Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat: naurettavi asia, josta teille on tultu valittamaan?

Vierailija
07.10.2021 |

Tai josta nimetön naapuri on tehnyt valituksen isännöitsijälle?

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-rappulaisena käytin muutaman kerran B-rapun ovea, kun menin ulos kerrostalosta (aikavälin 7-22 puitteissa), niin eikös sieltä tullut ensimmäisessä kerroksessa asuva seniorimummeli pian valittamaan face-to-face, että miksi käytän niiden rappukäytävää. Lattiat kuluvat! Minä vastasin sille, että anteeksi, mutta en viitsi keskustella äärettömään idiotismiin taipuvaisten ihmisten kanssa. (Sen koommin en ole muita rappuja käyttänyt, kun tuntuu olevan joillekin niin tarkkaa.)

Et sitten tiedä A- ja B-rapun eroa??

Tiedän kyllä, mutta kävin viemässä vintille tavaraa ja sieltä oli helpompi tulla kopin sijainnin vuoksi alas B-rapun kautta.

Vierailija
22/153 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli ilmeisesti useampaankin asuntoon jaettu postiluukusta lappuja ”pysäköi keskelle ruutua”. Tunnustan, että autoni oli tuolloin vähän enemmän vasemmassa laidassa parkkiruutua, mutta peilejä myöten kuitenkin ruudun sisällä. Ja ainoa, jolle olisi voinut tuosta pysäköinnistä itseni lisäksi olla haittaa, oli myös saanut vastaavan lapun. Ja hänellekin haittaa olisi voinut tulla vain, jos hänellä olisi ollut esim. joku huonojalkainen kuskattava, jonka takia apukuskin ovi olisi pitänyt saada levälleen.

Kuulin jälkeen päin, että lappuja oli ilmeisesti pudotellut ihminen, jolla ei ole edes pihaparkkipaikkaa, vaan autotalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole saaneet valituksia, koska elämme järjestyssääntöjen mukaan. Naapurista olen itse valittanut. Naapuri remontoi klo 22 jälkeen. Kaikenlainen muu pattereiden paukuttelu, voimakkaat jysähdykset yms. Kun pyykkikone ryskyttää yöllä klo 01.30. Nuku siinä sitten.

Vierailija
24/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tuli ovelle valittamaan, että vauva itkee jatkuvasti ja enemmän häiritsee vielä se, että laulan tuutulauluja.

Totuushan oli kuitenkin se, että meillä ei tuolloin ollut *vielä* vauvaa enkä ole eläessäni laulanut tuutulauluja! ;) Ikävä kyllä, myöhemmin kävi ilmi, että hänellä oli hankala mt-oireisto. Aiheutti kaikenlaista erikoista pihassa vuosien ajan. Onneksi ei sentään itse häiriköinyt kovin pahasti, mutta erikoinen nainen oli kyseessä. Hänen tukihenkilönsäkin kävi myöhemmin selittämässä tilannetta meille (tällöin oli vauvakin, joka ei itkenyt ja jolle ei laulettu! XD) Nykyään olen enemmän pahoillani hänen puolestaan.

Vierailija
25/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen klanipää ja muutin uuteen kerrostaloasuntoon viitisen vuotta sitten. En ehtinyt asua asunnossa kauankaan kun joku naapureista oli sujauttanut postiluukusta paperilapun jossa haluttiin tietää kuulunko Helvetin enkeleihin ja että onko aihetta soittaa poliisit. Huvittavinta tässä koko jutussa on se etten ole koskaan omistanutkaan moottoripyörää. En kauaa vanhentunut siinä talossa, nyt asun rivarissa.

Vierailija
26/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako rivitaloasuja vastata?

Vastaan kuitenkin: naapuri (vanha mamma) valitti ihan tosissaan että minun pitää karsia marjat koristepensaasta koska linnut kuulemma ottaa ne marjat ja nokkii/kätkee ne hänen ikkunamarkiisiinsa :D 

Sama täti vaati viime kesänä (kovat helteet koko kesän) että vaatteet ei kuivu ulkona koska pyykkitelineen vieressä on mäntyjä. Isännöitsijä sitten kaadatti ne :D 

Voi että kun ihmiset keskittyis siihen omaan elämään ja yrittäis edes sopeutua asioihin, luontoon ja säähän.

Eikös hän niin tehnytkin.

Vierailija
27/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lasketti pikkuautoa parkkitalosta alas. Matto oli alla. Yläkerran yövuorolainen ei saanut nukuttua tämän takia. Klo oli 9.00. Teki valituksen isännöitsijälle, mikä ei kyllä johtanut mihinkään.

Vierailija
28/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri valitti, että käyn liian usein suihkussa. Käyn aamulla parin minuutin suihkussa ennen töihinlähtöä ja illalla n. 15 min suihkussa. Hänen mielestään riittää kun käy kerran viikossa saunassa. Juu ei, ei naapurit voi sanella toistensa suihkutteluja. Aikoi tehdä valituksen isännöitsijälle, isännöitsijä on varmaan nauranut partaansa kun on saanut tämän valituksen.

Vierailija
29/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon piha-alueella savuketta sytyttäessä ei saa käyttää tulitikkuja tai tavallista sytkäriä, koska niistä lähtevä välähdys näkyy verhojen sekä sälekaihtimien läpi häiritsevästi viidenteen kerrokseen asti. Ainoastaan hehkusytkäri on sallittu.

Vierailija
30/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ämmä valitti roskakatoksessa että roskasäiliöt pitää täyttää tasasesti. Eli siten että laittaa aina siihen säiliöön missä on eniten tilaa niin tulee yhtä aikaa täyteen. Vilkaisin kulman alta sillä silmällä että nyt on ämmä parempi pitää turpa kiinni, avasin ensimmäisen säiliön ja laitoin roskapussin siihen katsomattakaan muita säiliöitä ja painuin ulos asioilleni.

Ei sanonut enää mitään perään, eikä ole onneksi jatkossakaan puhunut minulle mitään.

Vierailija
31/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ämmä valitti roskakatoksessa että roskasäiliöt pitää täyttää tasasesti. Eli siten että laittaa aina siihen säiliöön missä on eniten tilaa niin tulee yhtä aikaa täyteen. Vilkaisin kulman alta sillä silmällä että nyt on ämmä parempi pitää turpa kiinni, avasin ensimmäisen säiliön ja laitoin roskapussin siihen katsomattakaan muita säiliöitä ja painuin ulos asioilleni.

Ei sanonut enää mitään perään, eikä ole onneksi jatkossakaan puhunut minulle mitään.

Tämä oli aika hyvä. Tästäkin joku voisi valittaa isännöitsijälle, että laittoi saatana roskat väärään säiliöön...

Vierailija
32/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskellä isoa kerrostaloyhtiötä.

Polttelen höyrystimellä lääkekannabista, joka siis ei aiheuta mitään karsinogeenisia palamisen sivutuotteita, mutta tuoksuu kyllä jonkin verran pilveltä, myös ilmeisesti taloyhtiön huonon ilmanvaihdon kautta muihin huoneistoihin. Sairastan erittäin voimakasta migreeniä ja hoito on palauttanut minut sängyn pohjalta miltei tavalliseksi ihmiseksi ja työelämään.

Ovellani juoksee koko ajan poliisit, koska useampi naapuruston mummo asiasta soittelee, partiotkin tietävät nykyään kenen ovikelloa soittelevat. Lisäksi olen joutunut ottamaan lakimiehen, koska minusta tehtaillaan muka huumeidenkäyttäjänä jatkuvia valituksia. Haltuunottoakin on kertaalleen yritetty, mutta se mitätöitiin taloyhtiön hallinnossa sen jälkeen, kun asian laatu valkeni isännöitsijälle (asun omistamassani osakeasunnossa!). He hallintona kuitenkin pitävät taloyhtiön muiden asukkaiden puolta ja he kohtelevat minua huumeidenkäyttäjänä, en uskalla edes mennä yhtiökokouksiin.

Pihalla minua osoitellaan sormella ja jotkut naapurit eivät edes tervehdi takaisin. Itse olen iloinen henkilö ja mielelläni moikkailen muita.

