Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro kohtaamastasi tyhmästä ihmisestä. Miten tyhmyys ilmeni ja miksi hän oli sinusta tyhmä?

Vierailija
06.10.2021 |

Minä kysyin kerran tietä nuorelta tyypiltä, joka lakaisi lehtiä. Hän tuijotti minua, oli vähän aikaa hiljaa ja toisti sitten kysymykseni. Mitään muuta hän ei sanonut. Hän oli minusta ihan oikeasti tyhmä. Oikeasti tyhmiä harvoin tapaa. Jatkoin sitten matkaa, kun siitä ei tullut mitään.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et itsekkään vaikuta penalin terävimmältä henkilöltä, kun kuvittelet tuollaisen kysymyksen määrittelevän jotain.

Käyppä mensan testeissä, niin voit asemoida itsesi älykkyydessä muihin, kiitos.

Vierailija
2/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et itsekkään vaikuta penalin terävimmältä henkilöltä, kun kuvittelet tuollaisen kysymyksen määrittelevän jotain.

Mitäs tässä määritellään? Kysyin ihmisyyden osa-alueesta nimeltä tyhmyys. Millaisia yksilöitä olet tavannut, millaista tyhmyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanpa, että älykäskin voi olla tyhmä.

Vierailija
4/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen tuosta että meni vaan jotenkin lukkoon kysymyksestäsi, ehkä se tuli niin yllättäin. Ei välttämättä ollut tyhmyydestä kyse.

Vierailija
5/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen tuosta että meni vaan jotenkin lukkoon kysymyksestäsi, ehkä se tuli niin yllättäin. Ei välttämättä ollut tyhmyydestä kyse.

Siinä oli suora väylä, hän näki jo kaukaa, että olin tulossa sitä tietä myöten, minkä reunalla hän haravoi. En ollut mikään yllättävä ilmiö.

Vierailija
6/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ysymys ei ole ns. tyhmä kysymys vaan suora rasistinen kannanotto.

Vierailija
7/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oli suora väylä, hän näki jo kaukaa, että olin tulossa sitä tietä myöten, minkä reunalla hän haravoi. En ollut mikään yllättävä ilmiö.

Mutta tuskin oli varautunut kysymykseesi, sitä tarkoitin.

Vierailija
8/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää väitellä,mutta ei halua uskoa faktoja koska sitten ois väärässä itse.

Vierailija
9/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin...sinä olit objekti, joka aiemman kokemuksen mukaan on kävellyt vain ohi. Sitten aukaisit suusi ja odottamaton tapahtui; hämmennys kaavan rikkouduttua.

Vierailija
10/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ysymys ei ole ns. tyhmä kysymys vaan suora rasistinen kannanotto.

Anteeksi kuinka? Miten saat tuon tähän ketjuun? Kertoo paljon omasta päästäsi.

Vierailija
11/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko väri- rotu- tai muuta selittävää virhettä?

Et ole tainnut paljoa maailmaa nähdä.

Vierailija
12/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa vasemmistolainen, eli suostuu kuuntelemaan vain oman kuplansa juttuja.

Vierailija
13/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kysymyksesi oli tyhmä, esim. kysyit tietä hautausmaalle kun olit jo hautausmaalla, tai sitten hän toisti kysymyksen miettien asiaa, ja hämmentyi kun lähditkin pois odottamatta vastausta.

Vierailija
14/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kysymyksesi oli tyhmä, esim. kysyit tietä hautausmaalle kun olit jo hautausmaalla, tai sitten hän toisti kysymyksen miettien asiaa, ja hämmentyi kun lähditkin pois odottamatta vastausta.

Olen jo sen verran vanha, että olen ollut monessa sosiaalisessa tilanteessa. Kyllä tämä haravoija oli ihan oikeasti hönö. Mutta kertokaa niitä omia kokemuksianne.

Vierailija
15/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleminen ja olettaminen on tyhmyyttä.

Vierailija
16/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan...

Vierailija
17/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lisäys vielä, että tarkoitan tässä nyt normaaliälyisiä tyhmiä, jotka olisivat fiksumpia, jos olisivat tehneet erilaisia valintoja. En tarkoita ihmisiä, joilla on jokin vamma tms, mistä syystä eivät pysty ajattelemaan kuten muut.

Vierailija
18/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössäni yksi nainen on täysin varmasti keskimääräistä matalmpi älyinen. Kyselee kaikkea mikä ei liity kokoukseen mitenkään ja on täysin pihalla kaikesta. Ääni on sellainen tyhjyyttään kumiseva ja hoomoilasmainen. Suu on auki koko ajan. Ihan ammollaan. Varmasti hänelle löytyy diagnoosiksi älyllinen kehitysvamma.

Muut kohtaamani ja tuntemani "tyhmät" ovat poikkeuksetta sellaisia, että suuttuvat ja loukkaantuvat ilman syytä. Kuvittelevat että heille piruillaan, jos eivät ymmärrä jotain sanaa tai asiaa. Yleistieto on huono ja he ovat aina taistelemassa muita ihmisiä vastaan. Toimivat myös monesti vähän moraalittomasti ja epärehellisesti, koska ilmeisesti eivät muuten pärjää. Eivät tunnista itseään älykkäämpiä ihmisiä ja yrittävät valehdella nolosti ja lapsekkaasti fiksummilleen.

Palstalla yksinkertaiset ja tyhmät ihmiset tunnistaa siitä, etteivät ymmärrä lukemaansa, eivät ymmärrä kysymyksiä joita heille esitetään, mutta silti on järkyttävä kiire vastata ja kommentoida.

Kommenteissa haukutaan aloittaja ja keksitään aloittajalle piirteitä, ominaisuuksia, attribuutteja ja omia ajatuksia/asenteita, joita vastaan hyökätään säksättämään. Itse kysymykseen ei koskaan vastata, vaan pelkkä aloittajan lyttääminen ja häntä vastaan hyökkääminen on se kontribuutio mihin kyetään.

Vierailija
19/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani tyhmän kanssa on ihan mahdoton puhua. Keskustelimme jostain ihan tavallisesta asiasta, joka kuuluu yleissivistykseen. Ihan siis alakoulussa opetettavaa tasoa olevasta asiasta. Tyyppi puhuu asian vierestä ja kertoi asiasta mielipiteitään.

Mielipiteet oli selkeästi apinoitu jostain ja kun kysyin tarkemmin miten hän oli johtopäätöksiinsä tullut, niin meni hiljaiseksi ja vastasi taas ihan muuhun kuin kysyttiin. Hänellä on myös ärsyttävä tapa toistaa juuri sanottu kommentti omanaan.

Vierailija
20/55 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen työkaveri, joka pimittää tietoa ja luulee ettei sitä tajuta. Luulee olevansa kovinkin ovela.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä