Miksette käy aamuisin suihkussa?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka hikoilee yöllä? Hikoilee ihmiset päivälläkin. Tarkoitus ei ole, että pitäisi olla ihan koko ajan steriili ja hikoilematon, johan sellaisesta ihokin kärsii.
Teille, jotka kuvittelette haistavanne toisten peseytymistapoja: onko käynyt mielessä, että voitte olla väärässä?
Hienhaju voi tulla himopeseytyjälle vartissa, kun vaikka kävelee työpaikan portaat ylös. Hengitys voi haista kuolemalle, jos ei ole päässyt lounaalle tai saanut välipalaa ja keho polttaa rasvaa. Toisaalta taas monella on oikein miellyttävä ominaistuoksu, joka ei häiritse vaikka peseytymisestä olisi vähän pitempikin aika.
Ei tietenkään jokainen ole koko ajan suihkunraikas, onhan se ihan selvää. Mutta kun tietyt ihmiset haisevat aina... Ja avokonttorissa iltapäivään mennessä sen huomaa. Samoin jos pitää mennä vessaan tiettyjen ihmisten jälkeen, siellä ei haise jätökset vaan ihan jokin muu.
Lisäksi nämä asiat tulevat joskus puheeksi kahvitauolla, jokin aika sitten siellä kiivaasti ylistettiin sitä kuinka shampoot yms on jätetty pois ja hiuksia pestään yhä harvemmin. Yksi ylpeänä kertoi kuinka on saanut hiustenpesuvälin venytettyä kahteen viikkoon ja silloinkin vain vedellä, ja ihanaa olla niin luonnollinen ja silti aina puhdas. Niin. Hänen hiuksensa näyttävät lähes aina likaisilta ja hänen vahva ominaistuoksunsa (ei hiki, mutta ei todellakaan mitään miellyttävää) leijuu pilvenä ympärillään.
Ymmärrän ettei kaikkien hajuaisti ole yhtä herkkä, olen aina haistanut ruoan pilaantumisenkin eri tavalla kuin muut perheenjäseneni. Eikä tietenkään kukaan muuta rutiinejaan minun nenäni takia. Pointtina on vain ja ainoastaan se, että henkilöt jotka mielestään ovat hajuttomia ja ah niin raikkaita myös ilman peseytymistä eivät sitä ole. Kukaan kun ei haista itseään, ja yllättävän moni näköjään uskoo ettei kukaan muukaan voi haistaa.
Tarkennus: haistan siis jo töihin saapuvasta työkaverista aamulla onko suihkuteltu vai ei, jos olen hänen vieressään. Mutta iltapäivään mennessä koko toimistoon kehittyy erittäin vahva aromien sekoitus, joka lyö päin naamaa kun tulee happihyppelyltä takaisin sisälle.
Jännä juttu, että se hiki erittyy myös päivällä ja jos on kuuma, vielä enemmän, koska keho pyrkii viilentämään itseään. Sellaista se on. Onneksi et asu yhtään lämpimämmässä maassa. Siellä se oikein korostuu.
Joutuisin heräämään sitten kolmelta yöllä, jos meinaisin ehtiä töihin. Joten käyn mieluummin illalla ja käytän sen ajan yöllä nukkumiseen. Kaikki ei mene aamukahdeksalta töihin.
Liiallinen yöhikoilu ei ole normaalia. Jos aamulla herää hiestä märkänä, niin oikea osoite on lääkäri, ei suihku.
Harrastan liikuntaa ja suihkussa käyn illalla liikunnan jälkeen.
Lehmille sama miltä tuoksun ja lisäksi hanavesi on useimmiten liijan viileää aamuisin
Vierailija kirjoitti:
Koska en likaannu yöllä nukkuessani.
Kun käy aamulla suihkussa pesten samalla hiukset ja koko kropan, on varmasti hereillä ja virkistyneempi olo verrattuna siihen että edellisestä suihkusta on aikaa esimerkiksi 10 tuntia. Silloin on myös puhdas suurimman osan valveilleoloajasta ja sinä aikana kun on tekemissä useimpien ihmisten kanssa.
Minulle aamusuihku tarkoittaa vapaa-aikanakin yön ja päivän välistä eroa, jolloin nousee kunnolla sängystä ulos eikä enää yritä vetää vilttiä korville. Aamurutiinit alkavat yleensä siitä että ajaa parran, käy suihkussa ja petaa vuoteen. Sitten voi miettiä aamiaista ja muuta aamupäivän ohjelmaa. Ainoastaan aamulenkki lykkäisi sitä aamusuihkua myöhemmäksi.
Vaikka kävelisin tai pyöräilisin työmatkan, niin sen ei ole tarkoitus olla sen kaltainen urheilusuoritus että saapuisin töihin hikisenä vaan olla hyvissä ajoissa sorvin ääressä. Jos minun pitää olla töissä klo 8:00, nousen ylös viimeistään klo 6:15 ja lähden kotoa noin 7:30 riippuen työmatkan pituudesta. Siinä ajassa ehtii käydä suihkussa, juoda kahvit, syödä jotain, katsoa aamu-tv:tä ja pestä hampaat ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin heräämään sitten kolmelta yöllä, jos meinaisin ehtiä töihin. Joten käyn mieluummin illalla ja käytän sen ajan yöllä nukkumiseen. Kaikki ei mene aamukahdeksalta töihin.
Itse herään arkisin 3.45 ja käyn joka aamu suihkussa..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töissä haistaa ihmisen joka ei ole käynyt aamulla suihkussa, tuoksuu nuhjuiselle . Tosin moni peittää hajuvedellä , jää hiuslakan alle etc.
Samoin tupakanhajun huomaa selvästi kun joku röökinpolttaja tulee ulkoa sisätiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse herään arkisin 3.45 ja käyn joka aamu suihkussa..
Minäkin kävin silloinkin kun piti herätä klo 4 töihin. Ilman suihkua herätys olisi ollut klo 4.05..
Ap
Rautaiset aamurutiinit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy aamulla suihkussa pesten samalla hiukset ja koko kropan, on varmasti hereillä ja virkistyneempi olo verrattuna siihen että edellisestä suihkusta on aikaa esimerkiksi 10 tuntia. Silloin on myös puhdas suurimman osan valveilleoloajasta ja sinä aikana kun on tekemissä useimpien ihmisten kanssa.
Minulle aamusuihku tarkoittaa vapaa-aikanakin yön ja päivän välistä eroa, jolloin nousee kunnolla sängystä ulos eikä enää yritä vetää vilttiä korville. Aamurutiinit alkavat yleensä siitä että ajaa parran, käy suihkussa ja petaa vuoteen. Sitten voi miettiä aamiaista ja muuta aamupäivän ohjelmaa. Ainoastaan aamulenkki lykkäisi sitä aamusuihkua myöhemmäksi.
Vaikka kävelisin tai pyöräilisin työmatkan, niin sen ei ole tarkoitus olla sen kaltainen urheilusuoritus että saapuisin töihin hikisenä vaan olla hyvissä ajoissa sorvin ääressä. Jos minun pitää olla töissä klo 8:00, nousen ylös viimeistään klo 6:15 ja lähden kotoa noin 7:30 riippuen työmatkan pituudesta. Siinä ajassa ehtii käydä suihkussa, juoda kahvit, syödä jotain, katsoa aamu-tv:tä ja pestä hampaat ennen lähtöä.
❤
Ap
Vierailija kirjoitti:
Selvästi huomaa ettei sinulla ole lapsia tai teillä kaikilla on omat suihkut ja kokki ja hoitaja väsäämässä aamiaiset ja lasten pukemiset ym.
Koska aamulla ei ole aikaa eikä energiaa millekään ylimääräselle, enkä halua olla koko päivää märillä hiuksilla. Käyn suihkussa illalla. Suihku myös rentouttaa ihanasti ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tuota vaikeuksia huomata päivän ja yön eroa ilman suihkuakin. Eikä tuota vaikeuksia herätä edes ilman suihkua. Enkä minä hikoile suuremmin öisin. En ole märkä, en nihkeä, eikä vaatteeni haise hieltä yön jälkeen.
En jaksa herätä, ja hiukseni menevät kuivuessaan naurettavan näköisiksi. Olisi inhottavaa mennä nukkumaan likaisena. Laitan kahdesti viikossa suihkun jälkeen myös kasvonaamion, joka on naamalla suunnilleen vartin. Huomattavasti helpompaa kun illalla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi huomaa ettei sinulla ole lapsia tai teillä kaikilla on omat suihkut ja kokki ja hoitaja väsäämässä aamiaiset ja lasten pukemiset ym.
Kuinka kauan meinasit suihkussa käymisen kestävän, jos sen lisäksi ei aamulla muka ehtisi tehdä aamupalaa ja pukea lapsia? Minulla oli aikaa yh:na aamuisin jopa meikata.
Olen erittäin iltavirkku ja aamutorkku ihminen. Suihkussa käyminen aamulla kuulostaa aivan kamalalle.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa herätä, ja hiukseni menevät kuivuessaan naurettavan näköisiksi. Olisi inhottavaa mennä nukkumaan likaisena. Laitan kahdesti viikossa suihkun jälkeen myös kasvonaamion, joka on naamalla suunnilleen vartin. Huomattavasti helpompaa kun illalla tekee.
Montahan kertaa täällä jo lukee, että ei ole pakko tehdä valintaa ilta- ja aamusuihkun välillä.. Voi ottaa molemmat!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin iltavirkku ja aamutorkku ihminen. Suihkussa käyminen aamulla kuulostaa aivan kamalalle.
Samasta syystä käyn aamuisin suihkussa, en saa muuten itseäni hereille ja olo on koko päivän nuutunut ja suttuinen.
Käyn aina illalla suihkussa, koska teen etätöitä ja jos on jotain harvinaista menoa aamuisin, niin suihkun sijaan käyn vartalon läpi nopeasti pesulapulla.
No sillä hetkellä kun astut ulos sieltä suihkusta alat erittämään taas hikeä. Joten et sinä montaa minuuttia ilman hikeä sillä ihollasi ole. Kun menet ulos ilmansaasteet osuvat ihoosi ja hiuksiisi. Koko ajaan kehossasi on sekä sisäpuolella, että ulkopuolella bakteereja ja viruksia ja likaa ja hikeä ja kuollutta solukkoa ja ehkä kemikaaleja ja rasvoja. Iho ei ole desinfioitu metallipöytä, joten turha siitä yöhiestä on ottaa stressiä, jos se ei haise.