Naiset: mitkä asiat naisissa ja/tai naiseudessa ärsyttävät?
Naiset ja miehet kaatavat aina lokaa toistensa niskoihin, mutta itse miehenä tykkään kriittisesti tarkastella oman sukupuoleni naurettavia, raivostuttavia ja lapsellisia tapoja. Siksi minua kiinnostaakin: jos olet nainen, mitkä asiat naisissa ärsyttävät? Nyt lähinnä kiinnostaa tavat ja käyttäytymismallit, ei anatomiset omituisuudet.
Kysyn tätä lähinnä siksi että miehen näkökulmasta, vaikka joskus naljaillaankin naisten tavoista, naiset ovat kuitenkin lähes kaikissa asioissa miehiä parempia, paitsi fyysisessä vahvuudessa. Tämän takia tulee usein ihmeteltyä miksi ihmeessä naiset ylipäätänsä pitävät miehistä ja kestävät meitä. Joten jos yrittäisin käänteisesti asettaa itseni naisen asemaan, ja miettisin mitkä piirteet naisten mielestä ovat oman sukupuolen edustajissa sellaisia jotka varmasti ärsyttävät miehiä, niin mikä olisi vastaus?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"] Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä? [/quote] Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni? Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin. [/quote] Samaa mietin minäkin. En oo koskaan ollut mikään kikattelija ja sinkkuna mennään. Tosin nauran kyllä usein miesten heittämille läpille, miesten sanavalmius ja nokkeluus kun ajavat jossain vaiheessa ihan kunnolla meistä naisista ohitse. Mutta tää nyt menee sit varmaan miesten miellyttämisen piikkiin vai? Naisilla on myös paha tapa kumota kehut joita joku toinen on saanut vastakkaiselta sukupuolelta. Ne muutamat kehut joita olen saanut miehiltä (fiksuilta ja onnellisessa parisuhteessa olevilta) ovat olleet ihan vilpittömästi sanottuja ilman minkäänlaisia takaa-ajatuksia (tyyliin kuinka mun kanssa on hauska jutella ja väitellä jne. Eli ei edes ulkonäköön liityviä.asioita)mutta naiskaverini ovat ne heti lytänneet "no se nyt vaan on aina tosi kohtelias" tai "joo, mut tuskin se tarkotti noilla mitään ihmeellisempää". Minkä takia pitää heti lytätä? Emmä ainakaan kohteliaisuuksien jälkeen odotakkaan mitään vuosisadan rakkaustarinaa, mutta kyllä.kehut aina kohentaa mieltä.
[/quote]
Sama täällä, inhoan kikattelevia kana-naisia yli kaiken, mutta miehet ilmeisesti pitävät sellaisista naisista. Tällaiset "kanat" tuntuvat usein kertoilevan myös väritettyjä juttuja, suorastaan valheita, ja miehet nielevät ne kaikki ihan kiltisti. En käsitä!!!
t. sinkkuna mennään mutta rehellisyys maan perii
[/quote]
Sä olet selvästi iskenyt silmäsi vääränlaisiin miehiin, jos ne ovat sellaisista kananaisista kiinnostuneita. Bimbo mies etsii bimboa naista.
[/quote]
Koitappa kanalasta löytää muna
[/quote]
Mitä ihmettä sä yrität tällä sanoa? Kanalasta löytyy munia, joo. Koska kanat munivat. Ei liity ihmisiin mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:48"]
Oikeastaan en ole ikinä tullut toimeen toisten naisten kanssa kauhean hyvin. Inhoan sitä konfliktien välttelyä ja että kaikesta pitäisi olla olevinaan samaa mieltä (lukuun ottamatta jotain jäätelömakuja) jotta voi olla kavereita. Tästä syystä naiset välttelevät keskustelua politiikasta ja mistään muista älyllisistä aiheista. Miehet pystyvät helpommin ottamaan kannan "oot ihan väärässä mutta silti hyvä tyyppi".
