Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?
Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.
Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:05"]
Avausviestissä tuli heti se mikä mua ärsyttää eli toi väite fyysisestä voimakkuudesta. Miehet ei ole naisia vahvempia eli pää kiinni vitun painajainen!! Nainen voi lisätä voimiaan halutessaan ja syödä hormoneja ja se ei tunnu menevän miesten päähän vaan ne elää jossain leffamaailmassa jossa joku typerä äijä tulee ja pelastaa aina kaikki. Ei ole tätä maailmaa mutta naisen suurempi fyysinen voima pelottaa miehiä niin sitä ei saa kertoa koska muuten miehet romahtaa kun ne ei pärjää missään. Matematiikkaa ne osaa paremmin sen mä voin myöntää.
[/quote]
Et kai sä oo tosissas?
No mua vituttaa (muun muassa) sellainen uraohjusnaisen "henkistyminen", tiedätte kyllä tyypin, joka juhlistaa synttäreitä tai Äiti Kuuta jollain penteleen pakurilimulla ja raakakakulla. Ja joka julistaa tossa 40-55 vuoden iässä että "ihanaa olla tämän ikäinen, nautin naiseudestani nyt enemmän kuin kolmikymppisenä". "Ihanaa olla aikuinen nainen". "Enää en välitä muiden mielipiteistä". Näitä Paula Koivuniemi ja Kirsi Salo -tyyppejä. Jos muuttaa elämäänsä, kivat sulle, mutta ei mua kiinnosta sun saarnat luomuruoan ja astangajoogan eheyttävyydestä.
Bimbomaisuus ja ylenpalttinen miesten miellyttäminen.
Avausviestissä tuli heti se mikä mua ärsyttää eli toi väite fyysisestä voimakkuudesta. Miehet ei ole naisia vahvempia eli pää kiinni vitun painajainen!! Nainen voi lisätä voimiaan halutessaan ja syödä hormoneja ja se ei tunnu menevän miesten päähän vaan ne elää jossain leffamaailmassa jossa joku typerä äijä tulee ja pelastaa aina kaikki. Ei ole tätä maailmaa mutta naisen suurempi fyysinen voima pelottaa miehiä niin sitä ei saa kertoa koska muuten miehet romahtaa kun ne ei pärjää missään. Matematiikkaa ne osaa paremmin sen mä voin myöntää.
[/quote]
Olet kai jokin fitnesspimu? No, mä olen matemaatikkopimu ja sinulla ei ole mitään oikeutta "myöntää" tuollaisia asioita vain sen perusteella, että sinä itse osaat laskea hikisesti vain päivän kalorit ruoista.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:08"]
[/quote]
Et kai sä oo tosissas?
[/quote]
Ihan samalla lailla voidaan voimistua ja huomata se miten voimistutaan. Se on ihan jokaiselle naiselle mahdollista ja oma itseluottamuskin kasvaa samalla.
[/quote]
Tietenkin nainen voi olla joitakin miehiä vahvempi, ja myös keskivertomiestä vahvempi, se on selvä. Mutta lähinnä tarkoitin että miehet keskimäärin ovat naisia vahvempia. En viitsinyt sitä tarkemmin selittää ettei avauksesta tulisi turhan pitkää. Jos kadulta poimii sattumanvaraisen miehen niin hän on suuremmalla todennäköisyydellä vahvempi kun sattumanvaraisesti poimittu nainen. Aivan samalla tavalla kuin naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet. Tietenkin löytyy naisia jotka ovat pidempiä kuin jotkut miehet, ja jotka ovat pidempiä kuin miesten keskipituus, mutta edelleen kuka tahansa sattumanvaraisesti poimittu nainen on suuremmalla todennäköisyydellä lyhyempi kuin sattumanvaraisesti poimittu mies. Tämä on vain faktaa.
Se että tullessaan jätetyksi naiset haukkuvat eksäänsä ystävälleen/ystävilleen aivan kohtuuttomalla tavalla (se on täysi paska, hirveä ihminen, julma, joku muu kuin luulin sen olevan ja erinäisiä haukkumasanoja ja tätä tehdään TUNTIKAUSIA) ja samaan hengenvetoon toteavat että haluaisivat jatkaa jos mies vain haluaa. Niin siis sen julman paskan kanssa?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:30"]
[/quote]
Tietenkin nainen voi olla joitakin miehiä vahvempi, ja myös keskivertomiestä vahvempi, se on selvä. Mutta lähinnä tarkoitin että miehet keskimäärin ovat naisia vahvempia. En viitsinyt sitä tarkemmin selittää ettei avauksesta tulisi turhan pitkää. Jos kadulta poimii sattumanvaraisen miehen niin hän on suuremmalla todennäköisyydellä vahvempi kun sattumanvaraisesti poimittu nainen. Aivan samalla tavalla kuin naiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet. Tietenkin löytyy naisia jotka ovat pidempiä kuin jotkut miehet, ja jotka ovat pidempiä kuin miesten keskipituus, mutta edelleen kuka tahansa sattumanvaraisesti poimittu nainen on suuremmalla todennäköisyydellä lyhyempi kuin sattumanvaraisesti poimittu mies. Tämä on vain faktaa.
[/quote]
Niin, ja tämähän oli AP:n vastaus.
- AP
Toisten naisten arvostelu ja kyräily. Varsinkin jotkut äidit kyttää ja kyräilee toisten tekemisiä.
Se ärsyttää kun nainen omaksuu mieheltä jonka kanssa seurustelee harrastukset ja kiinnostuksen kohteet, joihin ei ole siihen asti osoittanut vähäisintäkään mielenkiintoa.
Vihaavat itseään ja ovat tarkkoja siitä, että muut naiset ovat just samanlaisia kuin he tai eivät voi hyväksyä muita naisia, vaikka siis vihaavat itseään...
Se, että naiset ovat epäluuloisia muita naisia kohtaan. Jos kumminkin päästään tutustumisvaiheen yli, ei ole varaa mokata. Pikkiriikkinen rike/loukkaus ja jo ollaan kääntämässä selkää ja kertomassa muille, mistä on kysymys. Odotetaan, että toinen tulee jalkojen juureen matelemaan ja vaikka "annettaisiinkin anteeksi" niin silti rikkeestä on hyvä tasaisin väliajoin muistutella, ettei vaan pääse unohtumaan.
Miesten nuoleskelu ja miellyttäminen, "en todellakaan oo mikään feministi", vaikka kannattaisikin tasa-arvoa, itsensä alentaminen vaan kiltiksi miehiä palvelevaksi esineeksi, puhelias ihminen hiljenee miesporukassa ja hymyilee rohkaisevasti tyhmillekin miesten jutuille.
Tunnen pari tollasta, vaikka suurin osa tuntemistani naisista on fiksuja.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:42"]
Vihaavat itseään ja ovat tarkkoja siitä, että muut naiset ovat just samanlaisia kuin he tai eivät voi hyväksyä muita naisia, vaikka siis vihaavat itseään...
[/quote]
Mut eiks tätä esiinny miehilläkin? Tosin ei tietenkään samalla tavoin. Usein se vaan tuntuu olevan niin, että naiset luulee, että miehet olisi tuollaisen yhdenmukaistamisajattelun ulkopuolella, jos se ei ilmene samalla tavoin, koska miehethän ovat niin "rentoja".
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:37"]
1. Jos nainen on sokea omille mielialanvaihteluilleen.
Esimerkiksi tyyliin olen (ystävä)naisen kanssa kaupungilla. Ja koska väsymys/hormoonit niin sitten yhtäkkiä ei mikään kelpaa ja kaikki on huonosti ja tämä on ylitsepääsemätöntä, byääh.
Tai jos tuollaiseen liittyy joku konflikti niin sitten tämä nainen ei tunnista omia tunteitaan tai sitä, että hänellä saattaisi olla tuollainen tapa reagoida.
[/quote]
Tämä! Tästä oli eilen puhetta tällä palstalla ja, kommentoituani suht provosoivasti, Av-mammat meinasi tulla lankoja pitkin vetämään mua turpaan.
Naisten käytöksessä ylivoimaisesti eniten mua ärsyttää juurikin tuo kuukautisista uhriutuminen.
Draamailu.. "Meidän Pertti unohti nyt sukat lattialle, tämä on ainakin viikon sodan arvoinen" Just!
Fitness kanailu. Jos on tyytyväinen itteensä ja omaan harrastukseen, ei pitäis olla tarvetta arvostella niitä ketkä haluaa elää vähän löysemmin ja normaalipaino=ylipaino.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:27"]
Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.
Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?
[/quote]Naiset eivät ole parempia shakissa, videopeleissä, tikanheitossa, pistooli- tai haulikkoammunnassa, autolla, veneellä, lentokoneella tai moottoripyörällä ajamisessa, komiikassa, säveltämisessä ja kitaransoitossa, kielitaidossa, kirjoittamisessa, kestävyysurheilussa, akrobatiassa, vaarallisten stunttien tekemisessä, suunnistamisessa, maalauksessa tai useimmissa muissakaan asioissa. Naiset ovat ehkä parempia neulomisen kaltaisissa hienomotoriikkaan perustuvissa aktiviteeteissa, jotka eivät vaadi nopeaa aivojen ja käsien välistä koordinaatiota, vaan sorjia sormia. Missään muussa objektiivisessa suorituksessa naiset eivät ole parempia, vaan yleensä aivan selvästi huonompia.