Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?
Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.
Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:16"]
Tämä:
[/quote]
KYLLÄ, juuri tämä!
"Töniminen, huutelu ja nimittely ovat pientä verrattuna siihen, mitä Patrik, 14, on kokenut koulussa. Äiti kertoo, että hänen lapsensa päätä on esimerkiksi uitettu vessanpöntössä ja lasta on kuristettu tajuttomaksi kesken oppitunnin. Nyt perheen tarina leviää sosiaalisessa mediassa ja kerää joukoittain tukijoita."
Sairasta vähätellä näitä tapauksia.
Ei voi todellakaan yleistää, että "kaikki naiset", mutta yhdessä kaveriporukassa asioista sopiminen, esim. kenen luokse mennään viettämään iltaa, on aivan uskomattoman energiaavievää. Useimmissa tilanteissa on hienoa, että naiset osaavat ottaa muiden tunteet huomioon paljon miehiä paremmin, mutta kun se leviää tällaisiin asioihin, mua alkaa pänniä samantien.
Mirkku: "Meille voi tulla! Mut pitäis vähän siivota."
Sanna: "Okei, no kyllä mullekin pääsee, oon kyllä sitten töissä hieman pidempään, joten en voi ottaa vieraita niin aikaisin kuin Mirkku."
Jaana: "No siis kyllä me sullekin voitais tulla."
Pirjo: "Mulle käy kaikki! Ja tännekin sais muuten tulla, jos haluaa, mutta..."
And so on...
Veikkaan, etten ole ainut, jolle ylläoleva kuvio on tuttu! :D
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:00"]
"Töniminen, huutelu ja nimittely ovat pientä verrattuna siihen, mitä Patrik, 14, on kokenut koulussa. Äiti kertoo, että hänen lapsensa päätä on esimerkiksi uitettu vessanpöntössä ja lasta on kuristettu tajuttomaksi kesken oppitunnin. Nyt perheen tarina leviää sosiaalisessa mediassa ja kerää joukoittain tukijoita."
Sairasta vähätellä näitä tapauksia.
[/quote]
Työpaikkakiusattujen miesten kokemuksia löytyy sivustolta työpaikkakiusatut.net. Fiksut miehet eivät toivo, että miesten välisiin ongelmiin ei puuttuttaisi. On järjetöntä väittää että miesten välillä ei kiusaamista ole. Oma mieheni on saanut kadulla turpiin täysin tuntemattomalta mieheltä, joka hyökkäsi kimppuun mieheni takaa, selitti oikeudessa, että mieheni pitkät hiukset ärsyttivät. Oikeudenkäyntiprosessin aikana meille selvitettiin, että miehiin kohdistuvista väkivallan teoista kahdeksan kymmenestä on miehille entuudestaan huonosti tutun tai täysin TUNTEMATTOMAN mieshenkilön aiheuttamaa.
Tekoempaattisuus. Kamalasti voivotellaan ja säälitellään, vaikka sokea Reettakin näkee, että se on vain yritys pönkittää omaa egoa. Ylipäätään sellainen empatiaksi naamioitu alentuva suhtautuminen nyppii.
Itse ja muut naiset määritellään lähinnä miehen ja lasten kautta. Puolisoton ja lapseton nainen on monesti alinta kastia naisporukoissa ja perheelliset naiset voivat olla todella ilkeitä tällaisille naisille. Samaan hengenvetoon kuitenkin muistetaan aina haukkua ja panetella omaa miestä ja lapsia ja sitä, kuinka "niitä saa aina hävetä".
Oman ulkonäön haukkuminen ja joillain kriteereillä "kauniimpien" kadehtiminen. Liian monella naisella se oman persoonan ja kykyjen kehittäminen jää sivuosaan, kun kaikki huomio menee ulkonäön puunamiseen.
Sellainen perheelliset vs lapsettomat vastakkainasettelu. Eli äidit eivät pidä lapsettomia naisia yhtään minään ja lapsettomat taas herkästi niputtavat kaikki äidit tylsiksi muumimammoiksi. Miehillä en ole havainnut samaa kastijakoa, mitä olen mm. veljeni, eksieni ja miespuolisten työkaverieni kaverisuhteita havainnoinut.
Mitä ihmeellisimmistä pikkuasioista nipottaminen, hyvänä esimerkkinä tuo pupunkorvarusettiketju.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:29"]
Naiset äkästyy kaikista pienemmistä asioista eivätkä osaa selvittää asioita vaan heti alkaa mykkäkoulu...
toinen on naisten pakko saada kontrolloida kaikkea; puolisoa, kavereita yms...
naiset puhuvat todella ilkeästi toisistaan. ei miehet ikinä sano; kato onpa pekasta tullut läski. naiset sen sijaan jaksavat jauhaa asiasta vaikka seuraavat 5 vuotta.
[/quote]
Joo, ei niin. Pojathan ei koskaan kiusaa toisiaan, ei kouluissa, ei armeijassa, eikä varsinkaan työelämässä.
[/quote]
Itseasiassa ei paitsi armeijassa tehtiin jäyniä mutta ei siellä ketään kiusattu pahemmin varsinkaan kanalauman tai kuppikunnan tapaan
[/quote]
Kuten kaikki tiedämme, koulukiusaaminen on pelkästään naisia ja tyttöjä koskettava ilmiö. Eiku...