Laskelma rokottamattomuuden hinnasta: ”Sairaalahoidon kustannukset noin miljardi euroa”
Hus teki teoreettisen laskelman rokottamattomuuden hinnasta: ”Sairaalahoidon kustannukset noin miljardi euroa”
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastustaa yhteiskunnan hyväksi tapahtuvaa rokotteen ottamista? Miksi? Kertokaa edes yksi syy, perusteltu syy. Miksi?
Kovalla innolla perussuomalaiset tätä Venäjän hybridiagendaa Suomessa ajavat.
Vieraskielisten rokotekattavuus huolestuttaa asiantuntijoita.
Turun monikulttuurisuusneuvoston entinen puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Muhis Azizi kertoi Ylen haastattelussa, että m-muuttajien keskuudessa leviää disinformaatiota rokotteesta.
Oivoi! Nyt vielä nämäkin persujen linjoilla Venäjään päin…
Vierailija kirjoitti:
Löytyy myös "asiantuntijoita" jotka tietävät paremmin kuin maailman parhaat oikeat virologit jotka painivat tällaisten asioiden kanssa vuosikymmenestä toiseen.
Tässä asiassa ei kyllä kuunnella virologeja vaan rokotetutkimuksen asiantuntijoita jotka ovat sitä mieltä että on iso virhe massarokottaa vuotavalla rokotteella keskellä epidemiaa. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole halukas ottamaan koronarokotetta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat koronasta aiheutuvat sairaanhoitokulunsa. Suomalaiseen vapauskäsitykseen valitettavasti kuuluu aina täysi vastuuttomuus valinnan aiheuttamista kuluista tai muista haitoista toisille kansalaisille ja veronmaksajille.
Jos ei ole halukas kieltäytymään koronarokotteesta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat rokotehaitoista aiheutuvat sairaanhoitokulunsa. Suomalaiseen vapauskäsitykseen valitettavasti kuuluu aina täysi vastuuttomuus valinnan aiheuttamista kuluista tai muista haitoista toisille kansalaisille ja veronmaksajille.
Niin pitkään kun kaikki osallistutaan niiden kulujen kattamiseen. Kuuluu se palvelu kaikille.
Jos kuuluu ikänsä tai terveytensä vuoksi riskiryhmään. On itse vastuussa sairaalahoidon kustannuksistaan. Sinullakin on vaihtoehto lopettaa päiväsi.
T rokotettu.
Rokote on oliko se suoja nyt 7kk lisäaikaa olla lievä oireinen, jos sairastuu ja 2v yms haittavaikutuksista ei vielä tietoa. lisääntykö syövät,käykö oma keho itseään vastaan ,pahemmat flunssat yms..
Rokotteen ottaneet voivat olla välittämättä terveellistä elintavoista ja vitamiineista. Piikit on. voi huoletta vetää roskaruokaa,ryypätä,tupakoida,olla ylipainoinen.
Eiköhän kesään mennessä, jos ei kyseinen korona heikkene lastenflunssaksi. Sairaalat täyty rokotetuilla.
Itse liikun,syön,nukun terveellisesti,hoikka,nainen.+30
d ja sinkki+c ja maitohappo. En pyöri baareissa.
Vihreä tee.
Näillä menen niin kauan kun tarjolla vain RNA rokote.
Yhä emme tiedä pitkäaikaisvaikutuksia .
Vierailija kirjoitti:
Onko näihin laskelmiin käytetty samaa laskinta kuin siihen 11000 päivätartunnan pelotteluskenaarioon ennen kuntavaaleja?
Se oli silloin ja nyt koetettu painaa unholaan maton alle lakaisemalla. Samoin tulee käymään myös tälle propaganda tarkoituksessa lauleltuille uusimille pelotteluvirsille. Tosin kun nämäkään uhkakuvat eivät sitten myöskään toteudu, niin tästähän varatusta miljrdista, ei edelleenkään tulla euroakaan käyttämään Suomen kansalle hyödylliseen tarkoitukseen. Hallituksessa huomataan, kato meillä taas jäänyt ylimääräinen miljardi käyttämättä tässä koronahurutuksessa, mitäs jos tuutattais koko miljardi tonne ulkomaille? Vaikka muuten Suomen vieneti heikossa hapessa, niin kyllähän kaikille aina toki raha kelpaa, vaikka muuten eivät suomalaista suosikkaan! Mitäs jos saataisiin tästä ihan pettämättömän hyvä vientuote Suomelle ulkomailla vietäväksi? Ei tuon kysyntä varmaan koskaan hiipuisi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan uteliaana millä argumenteilla rokotevastaiset yrittävät tähän vastata?
Minua etenkin kiinnostaa, että miksi follarit joiden mielestä tämä on feikkipandemia ja feikattu sairaus eikä kukaan ole joutunut sen vuoksi teholle tai sairaalaan,, niin miksi he haluavat itse sairaalaan sitä hoidattamaan?
Ja miksi he loukkaantuvat kun pyytää heitä kirjoittamaan hoitotahdon jossa kieltäytyvät koronaan liittyvästä hoidosta?
Siksi että suurin osa niistä "follareiksi" leimatuista on järki-ihmisiä, jotka tajuavat, että riski joutua sairaalaan koronan takia on äärimmäisen pieni, mutta aina se jonkun epäonnisen kohdalle osuu.
Ja siksi että he näkevät tämän asian laajemmin kuin pelkän koronan valossa ja ymmärtävät, mihin tämmöinen kehitys vielä johtaa.
Ja siksi että kyse on periaatteesta ja tasa-arvosta. Et sinä voi sitä päättää, millä perusteella joku hoidetaan tai jätetään hoitamatta tai millä perusteella joku joutuu maksamaan itse. En minäkään voi. Jos voisin, niin maksattaisin liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneiden hoidot niillä, jotka tekevät hulluja ohituksia tai selaavat puhelinta ajaessaan ja vaarantavat näin myös muut kuin itsensä. Tai ehkä kaikilla niillä, jotka ovat surkeita kuskeja. Tai ajavat liian kuluneilla renkailla.
Monet syövät voisi maksattaa tupakoijilla. Sydänsairaudet ja kakkostyypin diabeteksen sokerinsyöjillä. Ehkä lasten sairaudet koulujen keittäjillä ja tapaturmat opettajilla. Osasyyllisiä ne on ainakin, joten ehkä puolet? Mites narkkien aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle? Narkilla ei ole ainakaan varaa maksaa, joten jätetäänkö hoitamatta? Okei, siis jätetään. Vaikka se olisi sun läheinen. Sama koskee alkoholisteja. Ai mutta missähän siinä menee raja? Jos otetaan nollatoleranssi?
Millä tavalla itse sabotoit omaa terveyttäsi? Olen varma, että jotain löytyy, kun vähän pengotaan. Oletko valmis siihen, että maksat itse hoitosi? Ja jos saat minkä tahansa rokotereaktion välittömästä anafylaktisesta shokista johonkin myöhemmin ilmenevään neurologiseen vaivaan, niin tottahan sinä maksat sen hoidon sitten itse? Samoin haluat varmasti itse kustantaa elämisesi työkyvyttömänä, jos käy huono tuuri sen rokotteen kanssa? Ai et? Onpa ihme juttu. Ymmärrätkö?
Itse kuulun varmasti terveimpään 1%:iin ja toivon näin olevan jatkossakin. Teen sellaiset terveysvalinnat, jotka koen itselleni parhaiksi. Tietyssä mielessä kuuluisin todennäköisesti voittajiin, jos jokainen maksaisi omat hoitonsa itse. Mutta terveydenhoidon kustannukset menee vähän kuin vakuutuksetkin. Toiset maksavat turhasta, jotta voidaan pitää pinnalla ne epäonniset, joille jotain tulee, koska harva pystyy mitään isompaa sairaalalaskua itse maksamaan. Taitaisi jäädä synnytyksetkin synnyttämättä. Joihinkin riskeihin voit itse vaikuttaa ja toisiin et. Eipä sitä isommin vakuutuksissakaan huomioida. Ei ole olemassa täysin oikeudenmukaista systeemiä. Jokaisella pitää kuitenkin olla oikeus päättää omasta kehostaan ja jokaisen pitää silti saada tarvittaessa apua. Myös sen pakkaseen sammuneen pulsun, vaikka nykyään moni käveleekin ohi. Mikä ihmisiä vaivaa?
Ok, kiitos vastauksesta, tää avaakin paljon antivaxxerin ajattelua. Elikkä antivaxeri pitää itseään parempana rotuna, johon vain 1 % kuuluu, valioyksilönä, voittajina. Hänen ei tarvitse ottaa rokotetta ettei vaan hän maailman tärkeimpiin ihmisiin kuuluvana vahingoittuisi. Rokote kuuluu ottaa niiden jotka kuuluvat alempaan rotuun ja kastiin, kuten ylipainoiset ja narkkarit, se on ihan ok jos he ottavat vastaan rokotteen haittavaikutukset, antivaxeri saa hieman suojaa tautia vastaan kun kaikki muut eli alempi rotu ottaa rokotteet. Oikeastaan nämä luuserit joutaakin kuolemaan, kunhan antivaxeri pelastuu!
Oikeudenmukaiseen ja tasa-arvoiseen ajatteluun kuuluu että pidetään toisiamme tasa-arvoisina. Ymmärretään että asiat ei ole niin yksinkertaisia. Ylipainon taustalla voi olla monenlaista traumaa, kiusaamista, samoin riippuvuuksien. He eivät ole valinneet omaa tietään, ja lisäksi he vahingoittavat vain itseään. Antivaxeri sen sijaan tekee valintansa täysin tietoisena että se vahingoittaa yhteiskuntaa ja ihan täysin itsekkäistä syistä. Se että sinä olet päässyt helpommalla kuin halveksimasi ihmiset ei tee sinusta hienompaa ja parempaa rotua.
Eikö teitä hävetä oma itsekkyytenne ja elitistisyytenne, r*tuajattelunne? Itse ainakin tästä eteenpäin halveksun teitä entistä enempi. Terveysfasismia kirjaimellisesti. Eipä ihme, antivaxerismin taustalla onkin saksalainen äärioikeisto.
Sinäkin saatat sairastua, vaikkapa syöpään. Muista sitten kun makaat letkuissa hoidoissa, oma ylimielisyytesi ja minun sanani.
Eniten ärsyttää se, että muut potilaat kärsii, kun näiden hoitoon menee niin valtavasti resursseja. Pelkään oman isäni syöpähoitojen viivästyvän näiden idioottien takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastustaa yhteiskunnan hyväksi tapahtuvaa rokotteen ottamista? Miksi? Kertokaa edes yksi syy, perusteltu syy. Miksi?
Puhdas itsekkyys.
Sota-aikana puhuttiin rintamakarkureista ja heitä myös kohdeltiin sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää se, että muut potilaat kärsii, kun näiden hoitoon menee niin valtavasti resursseja. Pelkään oman isäni syöpähoitojen viivästyvän näiden idioottien takia.
Sama juttu. Näiden kulkutautimyönteisten vuoksi oma syöpäkontrollini viivästyi 5 kk.
Nämähän riehuvat netissä. Huomasin kuinka valtava joukko naureskeli ja kommentoi oman pikkukaupunkini uutisessa. Miten jotain Börjeä Helsingistä ja Pirkkoa Turusta kiinnostaa pienen maalaiskaupungin asiat. Ei mitenkään. Joku paikallinen öyhöttäjä linkannut lehden linkin johonkin öyhöttäjien facebook-ryhmään ja joukolla oli sitten tultu öyhöttämään. Melko kipeetä touhua aikuisilta ihmisltä,
Vierailija kirjoitti:
Rokote on oliko se suoja nyt 7kk lisäaikaa olla lievä oireinen, jos sairastuu ja 2v yms haittavaikutuksista ei vielä tietoa. lisääntykö syövät,käykö oma keho itseään vastaan ,pahemmat flunssat yms..
Rokotteen ottaneet voivat olla välittämättä terveellistä elintavoista ja vitamiineista. Piikit on. voi huoletta vetää roskaruokaa,ryypätä,tupakoida,olla ylipainoinen.
Eiköhän kesään mennessä, jos ei kyseinen korona heikkene lastenflunssaksi. Sairaalat täyty rokotetuilla.
Itse liikun,syön,nukun terveellisesti,hoikka,nainen.+30
d ja sinkki+c ja maitohappo. En pyöri baareissa.
Vihreä tee.Näillä menen niin kauan kun tarjolla vain RNA rokote.
Yhä emme tiedä pitkäaikaisvaikutuksia .
Ylivertaisuusharha.
Paljonko maksaa poliisien työskentely elokapinan suhteen , siinäkin poliisin apua tarvitseva saattaa jäädä ilman apua kun poliisi joutuu kaitsemaan tiellä istuvaa . Poliisien määrärahat pienet .
