Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?

Vierailija
30.11.2014 |

Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.

Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se, että sukupuolella selitellään omaa tyhmyyttä. Että naiselle on muka hyväksyttävää ettei osaa tankata, täyttää auton pissapoikaa tai tarkistaa öljyjä.

Vierailija
2/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä:

1. Jos nainen on sokea omille mielialanvaihteluilleen.

Esimerkiksi tyyliin olen (ystävä)naisen kanssa kaupungilla. Ja koska väsymys/hormoonit niin sitten yhtäkkiä ei mikään kelpaa ja kaikki on huonosti ja tämä on ylitsepääsemätöntä, byääh.

Tai jos tuollaiseen liittyy joku konflikti niin sitten tämä nainen ei tunnista omia tunteitaan tai sitä, että hänellä saattaisi olla tuollainen tapa reagoida.

2. On sokea miesten mielistelylle eikä pysty huomaamaan miesten motiiveja vaan on vaikka aidosti vain sitä mieltä että "kun miesten kanssa on niin paljon helpompi tulla toimeen".

3. Pikkutarkkuus. Tämä tosin on myös hyvä puoli naisissa riipppuen asiasta. Eli voi olla asia- ja tilannekohtaista onko hyvä vai huono.

4. Hoivaavuus. Muutkin kuin äiti voi lähteä sellaiselle linjalle, että "onhan sulla nyt kans villasukat jalassa". En kyllä itse törmää tähän usein mutta miehillä siis ei oo tapana ottaa tällaista roolia ollenkaan.

5. Epäsuoruus. Pitäisi tulkita vihjeitä, lukea ajatuksia, ymmärtää puolesta sanasta. Musta tää liittyy naisiin, mutta kyllä miehetkin osaa tosin olla puhumatta asioista. Ja kaikki naiset ei myöskään oo tällaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamakin asia.

Se , että naiset määräilevät kotona miehiään. (toisaalta miehet myös liiallisesti sallivat sen). Nainen sanoo miten lapsi kasvatetaan, miten lapsi puetaan ja miten koti sisustetaan. Minusta miehet joutuvat olemaan vieraita omassa kodissaan missä naiset terrorisoivat ja nalkuttavat.

Naiset juoruavat aina seläntakana. Naiset saavat siitä jotain omituista kiksiä. He myös jättävät herkemmin porukasta ulos jo lapsesta asti. Eli tekevät henkistä kiusaa toisille lapsille. Meieht eivät tätä tee (eivät ainakaan läheskään samoissa määrin).

Naiset arvottavat itsensä sen mukaan kuinka hyvältä he näyttävät miesten silmissä. Minusta se on vähän säälittävää. Aina mietitään, että miehet tykkäävät tästä ja tosta ulkonäköasiasta, joten se pitää itselleen hankkia. Naiset eivät osaa ajatella, mistä itse pitävät. 

Naiset ovat pönttöjä kun tuhlaavat rahaa ulkonäköönsä joku tuhat kertaisesti miehiin verrattuna. 

Vierailija
4/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää. Tosin mietin tuota ykköskohtaa ja ei se nyt ole mielestäni pelkkä naisten etuoikeus, että ei tunnista omia tunteitaan. Kyllä miehetkin sen osaa. Mutta naisiin liittyy musta enemmän tuo ailahtelevuus, tosin sekin on yksilökohtaista.

Vierailija
5/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää naiset, jotka eivät hyväksy itseään. Vihaavat vartaloaan, hiuksiaan, huuliaan nenäänsä... Pitävät normaaleja asioita epänormaaleina, kuten pientä määrää selluliittia, pientä finniä kasvoissa, kasvojen punotusta liikunnan jälkeen... Myös pitävät jotakin hyvännäköistä ominaisuuttaan niin rumana, että se vaatii peittämistä, korjaamista tai feikkaamista.

Toinen on ne ressukkanaiset, joita mies kohtelee huonosti, mutta jäävät suhteeseen roikkumaan epätoivoisesti silti ja surkuttelevat itseään. Melkein samaa kastia kuin ne muutkin, joita kohdellaan huonosti esimerkiksi töissä tms. ja eivät tee asialle mitään vaan surkuttelevat vain.

Ulkonäköfriikeissä myös hermostuttaa erittäin paljon ruokahysteerikot. Ovat melko usein salillakävijöitä. Saavat sydänkohtauksen, kun työpaikkaruokalassa ei saa rasvatonta maitoa. Ja kitisevät joka ikinen päivä ruoasta ja kaloreista ruokailun aikaan. 

Vierailija
6/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loputon pälätys esim. kokouksissa. Palaverit kestäisivät murto-osan nykyisestä, jos osallistujat keskittyisivät esittämään asiat asiallisesti ilman rönsyilyä epäolennaiseen ja asiaankuulumattomiin liirumlaarumeihin.

Ja samaa mieltä esim. 2:n kanssa: osaamattomuus ja tyhmyys ei ole naiseutta.

Vierailija
7/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä naisissa tai naiseudessa kerrassaan mikään. 

Vierailija
8/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä enemmän tyttöjen kuin naisten juttu, mutta se ettei osata olla porukassa tai yksin, vaan jokaisen täytyy olla sellaisessa parisuhteessa bestiksensä kanssa.

Naiset, jotka korostavat itseään sillä, että heillä on kavereina vain miehiä. Minusta on ihan okei, jos jollain naisella on vaikka miehekkäitä harrastuksia ja sen myötä pelkkiä mieskavereita, mutta en pidä siitä, että joku käyttää miespuolisten ystävien määrää itsensä kehumiseen ja oman sukupuolensa alentamiseen. Jos ei tule toimeen 50 prosentin kanssa ihmiskunnasta, voi olla, että myös itsessä on jotain muutakin vikaa kuin kaikinpuolinen erinomaisuus.

Vierailija
9/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää naiset jotka pitävät mykkäkoulua. On muutama kaveri jotka välillä loukkaantuvat niin pienistä asioista ja sitten mykkäkoulu alkaa.. :D Hahahahaa

Vierailija
10/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huomionkipeys, mutta toisaalta se on biologisesti normaalia.

Eniten ehkä ärsyttää sellainen tietynlainen uskomattoman itsekeskeinen naiseus; eli nuorena keskitytään miettimään jotain reisirakoa, vaikka tuolla on kokonainen maailma ulkona, niin hyväosainen valkoinen nainen itkee kotona sitä onko sillä reisirakoa.....

Sitten tuo sama naistyyppi tulee keski-iän kynnykselle - sitä ennen on nuoruus keskitytty 100% itsensä miettimiseen ja jossain syömishäiriöissä pyörimiseen, maailman epäkohdat jne. on so not kiinnostavia, kun se thigh gap, you know - keski-iässä kyseinen tyyppi herää sitten "valaistumaan", jättää miehensä ja alkaa harrastaa jotain kehittävää, niin kuin vaikka joogaa ja affirmaatioita, keskittyminen on vaan silti edelleen omaan itseen.

Kaikki pierutkin analysoidaan suurina ihmeinä ja itsetuntemuksen välineinä tuossa vaiheessa, mm. kirja, eat, pray, love kertoo tuon ihmistyypin keski-iästä.

Tuollainen "naiseus" ärsyttää, tuota näkee koko ajan lehdissäkin, mm. lööpit miten joku anni perähikiä hyväksyy nyt vartalonsa, kellä kiinnostaa jonkun anni perähikiän vartalot ja mielenliikkeet?

Tuollaisilla naisilla ei liiku mitään muuta päässä kuin ne itse, aina ja ikuisesti, ja naisista on jatkuvasti tuollaisia juttuja joka paikassa, mitä ne nyt miettii jostain vartalostaan ja omasta henkisestä elämästään, hankkikaa elämä ja keksikää jotain muuta sisältöä kuin te itse, teidän vartalot, syömishäiriöt yms. oikeasti. Kenelläkään ei kiinnosta, muuta kuin samanlaisilla pateettisilla henkisesti jälkeenjääneillä "prinsessoilla". 

Vierailija
11/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus. Huomiohuoraus. Mykkäkoulu. Sairas mustasukkaisuus. Pienistä asioita suuttuminen.

Vierailija
12/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliempaattinen ja lässyttävä puhetapa. En ole miehissä sellaista tavannut, että puhuisivat toisille aikuisille kuin lapsille. Nuorissa (kauniissa) naisissa on myös tietynlaista itsetietoista ylimielisyyttä, joka vähän ärsyttää.

Vierailija
13/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:25"]

Mustasukkaisuus. Huomiohuoraus. Mykkäkoulu. Sairas mustasukkaisuus. Pienistä asioita suuttuminen.

[/quote]

Nämä kyllä onnistuvat lähes kaikki miehiltäkin.

Vierailija
14/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pariskunta- ja mies-nais-ajattelu kaikessa. Siis esim. se, että on niin ihqua pitää pariskuntailtoja, joissa miehet saa jutella miesten juttuja ja naiset naisten juttuja (ei vahingossakaan olla "sekaporukalla"). Naiset sitten hihittelevät keskenään ja puhuvat siitä, miten miehet on niiiin sellaisia ja sellaisia, ja miten miehiä pitää kouluttaa, hihihi. Että kyllä me naiset tiedetään nää jutut.