Autoni on myös laputettu useasti ja poliisille on tehty ilmoituksia, että ajan päihtyneenä. En aja päihtyneenä koskaan metriäkään.

Vierailija
33/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin sekopäämummeli tuli kerran ulisemaan mulle olenko miehiin päin kallellaan kun asun yksin eikä näy naista missään. Että tässä kerrostalossa eivät homot kauan vanhene. Mä ajattelin hiljaa mielessäni että olet ilmiselvästi laitoshoidon tarpeessa.

Vierailija
34/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloomme tuli isännöitsijän suositus välttää parveketupakointia. Ei siis mikään taloyhtiön hallituksen / yhtiökokouksen päätös parveketupakoinnin kieltämiseksi.

Välttelen siis parvekkeella tupakointia n. tunnin kerrallaan ja öisin usean tunnin ajan nukkuessani.

Silti alakerran ilmoitustaululle ilmestyy heippalappuja: "Sinä A5:n asukas! Voisitko välttää tupakointia parvekkeellasi...."

No, minähän välttelen! Jumalauta!

Vierailija
35/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa kylläkin, mutta saatiin nimetön kirje, jossa syytettiin, että annetaan koiran haukkua öisin pihalla. Koira meillä oli, mutta se nukkui meidän kanssa kyllä ihan yöt, työssäkäyviä ihmisiä kun ollaan. Olisi laittanut nimensä kirjeeseen, niin olisi voitu selvittää asiat keskustelemalla. Ainoan seinänaapurin mukaan meiltä ei edes kuulunut melua, joten en tiedä ketä ja miksi sitten haittasi elämisemme. No siellä rivarissa oli muutenkin vähän outo meininki, joten onneksi päästiin pois.

Vierailija
36/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä 3.5 vuoden aikana tullut mitään valituksia.

Vierailija
37/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että käytin heidän ruutuaan siihen että pysäköin auton pakittaen omaan ruutuun. Eli keula edellä ensin heidän ruutuun. Pakki päälle ja omaan ruutuun (viimeinen nurkkapaikka niin ei voi ajaa ohi ja sitten kääntäen pakittaa omaan). Sanoin kyllä että eikö ole teidän lapsillekkin turvallisempaa että kun lähden ruudusta ei tarvi koko parkkipaikan mittaa peruttaa kun teidän lapset ja koirat (antavat juosta vapaana) kimpoilevat miten sattuu. Ei vastannut mitään...

Vierailija
38/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin toissasyksynä viikon päivät hirveässä flunssassa ja kuumettakin oli ihan riittävästi. Makasin sängynpohjalla ja niistin niistämästä päästyäni, koska nokka vuoti koko ajan. Yhtenä aamuna postiluukku kolahti. Ajattelin, että tulipa posti aikaisin. Menin katsomaan, mitä sieltä tuli. No, sieltähän tuli: lappunen, jossa luki, että niistän liian äänekkäästi, että asia menee pian isännöitsijälle, jos ei tilanne muutu.

Vierailija
39/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin sekopäämummeli tuli kerran ulisemaan mulle olenko miehiin päin kallellaan kun asun yksin eikä näy naista missään. Että tässä kerrostalossa eivät homot kauan vanhene. Mä ajattelin hiljaa mielessäni että olet ilmiselvästi laitoshoidon tarpeessa.

Luu kurkkuun tuollaisille❕

Vierailija
40/153 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloomme tuli isännöitsijän suositus välttää parveketupakointia. Ei siis mikään taloyhtiön hallituksen / yhtiökokouksen päätös parveketupakoinnin kieltämiseksi.

Välttelen siis parvekkeella tupakointia n. tunnin kerrallaan ja öisin usean tunnin ajan nukkuessani.

Silti alakerran ilmoitustaululle ilmestyy heippalappuja: "Sinä A5:n asukas! Voisitko välttää tupakointia parvekkeellasi...."

No, minähän välttelen! Jumalauta!

Hah, tuossa on mahdotonta voittaa. Kyylä laskee vai ne kerrat kun näkee sinut tupakalla. Ei ole merkitystä vaikka kävisit parvekkeella kerran vuodessa polttelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä