Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?

Vierailija
30.11.2014 |

Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.

Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihittely

Vierailija
44/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkimisjärjestys ja nokkapokka. 

Vierailija
45/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sun odotetaan tulevan kaikille partylight kutsuille ja miesten ei tarvitse tulla koska "ei ne oo miesten juhlat." -.-

Vierailija
46/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa naismainen äänenkorkeuden korottaminen, hihittely, pitkät katseet ja hymyt, sekä ässien sihauttelu, vaikka naisseurassa samat ämmät kuulostaa aivan normaaleilta ja puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä, asiallisesti ja fiksusti. Saatanan kanat! Pahimpia ovat kuitenkin ne, jotka eivät luovu naisen esittämisestä edes parhaiden kavereiden kesken. Ihan sairasta porukkaa - he siis oikeasti laskevat kaloreita ja miettivät näyttääkö tissit hyviltä...

Vierailija
47/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jatkuva toisten haukkuminen ja itsensä vertailu muihin tyyliin: "se on paljon lihavampi ku minä ja silti sil on mies".
- pitkävihaisuus. Ollaan niin saatanan kiukkusta ja katkeraa jostain asiasta viikkoja ja jopa vuosia. Tosi väsyttävää! Ite oon aina ollut sitä tyyppiä, että jos suutun/ärsyynnyn oon noin 10min ku myrskyn merkki ja that's it.
- jatkuva miesten dissaaminen ja vähättely! Oon tosi kyllästynyt kuuntelemaan ystäväpiirin naisten jatkuvaa aviomiesten/poikaystävien haukkumista ja aliarvioimista. Tai sit sinkkukavereiden katkeraa "mä en kelpaa kellekkään ku miehet on niin vaativia", vaikka todellosuudessa ottajia olisi jonoksi asti, mutta mimmien omat kriteerit on niin korkealla ettei kuka tahansa kelpaa.
-

Vierailija
48/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:27"]

Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.

Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?

[/quote]Naiset eivät ole parempia shakissa, videopeleissä, tikanheitossa, pistooli- tai haulikkoammunnassa, autolla, veneellä, lentokoneella tai moottoripyörällä ajamisessa, komiikassa, säveltämisessä ja kitaransoitossa, kielitaidossa, kirjoittamisessa, kestävyysurheilussa, akrobatiassa, vaarallisten stunttien tekemisessä, suunnistamisessa, maalauksessa tai useimmissa muissakaan asioissa. Naiset ovat ehkä parempia neulomisen kaltaisissa hienomotoriikkaan perustuvissa aktiviteeteissa, jotka eivät vaadi nopeaa aivojen ja käsien välistä koordinaatiota, vaan sorjia sormia. Missään muussa objektiivisessa suorituksessa naiset eivät ole parempia, vaan yleensä aivan selvästi huonompia. 

[/quote]

En tiedä pitävätkö nämä paikkaansa, mutta olen kyllä kuullut, että naiset olisivat fyysisesti notkeampia (miehiä ei juuri näe rytmisessä voimistelussa) sekä vieraiden kielten ääntämisessä. Joo, tiedän että miehet ovat yliedustettuina suunnilleen kaikkien alojen huipuissa, mutta jos ajatellaan keskivertomiestä ja -naista.

Vierailija
49/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyllä ärsyttää kaikki pillunkarva- ja rakennekynsiekspertit, jotka näyttävät aidosti pitävän näitä asioita tärkeinä ja merkityksellisinä, koska "kyllähän ulkonäkö on tosi tärkeetä niin ku". Toivottavasti kuolevat masennukseen keski-iässä kun maan vetovoima näyttää heille mikä on oikeasti tärkeää.

Vierailija
50/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:37"]Nämä:

1. Jos nainen on sokea omille mielialanvaihteluilleen.

Esimerkiksi tyyliin olen (ystävä)naisen kanssa kaupungilla. Ja koska väsymys/hormoonit niin sitten yhtäkkiä ei mikään kelpaa ja kaikki on huonosti ja tämä on ylitsepääsemätöntä, byääh.

Tai jos tuollaiseen liittyy joku konflikti niin sitten tämä nainen ei tunnista omia tunteitaan tai sitä, että hänellä saattaisi olla tuollainen tapa reagoida.

2. On sokea miesten mielistelylle eikä pysty huomaamaan miesten motiiveja vaan on vaikka aidosti vain sitä mieltä että "kun miesten kanssa on niin paljon helpompi tulla toimeen".

3. Pikkutarkkuus. Tämä tosin on myös hyvä puoli naisissa riipppuen asiasta. Eli voi olla asia- ja tilannekohtaista onko hyvä vai huono.

4. Hoivaavuus. Muutkin kuin äiti voi lähteä sellaiselle linjalle, että "onhan sulla nyt kans villasukat jalassa". En kyllä itse törmää tähän usein mutta miehillä siis ei oo tapana ottaa tällaista roolia ollenkaan.

5. Epäsuoruus. Pitäisi tulkita vihjeitä, lukea ajatuksia, ymmärtää puolesta sanasta. Musta tää liittyy naisiin, mutta kyllä miehetkin osaa tosin olla puhumatta asioista. Ja kaikki naiset ei myöskään oo tällaisia.

[/quote]

Tosta listasta toi kohta 5!!!! AAAARGH!!!
Ite en todellakaan ole naisena semmonen, että yrittäisin viesteihin ujutella "piiloviestejä" tms, mutta kaverini taas kuvittelee mun viestien olevan jotain ihan muuta kuin mitä niissä lukee. Ja se ÄRSYTTÄÄ!! Samoin ystäväni koittaa viestein vihjailla mulle vaikka ja mitä, mut oon joko liian suoraviivainen tai vaan törkysen tyhmä, mut hyvin hyvin hyvin harvoin tajuan sen "piiloviestejä".

Vierailija
51/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä?

Oikeastaan en ole ikinä tullut toimeen toisten naisten kanssa kauhean hyvin. Inhoan sitä konfliktien välttelyä ja että kaikesta pitäisi olla olevinaan samaa mieltä (lukuun ottamatta jotain jäätelömakuja) jotta voi olla kavereita. Tästä syystä naiset välttelevät keskustelua politiikasta ja mistään muista älyllisistä aiheista. Miehet pystyvät helpommin ottamaan kannan "oot ihan väärässä mutta silti hyvä tyyppi".

Vierailija
52/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kotitalousasioista puhuminen ärsyttää ja pitkästyttää minua muissa naisissa eniten: mistä löytyy parhaat tarjoukset ja miten mitäkin ruokaa kuuluu laittaa. En ole itse kotitalousihminen, joten en osaa yleensä keskustella noista asioista eivätkä ne kiinnosta minua yhtään. Toki laitan ruokaa ja käyn kaupassa, mutta en opettele reseptejä ulkoa enkä vertaile hintoja.

Toisaalta en usko, että tuo ärsyttää miehiä. Päinvastoin. Yksi existäni arvosteli minua, etten ole "oikea" nainen, koska en vertaile hintoja, juokse tarjouksien perässä ja esittele uusimpia ostoksiani. Jätin hänet sitten niiden oikeiden naisten huoleksi.

Vierailija
53/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:27"]

[/quote]Naiset eivät ole parempia shakissa, videopeleissä, tikanheitossa, pistooli- tai haulikkoammunnassa, autolla, veneellä, lentokoneella tai moottoripyörällä ajamisessa, komiikassa, säveltämisessä ja kitaransoitossa, kielitaidossa, kirjoittamisessa, kestävyysurheilussa, akrobatiassa, vaarallisten stunttien tekemisessä, suunnistamisessa, maalauksessa tai useimmissa muissakaan asioissa. Naiset ovat ehkä parempia neulomisen kaltaisissa hienomotoriikkaan perustuvissa aktiviteeteissa, jotka eivät vaadi nopeaa aivojen ja käsien välistä koordinaatiota, vaan sorjia sormia. Missään muussa objektiivisessa suorituksessa naiset eivät ole parempia, vaan yleensä aivan selvästi huonompia. 

[/quote]

En tiedä pitävätkö nämä paikkaansa, mutta olen kyllä kuullut, että naiset olisivat fyysisesti notkeampia (miehiä ei juuri näe rytmisessä voimistelussa) sekä vieraiden kielten ääntämisessä. Joo, tiedän että miehet ovat yliedustettuina suunnilleen kaikkien alojen huipuissa, mutta jos ajatellaan keskivertomiestä ja -naista.

[/quote]Maailman parhaat miehet ovat ihan yhtä notkeita ylävartalonsa puolesta kuin naisetkin. Tavallistenkin ihmisten keskuudessa naisten notkeus ei ulotu kaikkiin niveliin, vaan miehet saattavat olla hieman notkeampi joissakin taivutuksissa. Yhtä leveitä jalkojen taivutuksia miehet eivät ehkä voi tehdä; naisten lantio kun on synnytyksen vaatimusten takia niin erimuotoinen. Useimmissa urheilulajeissa on tietty ihannenotkeuden taso, jota ei kannata ylittää, koska se huonontaa voimantuottoa ja voi lisätä loukkaantumisriskiä. Osittain tästä syystä naisurheilijoille sattuu paljon enemmän polvien ja nilkkojen revähdyksiä ja loukkaantumisia.

Rytminen voimistelu on sääntöjen mukaan naisten laji, kuten nyrkkeily on olympialaisissa vain miesten laji, mutta nämä säännöt muuttuvat ja miehille on omia voimistelukisoja myös rytmisessä. 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_polyglots Tuossa on lista nykyajan ja historian kielineroista. Naiset puuttuvat lähes täysin. 

Vierailija
54/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"]

Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä?

[/quote]

Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni?

Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin.

Vierailija
55/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:05"]

Avausviestissä tuli heti se mikä mua ärsyttää eli toi väite fyysisestä voimakkuudesta. Miehet ei ole naisia vahvempia eli pää kiinni vitun painajainen!! Nainen voi lisätä voimiaan halutessaan ja syödä hormoneja ja se ei tunnu menevän miesten päähän vaan ne elää jossain leffamaailmassa jossa joku typerä äijä tulee ja pelastaa aina kaikki. Ei ole tätä maailmaa mutta naisen suurempi fyysinen voima pelottaa miehiä niin sitä ei saa kertoa koska muuten miehet romahtaa kun ne ei pärjää missään. Matematiikkaa ne osaa paremmin sen mä voin myöntää. 

[/quote]

Tietenkin nainen voi olla joitakin miehiä vahvempi, ja myös keskivertomiestä vahvempi, se on selvä. Mutta lähinnä tarkoitin että miehet keskimäärin ovat naisia vahvempia. En viitsinyt sitä tarkemmin selittää ettei avauksesta tulisi turhan pitkää. Jos kadulta poimii sattumanvaraisen miehen niin hän on suuremmalla todennäköisyydellä vahvempi kun sattumanvaraisesti poimittu nainen. Aivan samalla tavalla kuin naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet. Tietenkin löytyy naisia jotka ovat pidempiä kuin jotkut miehet, ja jotka ovat pidempiä kuin miesten keskipituus, mutta edelleen kuka tahansa sattumanvaraisesti poimittu nainen on suuremmalla todennäköisyydellä lyhyempi kuin sattumanvaraisesti poimittu mies. Tämä on vain faktaa.

[/quote]

Kun miehet myöntää lauseen nainen voi olla fyysisesti vahvimpiakin miehiäkin vahvempi niin sen jälkeen tämä asia on mun puolesta asiallinen. Keskivertomiehiä vahvempi on vaikka kuinka moni nainen. Ei oikein millään tunnu menevän jakeluun että naisten välillä on voimissa isojakin eroja. Ihan hullu ajatus että harjoittelematon mies olisi muka voimakas ja suurin osa miehistä ei treenaa ollenkaan. Kyllä me tiedostetaan että eläkeismiehet on heikkoja kuin risut ja niiden annetaan heikkoutensa takia puhua mitä sattuu vaikka kuinka ärsyttäisi. 

Vierailija
56/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:23"]

Kaikki pierutkin analysoidaan suurina ihmeinä ja itsetuntemuksen välineinä tuossa vaiheessa, mm. kirja, eat, pray, love kertoo tuon ihmistyypin keski-iästä.

Tuollainen "naiseus" ärsyttää, tuota näkee koko ajan lehdissäkin, mm. lööpit miten joku anni perähikiä hyväksyy nyt vartalonsa, kellä kiinnostaa jonkun anni perähikiän vartalot ja mielenliikkeet?

[/quote]

Joo, aina on myös naistenlehdissä näitä juttuja julkkiksista, jotka kertovat, että "vasta nyt elän itselleni/olen oma itseni/tiedän mitä haluan/jne". Lähinnä niistä otsikoista tulee mieleen (puhun nyt vaan otsikoista koska en itse juttuja ole pahemmin lukenut), että ollaan sellaisessa kriisin jälkeisessä "autuuden" tilassa, kun kriisi alkaa helpottaa ja yhtäkkiä kaikki tuntuu niin hienolta. Vähän niin kuin sateen jälkeen normaali auringonpaiste tuntuu tosi erityiseltä ja hienolta. Sitten se tilanne esitetään kuitenkin sellaisena elämää suurempana kehitysharppauksena. Ja aina siinä on juuri tuo äärimmäisen individualistinen vivahde, se miten "täytyy elää itselleen" ja "oppia tietämään mitä todella haluaa" jne.

Vierailija
57/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"]

[/quote]

Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni?

Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin.
[/quote]

Samaa mietin minäkin. En oo koskaan ollut mikään kikattelija ja sinkkuna mennään. Tosin nauran kyllä usein miesten heittämille läpille, miesten sanavalmius ja nokkeluus kun ajavat jossain vaiheessa ihan kunnolla meistä naisista ohitse. Mutta tää nyt menee sit varmaan miesten miellyttämisen piikkiin vai?

Naisilla on myös paha tapa kumota kehut joita joku toinen on saanut vastakkaiselta sukupuolelta. Ne muutamat kehut joita olen saanut miehiltä (fiksuilta ja onnellisessa parisuhteessa olevilta) ovat olleet ihan vilpittömästi sanottuja ilman minkäänlaisia takaa-ajatuksia (tyyliin kuinka mun kanssa on hauska jutella ja väitellä jne. Eli ei edes ulkonäköön liityviä.asioita)mutta naiskaverini ovat ne heti lytänneet "no se nyt vaan on aina tosi kohtelias" tai "joo, mut tuskin se tarkotti noilla mitään ihmeellisempää". Minkä takia pitää heti lytätä? Emmä ainakaan kohteliaisuuksien jälkeen odotakkaan mitään vuosisadan rakkaustarinaa, mutta kyllä.kehut aina kohentaa mieltä.

Vierailija
58/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunnista itseäni tai kavereitani ollenkaan näistä. Tunnetteko todella tällaisia kuvailemianne henkilöitä?

Vierailija
59/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"] Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä? [/quote]   Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni?   Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin. [/quote] Samaa mietin minäkin. En oo koskaan ollut mikään kikattelija ja sinkkuna mennään. Tosin nauran kyllä usein miesten heittämille läpille, miesten sanavalmius ja nokkeluus kun ajavat jossain vaiheessa ihan kunnolla meistä naisista ohitse. Mutta tää nyt menee sit varmaan miesten miellyttämisen piikkiin vai? Naisilla on myös paha tapa kumota kehut joita joku toinen on saanut vastakkaiselta sukupuolelta. Ne muutamat kehut joita olen saanut miehiltä (fiksuilta ja onnellisessa parisuhteessa olevilta) ovat olleet ihan vilpittömästi sanottuja ilman minkäänlaisia takaa-ajatuksia (tyyliin kuinka mun kanssa on hauska jutella ja väitellä jne. Eli ei edes ulkonäköön liityviä.asioita)mutta naiskaverini ovat ne heti lytänneet "no se nyt vaan on aina tosi kohtelias" tai "joo, mut tuskin se tarkotti noilla mitään ihmeellisempää". Minkä takia pitää heti lytätä? Emmä ainakaan kohteliaisuuksien jälkeen odotakkaan mitään vuosisadan rakkaustarinaa, mutta kyllä.kehut aina kohentaa mieltä.

[/quote]

Sama täällä, inhoan kikattelevia kana-naisia yli kaiken, mutta miehet ilmeisesti pitävät sellaisista naisista. Tällaiset "kanat" tuntuvat usein kertoilevan myös väritettyjä juttuja, suorastaan valheita, ja miehet nielevät ne kaikki ihan kiltisti. En käsitä!!!

t. sinkkuna mennään mutta rehellisyys maan perii

Vierailija
60/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää siitä, jos nainen aina hymyilee tai nauraa. Itse hymyilen ja nauran silloin kun hymyilyttää tai naurattaa enkä yritä väkisin olla iloinen. Esim Elisabeth Rehnissä ärsytti, kun puhui jostain Sarajevon kärsivistä lapsista ja aina hymyili. Samoin on monien naisjohtajien kanssa. Ei tarvisi nauraa jos ei naurata. Miehet hymyilee ja nauraa vain syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi