Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?
Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?
Kommentit (153)
Naurettavin asia lienee se, että joku random omakotitalon asukki valittaa, ettei kerrostalossa voi kukaan asua.
Itse keskityn nauttimaan vaivattomasta asumisesta. Haravoikoon omakotitalopelle lehtiä ennen kuin siirtyy luomaan lumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin valittanut isännöitsijälle, mutta soitti poliisit. Syynä oli ilmeisesti tuolien liikuttaminen, tosin hänen mukaansa minulla oli bileet.
Joopajoo, ei ne turhaan lähettele partioita. Vituuttaako noin pahasti keskeytyneet bileet?
Eihän Häke voi tietää mistä äänet lähtee, kun niille soitetaan bileistä. Kyllä partioita lähetellään milloin mitäkin tarkistamaan.
Kyllä sieltä usein äänet kuuluu varmasti jo usein musiikin puhelun läpi. Ainakin itse jouduin melkein joskus huutaa soittaessani poliisit. :D Naapuri joku epämääräinen tapaus, ei muistanut koskaan jälkeenpäin mitään.
Kerrostalossa asuimme lapsen ollessa vauva, tämä oli tammikuu-helmikuu-maaliskuu aikaa jolloin ulkona oli lunta.
Meiltä kiellettiin rappukäytävässä liikkuminen vaunujen kanssa ulko-ovelta hissiin, koska vaunujen pyöristä irtoaa liikaa hiekkaa, kuraa ja loskaa.
Vaunujen säilytyspaikka oli kuulema pyöräkellari, mutta ei sinne vaunuja saanut mahtumaan kun täynnä pyöriä.
Sitten ehdotettiin vaunujen jättämistä ulos ulko-oven eteen!
Niin ja minä kyllä harjasin vaunujen pyörät puhtaaksi ennen sisälle menoa, mutta se ei riittänyt.
Oli pakko muuttaa pois tuosta taloyhtiöstä, kun vaunuista tuleva hiekka ja kura oli jokapäiväinen valituksen aihe. Oli raskasta synnytyksen jälkeen kuunnella tuota mummolauman valitusta päivittäin.
Juttelin ensimmäistä kertaa seinänaapureille ja kaikki oli olevinaan hauskaa ja hahhaa. Tervehdittiin aina kohdatessa. Sitten vessassa alkoi putket jysähtelemään ja ilmoitin siitä huoltomiehelle. Alkoivat naapurin vessassa jotain remontoimaan ja sillä hävisi jytinät. Mutta tilalle tuli toinen ääni josta taas ilmoitin ja se käytiin siellä korjaamassa. Sen jälkeen ei naapurit ole edes noteeraavinaan kun tulevat vastaan. Oliko se siis minun syyni, että heidän puolella oli korjattavia vikoja ja olisi vain pitänyt kuunnella niitä järkyttäviä mekkaloita. Aivan kuin muka tahallani olisin huoltomiehet heidän kämppäänsä ajanut.
Seitsemässä kerrostalossa olen asunut elinaikanani (nyt olen 31-vuotias) ja kukaan ei ole ikinä valittanut.
Mutta kerran tuli melusta poliisit ovelle, solussa pauhasin telkkua liian lujaa ja kerran naapuri teki lasun, koska kävin kaupassa yksin tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa asuimme lapsen ollessa vauva, tämä oli tammikuu-helmikuu-maaliskuu aikaa jolloin ulkona oli lunta.
Meiltä kiellettiin rappukäytävässä liikkuminen vaunujen kanssa ulko-ovelta hissiin, koska vaunujen pyöristä irtoaa liikaa hiekkaa, kuraa ja loskaa.
Vaunujen säilytyspaikka oli kuulema pyöräkellari, mutta ei sinne vaunuja saanut mahtumaan kun täynnä pyöriä.
Sitten ehdotettiin vaunujen jättämistä ulos ulko-oven eteen!Niin ja minä kyllä harjasin vaunujen pyörät puhtaaksi ennen sisälle menoa, mutta se ei riittänyt.
