Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?
Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?
Kommentit (153)
Meistä tehtiin lasu ja sitten ao. viranomainen otti yhteyttä. Hänelle sitten kerrottiin, että kyllä, meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat yli 30v ja asuvat omissa asunnoissaan ja tässä asunnossa asuu vain kaksi eläkeläistä. Sitten naapuri tuli kertomaan, että hänestä on tehty lasu. Hänen vanhempi lapsensa asuu omassa asunnossa ja nuorempikin on jo yli 25v. Täällä taitaa asua joku himolasuttaja.
Kusettelen koiraa talon nurkilla. Meillä ei ole koiraa. Olin naarmuttanut parkkipaikalla naapurin autoa. Naarmut olivat naapurin auton kurajälkiä.
Ei ollut nimetön naapuri vaan ihan allekirjoittamansa valituksen laittoi postiluukusta, mutta valituksen aihe oli se, että autopaikalla olevan automme katolla, (siis katolla/konepellillä, ei esim. ympärillä) oli liikaa lunta. Se pitäisi kuilemma harjata pois päivittäin, vaikkei autolla liiku mihinkään.
Toisella kertaa valitti siitä, että taaperoikäinen lapsemme kasaa palikkatorneja (luonnollisesti ihan keskellä päivää), jotka kaatuvat.
Terveisiä vaan, jos tunnistat itsesi!
Vierailija kirjoitti:
-Että koira haukkuu... ei ollut koiraa
-Että mun auto on pysäköity väärin... ei ollut autoakaan
-Että hirveä meteli öisin... en tiedä kuka mun kodissa oli viikon työmatkan aikana käynyt öisin mökäämässä
.... muutin tämän häirikkö mummon takia pois. Nyt ihan oma rauha keskellä mettää.
Tää sama. Muutin pois ja sama valitus seuraavalle asukkaalle. Eipä hänkään siellä kestänyt puolta vuotta kauempaa.
Keittiön viemäri meni tukkoon ja avasin sitä karhupumpulla vähän vajaa 10 illalla. Mies tuli näyttämään miten homma toimii voimalla, jolloin viereisen lavuaarin viemäristä lensi likavedet meidän naamalle. Naurettiin kauheasti niin jo soi ovikello, joku mamma siellä närkästyneenä käski lopettaa tyhjännauramisen…
Palasin töistä niin ovessani oli lappu "Ole hyvä, naapuri, ja SIIVOA SOTKUSI HETI". Oveni edessä oli kasa sahajauhoa. Se oli tippunut rappukäytävän katosta, johon oli joku huoltomies käynyt ilmeisesti poraamassa jonkun lampun tai vastaavan.
Mulle valitettiin siitä että autopaikallani nähtiin niin harvoin auto. Olin kuitenkin autopaikan ihan rahalla ostanut.
Yläkerran naapuri valitti kun kuljin koiran kanssa pihalla.Siis vain ovesta ulos ja pihan läpi puistoon.Millähän muuten olisi päässyt ulos?Otin onkeen ja muutin rivariin...Ja kertaakaan ei tosiaan mitään jätöksiä tms koirasta jäänyt...
Vierailija kirjoitti:
Joku ämmä valitti roskakatoksessa että roskasäiliöt pitää täyttää tasasesti. Eli siten että laittaa aina siihen säiliöön missä on eniten tilaa niin tulee yhtä aikaa täyteen. Vilkaisin kulman alta sillä silmällä että nyt on ämmä parempi pitää turpa kiinni, avasin ensimmäisen säiliön ja laitoin roskapussin siihen katsomattakaan muita säiliöitä ja painuin ulos asioilleni.
Ei sanonut enää mitään perään, eikä ole onneksi jatkossakaan puhunut minulle mitään.
meillä on tällainen tapaus myös kerrostalossamme, tosin hänen mielestään roska-astioita pitää alkaa täyttää siten, että takimmaisena oleva täytetään ensin. Se kuulemma helpottaa kaikkien työtä. Kun ihmiset eivät häntä tottele, niin hän käy sitten siirtämässä niitä roskapusseja ja samalla tarkistaa, että jätteet on lajiteltu oikein.
Naapurin papparainen oli keksinyt (mielestään) taloyhtiön luvalla, kuinka polkupyöriä pitää säilyttää. Hän oli laittanut telineen rinteeseen niin, että sinne piti kiertää nurmikon kautta ja etupää oli alamäkeen. Vähemmän yllättäen sitä ei käyttänyt kukaan "oikein", josta hän päätteli, että moinen temppu rikkoo lakia. Sentään hän ei soittanut poliisia, mutta kokosi taloyhtiön mummot taakseen ja kierteli koputtamassa kämppien oviin, että kohta tulee sakot ja rikosrekisteri.
