Kerro kohtaamastasi tyhmästä ihmisestä. Miten tyhmyys ilmeni ja miksi hän oli sinusta tyhmä?
Minä kysyin kerran tietä nuorelta tyypiltä, joka lakaisi lehtiä. Hän tuijotti minua, oli vähän aikaa hiljaa ja toisti sitten kysymykseni. Mitään muuta hän ei sanonut. Hän oli minusta ihan oikeasti tyhmä. Oikeasti tyhmiä harvoin tapaa. Jatkoin sitten matkaa, kun siitä ei tullut mitään.
Kommentit (55)
Mikään muu ei ole niin ällöttävää kuin ihminen, joka luulee toista tyhmäksi, kun itse on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu ei ole niin ällöttävää kuin ihminen, joka luulee toista tyhmäksi, kun itse on sellainen.
Varmasti maailmassa on ällöttävämpiäkin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lisäys vielä, että tarkoitan tässä nyt normaaliälyisiä tyhmiä, jotka olisivat fiksumpia, jos olisivat tehneet erilaisia valintoja. En tarkoita ihmisiä, joilla on jokin vamma tms, mistä syystä eivät pysty ajattelemaan kuten muut.
Miten älykkyyttään voi muka jollain valinnalla laskea? Juomalla tai narkkaamalla aivonsa pilalle? Hakkaamalla päätään seinään?
Pelaamalla, olemalla opiskelematta, lista on loputon.
Onko tässä ketjussa tarkoitus esim haukkua kehitysvammaisia tai henkilöitä, joilla on esimerkiksi oppimisvaikeuksia tai vaikkapa lukihäiriö? Ehkä myös eri aistivammoista kärsiviä ja vieläpä mielenterveysongelmaisia?
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa tarkoitus esim haukkua kehitysvammaisia tai henkilöitä, joilla on esimerkiksi oppimisvaikeuksia tai vaikkapa lukihäiriö? Ehkä myös eri aistivammoista kärsiviä ja vieläpä mielenterveysongelmaisia?
Et ole lukenut koko ketjua. Tämä nimenomaisesti kiellettiin.
Olen tuntenut miehen jolla ASPD diagnoosi eli paatti. Hän oli oikeasti tyhmä. Oli joku elokuva (en muista nimeä..) jossa sankaria syytettiin aiheettomasti murhasta. Lopulta sankari tietenkin selvitti oikean syyllisen bla bla
Tämä sosio-ukko marmatti koko illan siitä että miksi sitä sankaria ei tuomittu murhasta. Psykoheppu myös kuvitteli että k*rp*ää tarkoittava sana olisi hienommin dennis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää sakkia on kaltaisesi näsäviisastelijat ja kaiken kirjaimellisesti ottavat vänkyttäjät, jotka kuvittelevat olevansa viisaita toimiessaan noin. Haloo! Lapset tekevät tuota!
Tuollahan niitä istuu manskull ja kulkemassa mansku 15b puoluetoimstoon.
Mielestäni sellaiset ovat tyhmiä, jotka hassaavat koko palkkansa aina kaikkeen turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää sakkia on kaltaisesi näsäviisastelijat ja kaiken kirjaimellisesti ottavat vänkyttäjät, jotka kuvittelevat olevansa viisaita toimiessaan noin. Haloo! Lapset tekevät tuota!
Voitko selittää tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei näy päällepäin. Tyhmä mikä tyhmä. On ihan eri keskustelun paikka miksi joku voi tuntua tyhmältä.
Siitä ei nyt ole kyse.
Tyhmän kanssa keskustelu on muuten ihan samanlaista kuin täällä palstalla. Kumpikin tyrkyttää omaa mielipidettään! Palstakeskustelu tyhmistää, se nyt ainakin on selvää.
Taksit tekee niin että kiertää saadakseen lisää rahaa ne pitää sut kyydissä viimeiseen asti koska taksamittari nakuttaa ja rahaa tulee . Sitten on nää kun ei osaa suomea ja lausuu osoitteen väärin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei näy päällepäin. Tyhmä mikä tyhmä. On ihan eri keskustelun paikka miksi joku voi tuntua tyhmältä.
Siitä ei nyt ole kyse.
Tyhmän kanssa keskustelu on muuten ihan samanlaista kuin täällä palstalla. Kumpikin tyrkyttää omaa mielipidettään! Palstakeskustelu tyhmistää, se nyt ainakin on selvää.
Tästä olen samaa mieltä.
Tyhmä päätyy usein besservisseröimään ja ohjeistamaan muita vastoin parempaa tietoaan. Esiintyy tärkeänä. Kun kysytään tarkennuksia asiaan, ei enää ymmärräkään mistään nitään, ei edes kysymystä. Suuttuu lopulta kysyjään ja itseensä, kun paljastuu ja jää kiinni ripaskat housussa.
Meillä luki aikoinaan äidinkielen luokan, olen ruotsinsuomalainen, seinällä seuraavasti:
"Ensimmäinen hullun merkki on ku itseään viisaaksi luulee."
Sopii hyvin tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen tuosta että meni vaan jotenkin lukkoon kysymyksestäsi, ehkä se tuli niin yllättäin. Ei välttämättä ollut tyhmyydestä kyse.
Siinä oli suora väylä, hän näki jo kaukaa, että olin tulossa sitä tietä myöten, minkä reunalla hän haravoi. En ollut mikään yllättävä ilmiö.
Insta pörhö huulet törröllä satoja oma kuvia.
Ap olisi voinut ehkä selkeästi älykkäänä ihmisenä ottaa taskustaan sen matkapuhelimen ja avata siitä karttasovelluksen mistä se tiekin olisi varmaan löynyt jos toinen ei sitä osannut kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lisäys vielä, että tarkoitan tässä nyt normaaliälyisiä tyhmiä, jotka olisivat fiksumpia, jos olisivat tehneet erilaisia valintoja. En tarkoita ihmisiä, joilla on jokin vamma tms, mistä syystä eivät pysty ajattelemaan kuten muut.
Miten älykkyyttään voi muka jollain valinnalla laskea? Juomalla tai narkkaamalla aivonsa pilalle? Hakkaamalla päätään seinään?
Pelaamalla, olemalla opiskelematta, lista on loputon.
Ahhahhah! Miten tyhmyys liittyy siihen, ettei ole ulkoa opetellut asioita A, B ja X? Entäs pelaamiseen? Ovatko shakkia pelaavat tyhmiä?