Oli pakko muuttaa pois tuosta taloyhtiöstä, kun vaunuista tuleva hiekka ja kura oli jokapäiväinen valituksen aihe. Oli raskasta synnytyksen jälkeen kuunnella tuota mummolauman valitusta päivittäin.
Joo. Tässä tapauksessa ei tultu valittamaan, eikä menty edes isännöitsijälle valittamaan, mutta kun oltiin muuttamassa talosta pois ja oli tilattu yhdestä muuttofirmasta pahvisia muuttolaatikoita, niin kun sieltä oltiin niitä tuomassa ja koska asuttiin ylemmissä kerroksissa niin poika olisi tietty mieluusti käyttänyt hissiä, niin siitä hissin oven vieressä asuvasta asunnosta oli tultu sanomaan, ettei hissiä saa moiseen käyttää! Kattos vaan! Siinä oli naapuri, joka vissiin tykkäs kyttyrää kun oltiin muuttamassa pois...
Helvetti mitä sakkia! Ei uskois tosiaankaan, mitä kaikkea tässä maassa tapahtuu, ja nää tyypit kai pitää itteään niinko täysjärkisinä.
No, sitten kun se muutto tapahtui, niin ei se kyllä sitten tullut muuttomiehille suutaan soittamaan kun he kuskasivat joitakin tavaroita hissillä alas.... Oli vissiin sen verran kookasta jätkää siinä!
Ja juu, ei siitä talosta eroon päästy, ei ole päästy vieläkään, vaikka siitä on muutettu pois kohta viistoista vuotta sitten! Aatelkaa millanen porukka siinä talossa asuu! Täysin hulluja!
Koiran juoksut... Ei ollut aikaa pyyhkiä 5. kerrosta rappusia ennen töihin lähtöä kun tuli yllärinä. Kävin pyyhkimäsä raput töiden jälkeen. Juoksuhousuthan sillä muuten on... Joiden jättäminen alakertaan lenkin ajaksi pussiin rappukäytävään häiritsi naapurin sielua.. Ei nyt millään juoksusiteinen juoksuhousu mahdu takintaskuun. Jotkut vaan eivät siedä mitään mikä poikkeaa heidän omasta elämästään. Eivät kuitenkaan valittaneet naapurista, joka rikkoi alaoven 3 kertaa... Eivätkä kuitenkaan tule ajatelleeksi, että samaan aikaan muut sietävät heidän lastensa kirkumista jne. Huoh naapureita... Seuraavassa talossa siivosin käytävästä koiranpennun paskaa ja kusta vuorotellen, eikä kukaan valittanut. Jotkut ihmiset kun ymmärtävät, että kerrostalossa asuminen tarkoittaa erilaisten ihmisten erilaisia elämäntapoja ja jokaisesta asukkaasta on toisilleen silloin tällöin vaivaa, haittaa ja rasitetta. Ja tiedostavat, että heistä itsestään koituu myös haittaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Herätyskelloni soi liian kovaa ja pitkään aamulla. Kelloradio siis.
Opiskeluaikoina "jumputtavasta äänestä" joka oli pleikkari.
vai valittiko se sittenkin tumputtavasta äänestä, joka olit sinä
Ihmeteltiin, miksi aina samaan aikaan aamulla noin klo 6 kuuluu kotoani jännää helinää. Rouva tuli yläkerrasta kysymään ja syynä oli kuule lääkepurkkini. Otan aamuisin lääkkeeni samaan aikaan, ja vähän voi helistä, kun koitan tiputtaa kapselia käteeni purkista. Ei suoranaisesti valittanut, kummasteli vaan ja kysyi kun pidin ovea kerran auki rappukäytävässä :D
Rivitalo Lahessa: Teen töitä kotona ja on teams-paltsuja pari päivässä. Naapuri valitti että mun luota kuuluu aina eri miesten ääniä ja miksi mun luona ramppaa miehiä?
Vuoen sisään luonani on käynnytikävä kyllä tasan yksi mies: veljeni
Saisko mun luona käyäsitten naisia? Vai ovatko kaikki ihmisst kiellettyjä?
Ai, moderaattoreilla vaihtui vuoro. Enää ei pääse kirjoittamaan huomioita naapureista. Vxttu, mikä rotta.
Onks se huumeveikko sun kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeteltiin, miksi aina samaan aikaan aamulla noin klo 6 kuuluu kotoani jännää helinää. Rouva tuli yläkerrasta kysymään ja syynä oli kuule lääkepurkkini. Otan aamuisin lääkkeeni samaan aikaan, ja vähän voi helistä, kun koitan tiputtaa kapselia käteeni purkista. Ei suoranaisesti valittanut, kummasteli vaan ja kysyi kun pidin ovea kerran auki rappukäytävässä :D
Tuollaiset talot pitäisi lasauttaa välittömästi maan tasalle, jos naapurista kuuluu lääkepurkin helinäkin. Seinät luultavasti n. sentin paksuista pahvia ellei naapuri nyt ihan lasi seinää vasten kuuntele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset talot pitäisi lasauttaa välittömästi maan tasalle, jos naapurista kuuluu lääkepurkin helinäkin. Seinät luultavasti n. sentin paksuista pahvia ellei naapuri nyt ihan lasi seinää vasten kuuntele?
Tässä tapauksessa lattiaa vasten. 50 luvun talo, eli aika vanha. Tää rouva on kyllä aamuvirkku kuten minäkin. Seinänaapuri ei ole koskaan valittanut. Olen kyllä kuullut juttuja, että kova kyyläämään tämä rouva, mutta koska olen nuori nainen ja kivan oloinen niin ei musta paljoa marise :D Sanoi itse ja siksi uskalsi kysyä. Valitti että edellinen asukas oli äänekäs ja kova bilettämään, eli parempi näin hänen sanojensa mukaan.
Kun aikoinaan asuin vielä kerrostalossa, joku naapuri oli valittanut isännöitsijälle, että pysäköin autoni AINA pelastustielle. No en silloin edes omistanut autoa. Isännöitsijä lähetti minulle jopa varoituksen asiasta ja saivat kyllä sielläkin kuulla kunniansa kun eivät edes soittaneet ensin ja kysyneet/tarkistaneet asiaa. Olivat kyllä todella noloina ja yrittivät kiemurellen selittää, että olisivat tarkistaneet mutta sehän ei voinut pitää paikkaansa kun en autoa omistanut.
Muutin kerrostaloon, jossa kussakin asunnossa oli kaksi väliovea porraskäytävän ja asunnon välissä. Vanha puolipukeinen mies tuli vaatimaan, että pistän aina ulko-oven kiinni kun olen kulkenut oviaukosta. Oikein näytti, että näin kolmiomainen rengas nostetaan tapista irti ja sitten ovi suljetaan näin. Kyselin hieman tarkemmin, oliko mahdollisesti kyse jostakin huonosta vitsistä, mutta vanhus kuulemma kärsi vedosta. Onneksi sisempi ovi oli sellainen, jossa oli sulkeutumismekanismissa sellainen tappi, jolla ovi pysyi auki ja heilauttamalla sen sai suljettu, joten käytin sitä ettei vanhuksen tarvinnut minun muuttoni takia kärsiä. Eihän se vanhukselle sopinut, koska hänelle olisi ollut tärkeämpää sulkea se uloin ovi ja se sisemmän oven sulkeminen ei postanut vetoa. Sinä sitten vanhus juoksi joka välissä sulkemassa sen uloimman oven ja minä puolestaan avasin, jotta olisin saanut kannettua tavarat ovesta sisään.
Sitten aloitettiin vielä valittamaan, että kerrostalon sähkölukituskin menee sekaisin, jos se ei sulkeudu vaan pysyy liian pitkään auki. Lopulta sanoin suoraan ja äkäisenä vanhukselle, että minulla on oikeus muuttaa ja hänen on parempi ottaa yhteyttä isännöitsijään. Vanhus ei enää marmattanut minulle, mutta pihan akoille urputti ja sormella osoitti minut näille akoille, jolloin tuli kommentteja... "ahaa tuoko se on" ja "sais pyytää anteeksi". Olisi tehnyt mieli mennä kysymään, mikä vanhuksen versio oli ja kertoa oma näkemys.
Asuin vuoden verran vanhusten rivitalossa opiskellessani. Ihan aikuinen olin jo. Seinän takana asui joku mielenterveysongelmainen, joka kuuli paukutusta jatkuvasti minun puoleltani. Talonmies kertoi (ihan oikeasti, siellä oli talonmies), että mies oli valittanut paukutuksesta silloinkin kun asunto oli tyhjä. Mies kuvitteli että minun asunnossani hakataan seiniä vasaralla hänen kiusakseen. Huusi ja mesoi siellä sitten. Oli kuitenkin niin ovela, että kun talonmies tuli kuuntelemaan minun puolelleni sitä huutoa ja mesomista, sattui näkemään että talkkari kävelee minun asuntooni päin ja lopetti huutamisen.
Yhtenä aamuna oli sitten kolme miestä ovellani, hullu oli soittanut jollekkin yhdistyksen (mikä lie yhdistys ne asunnot omistikaan, en muista, tästä on aikaa 20 vuotta) pampulle ja tämä otti mukaan pari jäsentä ja sitten vaan kertomaan että minusta on valitettu. Kävi tuuri että oli kaveri yötä, joka vakuutti että ei, minun asunnossani ei ole hakattu yökaudet seiniä, mutta naapurin hullu on kyllä huutanut ja kironnut senkin edestä. Asia jäi siihen. Olihan sekin kokemus.
Itse olen joutunut kyllä sitten kerrostalossa valittamaan ihan asiasta. Kukaan jaksa kuunnella biletystä tai koiran ulvontaa yökaudet. Väitänkin että kyttääjiä ja turhasta valittajia on hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Koiran juoksut... Ei ollut aikaa pyyhkiä 5. kerrosta rappusia ennen töihin lähtöä kun tuli yllärinä. Kävin pyyhkimäsä raput töiden jälkeen. Juoksuhousuthan sillä muuten on... Joiden jättäminen alakertaan lenkin ajaksi pussiin rappukäytävään häiritsi naapurin sielua.. Ei nyt millään juoksusiteinen juoksuhousu mahdu takintaskuun. Jotkut vaan eivät siedä mitään mikä poikkeaa heidän omasta elämästään. Eivät kuitenkaan valittaneet naapurista, joka rikkoi alaoven 3 kertaa... Eivätkä kuitenkaan tule ajatelleeksi, että samaan aikaan muut sietävät heidän lastensa kirkumista jne. Huoh naapureita... Seuraavassa talossa siivosin käytävästä koiranpennun paskaa ja kusta vuorotellen, eikä kukaan valittanut. Jotkut ihmiset kun ymmärtävät, että kerrostalossa asuminen tarkoittaa erilaisten ihmisten erilaisia elämäntapoja ja jokaisesta asukkaasta on toisilleen silloin tällöin vaivaa, haittaa ja rasitetta. Ja tiedostavat, että heistä itsestään koituu myös haittaa muille.
Mistä tiedät, ettei naapurit valittaneet muiden aiheuttamasta häiriöstä? Vai oletatko, että talossa jokainen tietää jokaisesta tehdyt häiriöilmoitukset ja kun et niitä muista kuullut, oletit ettei niitä ole?
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaisi kyllä itseäkin jos joku naapuri jättäisi koiransa sotkut tuntikausiksi pitkin rappuja.
Tuli tästä kelloradiosta mieleen kun naapuriin muutti virolainen mies ja hänen kelloradionsa soi 15min pätkissä klo 8-10 oman pään takana seinän toisella puolen. Kyllä ketutti herätä aina siihen ja vitutti kun se ei sammuttanut sitä, itsellä vuorotyöläisenä herätys olisi ollut klo 12. Noh viikon univajeen jälkeen kävin sanomassa sille ja kävi ilmi että hän itse lähti töihin jo klo 6.00 eikä tiennyt että kelloradioon oli jäänyt muuton jälkeen hälytys. Tämä oli ainoa kerta kun itse olen koskaan joutunut valittamaan mistään.