Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hommaatteko orjallisesti joulupöytään kinkun jolle seuraksi nämä ikuiset lanttu -ja porkkanalaatikot? Meillä syödään jouluna(kun) sitä

Vierailija
07.10.2021 |

mistä itse oikeasti tykätään. Kuten lohta, siikaa, lohenmätiä smetanalla ja punasipulikuutioilla.
Tuoretta hiivaleipää maksapasteijalla jne.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä ruokajonosta annetaan.

Vierailija
22/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pidän jouluruuista, en pidä yhdestäkään mainitsemastasi ruuasta. En ikinä laittais joulupöytään jotain hiivaleipää ja maksamakkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ikinä ollut kinkkua jouluna, ei lapsuudenkodissa eikä nyt aikuisena omassakaan kodissa.

Jouluruokia rakastan ja olen hyvin traditionaalinen - meillä siihen vain ei kuulu kinkku, kuten joillain.

Vierailija
24/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ne mistä tykkään. Kinkku, perunaloota ja lanttuloota.

Kyllä noilla hyvä joulu tulee. Ei tarvi olla liikaa kaikkea.

Vierailija
25/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna syödään jouluruokaa, uutena vuotena muuta.

Uutenavuotena jengi syö nakkeja ja perunasalaattia. Ja vappuna samat uusiksi. Siinä välissä nakkikastike. Nakkikeitto. Kerran viikossa.

Vierailija
26/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nuorena parina miehen kanssa vietimme varmaan viisi perättäistä joulua syöden kaikkea muuta kuin jouluruokaa, koska miehellä oli joulusta niin ankea kuva. Nämä viisi vuotta "paransivat" hänet, ja aiheuttivat minussa varmaan elämän loppuun asti kestävän jouluruokahimon. Teen kaikki alusta asti itse (en sentään vielä kasvata itse punajuuria), ja lisään joulupöytään uusiakin kokeiluja. Mieskin löytää nykyään lautaselleen maistuvan annoksen, vaikka laatikoista ei välitä edelleenkään. Minä syön sitten senkin edestä, usein on myös sukua syömässä. Ihana joulu!

Teen siis itse, koska tykkään siitä, jos joku joulu ei huvita tai ehdi, ostan kyllä surutta. Vielä on ehtinyt.

Vierailija
27/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan hommaa jouluruuat vain siksi, että on joulu. Eiköhän jokainen lähtökohtaisesti jokaisena vuoden päivänä syö niitä ruokia, joita haluaa syödä. Huvittavaa, kun osa kehuskelee ap:n tyyliin, että "mepä ei osteta jouluruokia niin kuin kaikki muut" Ihan kuin vuonna 2021 olisi jotenkin ihmeellistä että joulupöydässä on muuta(kin) kuin kinkut ja loorat :D

Vierailija
28/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin jotain kalaa on. Jos ei muuta niin silliä.

Kalathan nimenomaan kuuluu joulupöytään.

Meillä on suvussa/perheessä aina ollut joulupöydässä erilaisia kaloja, poroa kylmänä ja lämpimänä, kalkkunaa, hevosta jne.

Ja niitä lanttulaatikoita, mätiä, smetanavaahtoa ym.

Jälkiruokana joulukakkupöytä pikkuleipineen ja luumurahkoineen.

Kinkkua ei koskaan.

Vierailija
29/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun yhden koulukaverin äiti teki sille tytölle lihapullia jouluksi, kun se ei tykännyt kinkusta. Mikäs siinä.

No ihan tavallinen ruotsalainen jouluruoka, Suomessakin moni tekee.

Vierailija
30/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaikista jouluruuista. Siksi syön niitä.

Vierailija
31/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne kaikki joulun alla myytävät melkein 6 miljoonaa joululaatikkorasiaa on vaan sioille ruuaksi. 

Vierailija
32/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oikeasti tykätään kinkusta sekä lanttu- ja porkkanalaatikosta.

Vierailija
33/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa/perheessä aina ollut joulupöydässä erilaisia kaloja, poroa kylmänä ja lämpimänä, kalkkunaa, hevosta jne.

Kinkkua ei koskaan.

Kuuluu kelle kuuluu. Meilläkin on kalaa jouluna, mutta niin on ympäri vuoden.

Ei kaikki välitä kalasta, tai eivät edes voi syödä kalaa.

Se mitä joulupöytään kenelläkin kuuluu, vaihtelee.

Vierailija
34/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun yhden koulukaverin äiti teki sille tytölle lihapullia jouluksi, kun se ei tykännyt kinkusta. Mikäs siinä.

Jep, prinssinakkeja ja lihapullia.

Vierailija
35/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään poroa, kalaa, salaatteja... Kukaan ei halua kinkkua. Lakkakiisseli on ainoa itselleni pakollinen.

Vierailija
36/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan hommaa jouluruuat vain siksi, että on joulu. Eiköhän jokainen lähtökohtaisesti jokaisena vuoden päivänä syö niitä ruokia, joita haluaa syödä. Huvittavaa, kun osa kehuskelee ap:n tyyliin, että "mepä ei osteta jouluruokia niin kuin kaikki muut" Ihan kuin vuonna 2021 olisi jotenkin ihmeellistä että joulupöydässä on muuta(kin) kuin kinkut ja loorat :D

Itse pitäisin kummallisena sitä, että jouluna ei todella olisi muuta tarjolla kuin kinkkua ja laatikoita.

Vierailija
37/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkkua ei koskaan.

Kuuluu kelle kuuluu. Meilläkin on kalaa jouluna, mutta niin on ympäri vuoden.

Ei kaikki välitä kalasta, tai eivät edes voi syödä kalaa.

Se mitä joulupöytään kenelläkin kuuluu, vaihtelee.

Meilläkin on kalaa ympäri vuoden, kuten myös monia muita joulupöytään kuuluvia ruokia.

En muista koskaan käyneeni joulupöydässä, jossa ei olisi ollut kalaa.

Monenlaisissa joulupöydissä olen vierailevana tähtenä ollut, siis perheen/suvun ulkopuolisissa.

Vierailija
38/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kinkusta ja laatikoista sekä rosollista. Jälkkäriksi luumukiisseliä.

Vierailija
39/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jouluruokia joskus muutoinkin, lanttulaatikosta ja imelletystä perunalaatikosta tykkään erityisesti. Rosollia en voi sietää, mutta en kyllä söisi maksapasteijaa tai mätiäkään. Onko ihminen sinusta jotenkin huonompi, jos sattuu pitämään jouluruuista? Minusta kun jokainen saa syödä ihan mitä itse haluaa ja toisille perinteet ovat hyvin tärkeitä, vaikka itse ruoka ei niin hyvältä maistuisi.

Vierailija
40/154 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen pojalleni, kun ei kinkku ja laatikot hänelle maistu. Oikein meheviä lihapullia kermakastikkeessa, ovat niin hyviä että kaikki niitä kuitenkin haluavat 😄

Kyllä kaikille pitää olla mieluista ruokaa jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan