Laskelma rokottamattomuuden hinnasta: ”Sairaalahoidon kustannukset noin miljardi euroa”
Hus teki teoreettisen laskelman rokottamattomuuden hinnasta: ”Sairaalahoidon kustannukset noin miljardi euroa”
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinnan vapauteen pitäisi kuulua myös vastuu vakavan sairauden aiheuttamista kuluista. Jos ei ole halukas ottamaan koronarokotetta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat koronasta aiheutuvat sairaanhoitokulunsa.
Mites tupakoitsijat, alkoholin käyttäjät, huumeiden käyttäjät, kannabispsykootikot, ylipainoiset, muutoin vain vähän liikuntaa harrastavat ja ruokaympyrää noudattamattomat? Entä ylinopeutta ajavat, kännikuskit, pyöräilykypärää käyttämättömät, heijastinta käyttämättömät? Entä vaarallisia lajeja harrastavat? Sitten kun nämä maksavat itse hoitonsa ja yhteiskunnalle aiheutuvat kulut, niin palataan astialle.
Tupakoijat ja riippuvaiset ja ylipainoiset eivät tahallaan, hommaamalla hommaa itselleen sairautta. Jos heillä olisi rokote omaa vaivaansa vastaan niin varmasti ottaisivat ilomielin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntalakia muutettava niin että mikäli kieltäytyy vaarallisen taudin rokotteesta
tässä tapauksessa korona rokotteesta, ilman lääketieteellistä syytä , niin maksaa itse kokonaiskulut sairalassa olosta( ei sponsoroitua kulua yhteiskunnalta)Mitenkäs joko nyt tai myöhemmin ilmenevistä rokotehaitoista johtuvat kulut? Maksatko itse vapaaehtoisesti vai muutetaanko lakia?
P.S. Tosi vaarallinen tauti kun yli 1,5v aikana 5,5 miljoonasta reilu 1000 suomalaista on kuollut ja näistä 95% jo valmiiksi hyvin vanhoja ja sairaita.
Niin, Suomessa on nämä suojaustoimet (maskit, etätyöt, julkisten tapahtumien rajoitukset jne) onnistuneet aika hyvin. Vaikkapa Slovakiassa, jossa on saman verran asukkaita kuin Suomessa, on kuolonuhreja yli 12.000.
Eipä vakavammista rokotehaitoista oikein tunnu olevan todisteita, päivä mennyt kuumeessa tms. toki on, sen mahdollisuushan on ollut tiedossa. Yksi rokotteen vuoksi kuollut kai oli Suomessa.
Kumma että vaikka tapauksia väitetään olevan, ei yksikään tule omalla nimellään esiin. Kuolinvuoteeltaan tiedevastaisuuttaan katuvia sen sijaan on mediassa jatkuvasti.
Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa voisi tehdä niin ,että rokottamattomat maksavat täysimääräisesti sairaalahoitonsa. Kuka tarkoituksellisesti aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia ,niin olkoon niistä myös täysimääräisesti korvausvelvollinen. Eduskunnan pitäisi määräenemmistöllä tällainen laki hyväksyä ja säästettäisiin miljardi parempiin tarkoituksiin.
En ole ottanut ainuttakaan korona- enkä sikainfluenssarokotusta enkä aiheuta yhteiskunnalle mitään kustannuksia tällä asialla.
Muut rokotusohjelmaan kuuluvat, oikeita sairauksia torjuvat rokotukset olen kylläkin ottanut.
Teidän koronanne on luulosairaus.
Jos koronaa ei ole olemassa, miksi haluat siihen hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa voisi tehdä niin ,että rokottamattomat maksavat täysimääräisesti sairaalahoitonsa. Kuka tarkoituksellisesti aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia ,niin olkoon niistä myös täysimääräisesti korvausvelvollinen. Eduskunnan pitäisi määräenemmistöllä tällainen laki hyväksyä ja säästettäisiin miljardi parempiin tarkoituksiin.
En ole ottanut ainuttakaan korona- enkä sikainfluenssarokotusta enkä aiheuta yhteiskunnalle mitään kustannuksia tällä asialla.
Muut rokotusohjelmaan kuuluvat, oikeita sairauksia torjuvat rokotukset olen kylläkin ottanut.
Teidän koronanne on luulosairaus.
Sinähän et voi tietää kuinka monen olet tartuttanut tai tulet tartuttamaan ? Miten voit olla varma ettet ole aiheuttanut kustannuksia yhteiskunnalle ?
Siitä, ettei minulla ole ollut tätä teidän luulosairaitten pelkäämää lentsua.
