Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?

Vierailija
30.11.2014 |

Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.

Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmoissa naisissa ärsyttää miesten mielistely ja oman sukupuolen raukkamainen vihaaminen tyyliin että "Mä olen hyvä jätkä, mutta kaikki muut naiset ovat keskenään samaa massaa."

Vierailija
82/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys. Tyypillisin ilmentymä on pahojen poikien viehätys. Kavereiden, sukulaisten ja omien lasten parinvalintaan puututaan kovasti ja varoitellaan rentuista, mutta itse on kuitenkin perustettu perhe pelimiehen kanssa. Tätä näkee erityisesti hyvännäköisillä naisilla, joilla on mahdollisuus saada alfamies itselleen. Kaksinaamaisimmat esiintyvät isänmaallisina tasa-arvoa ajavina feministeinä samaan aikaan kun menestyvät miehensä käyttävät hyväkseen lasikattoa, ajavat työntekijät pakkoyrittäjyyteen, siirtävät yrityksiään ulkomaille yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:29"]

Ärsyttää joissakin naisissa se, että eivät voi tunnustaa, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Mitään asiaa ei voi muka selittää biologialla, kun "erot saman sukupuolen sisällä on suurempia kuin sukupuolten välillä". Naiset voi muka tehdä kaikki samat asiat kuin mieskin, ja miehet voi tehdä mitä naisetkin. Onko nää ihmiset sokeita? Naiset ja miehet näyttääkin jo niin erilaisilta. Vain toinen voi synnyttää. Vain toinen voi siittää. Totta munassa naiset ja miehet on erilaisia, ja pitää ollakin.

[/quote]

Miksi tunnustaisin, koska tuo ei pidä paikkaansa. On eri asia puhua keskimääräisyyksistä kuin yksilöistä. Meidän parisuhteessa esimerkiksi minä olen monin tavoin se "housuniekka". Kyllä, olen synnyttänyt ja kyllä, mieheni on sen lapsen siittänyt. Fysiologiset ominaisuudet eivät silti määritä meidän aivotoimintaamme. Tulisit vaikka katsomaan, kun mieheni taas kerran nalkuttaa minulle. Pidän erittäin tyhmänä tuollaisia yksinkertaistuksia, jollaista sinäkin tässä nyt esität. Toki maailma olisi kivan helppo ja helposti ymmärrettävä, jos kaikki menisi noin säännöllisesti sääntöjen mukaan, mutta kun ei vain mene.

Vierailija
84/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:56"]

Mä en tykkää siitä, jos nainen aina hymyilee tai nauraa. Itse hymyilen ja nauran silloin kun hymyilyttää tai naurattaa enkä yritä väkisin olla iloinen. Esim Elisabeth Rehnissä ärsytti, kun puhui jostain Sarajevon kärsivistä lapsista ja aina hymyili. Samoin on monien naisjohtajien kanssa. Ei tarvisi nauraa jos ei naurata. Miehet hymyilee ja nauraa vain syystä.

[/quote]

Joo, meidän pääministeri onkin siitä hyvä esimerkki...

Mua ärsyttää eniten sun kaltaisesi naiset, jotka eivät edes ymmärrä haukkuvansa OMAA SUKUPUOLTAAN ja samalla itseään. 

Vierailija
85/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:05"]

Avausviestissä tuli heti se mikä mua ärsyttää eli toi väite fyysisestä voimakkuudesta. Miehet ei ole naisia vahvempia eli pää kiinni vitun painajainen!! Nainen voi lisätä voimiaan halutessaan ja syödä hormoneja ja se ei tunnu menevän miesten päähän vaan ne elää jossain leffamaailmassa jossa joku typerä äijä tulee ja pelastaa aina kaikki. Ei ole tätä maailmaa mutta naisen suurempi fyysinen voima pelottaa miehiä niin sitä ei saa kertoa koska muuten miehet romahtaa kun ne ei pärjää missään. Matematiikkaa ne osaa paremmin sen mä voin myöntää. 

[/quote]

...

Miehet ovat tosi paljon naisia vahvempia, fyysisesti siis. Tämä on ihan faktaa, keskivertonaisen ylävartalon voimat ovat ehkä 30-40 % keskivertomiehen vastaavista. Treenaamalla nainen voi tulla voimakkaammaksi, se vaatii paljon enemmän duunia kuin miehen treenaaminen vastaavalle tasolle. Maailman vahvin mies on paljon vahvempi kuin maailman vahvin nainen.

Matemaattisissa kyvyissä sen sijaan ei ole biologista eroa, vaan koulumaailmassa syntyvät erot ovat kulttuurisia: poikia on aina kannustettu matikkaan, tyttöjä ei niinkään.

Vierailija
86/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:35"]

Ainakin se, että sukupuolella selitellään omaa tyhmyyttä. Että naiselle on muka hyväksyttävää ettei osaa tankata, täyttää auton pissapoikaa tai tarkistaa öljyjä.

[/quote]

En käsitä kyllä että jos muistaa kaikki merkkipäivät+osaa leipoa,laskea,taiteilla ja tehdä ties mitä käsillään mutta on liian monimutkaista pyörittää uutta hehkulamppua kattoon tai vetää autonsta öljytikkua esiin ja katsoa missä pinta menee? tai esimerkiksi kaataa käyttövalmis pesuneste säiliöön?

Vierailija
87/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"]

Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä?

[/quote]

Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni?

Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin.

[/quote]

Totta ne koittaa tehdä vaikutusta 

Vierailija
88/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:31"]

Se että tullessaan jätetyksi naiset haukkuvat eksäänsä ystävälleen/ystävilleen aivan kohtuuttomalla tavalla (se on täysi paska, hirveä ihminen, julma, joku muu kuin luulin sen olevan ja erinäisiä haukkumasanoja ja tätä tehdään TUNTIKAUSIA) ja samaan hengenvetoon toteavat että haluaisivat jatkaa jos mies vain haluaa. Niin siis sen julman paskan kanssa?

[/quote]

Tätähän jauhetaan täälläkin päivittäin ja tästä asiasta. Miehet ei tällaista harrasta ainakaan minun tuttavapiirissäni enkä ole kuullut muiltakaan 

Vierailija
89/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin käyttäminen kiristyskeinona ja aseena sekä se hemmetin mykkäkoulu joka ei lopu ennen kuin pyytää anteeksi ja selittää vaikka ei tietäisi mitä pitää pyytää

Vierailija
90/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:14"]

Ainakin se, että sukupuolella selitellään omaa tyhmyyttä. Että naiselle on muka hyväksyttävää ettei osaa tankata, täyttää auton pissapoikaa tai tarkistaa öljyjä.

[/quote]

En käsitä kyllä että jos muistaa kaikki merkkipäivät+osaa leipoa,laskea,taiteilla ja tehdä ties mitä käsillään mutta on liian monimutkaista pyörittää uutta hehkulamppua kattoon tai vetää autonsta öljytikkua esiin ja katsoa missä pinta menee? tai esimerkiksi kaataa käyttövalmis pesuneste säiliöön?

[/quote]

Niin ja meissä naisissahan ei tietenkään ole yhtään niitä, jotka osaavat yhtä lailla nuo kaikki... Minulla on rakennusalan perustutkinnon lisäksi tietoliikenneinsinöörin tutkinto (AMK), teen nykyisin aiempaan tutkintoon liittyen keikkatyötä ja muuten päivätyötä AMK-tutkintopohjalta.

Mieheni on opettaja ja ns. perinteisissä miesten töissä täysi tumpelo. Vastaan kotona kaikesta remppahommasta ja olen meillä myös se, joka vaihtaa autonrenkaat. 

Miesten kohdalla kadehdin sitä että he saa vapaammin olla sellaisia kuin ovat. Naisia kohtaan yleistykset on paljon törkeämpiä, kohdistuu ulkonäköön, älyyn, kykyihin, ikään, kaikkeen mahdolliseen. Yhtä paljon niitä on miesvaltaisella alalla tullut miesten kuin naisten taholta, eniten 40+ ikäisten miesten taholta.

Vierailija
91/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:20"]

Seksin käyttäminen kiristyskeinona ja aseena sekä se hemmetin mykkäkoulu joka ei lopu ennen kuin pyytää anteeksi ja selittää vaikka ei tietäisi mitä pitää pyytää

[/quote]

Minä en pihtaa koskaan sen takia että olisin vihainen tai muutenkaan käytä keinona. On niin väärin käyttää kahden ihmisen kauneinta asiaa hyväksi toisen pakottamisessa ja kiusaamisessa

Vierailija
92/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin ja meissä naisissahan ei tietenkään ole yhtään niitä, jotka osaavat yhtä lailla nuo kaikki... Minulla on rakennusalan perustutkinnon lisäksi tietoliikenneinsinöörin tutkinto (AMK), teen nykyisin aiempaan tutkintoon liittyen keikkatyötä ja muuten päivätyötä AMK-tutkintopohjalta.

Mieheni on opettaja ja ns. perinteisissä miesten töissä täysi tumpelo. Vastaan kotona kaikesta remppahommasta ja olen meillä myös se, joka vaihtaa autonrenkaat. 

Miesten kohdalla kadehdin sitä että he saa vapaammin olla sellaisia kuin ovat. Naisia kohtaan yleistykset on paljon törkeämpiä, kohdistuu ulkonäköön, älyyn, kykyihin, ikään, kaikkeen mahdolliseen. Yhtä paljon niitä on miesvaltaisella alalla tullut miesten kuin naisten taholta, eniten 40+ ikäisten miesten taholta.

[/quote]

Entäs nämä "niin pieni penis hih hih " haukkumis ja vertaamiskeskustelut ? Sekö ei ole törkeää?

Vierailija
93/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sr ärsyttää, että koska olen nainen, minun pitäisi olla suunnattoman kiinnostunut vaatteista ja shoppailusta. Kerrankin pankin sijoitusneuvoja, mies siis, puhui miehelle sijoittamisesta ja heitti vitsillä minulle, että naisethan ne mielellään shoppaa. Vieläkin v*tuttaa, etten tehnyt ääliöstä valitusta.

Vierailija
94/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toki joku voittaa aina lotossakin vaikka muut ei voita ikinä ja löytyy poikkeuksia. Samoin löytyy miehiä jotka on todella hyviä rakastajia ja fiksuja vaikka teidän oma ei olisi. Kuitenin näin on pääasiassa on todella monen naisen kohdalla sanoitte mitä sanoitte

Vierailija
95/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehethän ne täällä taas vastailemassa...

Vierailija
96/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tottakai löytyy poikkeuksia mutta et nyt tainnut tajuta asian pointtia. Samaten niitä löytyy meihistäkin mutta monet asiat on totta todella monen kohdalla

Vierailija
97/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:25"]

[/quote]

Miehethän ne täällä taas vastailemassa...

[/quote]

Mitä sitten ?

Vierailija
98/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entäs nämä "niin pieni penis hih hih " haukkumis ja vertaamiskeskustelut ? Sekö ei ole törkeää?

[/quote]

ok, miesasiamies. Asiallinen keskustelu on taas tässäkin ketjussa mahdotonta, kun spämmäät noilla idioottikommenteillasi kaikki ketjut.

Vierailija
99/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ok, miesasiamies. Asiallinen keskustelu on taas tässäkin ketjussa mahdotonta, kun spämmäät noilla idioottikommenteillasi kaikki ketjut.

[/quote]

Tosin johan puolet nuista etusivun keskusteluista näyttäs olevan asiatonta paskaa :D

Vierailija
100/128 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:45"]

Sellainen pariskunta- ja mies-nais-ajattelu kaikessa. Siis esim. se, että on niin ihqua pitää pariskuntailtoja, joissa miehet saa jutella miesten juttuja ja naiset naisten juttuja (ei vahingossakaan olla "sekaporukalla"). Naiset sitten hihittelevät keskenään ja puhuvat siitä, miten miehet on niiiin sellaisia ja sellaisia, ja miten miehiä pitää kouluttaa, hihihi. Että kyllä me naiset tiedetään nää jutut.

Oletus, että pelkän sukupuolen perusteella pitäisi olla kauheasti yhteistä ja sitten se naisporukka kikattaa, miten me nyt iiik voi kamalaa ollaan syöty kakkuakin tässä ja kaikkea, vähänkö me ollaan nyt villejä ja rentoja. Ja suklaa, ihan hihityttää miten paljon me naiset rakastetaan suklaata!

Mä en jotenkin kestä sellaista me naiset/nuo miehet -ajatusmallin rakentamista, kun mä koen itse olevani jollain tapaa aika neutri, en ole mikään poikatyttö varsinaisesti mutta myös stereotyyppisesta naiseudesta olen aika kaukana.

Sellainen puhtaasti sosiaalinen nauru häiritsee mua vaikka tiedän, että varmaan minä olen siinä se outo. Siis kun nauraa räkätetään ilman, että mikään on oikeasti hauskaa. Mä voin kyllä nauraa ihan vedet silmissä, jos jokin on oikeasti hauskaa, mutta se sellainen automaattinen sosiaalinen kikattaminen täysin tavallisille ja ei-hauskoille asioille saa mut tosi kiusaantuneeksi.

Loppujen lopuksi monissakaan näistä asioista ei ole kyse vain naiseudesta (ja senkin kohdalla on mielensäpahoittajien vuoksi mainittava, että kaikki ovat yksilöitä ja naisissa on valtavasti hyviä tyyppejä). Sekä miehet että naiset voivat olla niitä, jotka vahvistavat noita stereotypioita.

[/quote]

Siis nimenomaan tämä. Mulla ei ole mitään hinkua ruotia miehiä tyttöporukalla johonkin Sinkkuelämää-tyyliin tai yleistää ja mustamaalata heitä "tukeakseni" jotain itsesäälissä rypevää kaveria. Enkä minä halua puhua rakkaimmastani pahaa hänen selkänsä takana "tuulettaakseni", vaan mieluummin puhun suoraan hänelle. Minun elämäni ei ole mitään sosiaalipornoa kavereiden viihdykkeeksi, kuten se monille naisille tuntuu olevan. En haluaisi, että mieskään ruotii minun huonoja puolia kavereidensa kanssa, joten en tekisi sitä itsekään. Heti jos puhe kääntyy naisporukassa tuohon suuntaan, niin tulen vaivaantuneeksi. Sama seksiasioilla retostelun kanssa. Ne ovat yksityisiä. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi