Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?
Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?
Kommentit (153)
Eikö oo enempää? Luulisi kyllä, että olisi
T: omakotiasuja
Koira haukkuu joskus. En edes omista koiraa, että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Koiran juoksut... Ei ollut aikaa pyyhkiä 5. kerrosta rappusia ennen töihin lähtöä kun tuli yllärinä. Kävin pyyhkimäsä raput töiden jälkeen. Juoksuhousuthan sillä muuten on... Joiden jättäminen alakertaan lenkin ajaksi pussiin rappukäytävään häiritsi naapurin sielua.. Ei nyt millään juoksusiteinen juoksuhousu mahdu takintaskuun. Jotkut vaan eivät siedä mitään mikä poikkeaa heidän omasta elämästään. Eivät kuitenkaan valittaneet naapurista, joka rikkoi alaoven 3 kertaa... Eivätkä kuitenkaan tule ajatelleeksi, että samaan aikaan muut sietävät heidän lastensa kirkumista jne. Huoh naapureita... Seuraavassa talossa siivosin käytävästä koiranpennun paskaa ja kusta vuorotellen, eikä kukaan valittanut. Jotkut ihmiset kun ymmärtävät, että kerrostalossa asuminen tarkoittaa erilaisten ihmisten erilaisia elämäntapoja ja jokaisesta asukkaasta on toisilleen silloin tällöin vaivaa, haittaa ja rasitetta. Ja tiedostavat, että heistä itsestään koituu myös haittaa muille.
A, sun kannattaisi selvästikin leikkauttaa sun koira. Tai etsiä sulle uusi koti kun olet noin kiireinen.
B, mulla on neljä koiraa enkä todellakaan kehtaisi jättää mitään niiden sotkuja pihalle tai porraskäytävään tunneiksi!
Imuroin päivällä. Tästä valitus. Mummo oli dementin oloinen.
Oikeesti meluongelmat yöllä on hirveitä. Luultiin että on kivat seinänaapurit kun olivat oikein siistinoloiset eläkeläiset.
Nyt elämme helvetissä. Viime yönä jysäyttelivät ja ilm hakkasivat ovia kolme kertaa yöllä. Heräsimme joka kerta parin
tunnin välein. Mieheni on vielä tosi hyvä nukkuja ja hänkin herää näin jysähdyksiin. Aivan sairasta menoa.
Olemme pienen kerrostalorapun ainoat työssäkäyvät. Kämpän myynti on ainoa vaihtoehto. Kerrostaloissa on paljon
ihmisiä joilla on mielenterveyden ongelmia, dementiaa jne. Kaikki avohoidossa naapureiden riesana.
Istuin ulkona penkillä ja chihuahua koirani istui vierelläni. Naapuri, vanha nainen sanoi ettei koira saa istua penkillä, koska se haittaa ihmisiä jotka ovat allergisia..
Ookkei.. no, nainen on vähän outo, ei moikkaile ja vissiin mielenterveys taustaa.?
Asun 4 kerroksessa ja 1 kerroksen asukas tuli valittamaan kun kelloni piipittää vaikka minulla ei ole kelloa edes. Se piipitys tuli 1 kerroksen viereistä asunnosta ja kuului sen miehen asuntoon. Se tuli ovelleni ja sanoi että sammuta se kello eikä se meinannut uskoa ettei minun asunnosta kuulu mitään piipitystä.
Kerran viereisen rapun asunnossa oli bileet ja toinen naapuri nainen oli soittanut poliisit minun asuntoon. Poliisit tuli valittamaan ja sanoman että olkaa hiljempaa vaikka asunnossani ei näkynyt ketään. Sitten poliisit lähti ja oli soitettu 5 minuutin päästä uudelleen poliisit minun asuntoon. Kysyin niiltä että oletteko saakelin kuuro ja tyhmiä ja kerroin asunnon numeron missä ne bileet on mutta eivät menneet edes kuuntelemaan oven taakse.
Valitus isännöitsijälle, että koiramme haukkuu kaiket päivät yksin kotona. Koira ei kylläkään ollut koskaan päivisin yksin kotona, koska kulki miehen komennushommissa mukana toisella paikkakunnalla.
Mun parvekkeelta valui sadevettä alakerran parvekelasitukselle jonka mummo oli " juuri" pessyt. Siitä mummo valitti.
Vastasin että en voi vaikuttaa talon kiinteisiin rakenteisiin, mutta jos hän haluaa voin tulla huuhtomaan laseja .
Ei kuulunut enää mitään.
( Tämä keskustelu käytiin paperilappusilla)
Joku naapureista halusi pestä pyykkituvassa minun vuorolla.
Mä asuin opiskeluaikoina kerrostalossa, jossa ei saanut pestä pyykkiä pyykkituvassa sunnuntaisin. Olin päivät koulussa, illat töissä ja suurimman osan viikonlopuista kotipaikkakunnalla. Niinpä sunnuntai-ilta olisi usein ollut ainoa järkevä pyykinpesumahdollisuus, mutta välttelin pesua, koska se oli kielletty.
Kerran kotikotoa palatesaa totesin että on ihan pakko saada pyykit pestyä seuraavalle viikolle ja hiivin pyykkitupaan. Siellä päivysti naapurin akka vahtimassa, ettei kukaan vain mene pesemään pyykkiä. No joo, en sitten jäänyt pesemään, jäin ainoastaan miettimään istuuko se kaikki sunnuntait siellä..
Törmäsin kerran hyvän vinkkiin ja ajattelin hyödyntää sen, jos ikinä saisi heippalapun.
Jos saa heippalapun, niin se tungetaan välittömästi talon pahasisuisimman asukkaan luukusta sisään...
Edellisen neuvon vuoksi en ole koskaan hämmästynyt, että koiraton saa valituslapun koiran haukunnasta tai valitetaan jostain muusta täysin mahdottomasta.
Kysyin vuosia sitten jo pois muuttaneelta alakerran asukkaalta, aiheutuuko asumisestani jotain häiritsevää ääntä. Sanoi etten aiheuta häiriötä, mutta on ihmetellyt makuhuoneeni nurkasta kuuluvaa puun kolinaa. Jälkeenpäin ymmärsin, että kyseinen kolina aiheutui työtuolina käyttämästäni kuntopallosta (ei muuten ollut makuuhuoneessa). Kun kuntopallo lähti vierimään, niin lopulta se osui kirjahyllyn alakaapin oveen ja vauhdista riippuen se saattoi muutaman kerran pomppia. Laitoin kaapin oviin pienet huopapalat, joten ihan pienellä vaivalla tarpeettoman äänen sai poistettua.