Ei sellaiseen kuole eikä vammaudu kukaan normiterve elinkelpoinen ihminen. Niiden monisisuskaluvaivaisten, moniallergikkojen ja yli-ikäisten, jotka siihen kupsahtavat, kuuluukin kupsahtaa: mikään olio tai eliö ei elä iankaikkisesti täällä maan päällä. Ja tästä ameebasta selviävät hengissä kaikki ne, joiden kuuluukin siitä selvitä.
Tämä(kin) on hyvin yksinkertainen sekä oikeudenmukainen luonnonlaki ja -karsinta.
Jalostusideologiaa.
Sinäkin voit sairastua mihin tahansa tautiin esim. syöpään vaikka kuvittelet olevasi erinomaisempi kuin joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan rokotusta sitten, kun kaikki tämä ei ole yhtä "katsotaan kuinka käy" -ihmettelyä valtion taholta. Minua huolettaa, kuinka vähän valtiota kiinnostaa tosiasiassa sen jälkeen, kun 2 piikkiä on otettu. Puolisollani tulee jo 6kk kuluneeksi 2. annoksesta, eli hänellä ei ole tehoja rokotteessa kohta minkään vertaa. Haluaisi kolmannen rokotteen, mutta hänelle ei anneta. Kun EMA hyväksyi kolmannen annoksen, hän soitteli tuloksetta terveydenhuoltoon kysyäkseen poikkeusmahdollisuutta ja kovasti sen tehosteen haluaisi ottaa. Hän oli keväällä sairaanhoidon henkilöstöä eli sai siksi rokotteet ensimmäisten joukossa, mutta ei ole enää töissä sairaanhoitoalalla. Hän on 30 ja perusterve eli ei kuulu varmasti niihin ryhmiin, joille kolmatta piikkiä aiotaan lähiaikoina edes harkita. Kuitenkin tehon laskusta ja kolmannen annoksen tarpeesta suojan pitämiseksi on kiistatonta näyttöä. Riittääkö ja auttaako tämä kaavailtu tehosteannos mitään enää sitten, kun 2. piikin teho on laskenut hänellä käytännössä nolliin, kun 3. piikin antamisessa on aikailtu? Vai pitääkö antaa uudestaan 2 annosta, ja miten tämä "tuplasti rokottaminen" vaikuttaa elimistössä? Kukaan ei osaa sanoa. Puolisoni ja moni muu, joilla suoja pääsee väljähtymään, ovat käytännössä osa tätä ihmiskoetta. Ennen kuin tällaisiin on saatu selvyys, en ota rokotteita.
Siis what ? Et ota itse rokotetta kun puolisosi ei saa kolmatta rokotetta ???
En ota rokotetta, koska mitään takeita ei ole siitä, että saisin suojaa enempää kuin vaivaiset 6kk ja tämän jälkeen saisin omalla riskillä ottaa myöhästyneitä tehosteita joskus, kun valtio selviää iäkkäämpien tehosterokottamisesta. Jos olisi takeet siitä, että saisin halutessani tehosteet ajallaan eikä tarjottaisi käytännössä väliaikaista immuniteettia ja tämän jälkeen "hällä väliä"-asennetta, voisin olla kiinnostuneempi. Pelkään, että myöhäinen tehosterokotus voisi johtaa esimerkiksi siihen, että joudutaan antamaan ylimääräisiä tehosteita ja kroppa reagoikin näihin jotenkin yllättävästi.
Muista sinäkin että et voi mennä sairaalaan koska voit saada siellä rokotetun ihmisen verta. Mitä reaktioita siitäkin voisi elimistössäsi seurata ? Ehdottomasti sinun on nyt eristäydyttävä ja sairastettava kaikki tautisi yksin kotona.
Rokotteen piikkiproteiini siirtyy veren mukana follariin, kenties sirukin. Itseasiassa siru varmaan laitetaan sellaisen ihmisen injektioihin ja tiputuspusseihin joka ei ole rokotetta ottanut. Eli kannattaako tosiaan mennä missään tapauksessa enää terveyden hoitoon. Yrteillä voi hoitaa ja luottamalla omaan immuniteettiin kaiken.
Hammaslääkärikin voi laittaa hammaspaikkaan sen sirun. Sitten saa ohjeita liikennevaloihin asetetuista antenneista ja on niiden ohjeiden orja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan uteliaana millä argumenteilla rokotevastaiset yrittävät tähän vastata?
Minua etenkin kiinnostaa, että miksi follarit joiden mielestä tämä on feikkipandemia ja feikattu sairaus eikä kukaan ole joutunut sen vuoksi teholle tai sairaalaan,, niin miksi he haluavat itse sairaalaan sitä hoidattamaan?
Ja miksi he loukkaantuvat kun pyytää heitä kirjoittamaan hoitotahdon jossa kieltäytyvät koronaan liittyvästä hoidosta?
Siksi että suurin osa niistä "follareiksi" leimatuista on järki-ihmisiä, jotka tajuavat, että riski joutua sairaalaan koronan takia on äärimmäisen pieni, mutta aina se jonkun epäonnisen kohdalle osuu.
Ja siksi että he näkevät tämän asian laajemmin kuin pelkän koronan valossa ja ymmärtävät, mihin tämmöinen kehitys vielä johtaa.
Ja siksi että kyse on periaatteesta ja tasa-arvosta. Et sinä voi sitä päättää, millä perusteella joku hoidetaan tai jätetään hoitamatta tai millä perusteella joku joutuu maksamaan itse. En minäkään voi. Jos voisin, niin maksattaisin liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneiden hoidot niillä, jotka tekevät hulluja ohituksia tai selaavat puhelinta ajaessaan ja vaarantavat näin myös muut kuin itsensä. Tai ehkä kaikilla niillä, jotka ovat surkeita kuskeja. Tai ajavat liian kuluneilla renkailla.
Monet syövät voisi maksattaa tupakoijilla. Sydänsairaudet ja kakkostyypin diabeteksen sokerinsyöjillä. Ehkä lasten sairaudet koulujen keittäjillä ja tapaturmat opettajilla. Osasyyllisiä ne on ainakin, joten ehkä puolet? Mites narkkien aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle? Narkilla ei ole ainakaan varaa maksaa, joten jätetäänkö hoitamatta? Okei, siis jätetään. Vaikka se olisi sun läheinen. Sama koskee alkoholisteja. Ai mutta missähän siinä menee raja? Jos otetaan nollatoleranssi?
Millä tavalla itse sabotoit omaa terveyttäsi? Olen varma, että jotain löytyy, kun vähän pengotaan. Oletko valmis siihen, että maksat itse hoitosi? Ja jos saat minkä tahansa rokotereaktion välittömästä anafylaktisesta shokista johonkin myöhemmin ilmenevään neurologiseen vaivaan, niin tottahan sinä maksat sen hoidon sitten itse? Samoin haluat varmasti itse kustantaa elämisesi työkyvyttömänä, jos käy huono tuuri sen rokotteen kanssa? Ai et? Onpa ihme juttu. Ymmärrätkö?
Itse kuulun varmasti terveimpään 1%:iin ja toivon näin olevan jatkossakin. Teen sellaiset terveysvalinnat, jotka koen itselleni parhaiksi. Tietyssä mielessä kuuluisin todennäköisesti voittajiin, jos jokainen maksaisi omat hoitonsa itse. Mutta terveydenhoidon kustannukset menee vähän kuin vakuutuksetkin. Toiset maksavat turhasta, jotta voidaan pitää pinnalla ne epäonniset, joille jotain tulee, koska harva pystyy mitään isompaa sairaalalaskua itse maksamaan. Taitaisi jäädä synnytyksetkin synnyttämättä. Joihinkin riskeihin voit itse vaikuttaa ja toisiin et. Eipä sitä isommin vakuutuksissakaan huomioida. Ei ole olemassa täysin oikeudenmukaista systeemiä. Jokaisella pitää kuitenkin olla oikeus päättää omasta kehostaan ja jokaisen pitää silti saada tarvittaessa apua. Myös sen pakkaseen sammuneen pulsun, vaikka nykyään moni käveleekin ohi. Mikä ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinnan vapauteen pitäisi kuulua myös vastuu vakavan sairauden aiheuttamista kuluista. Jos ei ole halukas ottamaan koronarokotetta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat koronasta aiheutuvat sairaanhoitokulunsa.
Mites tupakoitsijat, alkoholin käyttäjät, huumeiden käyttäjät, kannabispsykootikot, ylipainoiset, muutoin vain vähän liikuntaa harrastavat ja ruokaympyrää noudattamattomat? Entä ylinopeutta ajavat, kännikuskit, pyöräilykypärää käyttämättömät, heijastinta käyttämättömät? Entä vaarallisia lajeja harrastavat? Sitten kun nämä maksavat itse hoitonsa ja yhteiskunnalle aiheutuvat kulut, niin palataan astialle.
Tupakoijat ja riippuvaiset ja ylipainoiset eivät tahallaan, hommaamalla hommaa itselleen sairautta. Jos heillä olisi rokote omaa vaivaansa vastaan niin varmasti ottaisivat ilomielin sen.
Tää oli kyllä paskin perustelu ikinä. Kuvaa hyvin nykyajan pullamössökansaa. Kaikki vaivat pitäis saada taikaiskusta pois. Vaivaa ei jakseta nähdä.
Tämä laskelma toteutuu yhtä varmasti kuin 10 000 koronapotilasta sairaalahoidossa huhtikuussa ja ruumiskonttien tarve.
Mitenhän paljon valtio on loppuen lopuksi syytänyt rahaa koronan vuoksi. Suorasti ja epäsuorasti. Lobannut esim mediaa, jotta media mainostaa ja valistaa ihmisiä. Tekee mainoksia ja kuuluttaa koronaa joka tuutista. Se kuka sulla maksaa, sen viestiä viet. Valtion leivissä istuu myös ihmisiä jotka ihan työkseen tuhlaavat aikaa näihin(minun mielestä turhanpäiväisten) ohjeiden ja mainosten tekoon. Lisäksi kaiken maailman jäljitykset, testaukset, piikitykset, rokotukset. Turhia minun mielestäni. Karanteenit, lobbaukset, maskit ynnä muut pleksit. Turhia. Ja poliitikkojen kallis aika. Ja näistä kaikista hölmöistä ohjeista syntynyt työttömyys, stressi, huoli ja murhe sekä lastemme tulevaisuus. Minä en allekirjoita mitään näistä enkä olisi halunnut laittaa näihin latiakaan!! Mutta minut pakotetaan, verojen muodossa. Kyllä se sapettaa.
Mua alkaa entistä enemmän sapettaa se, että valtion herrat ja rouvat saa tehdä ihan mitä haluavat ja isolla rahalla valtion piikkiin eli meidän piikkiin. Kaikki kokoukset, ruoat, esiintyjät. Meidän piikkiin. Ja ketä siellä istuu, niin vähintään epäilyttävää porukkaa. Sitten ne yrittää nyt kuumeisesti keksiä porsaan reikiä, että saavat laittoman ja syrjivän passin läpi. Tämä ei tunnu oikealta.
Persujen kiinnostaviin koronalinjauksiin voi käydä tutustumassa.
Google: koronarealistit + ihmisoikeusrikkomukset
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole sen Perussuomalaisten puheenjohtajaehdokkaan Ossi Tiihosen pyörittämä sivusto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole sen Perussuomalaisten puheenjohtajaehdokkaan Ossi Tiihosen pyörittämä sivusto?
Salaliittofantasiat ja muut harhat elävät ja voivat hyvin tuolla persulien leirissä.
Joo tää Jukka Gustafsson on vähintäänkin epäilyttävä heppu. Kuka ihme häntä on äänestänyt. Vai hyväveliverkostollako päässyt sisään?
https://www.suomenuutiset.fi/veikkauksesta-mojovat-kokouspalkkiot-kuita…
Veikkaukselta( joka varsin epäilyttävällä tavalla hankkii rahansa) saa lobbaus rahoja. Vai onko kaverin firma?
”Niin, kyllähän minä olen korruptoitunut, mutta niin kyllä kaikki muutkin ovat.” Sanoo Jukka Gustafsson
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/amosahola/case-veikkaus-vastineita-pol…
Miksi Persut levittävät noita valheita? Eikö heidänkin kannattaisi keskittyä epidemian hallintaan taudin levittämisen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa entistä enemmän sapettaa se, että valtion herrat ja rouvat saa tehdä ihan mitä haluavat ja isolla rahalla valtion piikkiin eli meidän piikkiin. Kaikki kokoukset, ruoat, esiintyjät. Meidän piikkiin. Ja ketä siellä istuu, niin vähintään epäilyttävää porukkaa. Sitten ne yrittää nyt kuumeisesti keksiä porsaan reikiä, että saavat laittoman ja syrjivän passin läpi. Tämä ei tunnu oikealta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/085f4eb0-56a8-4455-84bd-f06ef5da8…
Se on hienoa että siellä porskutellaan vähäosaisten ahdingolla. Veikkaus💙 suomen ylpeys. Oiva esimerkki näystä hyväveliverkostoista joissa paha on puettu hyvään.
Miksi niitä sairaaloita sitten rakennetaan, jos niissä ei saisi olla potilaita? Mihin käyttöön ne oikein on tarkoitettu? Tyhjänpantiksiko?
Mä en ymmärrä, että miksi rokottamattomille edes annetaan sairaalahoitoa? Säästyisi nekin rahat tärkeämpään. Pysykööt kotonaan juomassa hopeavettä. Inhottaa tuommoiset loiset. :(
Sairas Suomi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/085f4eb0-56a8-4455-84bd-f06ef5da8…
Se on hienoa että siellä porskutellaan vähäosaisten ahdingolla. Veikkaus💙 suomen ylpeys. Oiva esimerkki näystä hyväveliverkostoista joissa paha on puettu hyvään.
Kelle nämä miljoonavoitot oikeasti menee? Miten helppo korruptio porsaanreikä. Voittajat pysyvät salassa, eli voivat mennä pottina hyväveliverkostojen kautta. Kuka tietää jonkun joka on joskus voittanut jotain oikeasti suurta? Totta kai ne jotain pieniä summia antaa takaisin, nehän jäis muuten heti kiinni.
Vapaamatkustaja M49