Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette käy aamuisin suihkussa?

Vierailija
07.10.2021 |

Vaan lähdette hiostuneena ja nuhjuisena töihin?

Kommentit (257)

Vierailija
241/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hiuksia ole pakko kastella vaikka käy suihkussa.Käyn suihkussa aamuin illoin joka päivä,mutta hiukset pesen vain kaksi kertaa viikossa.

Kaksi kertaa viikossa?!? Yök!! Minä pesen joka ikinen päivä.

Pitkien hiusten kuivattaminen päivittäin föönillä rasittaa niitä.

Vierailija
242/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu. Henkkoht en tunne juuri ketään joka suihkuttelee aamulla. Kaikki käy illalla. Työkamut ja lähipiiri. Näistä on joskus juteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainaloiden, kasvojen, hampaiden ja alapään pesu on mielestäni ihan riittävää.

Tätä en tajua ollenkaan, että pestään ruumiinosat erikseen hankalasti jossain lavuaarissa ja bideesuihkulla. Nopeampaa, helpompaa ja vähemmän vettä kuluttavaa on pestä ne yhdellä kertaa suihkussa.

Samaa mietin. Miksi ihmeessä taiteilisin kainalopesua lavuaarin päällä (joka vielä on niin pieni että vesi roiskunee ainakin vähän lattiallekin), sitten kasvopesu erikseen, sitten vielä vessaan pöntölle alapesulle? Kun minuutissa tämä olisi jo hoitanut siellä suihkussa? Ei siinä mitään, kukin tehköön tavallaan, tuntuu vain hassulta että niin monelle se suihkun välttely on se pääasia, vaikka mitään ihosairautta tms. ei olisi.

Kyllä mulla menee kauemmin kuin minuutti kokosuihkussa, liki 10 min. Lisäksi vartalon rasvaus ja hiusten föönaus kuivaksi 25 min. Ei selviä minuutissa. Pyyhkeellä kuivaa nopeasti jos jotain roiskuu lattialle, suihkun jälkeen koko kylppäri on lastalla ja pyyhkeellä kuivattava. Toimii ehkä miehillä ja lyhyttukkaisilla naisilla.

Siis hetkinen, eihän hiuksia ole pakko pestä joka kerta? Se oma 90 sekunnin suihkuni menee näin: vaatteet pois ja hiukset hainhampaalla päälaelle, avaa vesi ja odottele hetki että lämpiää (kaasulämmitys), astu suihkuun, kastele vartalo, suihkuöljyä tarvittaviin paikkoihin, huuhtele vartalo, astu pois suihkusta ja kuivaa. Sitten vaatteet päälle ja meikkaamaan/syömään aamupalaa jne. Ei ole iso projekti, eikä aikaa saa todellakaan kulumaan tähän 10 minuuttia.

Toki mulla on suihkukaappi eli kuivausta ei tarvi, mutta kyllä kylppärissä on jotain vikaa jos KOKO kylpyhuone on kuivattava lastalla JA pyyhkeellä joka ikinen kerta kun suihkua on hetki käytetty. En ole ikinä asunut asunnossa jossa kylppäriä olisi pitänyt erikseen pyyhkeellä kuivata.

Kun on pieni kylppäri niin lähes koko huoneen lattia kastuu, lastalla ei saa kaikkea. Mattoa ei voi laittaa märälle lattialle. Kasvoja ei pysty pesemään suihkussa jos ei tukkaa halua kastella. Joillakin on vain suihkuverho.

Olen asunut kämpissä joissa oli erittäin pieni kylppäri, eikä siltikään vesi mennyt ihan kaikkialle. Ja öööh tietenkin kasvot voi pestä suihkussa ilman hiusten kastelemista...? Mikä muka estää sen?

Se että ainakin minulla kastuu hiukset tai menee kasvojenpesuainetta myös hiusrajaan jos suihkussa pesee.

No mä en ymmärrä miten kaikki hiukset saa märiksi mutta ok... Hiusrajaan voi vähän mennä vettä mutta se kuivuu minuuteissa suihkun jälkeen. Pesuainetta en ole koskaan saanut hiuksiin, eli en osaa neuvoa muuten kuin että älä laita sitä hiusrajaan...?

Mun on pakko pestä hiukset jos käyn suihkussa. Hiukset menee jotenkin huonoiksi ja rasvaiseksi vaikka niihin ei menisi vettä.

Vierailija
244/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hiuksia ole pakko kastella vaikka käy suihkussa.Käyn suihkussa aamuin illoin joka päivä,mutta hiukset pesen vain kaksi kertaa viikossa.

Ei ihan totta tämäkään. Nykyaikaisilla hiustenkuivaajilla kuivaaminen on jopa hellävaraisempaa kuin vapaasti kuivuminen. Hius on vahingoittuvimmillaan märkänä ja mitä pidempään se on tässä tilassa, sitä alttiimpi se vaurioille on. Kunnollisella kuivaajalla ja sopivilla säädöillä kuivaten siis itse asiassa autat hiuksiasi pysymään terveinä pitempään.

Se on toki eri asia haluaako tai kannattaako hiukset pestä joka päivä; tässäkin on suuria henkilökohtaisia eroja. Joillekin pesuvälin pidentäminen ei yksinkertaisesti sovi, jotkut pärjäävät vähemmällä. Itse pesen pitkät ja paksut hiukseni joka toinen päivä, koska ne ovat upeimmillaan vastapestyinä. Föönaan ja kiharran joka kerta pesun jälkeen, eikä se ole vahingoittanut hiuksiani lainkaan.

Vierailija
245/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava keskustelu. Henkkoht en tunne juuri ketään joka suihkuttelee aamulla. Kaikki käy illalla. Työkamut ja lähipiiri. Näistä on joskus juteltu.

Meillä taas koko perhe käy aamulla tai aamulla ja illalla.

Vierailija
246/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa käydään illalla suihkussa eikä kumpikaan hikoile yöllä. Aamulla ollaan kumpikin freesinä ja laitettuina uuteen päivään.

JOKA IKINEN IHMINEN HIKOILEE NUKKUESSAAN. MENEEKÖ JO JAKELUUN?

Jooh, mutta ei samalla tavalla kuin urheillessa. Ei me haista hielle tai olla nuhjaantuneita aamulla.

Vierailija
247/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa käydään illalla suihkussa eikä kumpikaan hikoile yöllä. Aamulla ollaan kumpikin freesinä ja laitettuina uuteen päivään.

Jooh, mutta ei samalla tavalla kuin urheillessa. Ei me haista hielle tai olla nuhjaantuneita aamulla.

Valitettavasti moni uskoo näin.

Totuus on kuitenkin se, ettei kukaan ole raikkaimmillaan sängystä noustessaan.

Osasta sen sitten haistaakin. T. Avokonttorissa työskentelevä joka haistaa vieruskaverinsa joka toinen aamu - silloin kun hän ei ole käynyt suihkussa (ja kerran myös vahvisti tämän tiedon kahvitaukokeskustelussa). 

Vierailija
248/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osasta sen sitten haistaakin. T. Avokonttorissa työskentelevä joka haistaa vieruskaverinsa joka toinen aamu - silloin kun hän ei ole käynyt suihkussa (ja kerran myös vahvisti tämän tiedon kahvitaukokeskustelussa). 

Onneksi meillä on toimistolla omat työhuoneet.

Vierailija
249/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä ikin haistanut ihmisistä mitään nuhjuisuutta tai suihkutteleeko aamulla vai illalla, korkeintaan röökin tai alkoholin hajun.

Vierailija
250/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kuivu iho jos 2 krt päivässä suihkuttelette? Tai tule finnejä?

Vierailija
251/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen hiki ei edes haise koska on aasialainen ja niiltä puuttuu sama geeni mikä länkkäreillä on. En minäkään haise vaan olen freesi.

Vierailija
252/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan totta tämäkään. Nykyaikaisilla hiustenkuivaajilla kuivaaminen on jopa hellävaraisempaa kuin vapaasti kuivuminen. Hius on vahingoittuvimmillaan märkänä ja mitä pidempään se on tässä tilassa, sitä alttiimpi se vaurioille on. Kunnollisella kuivaajalla ja sopivilla säädöillä kuivaten siis itse asiassa autat hiuksiasi pysymään terveinä pitempään.

Se on toki eri asia haluaako tai kannattaako hiukset pestä joka päivä; tässäkin on suuria henkilökohtaisia eroja. Joillekin pesuvälin pidentäminen ei yksinkertaisesti sovi, jotkut pärjäävät vähemmällä. Itse pesen pitkät ja paksut hiukseni joka toinen päivä, koska ne ovat upeimmillaan vastapestyinä. Föönaan ja kiharran joka kerta pesun jälkeen, eikä se ole vahingoittanut hiuksiani lainkaan.

Mulla on paksut luonnonkiharat hiukset ja pesen ne max kaksi kertaa viikossa ja tämä toimii.

Vierailija
253/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein hiukset pitäisi oikeasti pestä? Hennoille ja paksuille hiuksille on olemassa omat suosituksensa – moni muukin asia vaikuttaa

Hiuslaadulla, hikoilulla ja iällä on kaikilla roolinsa hiusten ja hiuspohjan rasvoittumisessa.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008319833.html

Vierailija
254/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä kuivu iho jos 2 krt päivässä suihkuttelette? Tai tule finnejä?

Ei kuivu, ei tule. Päinvastoin backne parani kun lääkärin suosituksesta aloin käydä aamuin ja illoin suihkussa.

Vierailija
255/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen hiki ei edes haise koska on aasialainen ja niiltä puuttuu sama geeni mikä länkkäreillä on. En minäkään haise vaan olen freesi.

Hah :D. Vaikea ymmärtää miksi se on joku ylpeilyn aihe ettei peseydy? Tai miksi ei voi peseytyä vaikka ei vielä haisisikaan roskikselta? Tai miksi on niin vaikeaa myöntää että kaikki hikoilevat jatkuvasti, myös yöllä, ja että sängystä nousseena ei todellakaan ole freeseimmillään? Menisitkö vaikkapa presidenttiä tapaamaan suoraan sängystä ilman suihkua? Epäilen. Ei se tarkoita sitä että löyhkäät aamuisin ilman suihkua, mutta et sinä raikaskaan ole. Siis sellainen kuin suihkunraikas on.

Vierailija
256/257 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peseytyisin? Töiden jälkeen/illalla mennään suihkuun ja puhtaana nukkumaan.

Kesällä toki on joskus pakko käydä aamuisinkin kun on niin hemmetin kuuma sisällä.

Vierailija
257/257 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töissä haistaa ihmisen joka ei ole käynyt aamulla suihkussa, tuoksuu nuhjuiselle . Tosin moni peittää hajuvedellä , jää hiuslakan alle etc.

Haistat siis joistain ihmisistä ”nuhjuisuuden”, tämä selvä. Mutta oletko tosiaan kysynyt heiltä, milloin kävivät viimeksi suihkussa? Epäilen tätä.

Siispä ”nuhjuinen haju” voi johtua jostain muustakin, eikös vaan.

Pidätkö ehkä ”nuhjuisuutena” sitä, että ihminen EI lemua tuoreelle suihkusaippualle? Tiesitkö, että moni vihaa suihkusaippuan löyhkää ja käyttää hajustamattomia tuotteita.

Tai ehkä mielestäsi ”nuhjuista” on pesuaineen hajun puuttuminen? Osa löyhkä joltain omolta tai surfilta niin ettei meinaa pystyä kulkemaan ohitse. Sellainen lemu tarttuu myös niin, että kotonakin haistaa kollegan pesuaineen omista vaatteistaan.

Selityksiä on monia, ei kannattaisi olla noin mustavalkoinen

Mikään ei ole kamalampaa ihmisissä kuin saippuoiden ja pesuaineiden voimakkaat tuoksut. Joku omo ja axe lemuaa metrien päähän.

Aika mielikuvituksetonta väittää, että tuo olisi kamalinta ihmisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi