Hommaatteko orjallisesti joulupöytään kinkun jolle seuraksi nämä ikuiset lanttu -ja porkkanalaatikot? Meillä syödään jouluna(kun) sitä
mistä itse oikeasti tykätään. Kuten lohta, siikaa, lohenmätiä smetanalla ja punasipulikuutioilla.
Tuoretta hiivaleipää maksapasteijalla jne.
Kommentit (154)
Me tykätään kyllä näistä kinkku- ja laatikkojouluruuista ihan aidosti. Syödään muita hyviä ruokia vuoden muina päivinä.
Kyllä meilläkin jotain kalaa on. Jos ei muuta niin silliä.
Italian matka varattu jouluksi, joten tuskin lanttulooraa siellä tarjolla..
Minä taas odotan joululaatikoita! Teen itse rosollin jonka vien juhlapaikkaan.
Viime jouluna ajattelin etten jaksa enää kinkkua paistaa mutta sitten heti aattona ja sen jälkeen oli iso kinkkuale Prismassa. Tuli syötyä kinkkua aikas lailla. Tänä vuonna en taas taida ostaa, paitsi jos saa halvalla. Muuta jouluruokaa ei juurikaan enää tule ostettua.
Jouluna syödään jouluruokaa, uutena vuotena muuta.
meillä pidettiin kerran taco joulu kun ei maistunu jouluruoka, syökää sitä mikä on hyvää; )
Me tykätään kinkusta ja lanttulaatikosta, kuten myös lohesta, sienisalaatista ja muista perinteisistä jouluruuista, joten syömme niitä.
Hommataan, koska pidämme niistä. Lohta, siikaa, lohenmätiä smetanalla ja punasipulikuutioilla syödään kevättalvella blinien kanssa.
Mä ainakin tykkään kinkusta, sinapista. Oikein odotan.
Miten voi kyllästyä ruokaan, jota syödään kerran vuodessa?
Ennemmin makaronilaatikot ja jauhelihakastikkeet kyllästyttää.
Syödään niitä perinteisiä jouluruokia, joista tykätään - eli kinkkua ja porkkalaatikkoa myös, lantusta ei meillä kukaan välitä. Lisäksi sitten modernimmat herkut mielihalujen mukaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö teille syömään? Itsekkin vähän kyllästynyt joulusafkaan.
Milloin viimeksi söit sitä???
mm . niitä, mutta usein vain vähän ja vain yhdellä aterialla. Jouluna on niin paljon kaikkea, mm. noita ap.nkin mainitsemia.
Tietenkin jouluna ne perinteiset ruoat. Viime joulu oli sikäli köyhä koska jäin kotiini enkä matjustanutv koronan vuoksi sinne missä vietän joulut.
Ostan ne mistä tykkään. Kinkku, perunaloota ja lanttuloota.
Omaan kotiini ei tule jouluruokia. Lasta varten rakennan joulutunnelman jollain muulla tavalla kuten kuusella, lahjoilla, kausivalaistuksella ja muutamilla joulukoristeilla. Pipareita tulee kyllä lapselle tarjolle, siinähän sitä on tarpeeksi jouluruokaa. Lapsi syököön jouluruoat koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kyllästyä ruokaan, jota syödään kerran vuodessa?
Nämä ilmeisesti syövät niitä ympäri vuoden, jos lokakuussa kyllästyttää.
Muistan, kun yhden koulukaverin äiti teki sille tytölle lihapullia jouluksi, kun se ei tykännyt kinkusta. Mikäs siinä.
Pääseekö teille syömään? Itsekkin vähän kyllästynyt joulusafkaan.