Oletus, että pelkän sukupuolen perusteella pitäisi olla kauheasti yhteistä ja sitten se naisporukka kikattaa, miten me nyt iiik voi kamalaa ollaan syöty kakkuakin tässä ja kaikkea, vähänkö me ollaan nyt villejä ja rentoja. Ja suklaa, ihan hihityttää miten paljon me naiset rakastetaan suklaata!

Mä en jotenkin kestä sellaista me naiset/nuo miehet -ajatusmallin rakentamista, kun mä koen itse olevani jollain tapaa aika neutri, en ole mikään poikatyttö varsinaisesti mutta myös stereotyyppisesta naiseudesta olen aika kaukana.

Sellainen puhtaasti sosiaalinen nauru häiritsee mua vaikka tiedän, että varmaan minä olen siinä se outo. Siis kun nauraa räkätetään ilman, että mikään on oikeasti hauskaa. Mä voin kyllä nauraa ihan vedet silmissä, jos jokin on oikeasti hauskaa, mutta se sellainen automaattinen sosiaalinen kikattaminen täysin tavallisille ja ei-hauskoille asioille saa mut tosi kiusaantuneeksi.

Loppujen lopuksi monissakaan näistä asioista ei ole kyse vain naiseudesta (ja senkin kohdalla on mielensäpahoittajien vuoksi mainittava, että kaikki ovat yksilöitä ja naisissa on valtavasti hyviä tyyppejä). Sekä miehet että naiset voivat olla niitä, jotka vahvistavat noita stereotypioita.

Vierailija
15/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:25"]

[/quote]

Nämä kyllä onnistuvat lähes kaikki miehiltäkin.
[/quote] Naisilta astetta paremmin. Yhyyyyy miksi se ei rakasta, kelle naiselle se puhuu, miksei se soita..

Vierailija
16/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:37"]

4. Hoivaavuus. Muutkin kuin äiti voi lähteä sellaiselle linjalle, että "onhan sulla nyt kans villasukat jalassa". En kyllä itse törmää tähän usein mutta miehillä siis ei oo tapana ottaa tällaista roolia ollenkaan.

[/quote]

Aargh joo, tuo on todella ärsyttävää!

Vierailija
17/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputon rivinvälien puhkinussiminen, jos nyt jotain piilomerkityksiä löytyisi. Ja niiden oletettujen löytöjen loputon spekulointi. Sietämätöntä.

Vierailija
18/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanamaisuus ja sen taakse meneminen, että koska olen nainen en voi osata tai tehdä jotakin. Jos olet esim. huono peruuttaamaan autolla, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olet nainen, vaan olet vain huono kuski. Tai että osatakseen "tietokonehommia" olisi oltava mies.

Ja se, että ei osata puhua oikeastaan mistään muusta kuin minä, mieskin sanoi ja lapset teki. Kai ihmisen elämässä muutakin kiinnostavaa on kuin mies ja kersat?

Vierailija
19/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:45"]

Sellainen pariskunta- ja mies-nais-ajattelu kaikessa. Siis esim. se, että on niin ihqua pitää pariskuntailtoja, joissa miehet saa jutella miesten juttuja ja naiset naisten juttuja (ei vahingossakaan olla "sekaporukalla"). Naiset sitten hihittelevät keskenään ja puhuvat siitä, miten miehet on niiiin sellaisia ja sellaisia, ja miten miehiä pitää kouluttaa, hihihi. Että kyllä me naiset tiedetään nää jutut.

Oletus, että pelkän sukupuolen perusteella pitäisi olla kauheasti yhteistä ja sitten se naisporukka kikattaa, miten me nyt iiik voi kamalaa ollaan syöty kakkuakin tässä ja kaikkea, vähänkö me ollaan nyt villejä ja rentoja. Ja suklaa, ihan hihityttää miten paljon me naiset rakastetaan suklaata!

[/quote]

Mä en ole koskaan hengannut tällaisessa naisporukassa, aina mielenkiintoista lukea näistä.

Vierailija
20/128 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:49"]

Loputon rivinvälien puhkinussiminen, jos nyt jotain piilomerkityksiä löytyisi. Ja niiden oletettujen löytöjen loputon spekulointi. Sietämätöntä.

[/quote]

Mä meinasin just tulla kirjoittamaan kaiken psykologisoimisesta (tai keittiöpsykologisoimisesta tarkalleen ottaen). Siis se, mitä Kumman kaa -ohjelmassa ansioituneesti parodioidaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan