskasta!

Koulutus on panostus tulevaisuuteen, työttömälle loikoilusta maksaminen ei ole yhteiskunnalle järkevä sijoitus.

Olen koska tahansa valmis jakamaan työni, kunhan se työt kanssani jakava suostuu tekemään töitä ilman kahvi- ja ruokataukoja, jos työaikaa on vain 6 h.

Jännä että minä olen lukenut täältä kaikki keskustelut työttömyydestä enkä ole kertaakaan nähnyt tuollaisia väitteitä. Tosiasia on se että kenenkään ei pidä tehdä työtä ilmaiseksi eli orjatyötä. Joku täällä aina kommentoi että työttömät haluaa 5000€/kk palkan, mutta yhtään työttömän kommenttia en tuollaisista palkkatoiveista ole nähnyt, vain teidän työttömiä arvostelevien kommenteissa. Närkästyneenä liioittelette. Työttömät puhuu vain siitä että mikä on taloudellisesti kannattavaa työntekoa, sillä jokainen keskivertoälykäskin ymmärtää sen että työssä käyminen maksaa ellei satu asumaan sen työpaikan vieressä (kulkeminen, vaatteet, ruoat, lastenhoito jne). Jos on työttömänä kotona, pärjää paljon pienemmillä kustannuksilla. 

Teetkö itse työvuoroasi aina ilman taukoja? vai miksi haluat että toisen puoliskon tekevä luopuu omista TES eduistaan? Olen kyllä useinkin tehnyt 6h vuoroja ilman taukoja, tein usein 9h vuorojakin ilman taukoja. Meni terveys, enkä tee enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi