Kaikki mielenkiintoiset ihmiset ovat lapsettomia
Kommentit (110)
Lapsettomana on mahdollisuus, aikaa, rahaa ja energiaa tehdä mielenkiitoisia asioita :)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:03"]
Joillekin tuntuu olevan kova pala jos joku pitää lapsettomista naisista. Outoa!
[/quote]
Vaikea olla ajattelematta että kaduttaakohan omat valinnat..
Tietenkin ilman lapsia ehtii tehdä enemmän mielenkiintoisiakin asioita kuin lasten kanssa, koska lasten hoito vie paljon aikaa. Toisaalta harva asia tuottaa samanlaista syvää biologista tyydytystä (varsinkaan naiselle) kuin juuri lasten hoito, samoin se opettaa sellaisia asioita, joita ei niitä 'kiinnostavia' asioita tekemällä välttämättä ikinä opi, esim. kärsivällisyys, ehdoton rakkaus, usko tulevaisuuteen ja vastuunkanto yhteisön tulevaisuudesta ja turvallisuudesta.
No niin on, mitä siitä? Minäkin olin mielenkiintoinen ennen lapsiani. Nykyään juttujen taso ei ole mitään korkealentoista, kaikki enemmän tai vähemmän liittyvät lapsiin. Sitten kun lapset tuosta kasvavat ja saan oman elämän "takaisin", muutun varmasti taas mielenkiintoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:58"]
Lapsettomat naiset on monet jotenkin miesmäisiä :D
[/quote]
Miten?
[/quote]
He ovat jotenkin sellaisia itsenäisiä, (jopa pelottavan hyvin) oman arvonsa tietäviä ja osa saattaa näyttääkin vähän miehekkäiltä. Eivät meikkaa paljoa ja pukeutuvat maanläheisiin sävyihin...Eivät kovin feminiinisiä tai kuvankauniita.
Näin siis ne, ketkä itse tunnen :) Ovat kyllä ihan fiksuja ja mielenkiintoisiakin, en sitä kyllä kiellä. Se on rikkaus, että on monenlaisia ihmisiä!
Miksi lapsettomat ja lapselliset pitää asettaa vastakkain tässä asiassa? Meitä on moneen junaan, jokaisella on oma persoonansa oli itse vanhempi tai ei.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:37"]Koulukiusattuja reppanoita. Avaavat itseään kehuvia ketjuja vauvapalstalle ja vastailevat niihin. Joo, olette tosi mielenkiintoisia ja rohkeita, suvaitsevaisia ja suosittuja.
[/quote]
No sinä se olet kadehdinan suuri kohde avasit haarasi joskus hei wau!
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:13"]
Miksi lapsettomat ja lapselliset pitää asettaa vastakkain tässä asiassa? Meitä on moneen junaan, jokaisella on oma persoonansa oli itse vanhempi tai ei.
[/quote]
Joo vähän provosoiva otsikko. Kertoo ainoastaan aloittajasta itsestä jotain, ei lapsettomista tai lapsellisista. Mitä väliä onko jollain lapsia vai ei?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:09"]
Tietenkin ilman lapsia ehtii tehdä enemmän mielenkiintoisiakin asioita kuin lasten kanssa, koska lasten hoito vie paljon aikaa. Toisaalta harva asia tuottaa samanlaista syvää biologista tyydytystä (varsinkaan naiselle) kuin juuri lasten hoito, samoin se opettaa sellaisia asioita, joita ei niitä 'kiinnostavia' asioita tekemällä välttämättä ikinä opi, esim. kärsivällisyys, ehdoton rakkaus, usko tulevaisuuteen ja vastuunkanto yhteisön tulevaisuudesta ja turvallisuudesta.
[/quote]
Taitaa enemmänkin opettaa suvaitsemattomuutta, ilkeyttä, toisten arvostelua, tyhmyyttä ja välillä jopa lasten murhaamista, on se niin ihanaa olla emätinemo <3<3<3
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:13"]
Miksi lapsettomat ja lapselliset pitää asettaa vastakkain tässä asiassa? Meitä on moneen junaan, jokaisella on oma persoonansa oli itse vanhempi tai ei.
[/quote]
En kyllä aloituksessani laittanut ketään vastakkain... Kehuin ainoadtaan lapsettomia ihmisiä. Myöhemmin erityisesti lapsettomia naisia. He ovat upeita ja mielenkiintoisia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:58"]
Lapsettomat naiset on monet jotenkin miesmäisiä :D
[/quote]
Miten?
[/quote]
He ovat jotenkin sellaisia itsenäisiä, (jopa pelottavan hyvin) oman arvonsa tietäviä ja osa saattaa näyttääkin vähän miehekkäiltä. Eivät meikkaa paljoa ja pukeutuvat maanläheisiin sävyihin...Eivät kovin feminiinisiä tai kuvankauniita.
Näin siis ne, ketkä itse tunnen :) Ovat kyllä ihan fiksuja ja mielenkiintoisiakin, en sitä kyllä kiellä. Se on rikkaus, että on monenlaisia ihmisiä!
[/quote]
Kaunein ikinä tapaamani nainen on lapseton. Ja kyllä ovat hyvin itsenäisiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:21"]
Huomasin juuri.
[/quote]
Niin ovat! Ovat ikuisia lapsia koska niistä ei kasva aikuisia. Ovat varmasti nuorten mieleen mutta saman ikäisille myrkkyä
Minä en taida tuntea kunnolla kuin muutaman lapsettoman naisen, eivätkä he kyllä erityisen kiinnostavia ole. Yksi on varmaan asperger, pari taas puunaa ja sisustaa kaiken aikaa (ilmeisesti korviketoimintona) ja yksi on täysin elämästä vieraantunut 26-vuotias ikisinkku, joka vaihtaa opintoainetta joka vuosi ja hörhöilee ympäri maailmaa muka kehittämässä itseään, vaikka oikeasti mitään kehitystä ei tapahdu, mutta ilmeisesti liike hämää häntä luulemaa, että on johonkin menossa.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:21"]
Huomasin juuri.
[/quote]
Niin ovat! Ovat ikuisia lapsia koska niistä ei kasva aikuisia. Ovat varmasti nuorten mieleen mutta saman ikäisille myrkkyä
[/quote]
Millä perusteella lisääntyminen kasvattaa aikuiseksi? :D
Myönnän että olin ainakin omasta mielestäni mielenkiintoisempi ennen lapsia. Nykyään elämänpiiri on pakostakin rajatumpi. Mutta tämä on oma elämäni, ja minua ei kiinnosta enää vaikuttaa 'mielenkiintoiselta'. Nykyään osaan kuitenkin nähdä mielenkiintoista siellä, missä nuorempana en sitä huomannut. Ympärilläsi voi siis olla ihmisiä, jotka ovat kiinnostavia tavoilla, joita et huomaa.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:24"]
Minä en taida tuntea kunnolla kuin muutaman lapsettoman naisen, eivätkä he kyllä erityisen kiinnostavia ole. Yksi on varmaan asperger, pari taas puunaa ja sisustaa kaiken aikaa (ilmeisesti korviketoimintona) ja yksi on täysin elämästä vieraantunut 26-vuotias ikisinkku, joka vaihtaa opintoainetta joka vuosi ja hörhöilee ympäri maailmaa muka kehittämässä itseään, vaikka oikeasti mitään kehitystä ei tapahdu, mutta ilmeisesti liike hämää häntä luulemaa, että on johonkin menossa.
[/quote]
Kuulostaa kiinnostavammalta kuin sinun katkera haukkumisesi.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:10"]
No niin on, mitä siitä? Minäkin olin mielenkiintoinen ennen lapsiani. Nykyään juttujen taso ei ole mitään korkealentoista, kaikki enemmän tai vähemmän liittyvät lapsiin. Sitten kun lapset tuosta kasvavat ja saan oman elämän "takaisin", muutun varmasti taas mielenkiintoiseksi.
[/quote]
Olen 2 lapsen äitinä ihan yhtä paljon/vähän kiintoisa, kuin olisin ilman lapsia. Samat mielenkiinnon ja juttujen aiheet. Energiankäyttö jakautuisi tod.näk.samoin kuin nyt, paitsi että puunaisin varmaan kotia enemmän ja ostelisin turhia tavaroita tai hyödykkeitä. Jos sitäkään.
Lapset ovat pitäneet minua hiukan enemmän kiinni arjessa ja tolkussa,olenhan mm. ollut paljon työttömänä. Silti koen 40+iässä olevani enemmän biologiani armoilla monessa asiassa -ehkä siksi, etteivät lapsetkaan ole ihan pieniä (toinen on ollut omillaan jo pitkään).
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:21"]
Huomasin juuri.
[/quote]
Niin ovat! Ovat ikuisia lapsia koska niistä ei kasva aikuisia. Ovat varmasti nuorten mieleen mutta saman ikäisille myrkkyä
[/quote]
Millä perusteella lisääntyminen kasvattaa aikuiseksi? :D
[/quote]
Kuuskymppiset miehet eivät arvosta samanikäisiä lapsettomia. Niiltä puuttuu jämäkkyys ja ovat jostain syystä lapsellisia
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:28"]
Myönnän että olin ainakin omasta mielestäni mielenkiintoisempi ennen lapsia. Nykyään elämänpiiri on pakostakin rajatumpi. Mutta tämä on oma elämäni, ja minua ei kiinnosta enää vaikuttaa 'mielenkiintoiselta'. Nykyään osaan kuitenkin nähdä mielenkiintoista siellä, missä nuorempana en sitä huomannut. Ympärilläsi voi siis olla ihmisiä, jotka ovat kiinnostavia tavoilla, joita et huomaa.
[/quote]
Vai niin. No saanko kuitenkin pitää mielipiteeni. Ottaako tosiaan noin koville jos preferoin tietynlaisia ihmisiä?
Ap
Joillekin tuntuu olevan kova pala jos joku pitää lapsettomista naisista. Outoa!