Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?

Vierailija
07.10.2021 |

Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli käynyt minun oveni takana likaisilla kengillä. Tästä tultiin ihan taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan toimesta ovelleni valittamaan. Oli pitkä alustus jossa seikkaperäisesti selostettiin miten on päädytty siihen lopputulokseen että kyseinen henkilö on tullut juuri minun oveni taakse, ja millainen on rappukäytävässä olevan ravan koostumus ja mahdollinen alkuperä. Kuulemma minun olisi pitänyt maksaa lattioiden pesu, ja maton pesu kiltisti, tai sitten asiaa käsiteltäisiin seuraavassa hallituksen kokouksessa. Sanoin että ei muuta kuin käsittelette ja vedin oven kiinni. 

Tämä on kaikista niistä naurettavista valittamisista tuossa talossa ehdottomasti naurettavin. 

Vierailija
42/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin joskus lappu postiluukusta että mun koira haukkuu jatkuvasti.

Mulla ei ole koiraa. Eikö tietääkseni kellään tässä rapussa, naapurirapussa kyllä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon mt-ongelmaisia

Laitokseen joutaisi niin siellä saisi houruta rauhassa

Vierailija
44/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-rappulaisena käytin muutaman kerran B-rapun ovea, kun menin ulos kerrostalosta (aikavälin 7-22 puitteissa), niin eikös sieltä tullut ensimmäisessä kerroksessa asuva seniorimummeli pian valittamaan face-to-face, että miksi käytän niiden rappukäytävää. Lattiat kuluvat! Minä vastasin sille, että anteeksi, mutta en viitsi keskustella äärettömään idiotismiin taipuvaisten ihmisten kanssa. (Sen koommin en ole muita rappuja käyttänyt, kun tuntuu olevan joillekin niin tarkkaa.)

Et sitten tiedä A- ja B-rapun eroa??

Tiedän kyllä, mutta kävin viemässä vintille tavaraa ja sieltä oli helpompi tulla kopin sijainnin vuoksi alas B-rapun kautta.

Kalliossa?

T: siellä saman kokenut.

Vierailija
45/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli töistä 23.00 ja meni suihkuun. Kuulemma ei saisi yöllä peseytyä.

Vierailija
46/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ämmä valitti roskakatoksessa että roskasäiliöt pitää täyttää tasasesti. Eli siten että laittaa aina siihen säiliöön missä on eniten tilaa niin tulee yhtä aikaa täyteen. Vilkaisin kulman alta sillä silmällä että nyt on ämmä parempi pitää turpa kiinni, avasin ensimmäisen säiliön ja laitoin roskapussin siihen katsomattakaan muita säiliöitä ja painuin ulos asioilleni.

Ei sanonut enää mitään perään, eikä ole onneksi jatkossakaan puhunut minulle mitään.

Entisessä talossa jossa asuin oli pari tyyppiä jotka käytti hereilläoloaikansa siihen että katselivat ikkunasta jun joku vei roskia, ja sitten kipin kapin avaamaan roskapussit. Jos roskissa oli heidän mielestään jotain epäilyttävää, niin antoivat palautetta. Kjun tämän huomasin, aloin viemään roskani lähellä asuvien vanhempieni roskikseen (oktalo). Tästähän tulikin sanomista kun eivät voineet roskiani dyykata. Kuulemma roskia ei saa viedä talon tontilta pois, että se on rikos.

Mitä tuohon nyt olisi enää voinut sanoa.

Vierailija
47/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään katsella erityisesti venäläisiä elokuvia ja TV-sarjoja ihan normaalilla puheäänen tasolla. Joku saman kerroksen naapureista ilmeisesti kuvitteli, että luonani asuu kutsumattomia venäläisiä vieraita, kun alkoi pukata postiluukusta kirjelappuja, joissa uhattiin yhteydenotoista isännöitsijälle, koska asunnossasi asuu ilmeisesti muitakin kuin sinä ja näiden muidenkin pitää maksaa vesimaksua. Yhdessä lapussa epäiltiin minun harjoittavan venäläisten naisten paritusta. Aikani siedin tätä touhua, sitten päätin muuttaa pois. Se oli onneksi helppoa, koska asuin siinä talossa vain vuokralla.

Vierailija
48/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-rappulaisena käytin muutaman kerran B-rapun ovea, kun menin ulos kerrostalosta (aikavälin 7-22 puitteissa), niin eikös sieltä tullut ensimmäisessä kerroksessa asuva seniorimummeli pian valittamaan face-to-face, että miksi käytän niiden rappukäytävää. Lattiat kuluvat! Minä vastasin sille, että anteeksi, mutta en viitsi keskustella äärettömään idiotismiin taipuvaisten ihmisten kanssa. (Sen koommin en ole muita rappuja käyttänyt, kun tuntuu olevan joillekin niin tarkkaa.)

Et sitten tiedä A- ja B-rapun eroa??

Tiedän kyllä, mutta kävin viemässä vintille tavaraa ja sieltä oli helpompi tulla kopin sijainnin vuoksi alas B-rapun kautta.

Kalliossa?

T: siellä saman kokenut.

Ei, Kymenlaaksossa.

Vierailija
49/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan valitettu, mutta erään mummon kommentti huvittaa vielä 20 vuotta myöhemminkin. Asuin silloin kaupungin vuokratalossa. Mummo valitti, kun vuokrat nousee joka vuosi. Oikeasti se vuokra oli ihan naurettavan halpa, yliopistokaupunki ja talo melkein keskustassa, neliövuokrat taisi olla alle 10 euroa silloin. Mummo oli sitä mieltä, että jos yleiset saunavuorot järjesteltäisiin siten, että kolmen saunapäivän sijasta vuorot laitettaisiin kahdelle päivälle, vuokrat laskisivat merkittävästi, koska sähköä menisi vähemmän. Ei mummo oikein ymmärtänyt, mistä kaikesta se vuokra muodostuu. Tuo saunavuorojen uudelleenjärjestäminen olisi vaikuttanut neliövuokriin korkeintaan 5 senttiä.

Vierailija
50/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin setä tuli suu vaahdossa huutamaan mulle, että minun tupakointini takia hänen parvekkeellaan on tuhkaa.

En tupakoi. En ole koskaan tupakoinut. Kun sanoin tämän niin huusi,että älä valehtele kun sulla on noita tatuointejakin. :D

Vierailija
51/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään katsella erityisesti venäläisiä elokuvia ja TV-sarjoja ihan normaalilla puheäänen tasolla. Joku saman kerroksen naapureista ilmeisesti kuvitteli, että luonani asuu kutsumattomia venäläisiä vieraita, kun alkoi pukata postiluukusta kirjelappuja, joissa uhattiin yhteydenotoista isännöitsijälle, koska asunnossasi asuu ilmeisesti muitakin kuin sinä ja näiden muidenkin pitää maksaa vesimaksua. Yhdessä lapussa epäiltiin minun harjoittavan venäläisten naisten paritusta. Aikani siedin tätä touhua, sitten päätin muuttaa pois. Se oli onneksi helppoa, koska asuin siinä talossa vain vuokralla.

Mulle soitti isännöitsijä ja kyseli että monelleko ihmiselle ne vesimaksut nyt laitetaan, kun talolaiset ovat ilmoittaneet että meillä asuu 4 henkilöä kahden sijasta, jonka olin ilmoittanut. Oltiin asuttu joku 4v jo lapseni kanssa kahdestaan asunnossa eikä meillä asunut muita. Naapuri sanoi sitten myöhemmin että minun pitää ilmoittaa meillä asuvat lisähenkilöt, jotka olivat kuulemma miesystäväni ja lapseni seurustelukumppani jotke eivät kumpikaan asuneet meillä, ja harvoin viettivät eden yötä. 

Närkästyksen oli saanut aikaan se että lainasin oman autoni rikkoutuessa muutaman viikon miesystäväni autoa, joka nähtiin nyt liian paljon parkkipaikalla. Siitä oli päätelty että mies asuu kanssani.

Vierailija
52/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri soitti poliisit kun biletän niin ettei hän saa nukuttua, poliisit eivät olleet kuuleet mitään vaikka naapuri oli pidellyt korviaan kovan musiikin takia. Minä olin nukkumassa. Olematonta musiikkia kuullut naapuri puolestaan vietiin hoitoon ja tästähän närkästyi minulle! Kun pääsi pois

- Teki lastensuojeluilmoituksen ettää vauva itkee ja minä huudan. Minulla ei ollut vauvaa

- Teki eläinsuojeluilmoituksen laihasta koirasta joka on teljetty parvekkeelle. Minulla on vain kani.

- Ilmoitti poliisille että kasvatan huu meita.

Muutin lopulta pois, sääliksi kävi tilalleni muuttavia.

Vierailija
53/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan nuorena sairaanhoitjana tein paljon ilta- ja yövuoroja päivystyksessä. Asuin pienessä yksiössä Helsingissä. Talossa oli useita yksiöitä jotka oli tehty isommista asunnoista. Seinät oli todella ohuet. Terveyskeskuspäivystys sulkeutui klo 23 ja kotona olin noin tuntia myöhemmin. Arvatkaapa vaan mitkä valitukset sain suihkussa käymisestä. Yritin olla nopea ja menin aika pian nukkumaan. En esimerkiksi alkanut kokkailla mitään.

Kaksi seinänaapuria välitti ja mua alettiin jo uhkailla häädöllä. Onneksi sain toisen asunnon jossa vastaavaa ongelmaa ei ollut.

Vierailija
54/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi melkein jokainen on Mt-ongelmainen. Mä toivon sydämeni pohjasta, että näitä kauhutarinoita kirjoittaa tyyliin vain 0,0000001% Suomen kansasta. Todella ahdistavaa, että häirikkö syyttää syytöntä häiriköksi.

Näille psykoosi-potilaille pitäisi olla oma psykoterapeutti-tuki-palvelutalo.

Vaikka psykoosi on sairaus ja sairastuminen on ikävää, se ei vain ole oikein, että he terrorisoivat sairautensa vuoksi muita, koska eivät kykene erottamaan harhoja todellisuudesta.

Jos tämän kaltainen palvelutalo olisi olemassa, he saisivat edelleen elää itsenäistä elämää sillä erolla, että heidän henkilökohtainen psykologi, psykiatri yms käy säännöllisesti tarkistamassa heidän hyvinvointiansa.

En tiedä mielisairaalan käytännöistä mitään, mutta tälläinen palveluasuminen pitäisi ottaa osaksi mielenterveyskuntoutusta. Kun pääsee sairaalasta pois, normaali elämä saattaa tuntua shokilta sairaalan jälkeen ja tämä olisi kevyt pudotus normaaliin.

Vierailija
55/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oi miksi melkein jokainen on Mt-ongelmainen. Mä toivon sydämeni pohjasta, että näitä kauhutarinoita kirjoittaa tyyliin vain 0,0000001% Suomen kansasta. Todella ahdistavaa, että häirikkö syyttää syytöntä häiriköksi.

Vaikka psykoosi on sairaus ja sairastuminen on ikävää, se ei vain ole oikein, että he terrorisoivat sairautensa vuoksi muita, koska eivät kykene erottamaan harhoja todellisuudesta.

Jos tämän kaltainen palvelutalo olisi olemassa, he saisivat edelleen elää itsenäistä elämää sillä erolla, että heidän henkilökohtainen psykologi, psykiatri yms käy säännöllisesti tarkistamassa heidän hyvinvointiansa.

En tiedä mielisairaalan käytännöistä mitään, mutta tälläinen palveluasuminen pitäisi ottaa osaksi mielenterveyskuntoutusta. Kun pääsee sairaalasta pois, normaali elämä saattaa tuntua shokilta sairaalan jälkeen ja tämä olisi kevyt pudotus normaaliin.

Ehkä ne mt-potilaat tekevät valituksia sitten siitä hoitohenkilökunnasta: - Hankin teille kaikille häädön!

Vierailija
56/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuaattona klo 20 seisoi naapuri ja poliisit oven takana kun meiltä kuului "meteliä", siirryin käytävään ja suljin oven perässäni, niin ulos ei kuulunut mitään. Meillä oli siis kaksi pariskuntaa istumassa iltaa töiden jälkeen, ei edes musiikkia soitettu. Alkoholia oli nautittu siihen mennessä yhteensä yksi skumppapullo, siis 6 aikuista. Naapuria oli vissiin vaan alkanut ketuttaa kun oli nähnyt meille tulevan väkeä. Konstaapelit seisoi meidän oven takana kaksi minuuttia, ottivat naapurin käsipuoleensa ja lähtivät hänen asuntoonsa juttelemaan. 

Vierailija
57/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ä pärä kiljui täyttä kurkkua jokaikinen arkipäivä kun isänsä tuli töistä kotiin, kiljuin takaisin, sain valitukset kotirauhan rikkomisesta. Kuulemma lapsen kiljuminen (aiheutettu sellainen siis) on ok mutta minun aikuisena ei. Muutin pois.

Vierailija
58/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne mt-potilaat tekevät valituksia sitten siitä hoitohenkilökunnasta: - Hankin teille kaikille häädön!

Senkus houruavat. Kun joutuu hoitoon (huom joutuu, ei hakeudu), he ovat joutuneet sinne aivan syystäkin.

En ole mt-terveyden asiantuntija, mutta lyön vetoa, että jokainen mt-sairaanhoitaja on tottunut siihen, että pakkohoitopotilas saattaa käyttäytyä huonosti, koska omasta mielestään on terve.

Enkä minä edes ajatellut, että nämä hoitajat yms asuisivat heidän kanssaan tässä palvelutalossa. Lähinnä ajattelin, että jos psykiatri tapaa sairaalassa potilaitaan esim.2 kertaa viikossa, kävisi tämä tapaamassa palvelutalon asiakasta kerran kk.

Eli itsenäinen elämä lisämausteena se, että käydään säännöllisesti tarkistamassa miten entisellä potilaalla/nykyisellä asiakkaalla menee

Vierailija
59/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun keskellä isoa kerrostaloyhtiötä.

Polttelen höyrystimellä lääkekannabista, joka siis ei aiheuta mitään karsinogeenisia palamisen sivutuotteita, mutta tuoksuu kyllä jonkin verran pilveltä, myös ilmeisesti taloyhtiön huonon ilmanvaihdon kautta muihin huoneistoihin. Sairastan erittäin voimakasta migreeniä ja hoito on palauttanut minut sängyn pohjalta miltei tavalliseksi ihmiseksi ja työelämään.

Ovellani juoksee koko ajan poliisit, koska useampi naapuruston mummo asiasta soittelee, partiotkin tietävät nykyään kenen ovikelloa soittelevat. Lisäksi olen joutunut ottamaan lakimiehen, koska minusta tehtaillaan muka huumeidenkäyttäjänä jatkuvia valituksia. Haltuunottoakin on kertaalleen yritetty, mutta se mitätöitiin taloyhtiön hallinnossa sen jälkeen, kun asian laatu valkeni isännöitsijälle (asun omistamassani osakeasunnossa!). He hallintona kuitenkin pitävät taloyhtiön muiden asukkaiden puolta ja he kohtelevat minua huumeidenkäyttäjänä, en uskalla edes mennä yhtiökokouksiin.

Pihalla minua osoitellaan sormella ja jotkut naapurit eivät edes tervehdi takaisin. Itse olen iloinen henkilö ja mielelläni moikkailen muita.

Autoni on myös laputettu useasti ja poliisille on tehty ilmoituksia, että ajan päihtyneenä. En aja päihtyneenä koskaan metriäkään.

Voi Jeesus mikä show jostain pilvestä :D

Vierailija
60/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin ä pärä kiljui täyttä kurkkua jokaikinen arkipäivä kun isänsä tuli töistä kotiin, kiljuin takaisin, sain valitukset kotirauhan rikkomisesta. Kuulemma lapsen kiljuminen (aiheutettu sellainen siis) on ok mutta minun aikuisena ei. Muutin pois.

Aikuinen ihminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä