Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?

Vierailija
07.10.2021 |

Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä aamuna ovikello soi. Isännöitsijä siellä tuli valittamaan, että asunnossani oli viikonloppuna juhlittu kovaäänisesti ja siitä oli joku asukas valittanut.

Joku oli varmaan kuullut harhoja, koska olin juuri sinä viikonloppuna matkoilla. Eikä asuntoa käyttänyt kukaan muukaan, kuin minä.

Sanoin isännöitsijälle, että saavat etsiä jonkun muun syyllisen siihen juhlintaan. Talossa asui vanhempaa, melkoisen kyttäävää väkeä.

Olin hiljainen asukas, mutta nuorena ihmisenä automaattisesti talon häirikkö joidenkin mielestä.

Vierailija
62/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan nuorena sairaanhoitjana tein paljon ilta- ja yövuoroja päivystyksessä. Asuin pienessä yksiössä Helsingissä. Talossa oli useita yksiöitä jotka oli tehty isommista asunnoista. Seinät oli todella ohuet. Terveyskeskuspäivystys sulkeutui klo 23 ja kotona olin noin tuntia myöhemmin. Arvatkaapa vaan mitkä valitukset sain suihkussa käymisestä. Yritin olla nopea ja menin aika pian nukkumaan. En esimerkiksi alkanut kokkailla mitään.

Kaksi seinänaapuria välitti ja mua alettiin jo uhkailla häädöllä. Onneksi sain toisen asunnon jossa vastaavaa ongelmaa ei ollut.

Oikeastihan tuossa pitäisi valittaa taloyhtiölle että miksi ei ole kunnon äänieristystä kun jokainen normaali elämisen ääni kuuluu parille naapurille. Ei ihmisiä voi estää elämästä ja peseytymästä. Työajat on mitä on, eikä likaisena kukaan halua mennä nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ensimmäiseen omaan kotiini Töölöön, olin nuori ja menevä. Taloyhtiön mummeleilla oli tietenkin vähän eri aikataulut kun meikäläisellä. Sain valituksia siitä, että kuului askeleita yöllä, puhelin soi yöllä/illalla liian myöhään (lankapuhelinaikaan). Puhelin soi muistaakseni kerran keskellä yötä ja toki varmaan askeleita kuului kun lähdin puoliltaöin baariin ja tulin aamuyöstä. Se on se elämä sellaista.

Vierailija
64/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan nuorena sairaanhoitjana tein paljon ilta- ja yövuoroja päivystyksessä. Asuin pienessä yksiössä Helsingissä. Talossa oli useita yksiöitä jotka oli tehty isommista asunnoista. Seinät oli todella ohuet. Terveyskeskuspäivystys sulkeutui klo 23 ja kotona olin noin tuntia myöhemmin. Arvatkaapa vaan mitkä valitukset sain suihkussa käymisestä. Yritin olla nopea ja menin aika pian nukkumaan. En esimerkiksi alkanut kokkailla mitään.

Kaksi seinänaapuria välitti ja mua alettiin jo uhkailla häädöllä. Onneksi sain toisen asunnon jossa vastaavaa ongelmaa ei ollut.

Tuollaiset olemattomat seinät ovat järkyttäviä. Ystäväni asui juuri tuollaisessa asunnossa. Ohuen seinän takana asui mummo, joka ensinnäkin ryki äänekkäästi koko ajan. Lisäksi hän huudatti televisiota kovalla äänellä.

Ystäväni kesti tuota puoli vuotta ja sitten muutti pois.

Vierailija
65/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin ensimmäiseen omaan kotiini Töölöön, olin nuori ja menevä. Taloyhtiön mummeleilla oli tietenkin vähän eri aikataulut kun meikäläisellä. Sain valituksia siitä, että kuului askeleita yöllä, puhelin soi yöllä/illalla liian myöhään (lankapuhelinaikaan). Puhelin soi muistaakseni kerran keskellä yötä ja toki varmaan askeleita kuului kun lähdin puoliltaöin baariin ja tulin aamuyöstä. Se on se elämä sellaista.

Siinähän oli muille asukkaille vähän kytättävää ja sisältöä elämään.

Vierailija
66/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako rivitaloasuja vastata?

Vastaan kuitenkin: naapuri (vanha mamma) valitti ihan tosissaan että minun pitää karsia marjat koristepensaasta koska linnut kuulemma ottaa ne marjat ja nokkii/kätkee ne hänen ikkunamarkiisiinsa :D 

Sama täti vaati viime kesänä (kovat helteet koko kesän) että vaatteet ei kuivu ulkona koska pyykkitelineen vieressä on mäntyjä. Isännöitsijä sitten kaadatti ne :D 

Voi että kun ihmiset keskittyis siihen omaan elämään ja yrittäis edes sopeutua asioihin, luontoon ja säähän.

Eikös hän niin tehnytkin.

No sama mamma on nyt varmaan 3-4 kesää myrkyttänyt muurahaisia pihaltaan. Jännä että minun pihalla niitä ei näy kuin satunnaisesti muutama eikä niistä ole ollut mitään haittaa koskaan 15v aikana. Hänellä niitä on koko asunto täynnä ja myrkkyä kylvää sisälle ja ulos, ympäri taloa. Luontoon nyt vaan kuuluu muurahaiset, linnut ja puut. Kaikkea elämää ei voi hävittää ympäriltään ja fiksut sopeutuu ja hakee muita tapoja kuivattaa pyykkinsä, esim sisällä tai omalla terassilla. Kuten me kaikki muutkin tehdään ilman mitään ongelmia ja meteliä päivän selvistä asioista. Niitä marjojakaan ei ole koskaan löytynyt seinistä eikä ikkunanraoista koko aikana mitä olen tässä asunut. Kun ei ole omaa elämää, eikä siinä mitään mielenkiintoista, pitää keksimällä keksiä ongelmia ja keksimällä keksiä juoruja ja puukottaa selkään. Nämä hän osaa kyllä!

Vierailija
67/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapuri: pieni lapsemme juoksenteli ja tömisteli päiväsaikaan, n. klo 14.

Vierailija
68/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kylläkin rivarissa, mutta sieltä sain aina valitusta, kun palasin iltavuorosta ja käytin muun muassa mikroa ja vessaa hiljaisuuden aikana. Samaa valitusta tuli ennen yövuoroon lähtöä. Yksinasuva eläkeläismamma siis toisena seinänaapurina. Asuttiin siellä puolivuotta ja muutettiin takaisin kerrostaloon. Kerrostaloissa asuessa ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
69/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oi miksi melkein jokainen on Mt-ongelmainen. Mä toivon sydämeni pohjasta, että näitä kauhutarinoita kirjoittaa tyyliin vain 0,0000001% Suomen kansasta. Todella ahdistavaa, että häirikkö syyttää syytöntä häiriköksi.

Näille psykoosi-potilaille pitäisi olla oma psykoterapeutti-tuki-palvelutalo.

Vaikka psykoosi on sairaus ja sairastuminen on ikävää, se ei vain ole oikein, että he terrorisoivat sairautensa vuoksi muita, koska eivät kykene erottamaan harhoja todellisuudesta.

Jos tämän kaltainen palvelutalo olisi olemassa, he saisivat edelleen elää itsenäistä elämää sillä erolla, että heidän henkilökohtainen psykologi, psykiatri yms käy säännöllisesti tarkistamassa heidän hyvinvointiansa.

En tiedä mielisairaalan käytännöistä mitään, mutta tälläinen palveluasuminen pitäisi ottaa osaksi mielenterveyskuntoutusta. Kun pääsee sairaalasta pois, normaali elämä saattaa tuntua shokilta sairaalan jälkeen ja tämä olisi kevyt pudotus normaaliin.

Oman kokemukseni mukaan ehdottomasti suurin osa näistä kerrosralokiusaajista on vain sadistisia ikäviä mulgeroita, eivätkä mitään psykoosia sairastavia. Joku kunnioitus nyt mielensairauksista kärsivillekin.

Kukaan ei myöskään ole potilas sinulle, jos et ole töissä sairaalassa tai tk-ssa töissä.

Vierailija
70/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen heippalappu alakerrassa. 5 vuotta asuttu. Uusi naapuri asui 2 viikkoa. Ja valitti heippalapulla keittiönkaapin paukahdusta jonka aiheutti ekaluokkalainen aina sieltä lasia ottaessaan. Ei siis kovin myöhään, eikä jatkuvasti. Nauroin maha kippurassa. Oltiin muuttamassa pois ja jätin asian seuraavan asukkaan pyynnöksi tilata uudet silikonistopparit. Sulaneiden tilalle. Kaikesta sitä ihminen häiriintyykin.

Vierailija
71/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri valitti hissin oven paukahduksesta päivisin. Öisin kun harvoin kuljettiinkaan hissillä. Pitää kuulemma painaa hissin ovi hiljaa kiinni. Ihan oikeasti, eiköhän ole taloyhtiön asia hoitaa hiljainen hissin ovi?

Vierailija
72/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille valitettiin aiemmassa kerrostalossa vaikka mistä, naapuri siis, joka oli aikamoinen kyylä. en edes muista kaikkea. ja isosisko joka asui perheensä kaa samassa talossa&rapussa sai valituksia yhdeltä toiselta naapurilta ja laskuja jopa turhasta. mutta meille vastapäinen naapurimme(tämä kyylä siis) valitti mm melusta(päivällä), vieraista, VIERASparkkipaikalla olleesta poikaystäväni autosta (kävi siis 1-2 viikonloppuna kuukaudessa meillä),valitti ihan vuokratalolle ja vuokratalolta soittivat mun poikaystävälle hänen autostaan :DD joskus tämä kyseinen naapuri huuteli perään joillekin mun sisaruksista ulkona. 

Vierailija
73/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikakaverini ei olisi saanut vieraspaikalle jättää autoa ja joku spurgu kekkuli ilmestyi ryysyissä uhkailemaan että hänellä on oikeus laittaa siihen sakkolappu. Ihmettelin että ketä varten nämä vieraspaikat sitten oikein ovat mutta ei mitään ottanut kuuleviin korviinkaan. 

Vierailija
74/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parvekkeen verhot oli naapurin mielestä rumat, eivätkä sopineet taloyhtiön julkisivuun.

Myöhemmin sain hallitukselta huomautuksen asiasta.

Verhot oli siis ihan tavalliset, yksiväriset keltaiset.

Valittaminen loppui vasta, kun vuokranantaja hankki parvekkeelle sälekaihtimet.

Vierailija
75/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni kukaan ole ikinä valittanut mun asumisestani.

Annan muille kotirauhan ja vain samaa vaadin muilta.

Vierailija
76/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikilla olisi parvekkeilla montaa eriväristä verhoa niin mitä se näyttäisi ulospäin. Sälekaihtien väriset verhot saattavat käydä mutta minäkin laittaisin sälekaihtimet josta saa hajavaloakin ettei näkyvyys peity kokonaan. 

Vierailija
77/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parvekkeen verhot oli naapurin mielestä rumat, eivätkä sopineet taloyhtiön julkisivuun.

Myöhemmin sain hallitukselta huomautuksen asiasta.

Verhot oli siis ihan tavalliset, yksiväriset keltaiset.

Valittaminen loppui vasta, kun vuokranantaja hankki parvekkeelle sälekaihtimet.

Hirveitä rättejä rahvas parvekkeillaan roikottaakin. Talo näyttää slummilta.

Vierailija
78/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vei isohkon pahvilaatikon pahvinkeräykseen. Hän pilkkoi sen vielä osiin ja litisti kasaan. Naapuri tuli valittamaan, että isoja pahvilaatikoita ei saa laittaa pahvinkeräykseen!!!! Mitä väliä viekö sinne pahvinkeräykseen yhden osiin revityn laatikon vai kaksi pienempää, kun keräyslaatikossa kuitenkin oli hyvin tilaa.

Vierailija
79/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavin. No, se on varmaan se, kun pari kerrosta ylempänä asuva päihdeongelmainen huutelee kadulla, että siinä sitä on niin leuhka tyyppi että, oikeen hapannaama, eikä edes moi sano.

Siinä se.

Herralla on ongelmansa! Mutta hakee ongelmat muille. Niin joo, tää myös väittää, että tässä on heitelty hänen ja tyttöystävänsä (vai lieneekö oikeesti ihan sisar) autoon kanasalaatteja (auton omistaa joku sukulainen, on vain näiden käyttöön annettu), ja toinen asia mitä se väittää sekopäisyyksissään, on se, että sen pikkupoikaa joka on milloin 6- ja milloin 8-vuotias, niin sitä on jahdattu ympäri kyliä oikein tukka putkella vissiin.

Että sellanen tapaus. Tää päihdeongelmainen myös kerää nimilistaa, jotta tämä hänen vihaamansa menettäisi asuntonsa, siis saisi häädön. Ja juu, mitäs vielä, ai niin, sitä se myös huutaa, että tiedätkö kuinka moni täällä vihaa sinua.

No, mitäpä se minua liikuttaa, jos joku päihdeongelmainen ja mt-ongelmainen minua vihaa, minä kun en tätä herraa edes nimeltä tunne kun hän asuu tässä talossa jonkun edellisen asukkaan nimissä, sillä ovessa tai nimitaulussa ei ole nimi vaihtunut vaikka asukas onkin, sen kuitenkin tiedän ettei sen ongelmaisen ja tyttöystävänsä (tai mahdollisesti sisarensa`?) nimi ole se mikä ovessa on. Eikä liikuta sekään, jos sen ongelmaisen ystäväpiirissä, joka on siis sitä samaa ongelmaista lajia, niin jos siellä vihataan. Kun en ole heille mitään tehnyt enkä heitä tunne, niin mites olisin heille mitään voinut tehdä. 

Pitäskö mun antaa mun kämpän avain sille ja sanoo, että siin o, mee hakeen mitä haluut. Juu, niin, sitten se varmaan pistäs päreiks kämpän myös....

Juu, ja tää porukka, tää kyllä keksii koko ajan lisää tollasta samaa lajia olevaa herjaa, jota on noin kanasalaatit ja pikkupoikien jahtaamiset. Eihän se poikakaan täällä asu, sen hoito on ulkoistettu jonnekin muualle...

Siinä se! Tää on se ällistyttävin tapaus. Miks tollasta ei laiteta johonkin laitokseen!

Vierailija
80/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavin. No, se on varmaan se, kun pari kerrosta ylempänä asuva päihdeongelmainen huutelee kadulla, että siinä sitä on niin leuhka tyyppi että, oikeen hapannaama, eikä edes moi sano.

Siinä se.

Herralla on ongelmansa! Mutta hakee ongelmat muille. Niin joo, tää myös väittää, että tässä on heitelty hänen ja tyttöystävänsä (vai lieneekö oikeesti ihan sisar) autoon kanasalaatteja (auton omistaa joku sukulainen, on vain näiden käyttöön annettu), ja toinen asia mitä se väittää sekopäisyyksissään, on se, että sen pikkupoikaa joka on milloin 6- ja milloin 8-vuotias, niin sitä on jahdattu ympäri kyliä oikein tukka putkella vissiin.

Että sellanen tapaus. Tää päihdeongelmainen myös kerää nimilistaa, jotta tämä hänen vihaamansa menettäisi asuntonsa, siis saisi häädön. Ja juu, mitäs vielä, ai niin, sitä se myös huutaa, että tiedätkö kuinka moni täällä vihaa sinua.

No, mitäpä se minua liikuttaa, jos joku päihdeongelmainen ja mt-ongelmainen minua vihaa, minä kun en tätä herraa edes nimeltä tunne kun hän asuu tässä talossa jonkun edellisen asukkaan nimissä, sillä ovessa tai nimitaulussa ei ole nimi vaihtunut vaikka asukas onkin, sen kuitenkin tiedän ettei sen ongelmaisen ja tyttöystävänsä (tai mahdollisesti sisarensa`?) nimi ole se mikä ovessa on. Eikä liikuta sekään, jos sen ongelmaisen ystäväpiirissä, joka on siis sitä samaa ongelmaista lajia, niin jos siellä vihataan. Kun en ole heille mitään tehnyt enkä heitä tunne, niin mites olisin heille mitään voinut tehdä. 

Pitäskö mun antaa mun kämpän avain sille ja sanoo, että siin o, mee hakeen mitä haluut. Juu, niin, sitten se varmaan pistäs päreiks kämpän myös....

Juu, ja tää porukka, tää kyllä keksii koko ajan lisää tollasta samaa lajia olevaa herjaa, jota on noin kanasalaatit ja pikkupoikien jahtaamiset. Eihän se poikakaan täällä asu, sen hoito on ulkoistettu jonnekin muualle...

Siinä se! Tää on se ällistyttävin tapaus. Miks tollasta ei laiteta johonkin laitokseen!

Ai niin se myös, että kun se tyyppi sisarineen tai tyttöystävineen joutui poliisin kanssa tässä talossa tekemisiin, osana häiriön aihetta, niin tota, se tyyppi kuvittelee, että tämä sille sen poliisin soitti. Vaikka päinvastoin, poliisin paikalle taisi kutsua just se, jota se on maanitellut mm. sitä nimilistaa keräämään....

Että sellanen. Tollanen paska, se on oikein riesa porukoineen! Miks näitä asutetaan normaaleihin asuintaloihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän