Kerro kohtaamastasi tyhmästä ihmisestä. Miten tyhmyys ilmeni ja miksi hän oli sinusta tyhmä?
Minä kysyin kerran tietä nuorelta tyypiltä, joka lakaisi lehtiä. Hän tuijotti minua, oli vähän aikaa hiljaa ja toisti sitten kysymykseni. Mitään muuta hän ei sanonut. Hän oli minusta ihan oikeasti tyhmä. Oikeasti tyhmiä harvoin tapaa. Jatkoin sitten matkaa, kun siitä ei tullut mitään.
Kommentit (55)
Kolme sivua kommentteja, mutta esimerkkejä vain muutama.
Vierailija kirjoitti:
Et itsekkään vaikuta penalin terävimmältä henkilöltä, kun kuvittelet tuollaisen kysymyksen määrittelevän jotain.
Käyppä mensan testeissä, niin voit asemoida itsesi älykkyydessä muihin, kiitos.
Mensan testillä voi asemoida itsensä kehitysvammaiseksi. Toisessa päässä se testaa lähinnä kykyä suoriutua mensan testistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lisäys vielä, että tarkoitan tässä nyt normaaliälyisiä tyhmiä, jotka olisivat fiksumpia, jos olisivat tehneet erilaisia valintoja. En tarkoita ihmisiä, joilla on jokin vamma tms, mistä syystä eivät pysty ajattelemaan kuten muut.
Miten älykkyyttään voi muka jollain valinnalla laskea? Juomalla tai narkkaamalla aivonsa pilalle? Hakkaamalla päätään seinään?
Pelaamalla, olemalla opiskelematta, lista on loputon.
Ahhahhah! Miten tyhmyys liittyy siihen, ettei ole ulkoa opetellut asioita A, B ja X? Entäs pelaamiseen? Ovatko shakkia pelaavat tyhmiä?
Onko opiskeleminen todellakin mielestäsi ulkoa opettelemista? Pelaamisella viittasin esim. pleikkariin yms.
Pelaaminen ei tyhmennä, vaan kehittää.
Jos sinua ei joku asia kiinnosta itseäsi, niin se ei tee siitä asiasta tyhmää.
Älykkyyttä ei laske myöskään se, ettei opiskele.
Lista on loputon? Höpö höpö. Eikä ole.
Olet itse vaan niin tyhmä, ettet ymmärrä mitä tyhmyys on.
Minusta tyhmä on henkilö joka ei ota vastuuta omista teoistaan, kuvitellaan että yhteiskunta maksaa kun itse saa vaan maata sohvalla katsomassa temppareita jne, kakaroita lykitään ulos usein asenteella "herran siunaamaa" aivan kuin ehkäisy olisi keksimättä. Mielenkiinto ja keskustelut pyörivät aiheissa tekoripset/kynnet ja somejulkut.
Ei näitä jaksa luetella mutta lähde kiitos-ihmiset oikeassa elämässä ovat rasittavia. Pluto on planeetta koska he sanovat niin.
Tee niin kuin minä sanon, älä niin kuin minä teen ihmiseltä, joka kokee olevansa valta-asemassa tasavertaisessa suhteessa.
Minä tiedän paremmin koska olen kokenut asian ja lukenut siitä, mutta koulutukset ovat typeryksille -tyypit.
Tosi tyhmä aloitus. Miksi laittaa tälläsia typeriä aloituksia ihmisten tyhmyydestä? Lietsoo vaan eri arvostusta toisia ihmisiä kohtaan. Jos ap on kysynyt tietä henkilöltä ja toinen on toistanut kysymyksen ääneen, ei se tarkoita että olisi tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani tyhmän kanssa on ihan mahdoton puhua. Keskustelimme jostain ihan tavallisesta asiasta, joka kuuluu yleissivistykseen. Ihan siis alakoulussa opetettavaa tasoa olevasta asiasta. Tyyppi puhuu asian vierestä ja kertoi asiasta mielipiteitään.
Mielipiteet oli selkeästi apinoitu jostain ja kun kysyin tarkemmin miten hän oli johtopäätöksiinsä tullut, niin meni hiljaiseksi ja vastasi taas ihan muuhun kuin kysyttiin. Hänellä on myös ärsyttävä tapa toistaa juuri sanottu kommentti omanaan.
Miksi menet väkisin puhumaan henkilölle, jos pidät häntä tyhmänä? Hakeudutko itse hänen seuraansa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa tarkoitus esim haukkua kehitysvammaisia tai henkilöitä, joilla on esimerkiksi oppimisvaikeuksia tai vaikkapa lukihäiriö? Ehkä myös eri aistivammoista kärsiviä ja vieläpä mielenterveysongelmaisia?
Ap ja muut jotka kirjoittelee tyhmistä juttuja, eivät saa unta ensi yönä, jos eivät ole haukkuneet päivän haukuntaa jostain ihmisestä. Kateellisten ihmisten haukuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen tuosta että meni vaan jotenkin lukkoon kysymyksestäsi, ehkä se tuli niin yllättäin. Ei välttämättä ollut tyhmyydestä kyse.
Siinä oli suora väylä, hän näki jo kaukaa, että olin tulossa sitä tietä myöten, minkä reunalla hän haravoi. En ollut mikään yllättävä ilmiö.
Mutta tuskin oli varautunut kysymykseesi, sitä tarkoitin.
Kävelit tietä pitkin ja kysyit tietä. Jos hän ajatteli, että se on jalkojesi alla, mutta ei kehdannut sanoa.
Ei nykyään kukaan kysy tietä ihmisiltä, kaikki katsovat reittinsä Googlen kartalta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sellaiset ovat tyhmiä, jotka hassaavat koko palkkansa aina kaikkeen turhaan.
Jaa. Tunnen useita impulsiivisia ihmisiä, jotka tästä ominaisuudestaan huolimatta omaavat monenlaisia poikkeuksellisia kykyjä.
Älykkyydestäkin on moneksi.
Lasken esim. luovuuden älykkyydeksi. Typerämpi kuvittelisi tämänkin viittauksen koskemaan vain jotakin performanssitouhua tai "maalailun töhertelyä".
Luovuus on paljon muutakin, katsantotapa.
Yrittää toisia mustaamalla ylentää itseään muistamatta, että pilkka osuu omaan nilkkaan.
Joudun aina silloin tällöin valitettavasti istumaan samassa työpaikan kahvihuoneessa ihmisen kanssa joka ei ole vain tyhmä mutta myös auttamattoman huomionhakuinen persoonallisuus. Raskasta seuraa johon ei vapaaehtoisesti hakeudu.
Onko opiskeleminen todellakin mielestäsi ulkoa opettelemista? Pelaamisella viittasin esim. pleikkariin yms.