Miksette käy aamuisin suihkussa?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka hikoilee yöllä? Hikoilee ihmiset päivälläkin. Tarkoitus ei ole, että pitäisi olla ihan koko ajan steriili ja hikoilematon, johan sellaisesta ihokin kärsii.
Teille, jotka kuvittelette haistavanne toisten peseytymistapoja: onko käynyt mielessä, että voitte olla väärässä?
Hienhaju voi tulla himopeseytyjälle vartissa, kun vaikka kävelee työpaikan portaat ylös. Hengitys voi haista kuolemalle, jos ei ole päässyt lounaalle tai saanut välipalaa ja keho polttaa rasvaa. Toisaalta taas monella on oikein miellyttävä ominaistuoksu, joka ei häiritse vaikka peseytymisestä olisi vähän pitempikin aika.
Ei tietenkään jokainen ole koko ajan suihkunraikas, onhan se ihan selvää. Mutta kun tietyt ihmiset haisevat aina... Ja avokonttorissa iltapäivään mennessä sen huomaa. Samoin jos pitää mennä vessaan tiettyjen ihmisten jälkeen, siellä ei haise jätökset vaan ihan jokin muu.
Lisäksi nämä asiat tulevat joskus puheeksi kahvitauolla, jokin aika sitten siellä kiivaasti ylistettiin sitä kuinka shampoot yms on jätetty pois ja hiuksia pestään yhä harvemmin. Yksi ylpeänä kertoi kuinka on saanut hiustenpesuvälin venytettyä kahteen viikkoon ja silloinkin vain vedellä, ja ihanaa olla niin luonnollinen ja silti aina puhdas. Niin. Hänen hiuksensa näyttävät lähes aina likaisilta ja hänen vahva ominaistuoksunsa (ei hiki, mutta ei todellakaan mitään miellyttävää) leijuu pilvenä ympärillään.
Ymmärrän ettei kaikkien hajuaisti ole yhtä herkkä, olen aina haistanut ruoan pilaantumisenkin eri tavalla kuin muut perheenjäseneni. Eikä tietenkään kukaan muuta rutiinejaan minun nenäni takia. Pointtina on vain ja ainoastaan se, että henkilöt jotka mielestään ovat hajuttomia ja ah niin raikkaita myös ilman peseytymistä eivät sitä ole. Kukaan kun ei haista itseään, ja yllättävän moni näköjään uskoo ettei kukaan muukaan voi haistaa.
Mulla on niin paksu tukka et joudun iltaisin pesemään vartalon ja aamulla uusiks suihkuun koska iltasuihkun jälkeen en voi märillä hiuksilla mennä nukkumaan enkä myöskään hiustenkuivaimella huudattaa nukkuvia taaperoita hereille.
Ei tulis kuuloonkaan iltapesut tällä afrolla. Hiustenkuivainta en käytä kun aiemmin ollut hiustenlähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka hikoilee yöllä? Hikoilee ihmiset päivälläkin. Tarkoitus ei ole, että pitäisi olla ihan koko ajan steriili ja hikoilematon, johan sellaisesta ihokin kärsii.
Teille, jotka kuvittelette haistavanne toisten peseytymistapoja: onko käynyt mielessä, että voitte olla väärässä?
Hienhaju voi tulla himopeseytyjälle vartissa, kun vaikka kävelee työpaikan portaat ylös. Hengitys voi haista kuolemalle, jos ei ole päässyt lounaalle tai saanut välipalaa ja keho polttaa rasvaa. Toisaalta taas monella on oikein miellyttävä ominaistuoksu, joka ei häiritse vaikka peseytymisestä olisi vähän pitempikin aika.
Ei tietenkään jokainen ole koko ajan suihkunraikas, onhan se ihan selvää. Mutta kun tietyt ihmiset haisevat aina... Ja avokonttorissa iltapäivään mennessä sen huomaa. Samoin jos pitää mennä vessaan tiettyjen ihmisten jälkeen, siellä ei haise jätökset vaan ihan jokin muu.
Lisäksi nämä asiat tulevat joskus puheeksi kahvitauolla, jokin aika sitten siellä kiivaasti ylistettiin sitä kuinka shampoot yms on jätetty pois ja hiuksia pestään yhä harvemmin. Yksi ylpeänä kertoi kuinka on saanut hiustenpesuvälin venytettyä kahteen viikkoon ja silloinkin vain vedellä, ja ihanaa olla niin luonnollinen ja silti aina puhdas. Niin. Hänen hiuksensa näyttävät lähes aina likaisilta ja hänen vahva ominaistuoksunsa (ei hiki, mutta ei todellakaan mitään miellyttävää) leijuu pilvenä ympärillään.
Ymmärrän ettei kaikkien hajuaisti ole yhtä herkkä, olen aina haistanut ruoan pilaantumisenkin eri tavalla kuin muut perheenjäseneni. Eikä tietenkään kukaan muuta rutiinejaan minun nenäni takia. Pointtina on vain ja ainoastaan se, että henkilöt jotka mielestään ovat hajuttomia ja ah niin raikkaita myös ilman peseytymistä eivät sitä ole. Kukaan kun ei haista itseään, ja yllättävän moni näköjään uskoo ettei kukaan muukaan voi haistaa.
Tarkennus: haistan siis jo töihin saapuvasta työkaverista aamulla onko suihkuteltu vai ei, jos olen hänen vieressään. Mutta iltapäivään mennessä koko toimistoon kehittyy erittäin vahva aromien sekoitus, joka lyö päin naamaa kun tulee happihyppelyltä takaisin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina kauhean kylmä aamuisin ja ajatuskin suihkuun menosta kammottaa. Käyn aina iltaisin suihkussa ja ainoastaan esim. helteellä, kun on oikeasti hikoillut yöllä, käyn pikasuihkussa(ei hiustenpesua) aamulla.
Tämä.
Kesähelteillä voi itsensä viruttaa koska vain - mut siinä syys-kevät sesongilla ei pysty aamukylmissään pesulle.
...?? Siellä suihkussahan nimenomaan on lämmin?
Tiedoksi kaikille pesua vältteleville: me muut kyllä haistamme teidät, vaikka itse luulette olevanne raikkaita. Samoin sen haistaa kuka ei pese aamulla hampaitaan.
Mitä väliä, vaikka haistat sen, olenko käynyt illalla vai aamulla suihkussa? Niinpä, ei mitään väliä. Vähän kuin voi voi, jos se sua ahdistaa. Käyn aamulla suihkussa vain poikkeus tapauksessa.
Joo eipä siinä muuta kuin että joudun 8h päivässä haistelemaan teidän "raikkaiden" aromeja. Se ei tietenkään teitä kiinnosta, sehän tuli jo selväksi julistuksestanne "minähän en yöllä hikoile ja olen raikas" 😁. Juu ette ole. Mutta ei siinä mitään, itsekkäitä ihmisiä on maailma täynnä eli ei mitään uutta auringon alla.
Sun ehkä kannattaa miettiä noi duunikuviot sulle paremmiksi...
Aika vaikeaa kun ihan kaikkialla on ihmisiä jotka eivät viitsi peseytyä. Yllättävän suuri osa ei myöskään usko deodoranttiin, toki heitä on vähemmän kuin näitä jotka lähtevät likaisin hampain ja edes kriittisiä paikkoja pesemättä liikenteeseen.
Työhuone, se auttaa paljon, vai haistatko seinienkin läpi?
No ensinnäkin maailmassa on tuhansia ja tuhansia ammatteja joita ei voi tehdä työhuoneessa. Ihmisten hajuista kärsivähän voi olla vaikkapa opettaja, asiakaspalvelija, putkimies, kampaaja...
Ja toisekseen toimistotyötkin ovat nykyään avokonttoreissa. Korkeintaan joku toimitusjohtaja saa oman työhuoneen. Eiköhän olisi helpompaa että ihmiset ihan vaan peseytyisivät?
Iltaisin vartalopesu, tukka kuivana sänkyyn ja naama raikkaana.
Aamulla suihkuun ennen 8h työvuoroa, hiukset pesen samalla ja kuivaan hiustenkuivaimella, illalla ei onnistu kuivaus kun lapset herää kesken unien.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töissä haistaa ihmisen joka ei ole käynyt aamulla suihkussa, tuoksuu nuhjuiselle . Tosin moni peittää hajuvedellä , jää hiuslakan alle etc.
Haistat siis joistain ihmisistä ”nuhjuisuuden”, tämä selvä. Mutta oletko tosiaan kysynyt heiltä, milloin kävivät viimeksi suihkussa? Epäilen tätä.
Siispä ”nuhjuinen haju” voi johtua jostain muustakin, eikös vaan.
Pidätkö ehkä ”nuhjuisuutena” sitä, että ihminen EI lemua tuoreelle suihkusaippualle? Tiesitkö, että moni vihaa suihkusaippuan löyhkää ja käyttää hajustamattomia tuotteita.
Tai ehkä mielestäsi ”nuhjuista” on pesuaineen hajun puuttuminen? Osa löyhkä joltain omolta tai surfilta niin ettei meinaa pystyä kulkemaan ohitse. Sellainen lemu tarttuu myös niin, että kotonakin haistaa kollegan pesuaineen omista vaatteistaan.
Selityksiä on monia, ei kannattaisi olla noin mustavalkoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töissä haistaa ihmisen joka ei ole käynyt aamulla suihkussa, tuoksuu nuhjuiselle . Tosin moni peittää hajuvedellä , jää hiuslakan alle etc.
Haistat siis joistain ihmisistä ”nuhjuisuuden”, tämä selvä. Mutta oletko tosiaan kysynyt heiltä, milloin kävivät viimeksi suihkussa? Epäilen tätä.
Siispä ”nuhjuinen haju” voi johtua jostain muustakin, eikös vaan.
Pidätkö ehkä ”nuhjuisuutena” sitä, että ihminen EI lemua tuoreelle suihkusaippualle? Tiesitkö, että moni vihaa suihkusaippuan löyhkää ja käyttää hajustamattomia tuotteita.
Tai ehkä mielestäsi ”nuhjuista” on pesuaineen hajun puuttuminen? Osa löyhkä joltain omolta tai surfilta niin ettei meinaa pystyä kulkemaan ohitse. Sellainen lemu tarttuu myös niin, että kotonakin haistaa kollegan pesuaineen omista vaatteistaan.
Selityksiä on monia, ei kannattaisi olla noin mustavalkoinen
Olen eri, mutta en pidä myöskään pesuaineiden yms. hajusteiden hajusta. Ei nuhjuisuus liity siihen mitenkään, raikas ihminenhän ei tuoksu oikeastaan millekään. Nämä suihkussa käymättömät (tai mikä nyt sitten onkin se syy, mutta kyllä se yleensä on tämä, tai sitten se että vaatteitakaan ei pestä) haisevat siltä, miltä pieni makuuhuone haisee, kun siellä on nukuttu ikkunat ja ovet kiinni koko yö. Kenties vielä useampi ihminen. Se on se nuhjuisuuden tunkkainen "unen haju" joka leijuu joidenkin ihmisten ympärillä, kun he aamulla saapuvat töihin.
Käyn suihkussa iltaisin. Ihana mennä puhtaana nukkumaan. Makuuhuoneessa viileä ilma, usein ikkuna raollaan läpi vuoden. En hikoile yöllä.
Aamuisin en kykene suihkuun. Aamut ovat muutenkin kamalia, kiire ja hoppu. Olen aamu-uninen ja aina melkein myöhässä. Hiusten pesu aamulla on myös inhottavaa, kun niiden pitäis antaa kuivua.
Miksi ihminen ei saa haista ihmiselle. Pääasia ettei käytä hajusteita muuta kuin jotain ihan mietoja korkeintaan. Eläimissäkin on omat ominaishajunsa ja sillä ne nuuskii toisiaan. Minä en erota onko joku käynyt pesulla illalla vai aamulla. En ketään niin läheltä ala haistelemaan. Vaihdan joka päivä puhtaat vaatteet. Takit ovat sellaisia joita voi usein pestä.
Nautin siitä, kun työkaverit nyrpistelevät nenäänsä minun pahalle hajulleni. Kävin viimeksi suihkussa joskus 2000-luvun alussa. Hammaslääkärillä käynnin lopetin myös. Harmi vaan, että oon niin usein kipeenä, mistäkähän johtuu...
Vierailija kirjoitti:
Kiitän luojaa ettei naapuri ole mikään himosuohkuttelija. Ei kestäisi pää sitä jatkuvaa vesiputkien pauketta jonka suihkuhana aiheuttaa.
Jos putket paukkuu, hanassa on vikaa. Huoltomies paikalle!
Käyn aamuisin suihkussa. Silloin kun en käy, kyseessä on todella aikainen tai nopea lähtö, tai sitten olen menossa jonnekin, missä varmasti likaantuu. En käy esimerkiksi ennen kuntosalia suihkussa. Jos olen illalla jostain syystä vetänyt kaikki kauneudenhoitorutiinit hiusmaskista karvojen ajeluun, silloinkaan en näe syytä suihkutella aamulla.
Terve ihminen ei hikoa yön aikana niin paljoa, että aamusuihku olisi pakollinen.
En usko, että kukaan haistaa yhtikäs mitään kenestäkään normaalisti elävästä ihmisestä. Kukaan teistä ei tiedä onko joku käynyt suihkussa aamulla, illalla vai viikko sitten. Jos pesen hiukset ja pään kaksi kertaa viikossa samalla kun käyn suihkussa, pesen joka päivä kainalot ja laitan deodoranttia, mikä minussa voi haista? Hampaat pesen joka päivä ja vaihdan alusvaatteet. Ei ihmisen iho haise millekkään vaikka sitä ei joka päivä pestä.
En käy koskaan aamuisin suihkussa, ellei siihen ole jotain hyvin erityistä syytä. Käyn aina iltaisin, sillä en halua mennä likaisena puhtaiden lakanoiden väliin. Aamuisin myös olisi erityisen epämiellyttävää käydä suihkussa, koska siihen pitäisi varata aikaa, eli nousta vielä aikaisemminkin kuin klo 06.00. Väsyneenä on myös aina kylmä, joten suihkun jälkeen olisi ihan jääkalikkatunne. Todennäköisesti myös vilustuisin usein, sillä jos kävisin aamulla suihkussa, pääsisin varmaan jo töistä kotiin ennenkuin hiukseni olisivat kuivuneet. En myöskään hikoile öisin, päinvastoin, joudun useinkin käyttämään ekstrapeittoja ja villasukkia, kun on kylmä. Itse en todellakaan haista ihmisistä, ovatko he käyneet suihkussa iltaisin vai aamuisin, enkä usko, että se on edes mahdollista. Jotkut ihmiset oikeasti haisevat, sellainen on esim. yksi ystäväni. Hänen kohdallaan arvelen hajun johtuvan siitä, että hän ylipäänsä käy suihkussa varmaan vain pari kertaa viikossa, enkä tiedä, peseekö hän hiuksiaan edes joka suihkukerta, ja hänellä on usein samat vaatteet pitkään päällä, niitä ei pestä kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän luojaa ettei naapuri ole mikään himosuohkuttelija. Ei kestäisi pää sitä jatkuvaa vesiputkien pauketta jonka suihkuhana aiheuttaa.
Jos putket paukkuu, hanassa on vikaa. Huoltomies paikalle!
Se on juuri näin. Meillä paukkui vesiputket aivan hulluna seinissä, ja kun ilmoittelin siitä taloyhtiöön, hallituksessa oleva naapurini vinoili meille, että mitenkähän meillä oikein putkia kohdellaan tai laitteita käytetään, kun juuri meillä sattuu putket paukkumaan, eikä kenelläkään muulla. Kun ei heilläkään koskaan ole mitään vikaa putkissa. Putkimies ei löytänyt meiltä mitään vikaa, mutta halusi käydä myös naapuriasunnoissa. Kas kummaa, juuri tuolta naapurilta korjattiin keittiön, vessan ja kylppärin hanat, ja paukkuminen loppui kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
ap menee siis hiostuneena ja nuhjuisena sänkyyn ja peseytyy vasta aamulla? toivottavasti ap on yh tai joku muu tunnistettava ongelmatapaus, jota miehet osaavat välttää oman hyvinvointinsa vuoksi
Käyn aamulla JA illalla.
Ap
Mieluummin nukun aamulla pidempään. Plus töissä tulee kuitenkin hiki.
Vierailija kirjoitti:
Hiostunut olo tulee liiasta pesusta.
Mitä mä just luin? :D
Ap