Tämä tietenkin tapahtui näin etätyö aikana klo 9 aamulla kesken kokouksen, joten en heti avannut ovea, mutta lopulta oli pakko keskeyttää asiakas, että pääsen katsomaan, mikä hätänä.
Eiköhän siellä ollut tämä vanhuskööri, joka aloitti raivoamisen ja vaahtoamisen heti, mistä itsekin suutuin, kun työtkin oli keskeytetty noin absurdilla asialla.😅 Tästä sanoessani sain kuulla, ettei tuon näköinen, pyöräilevä juippi voi mitään bisnes-töitä tehdä ja pummina olin vain nukkumassa. Siinä kohtaa päätin vain ratkaista asian, ennen kuin menee fyysiseksi ja kannoin telineet saavutettavaan paikkaan. Pilasin kuulemma kalliin työn ja taloyhtiö ja poliisi puuttuu vielä, jne. Noh, kukaan ei ole puuttunut, ukkoakaan ei ole näkynyt ja pyöräparkki nököttää yhä siinä, mihin se siirsin. Oli kyllä yksi hulluimmista naapurikiistoistani ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ämmä valitti roskakatoksessa että roskasäiliöt pitää täyttää tasasesti. Eli siten että laittaa aina siihen säiliöön missä on eniten tilaa niin tulee yhtä aikaa täyteen. Vilkaisin kulman alta sillä silmällä että nyt on ämmä parempi pitää turpa kiinni, avasin ensimmäisen säiliön ja laitoin roskapussin siihen katsomattakaan muita säiliöitä ja painuin ulos asioilleni.
Ei sanonut enää mitään perään, eikä ole onneksi jatkossakaan puhunut minulle mitään.
Entisessä talossa jossa asuin oli pari tyyppiä jotka käytti hereilläoloaikansa siihen että katselivat ikkunasta jun joku vei roskia, ja sitten kipin kapin avaamaan roskapussit. Jos roskissa oli heidän mielestään jotain epäilyttävää, niin antoivat palautetta. Kjun tämän huomasin, aloin viemään roskani lähellä asuvien vanhempieni roskikseen (oktalo). Tästähän tulikin sanomista kun eivät voineet roskiani dyykata. Kuulemma roskia ei saa viedä talon tontilta pois, että se on rikos.
Mitä tuohon nyt olisi enää voinut sanoa.
olisit halannut silmät tyhjyyteen tuijottaen roskispussia ja sanonut TSH-saagan klonkun tyyliin hiukan käheällä äänellä "My treasure..." ja heijannut sitten halauksessasi olevaa roskapussia. Voin taata, että sen jälkeen ei olisi sinulle enää valitettu roskista :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle valitettiin siitä että autopaikallani nähtiin niin harvoin auto. Olin kuitenkin autopaikan ihan rahalla ostanut.
Mun autopaikka yritettiin ihan yhtiökokouksessa ”kaapata”, koska mulla ei ollut puoleen vuoteen autoa. Sanoin että meen vaikka siihen seisomaan jos haluan, se on mun maksama…
Vierailija kirjoitti:
-Että koira haukkuu... ei ollut koiraa
-Että mun auto on pysäköity väärin... ei ollut autoakaan
-Että hirveä meteli öisin... en tiedä kuka mun kodissa oli viikon työmatkan aikana käynyt öisin mökäämässä
.... muutin tämän häirikkö mummon takia pois. Nyt ihan oma rauha keskellä mettää.
Täällä on ihan samanlainen riivaaja. Valituksenaiheita tähän mennessä: kuvitteellinen vaatteiden tuuletus parvekkeella (mitä en edes ole harrastanut), asunnon ovesta kulkeminen (ihan normaaliin päiväsaikaan eikä mikään ramppaaminen), oven saranan narahtaminen. Näistä olen saanut kuulla olevani mm kuvottava valehtelija, haiseva, edesvastuuton ja kykenemätön asumaan kerrostalossa.
Olen koko ikäni asunut kerros-ja rivitalossa enkä ikinä ole saanut minkäänlaista valitusta naapurilta. Päinvastoin olen saanut kuulla olevani hiljainen ja siisti sekä entisiltä naapureilta ja vuokranantajilta. Järjestyssääntöjä noudatan ja pyrin huomioimaan muut. Mietin kanssa pois muuttamista. Ei tämmöistä kukaan jaksa.
Imuroinnista päiväsaikaan - valituksessa isännöitsijälle tarkka viikonpäivä ja kellonaika, koska toistuva ongelma 😮
Meillä kävi siivooja, ja se ehkä ärsytti. Mutta ei siis imuroida usein, korkeintaan kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran heppu tuli ovelle ja valitti että meillä porataan seinään ja ääni häiritsee häntä. Ainut että kukaan talossa ei ollut porannut yhtään mitään. Oli vissiin lääkkeet ottamatta. Muutettiin aika pian pois onneksi, oli väliaikainen vuokra-asunto oman talon rakentamisen ajan.
Vastavaa tapaus minulla joskus 90 luku Kontulankujalla 2. Helsinki 94.Oi pääsiäinen ja kipeänä yksin kotona, eli vuotessa. Toinen lapsista Forssassa,toinen urheilu leirillä. Asuin silloin 5 kerros ja seinä naapurini,toiseta rapusta hakka ikkunan. Ikkunat kun vierekkäin.Avasin tuletus ikkunan. Huutaa kuin hinaaja,lopeta se poraaminen ja heti.Sanoin häiritsee se poran ääni minuakin. Olen koti yksin ja en omista edes poraa naisena!Räpäsi ikunansa kiinni. Elementti talot 8 kerrosta Helsingin kaupungin vuokra talo. Elementtejä myöten äänet kulkee ja vältämättä ne ei tule seinä naapureiltan tai Ylä/ alkertalaisilta.Sen aikaseen talotoimikunna puheen johtajaan pihalla kun näin, samaa pääsiäistä pyhinä.Otin asian puheeksi ! Nauroi ja sanoi: minulla poratiin,joku oli häntä siis autamassa poraus asia! Eli hän asui se viereinen rappu jossain kerros,josta mies 5 kerros hakasi ikunaani ja miulle syytömälle raivosi,lopeta se poraaminen. Sillailla! Oneksi en siellä asunut enää vuosikymeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi miksi melkein jokainen on Mt-ongelmainen. Mä toivon sydämeni pohjasta, että näitä kauhutarinoita kirjoittaa tyyliin vain 0,0000001% Suomen kansasta. Todella ahdistavaa, että häirikkö syyttää syytöntä häiriköksi.
Näille psykoosi-potilaille pitäisi olla oma psykoterapeutti-tuki-palvelutalo.
Vaikka psykoosi on sairaus ja sairastuminen on ikävää, se ei vain ole oikein, että he terrorisoivat sairautensa vuoksi muita, koska eivät kykene erottamaan harhoja todellisuudesta.
Jos tämän kaltainen palvelutalo olisi olemassa, he saisivat edelleen elää itsenäistä elämää sillä erolla, että heidän henkilökohtainen psykologi, psykiatri yms käy säännöllisesti tarkistamassa heidän hyvinvointiansa.
En tiedä mielisairaalan käytännöistä mitään, mutta tälläinen palveluasuminen pitäisi ottaa osaksi mielenterveyskuntoutusta. Kun pääsee sairaalasta pois, normaali elämä saattaa tuntua shokilta sairaalan jälkeen ja tämä olisi kevyt pudotus normaaliin.
Oman kokemukseni mukaan ehdottomasti suurin osa näistä kerrosralokiusaajista on vain sadistisia ikäviä mulgeroita, eivätkä mitään psykoosia sairastavia. Joku kunnioitus nyt mielensairauksista kärsivillekin.
Kukaan ei myöskään ole potilas sinulle, jos et ole töissä sairaalassa tai tk-ssa töissä.
Voi kuule. Kyllä persoonallisuushäiriökin ON sairaus.
Mutta jokatapauksessa naapurista valittaminen on kunnianloukkaus ja kunnian loukkaus on rikos ja siksi pitäisi olla olemassa turhien valitusten kiintiö jonka täyttyessä poliisin huostaan
Naapurin nuori (!) rouva tuli valittamaan,
että voisinko minä ja toinen naapuri lopettaa Hesarin tilauksen, koska rouva herää kuulemma siihen kun meidän postiluukut kolisee. Kerroin hänelle etten todellakaan lopeta lehden tilausta ja neuvoin ottamaan yhteyttä HS jakeluun, jospa ohjeistaisivat jakajansa "hivuttamaan" hiljaa postiluukut auki ja kiinni! 😉
Menin siivoamaan mummoni uutta (kerrostalo)asuntoa. Noin puolen tunnin päästä ovelle tuli naapurin mummeli valittamaan siitä, että laskemme vettä. Selitin sitten että joo, me siivotaan täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Olisikin valittanut isännöitsijälle, mutta soitti poliisit. Syynä oli ilmeisesti tuolien liikuttaminen, tosin hänen mukaansa minulla oli bileet.
Joopajoo, ei ne turhaan lähettele partioita. Vituuttaako noin pahasti keskeytyneet bileet?
Näkyyhän sitä isoista huoneiden ikkunoistakin verhoja kadulle?