Kaikki mielenkiintoiset ihmiset ovat lapsettomia
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:40"]
Suurin osa menestyneistä ja lahjakkaista ihmisistä on isiä tai äitejä. Typerä avaus. Mieti mitä hyvänsä tunnettua ihmistä, niin hänellä on lapsi tai lapsia.
[/quote]
Halusin kertoa, että pidän lapsettomia ihmisiä kaikkein mielenkiintoisimpina. En viitannut menestymiseen tai lahjakkuuteen, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.
Ja ole hyvä äläkä arvostele avaustani typeräksi. En minäkään hauku sinun mielipidettäsi vaikka aggressiivisesti esiinnytkin.
Ap
[/quote]
Sun avaus nyt vaan oli niin järjettömän typerä, ettei mitään rajaa. Missä kohtaa ihmisestä tulee epämielenkiintoinen lapsen saannin myötä? Jo raskausaikana? vai vasta kun lapsi syntyy? Ja siis voiko ihminen olla mielenkiintoinen vaikka 42-vuotiaaksi, ja sitten jos silloin pyöräyttää lapsen, muuttuukin epämielenkiintoiseksi? Entäpä jos rinnalla on toinen 42 vuotias, jolla on jo aikuinen lapsi, onko hän ollut menetetty tapaus sikiämisestään lähtien, vai voiko hän taas itsellisenä aikuisena muuttuakin mielenkiintoiseksi?
Sun aloitus nyt vaan oli typeristä typerin taas pitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Kiviäkin kiinnostaa. Kuten koko tämä ketju, jossa koko ensimmäinen sivu on yhden ja saman väsyneen velan itselleen vastailua ja vänkytystä. Se on aika helppo huomata, kun jokainen viesti on samalla tavalla kirjoitettu.
[/quote]
Miksi sitten avasit tämän, ja jopa käytit aikaa ketjuun kirjoittamiseen?
Taitaa vaan satuttaa, kun joku ei arvosta pikkuäippää ja pikkuisyliä ihan täpöllä <3<3<3
[/quote]
Hrrrr...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:21"]
Huomasin juuri.
[/quote]
Niin ovat! Ovat ikuisia lapsia koska niistä ei kasva aikuisia. Ovat varmasti nuorten mieleen mutta saman ikäisille myrkkyä
[/quote]
Millä perusteella lisääntyminen kasvattaa aikuiseksi? :D
[/quote]
Kuuskymppiset miehet eivät arvosta samanikäisiä lapsettomia. Niiltä puuttuu jämäkkyys ja ovat jostain syystä lapsellisia
[/quote]
Tämä oli hauska kommentti! Niin kuin joku olisi kiinnostunut kuuskymppisten miesten mielipiteistä, haha...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:57"]
Sun avaus nyt vaan oli niin järjettömän typerä, ettei mitään rajaa. Missä kohtaa ihmisestä tulee epämielenkiintoinen lapsen saannin myötä? Jo raskausaikana? vai vasta kun lapsi syntyy? Ja siis voiko ihminen olla mielenkiintoinen vaikka 42-vuotiaaksi, ja sitten jos silloin pyöräyttää lapsen, muuttuukin epämielenkiintoiseksi? Entäpä jos rinnalla on toinen 42 vuotias, jolla on jo aikuinen lapsi, onko hän ollut menetetty tapaus sikiämisestään lähtien, vai voiko hän taas itsellisenä aikuisena muuttuakin mielenkiintoiseksi?
Sun aloitus nyt vaan oli typeristä typerin taas pitkään aikaan.
[/quote]
Eihän tämä aloitus ole ollenkaan typerä, vaan totta.
Ns. raskausaivot ovat totta, ja naisista tulee äiteinä pelkkiä valituskoneita, suurin osa hukkaa täysin itsensä.
Samoin isät vain vihaavat elämäänsä, suurin osa siis, pettävät minkä jaksavat ja käyvät huorissa.
Surullista, ja sitä ei saisi edes sanoa.
Onko ap mies vai nainen? Ymmärrän aloituksesi jos olet mies, mutta jos olet nainen (ja hetero) niin vähän outoa alleviivaamista. Olet tietty itsekin lapseton ;)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Kiviäkin kiinnostaa. Kuten koko tämä ketju, jossa koko ensimmäinen sivu on yhden ja saman väsyneen velan itselleen vastailua ja vänkytystä. Se on aika helppo huomata, kun jokainen viesti on samalla tavalla kirjoitettu.
[/quote]
Miksi sitten avasit tämän, ja jopa käytit aikaa ketjuun kirjoittamiseen?
Taitaa vaan satuttaa, kun joku ei arvosta pikkuäippää ja pikkuisyliä ihan täpöllä <3<3<3
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta vaan katsoin kuinka pitkään joku jaksaa yksinään itsensä kanssa keskustella ja itselleen vastailla. Se tuntuu olevan tämän palstan velojen kestohupia. Onneksi livenä tunnen edes vähän välkympää vela-jengiä.
Ja tiedätkö, se vanhemmuus kasvattaa sen verran, että ei tarvitse sinun tapaasi olla niin helvetin huolissaan koko ajan siitä, mitä muut minusta ajattelee. Ei tarvitse koko ajan kytätä, ettei joku toinen vaan saa enemmän kuin itse saa ja olla koko ajan lietsomassa riitaa joka suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:13"]
Miksi lapsettomat ja lapselliset pitää asettaa vastakkain tässä asiassa? Meitä on moneen junaan, jokaisella on oma persoonansa oli itse vanhempi tai ei.
[/quote]
Joo vähän provosoiva otsikko. Kertoo ainoastaan aloittajasta itsestä jotain, ei lapsettomista tai lapsellisista. Mitä väliä onko jollain lapsia vai ei?
[/quote]
Elämänvalinnat kertovat ihmisestä paljon. Olen huomannut, että lapsettomat ajattelevat lajemmin.
Ap
[/quote]
Kyllä se ajattelun laajuus on ihan muusta kiinni kuin siitä onko ihminen lapsellinen vai lapseton. Mä tunnen sekä lapsettomia että lapsellisia ja voin sanoa että heissä on kaikenlaista tallaajaa. On kypsää ja aikusta (molemmissa) ja lapsellista ja kapeakatseista, taas molemmissa. Ei se lapsettomuuden tuoma etu mitään auta jos ihmisellä ei ole halua tai kapasiteettia kehittyä. Ja sama lapsiin, lapset ei estä ajattelun kehittymistä eikä toisaalta sitä auta jos ihminen itse ei halua kehittyä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Hyvä! Mä taas tykkään äideistä eniten :) Ovat jotenkin moniulotteisempia ja vähemmän itsekeskeisiä. Ja miehillekin se vasta tekeekin hyvää saada oma lapsi! Tietty tekee vaan hyvää, jos oikeasti ottaa vastuuta siitä lapsestaan...
[/quote]
En ymmärrä väitettä, että äidit olisivat jotenkin vähemmän itsekeskeisiä! Sehän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tai siis äidit keskittyvät itseensä ja juuri omiin lapsiinsa, mikä nyt on itsekeskeisyyttä. Lapset vain ovat heidän itsensä jatkeita. Monet äidit ovat täälläkin kertoneet, kuinka toisten lapset ovat jotenkin vastenmielisiä, mutta omat niin ihania. Minusta tuollainen puhe on todella outoa. Olen itse lapseton, mutta minusta kaikki lapset ovat ihania.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:57"]
Sun avaus nyt vaan oli niin järjettömän typerä, ettei mitään rajaa. Missä kohtaa ihmisestä tulee epämielenkiintoinen lapsen saannin myötä? Jo raskausaikana? vai vasta kun lapsi syntyy? Ja siis voiko ihminen olla mielenkiintoinen vaikka 42-vuotiaaksi, ja sitten jos silloin pyöräyttää lapsen, muuttuukin epämielenkiintoiseksi? Entäpä jos rinnalla on toinen 42 vuotias, jolla on jo aikuinen lapsi, onko hän ollut menetetty tapaus sikiämisestään lähtien, vai voiko hän taas itsellisenä aikuisena muuttuakin mielenkiintoiseksi?
Sun aloitus nyt vaan oli typeristä typerin taas pitkään aikaan.
[/quote]
Eihän tämä aloitus ole ollenkaan typerä, vaan totta.
Ns. raskausaivot ovat totta, ja naisista tulee äiteinä pelkkiä valituskoneita, suurin osa hukkaa täysin itsensä.
Samoin isät vain vihaavat elämäänsä, suurin osa siis, pettävät minkä jaksavat ja käyvät huorissa.
Surullista, ja sitä ei saisi edes sanoa.
[/quote]
Huh! :D Eikös juuri ollut tutkimus siitä, että äidit menestyvät parhaiten työelämässä? Etenkin vanhemmalla iällä äideiksi tulleet. Ovat parempia organisoimaan ajankäyttöään jne.
Saat sanoa ihan mitä haluat, mutta näistä sanomisistasi päätellen olet varmasti hyvin nuori?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:03"]
En ymmärrä väitettä, että äidit olisivat jotenkin vähemmän itsekeskeisiä! Sehän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tai siis äidit keskittyvät itseensä ja juuri omiin lapsiinsa, mikä nyt on itsekeskeisyyttä. Lapset vain ovat heidän itsensä jatkeita. Monet äidit ovat täälläkin kertoneet, kuinka toisten lapset ovat jotenkin vastenmielisiä, mutta omat niin ihania. Minusta tuollainen puhe on todella outoa. Olen itse lapseton, mutta minusta kaikki lapset ovat ihania.
[/quote]
Äidit on itsekeskeisyyden huipentuma, ja niinhän sen kuuluukin olla, jotta jälkikasvu selviää.
Huvittaa vaan tuo, että äidit kai oikeasti kuvittelevat olevansa jotenkin epäitsekkäitä, kun hiki otsalla varmistavat omien geeniensä jatkuvuutta :D
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:04"]
Huh! :D Eikös juuri ollut tutkimus siitä, että äidit menestyvät parhaiten työelämässä? Etenkin vanhemmalla iällä äideiksi tulleet. Ovat parempia organisoimaan ajankäyttöään jne.
Saat sanoa ihan mitä haluat, mutta näistä sanomisistasi päätellen olet varmasti hyvin nuori?
[/quote]
On myös tutkimuksia, joiden mukaan äideissä on enemmän sosipaatteja, kuin lapsettomissa naisissa, jos siis haluat alkaa etsiä jotain "totuuksia" äideistä tutkimusten kautta.
Aijaa. Minun mummoni on ainakin mielenkiintoisin ihminen kenet tiedän :-)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:28"]
Myönnän että olin ainakin omasta mielestäni mielenkiintoisempi ennen lapsia. Nykyään elämänpiiri on pakostakin rajatumpi. Mutta tämä on oma elämäni, ja minua ei kiinnosta enää vaikuttaa 'mielenkiintoiselta'. Nykyään osaan kuitenkin nähdä mielenkiintoista siellä, missä nuorempana en sitä huomannut. Ympärilläsi voi siis olla ihmisiä, jotka ovat kiinnostavia tavoilla, joita et huomaa.
[/quote]
Vai niin. No saanko kuitenkin pitää mielipiteeni. Ottaako tosiaan noin koville jos preferoin tietynlaisia ihmisiä?
Ap
[/quote] Sinullahan se näyttää koville ottavan, preferoi ihan mitä haluat.
[/quote]
Kiitos. Pidän edelleenkin lapsettomia naisia kaikkein kiinnostavimpina.
Ap
[/quote]
Kiviäkin kiinnostaa. Kuten koko tämä ketju, jossa koko ensimmäinen sivu on yhden ja saman väsyneen velan itselleen vastailua ja vänkytystä. Se on aika helppo huomata, kun jokainen viesti on samalla tavalla kirjoitettu.
[/quote]
Olen merkinnyt kaikki itse kirjoittamani viestit "ap".
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:08"]
Olen merkinnyt kaikki itse kirjoittamani viestit "ap".
Ap
[/quote]
Kannattaa ottaa huomioon, että nainen menettää osan aivomassastaan jokaisessa raskaudessa, joten ketjun äipät eivät välttämättä ymmärrä kaikkea....
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Hyvä! Mä taas tykkään äideistä eniten :) Ovat jotenkin moniulotteisempia ja vähemmän itsekeskeisiä. Ja miehillekin se vasta tekeekin hyvää saada oma lapsi! Tietty tekee vaan hyvää, jos oikeasti ottaa vastuuta siitä lapsestaan...
[/quote]
En ymmärrä väitettä, että äidit olisivat jotenkin vähemmän itsekeskeisiä! Sehän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tai siis äidit keskittyvät itseensä ja juuri omiin lapsiinsa, mikä nyt on itsekeskeisyyttä. Lapset vain ovat heidän itsensä jatkeita. Monet äidit ovat täälläkin kertoneet, kuinka toisten lapset ovat jotenkin vastenmielisiä, mutta omat niin ihania. Minusta tuollainen puhe on todella outoa. Olen itse lapseton, mutta minusta kaikki lapset ovat ihania.
[/quote]
Hmm... Itsekeskeisenä pidän esim sitä että perutaan tapaamisia "Koska ei just nyt vaan huvitakaan lähteä kahville/elokuviin/ulos". Äitinä sä et enää tee tuollaisia ohareita.
Tapaamani lapsettomat naiset ovat olleet ulkoisesti kauniita ja henkisesti vahvoja. He ovat tietyllä tavalla yhteiskunnan hylkiöitä, sillä heitä ei osata asemoida stereotyyppisen jaottelun mukaisesti. Suvaitsevaisuus yhdistää heitä myös ja korkeampi eettinen ajattelu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:11"]
Tapaamani lapsettomat naiset ovat olleet ulkoisesti kauniita ja henkisesti vahvoja. He ovat tietyllä tavalla yhteiskunnan hylkiöitä, sillä heitä ei osata asemoida stereotyyppisen jaottelun mukaisesti. Suvaitsevaisuus yhdistää heitä myös ja korkeampi eettinen ajattelu.
Ap
Olet tietty itsekin juuri tuollainen, vai?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:11"]
Tapaamani lapsettomat naiset ovat olleet ulkoisesti kauniita ja henkisesti vahvoja. He ovat tietyllä tavalla yhteiskunnan hylkiöitä, sillä heitä ei osata asemoida stereotyyppisen jaottelun mukaisesti. Suvaitsevaisuus yhdistää heitä myös ja korkeampi eettinen ajattelu.
Ap
[/quote]
Kerro lisää tästä korkeammasta eettisestä ajattelusta? Mitä se sun mielestä pitää sisällään?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:11"]
Tapaamani lapsettomat naiset ovat olleet ulkoisesti kauniita ja henkisesti vahvoja. He ovat tietyllä tavalla yhteiskunnan hylkiöitä, sillä heitä ei osata asemoida stereotyyppisen jaottelun mukaisesti. Suvaitsevaisuus yhdistää heitä myös ja korkeampi eettinen ajattelu.
Ap
Hei juuri tuollainen minä olen! Olen myös vela ja nainen :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Kiviäkin kiinnostaa. Kuten koko tämä ketju, jossa koko ensimmäinen sivu on yhden ja saman väsyneen velan itselleen vastailua ja vänkytystä. Se on aika helppo huomata, kun jokainen viesti on samalla tavalla kirjoitettu.
[/quote]
Miksi sitten avasit tämän, ja jopa käytit aikaa ketjuun kirjoittamiseen?
Taitaa vaan satuttaa, kun joku ei arvosta pikkuäippää ja pikkuisyliä ihan täpöllä <3<3<3