Isäni ei saanut hoitoa syöpään ja menehtyi, kun rokotevauriomyönteiset kuormittavat terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan uteliaana millä argumenteilla rokotevastaiset yrittävät tähän vastata?
Minua etenkin kiinnostaa, että miksi follarit joiden mielestä tämä on feikkipandemia ja feikattu sairaus eikä kukaan ole joutunut sen vuoksi teholle tai sairaalaan,, niin miksi he haluavat itse sairaalaan sitä hoidattamaan?
Ja miksi he loukkaantuvat kun pyytää heitä kirjoittamaan hoitotahdon jossa kieltäytyvät koronaan liittyvästä hoidosta?
Siksi että suurin osa niistä "follareiksi" leimatuista on järki-ihmisiä, jotka tajuavat, että riski joutua sairaalaan koronan takia on äärimmäisen pieni, mutta aina se jonkun epäonnisen kohdalle osuu.
Ja siksi että he näkevät tämän asian laajemmin kuin pelkän koronan valossa ja ymmärtävät, mihin tämmöinen kehitys vielä johtaa.
Ja siksi että kyse on periaatteesta ja tasa-arvosta. Et sinä voi sitä päättää, millä perusteella joku hoidetaan tai jätetään hoitamatta tai millä perusteella joku joutuu maksamaan itse. En minäkään voi. Jos voisin, niin maksattaisin liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneiden hoidot niillä, jotka tekevät hulluja ohituksia tai selaavat puhelinta ajaessaan ja vaarantavat näin myös muut kuin itsensä. Tai ehkä kaikilla niillä, jotka ovat surkeita kuskeja. Tai ajavat liian kuluneilla renkailla.
Monet syövät voisi maksattaa tupakoijilla. Sydänsairaudet ja kakkostyypin diabeteksen sokerinsyöjillä. Ehkä lasten sairaudet koulujen keittäjillä ja tapaturmat opettajilla. Osasyyllisiä ne on ainakin, joten ehkä puolet? Mites narkkien aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle? Narkilla ei ole ainakaan varaa maksaa, joten jätetäänkö hoitamatta? Okei, siis jätetään. Vaikka se olisi sun läheinen. Sama koskee alkoholisteja. Ai mutta missähän siinä menee raja? Jos otetaan nollatoleranssi?
Millä tavalla itse sabotoit omaa terveyttäsi? Olen varma, että jotain löytyy, kun vähän pengotaan. Oletko valmis siihen, että maksat itse hoitosi? Ja jos saat minkä tahansa rokotereaktion välittömästä anafylaktisesta shokista johonkin myöhemmin ilmenevään neurologiseen vaivaan, niin tottahan sinä maksat sen hoidon sitten itse? Samoin haluat varmasti itse kustantaa elämisesi työkyvyttömänä, jos käy huono tuuri sen rokotteen kanssa? Ai et? Onpa ihme juttu. Ymmärrätkö?
Itse kuulun varmasti terveimpään 1%:iin ja toivon näin olevan jatkossakin. Teen sellaiset terveysvalinnat, jotka koen itselleni parhaiksi. Tietyssä mielessä kuuluisin todennäköisesti voittajiin, jos jokainen maksaisi omat hoitonsa itse. Mutta terveydenhoidon kustannukset menee vähän kuin vakuutuksetkin. Toiset maksavat turhasta, jotta voidaan pitää pinnalla ne epäonniset, joille jotain tulee, koska harva pystyy mitään isompaa sairaalalaskua itse maksamaan. Taitaisi jäädä synnytyksetkin synnyttämättä. Joihinkin riskeihin voit itse vaikuttaa ja toisiin et. Eipä sitä isommin vakuutuksissakaan huomioida. Ei ole olemassa täysin oikeudenmukaista systeemiä. Jokaisella pitää kuitenkin olla oikeus päättää omasta kehostaan ja jokaisen pitää silti saada tarvittaessa apua. Myös sen pakkaseen sammuneen pulsun, vaikka nykyään moni käveleekin ohi. Mikä ihmisiä vaivaa?
Ok, kiitos vastauksesta, tää avaakin paljon antivaxxerin ajattelua. Elikkä antivaxeri pitää itseään parempana rotuna, johon vain 1 % kuuluu, valioyksilönä, voittajina. Hänen ei tarvitse ottaa rokotetta ettei vaan hän maailman tärkeimpiin ihmisiin kuuluvana vahingoittuisi. Rokote kuuluu ottaa niiden jotka kuuluvat alempaan rotuun ja kastiin, kuten ylipainoiset ja narkkarit, se on ihan ok jos he ottavat vastaan rokotteen haittavaikutukset, antivaxeri saa hieman suojaa tautia vastaan kun kaikki muut eli alempi rotu ottaa rokotteet. Oikeastaan nämä luuserit joutaakin kuolemaan, kunhan antivaxeri pelastuu!
Oikeudenmukaiseen ja tasa-arvoiseen ajatteluun kuuluu että pidetään toisiamme tasa-arvoisina. Ymmärretään että asiat ei ole niin yksinkertaisia. Ylipainon taustalla voi olla monenlaista traumaa, kiusaamista, samoin riippuvuuksien. He eivät ole valinneet omaa tietään, ja lisäksi he vahingoittavat vain itseään. Antivaxeri sen sijaan tekee valintansa täysin tietoisena että se vahingoittaa yhteiskuntaa ja ihan täysin itsekkäistä syistä. Se että sinä olet päässyt helpommalla kuin halveksimasi ihmiset ei tee sinusta hienompaa ja parempaa rotua.
Eikö teitä hävetä oma itsekkyytenne ja elitistisyytenne, r*tuajattelunne? Itse ainakin tästä eteenpäin halveksun teitä entistä enempi. Terveysfasismia kirjaimellisesti. Eipä ihme, antivaxerismin taustalla onkin saksalainen äärioikeisto.
Sinäkin saatat sairastua, vaikkapa syöpään. Muista sitten kun makaat letkuissa hoidoissa, oma ylimielisyytesi ja minun sanani.
Ihanaa yleistämistä. Ja mitä siitä jos luottaa itseensä ja vahvuutensa? Ajatuksilla on ihmeellinen voima. Ajatukset ohjaavat kehosi toimintaa monelta osin. alitajuntaiset. Alitajunta on ihmeellinen asia. Alitajunta vaikuttaa mm hengitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei saanut hoitoa syöpään ja menehtyi, kun rokotevauriomyönteiset kuormittavat terveydenhuoltoa.
Voi hyvää päivää mikä tollo oot!
Meillä on hirveä tilanne ollut töissä kun osa henkilökunnasta ollut kiinni älyttömissä kotonatestauksissa ja jäljityksissä. Osastolla ei ole ollut yhtään koronapotilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää mikä tollo oot!
Itse olet tymä kakkapylly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Näiden kulkutautimyönteisten vuoksi oma syöpäkontrollini viivästyi 5 kk.
Voi hyvää päivää. Meilläkin on töissä jonot kasvaneet vaikka yhtään kotonapotilasta ei ole hoidossa ollut. Mitenkä näin? Leikkauksia perutaan kun nykyään otetaan kaikki virustestit ja siellä löytyy paljon oireettomia mm. rhinoviruskantajia. Ennen ei olisi tästä edes tiedetty ja olisi annettu mennä vaan. Toisekseen alkuun peruttiin kaikki kiireettömät toimenpiteet ja kuntoutusjaksot varmuuden varmuuden ja hätävarjelun liiottelun vuoksi.
Miten voi olla että itse koronapotilaat ovat vieneet isäsi syöpäkontrolliajan kun koronaa ollut vähemmän kun influenssaa aiemmin? Ja nyt ei ole ollut edes sitä influenssaa.
Olet harhainen uhriutuja. Ota vastuu elämästäsi. Muita on helpompi syyttää kun omia valintoja.
Mahtavia nämä harhaiset "kuulun terveimpään 1%iin eikä korona mahda minulle mitään". No sitten kun se korona lopulta osuu kohdalle, niin etpä kuulu enää 😆
Itsekin olen terve kuin pukki, ei lääkityksiä eikä vaivoja, kaikki taudit menneet ohi itsestään ilman jälkioireita. Rokottauduin, koska haluan pitääkin tilanteeni hyvänä ja terveyteni vahvana. Lääketiede ei tunne ilmiötä, että koronarokote heikentäisi immuunipuolustusta, mutta sen sijaan se nimenomaan vahvistuu koronaa vastaan.
Erityisesti eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tavio on esittänyt monet kerrat aivan päättömiä väitteitä koronaan ja rokotuksiin liittyen. Omaa luokkaansa Perussuomalaisten listoilta eduskuntaan valittu Ano Turtiainen, mutta ei puolueen nykyisillä jäsenilläkään ole kehumista tietämyksen tasossa.