[/quote]
Miehenä olen valitettavasti huomannut saman, etenkin nuorten naisten kanssa keskustellessa. Vaikeat ja mielipidettä kysyvät aiheet ovat vältettävien listalla, puheen pitäisi aina olla kevyttä ja asioista pitäisi olla samaa mieltä, muuten ei voida olla kavereita ollenkaan. Monet ovat jollain tasolla punavihreitä, mikroskooppisen pienin eroin varustettuna, ja yleensä koko kaveripiiri koostuu poliittis-yhteiskunnallisesti samalla viivalla olevista.
Itselläni on miespuolisina kavereina sekä city- että hippivihreitä, eri linjojen vassareita, sekä isänmaallisia että liberaaleja kokkareita, kaikenlaisia kepuleita, sitoutumattomia ja pari persuakin. Yhdessä voidaan aina käydä kaljalla ja politiikkaa puhutaan, paljon. Silti aina vallitsee juuri tuollainen "Mielipiteesi voi olla väärä, mutta kunnioitan sua silti ja ollaan tietenkin kavereita" -henki. Ajatustenvaihto eri mieltä olevien kanssa kehittää ja väittely karaisee ajatusta.
En nyt sano, että kaikki naiset ja kaikki miehet olisivat yllä kuvatun kaltaisia. Oma kokemukseni vain on monesti osoittanut asian olevan juuri näin, mikä herättää pienessä mielessäni kovasti kummastusta. Ehkä naiset ovat sitten aidosti niin paljon konsensushenkisempiä, että konflikteja vältellään kaikissa, myös niissä mielenkiintoisissakin aiheissa?
[/quote]
Mä olen nainen, joka rakastaa poliittisia väittelyitä ja opiskeluaikoina tutustuin moniin kaltaisiini naisiin. Joillain miehillä on sen sijaan sellainen saarnaava tyyli, "Annas kun minä kerron mistä kana kusee ja mikä on totuus!". Sellaisten kanssa en jaksa kovin pitkään vääntää. Totean, että sinä olet tuota mieltä, minä tätä, sillä hyvä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:35"]
Ainakin se, että sukupuolella selitellään omaa tyhmyyttä. Että naiselle on muka hyväksyttävää ettei osaa tankata, täyttää auton pissapoikaa tai tarkistaa öljyjä.
[/quote]
En käsitä kyllä että jos muistaa kaikki merkkipäivät+osaa leipoa,laskea,taiteilla ja tehdä ties mitä käsillään mutta on liian monimutkaista pyörittää uutta hehkulamppua kattoon tai vetää autonsta öljytikkua esiin ja katsoa missä pinta menee? tai esimerkiksi kaataa käyttövalmis pesuneste säiliöön?
[/quote]
Niin ja meissä naisissahan ei tietenkään ole yhtään niitä, jotka osaavat yhtä lailla nuo kaikki... Minulla on rakennusalan perustutkinnon lisäksi tietoliikenneinsinöörin tutkinto (AMK), teen nykyisin aiempaan tutkintoon liittyen keikkatyötä ja muuten päivätyötä AMK-tutkintopohjalta.
Mieheni on opettaja ja ns. perinteisissä miesten töissä täysi tumpelo. Vastaan kotona kaikesta remppahommasta ja olen meillä myös se, joka vaihtaa autonrenkaat.
Miesten kohdalla kadehdin sitä että he saa vapaammin olla sellaisia kuin ovat. Naisia kohtaan yleistykset on paljon törkeämpiä, kohdistuu ulkonäköön, älyyn, kykyihin, ikään, kaikkeen mahdolliseen. Yhtä paljon niitä on miesvaltaisella alalla tullut miesten kuin naisten taholta, eniten 40+ ikäisten miesten taholta.
[/quote]
Entäs nämä "niin pieni penis hih hih " haukkumis ja vertaamiskeskustelut ? Sekö ei ole törkeää?
[/quote]
ok, miesasiamies. Asiallinen keskustelu on taas tässäkin ketjussa mahdotonta, kun spämmäät noilla idioottikommenteillasi kaikki ketjut.
[/quote]
Tosin johan puolet nuista etusivun keskusteluista näyttäs olevan asiatonta paskaa :D
[/quote]
Mikä hiton sana on "nuista"???
[/quote]
Ookkos kuule koskaa kuullu murteesta tai murresanoista? Asut varmaankin sielä kehäkolmosen laitamilla ja luulet että lappi alkaa Helsingin rajalta niinkuin eräs kaverini kaveri luuli. Oli kyllä naurussa pidättelemistä
[/quote]
Ja heti pitää olla mollaamassa pääkaupunkia. Kyllä niitä ymmärtämättömiä ihmisiä on ihan joka puolella.
1. Naiset on tylsiä. Ei voi lähteä ulos bilettämään kun pitää ruokkia kissa ja herätä aamulla aikaisin ja ei saa juoda kahvia kun sitten menee yöunet ja voi vaikka tulla riippuvaiseksi ja täytyy muistaa syödä kuituja...
Suurin osa naisten seurustelurituaaleista liittyy jotenkin ostamiseen ja hankintoihin. Ei tekemiseen. Ihan vitun tylsää.
2. Jos miehiltä menee kysymään, että miten jokin asia tehdään, niin yleensä saa vastauksen. Jos naisilta menee kysymään, niin seuraa loputon keskustelu siitä saako noin tehdä, millainen ihminen tekee noin, mä en ainakaan tekis noin, miks sun täytyy tehdä noin... vastausta ei ikinä tule.
3. Loukkaantuminen kaikesta. Tunteilla pelaaminen ja uhriutuminen. Miehet ottaa palautetta paljon paremmin vastaan. Naiset ei vaan osaa laittaa keskinäisiä antipatioitaan syrjään ja toimia tehokkaasti ryhmänä vaan se menee aina sellaiseksi, että toi saa kirjoittaa ton koska se on mun paras kaveri ja tolle ei kerrota mitään koska se sano silloin sitä ja sitä ja se on sellainen ja sellainen.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:05"]1. Naiset on tylsiä. Ei voi lähteä ulos bilettämään kun pitää ruokkia kissa ja herätä aamulla aikaisin ja ei saa juoda kahvia kun sitten menee yöunet ja voi vaikka tulla riippuvaiseksi ja täytyy muistaa syödä kuituja...
Suurin osa naisten seurustelurituaaleista liittyy jotenkin ostamiseen ja hankintoihin. Ei tekemiseen. Ihan vitun tylsää.
2. Jos miehiltä menee kysymään, että miten jokin asia tehdään, niin yleensä saa vastauksen. Jos naisilta menee kysymään, niin seuraa loputon keskustelu siitä saako noin tehdä, millainen ihminen tekee noin, mä en ainakaan tekis noin, miks sun täytyy tehdä noin... vastausta ei ikinä tule.
3. Loukkaantuminen kaikesta. Tunteilla pelaaminen ja uhriutuminen. Miehet ottaa palautetta paljon paremmin vastaan. Naiset ei vaan osaa laittaa keskinäisiä antipatioitaan syrjään ja toimia tehokkaasti ryhmänä vaan se menee aina sellaiseksi, että toi saa kirjoittaa ton koska se on mun paras kaveri ja tolle ei kerrota mitään koska se sano silloin sitä ja sitä ja se on sellainen ja sellainen.
[/quote]
Kertoo enemmän kirjoittajasta kuin naisista.
Se ettei osata sanoa oikein mitään suoraan vaan pitää laukoa ihan typeriä imartelevia valheita. Esimerkiksi ystäväni ylisti kaverinsa tatuointia maasta taivaisiin. Heti kumminkin kaverin poistuttua paikalta alkoi järkyttävä kauhistelu ja valittelu siitä, miten tämän kaveri oli pistänyt kehoonsa jotain niin "ällöä, rumaa ja huonosti tehtyä".
Keskinäinen kilpailu ja kateus. Auta armias, jos joku sattuu olemaan kaunis ja siihen päälle vielä vaikkapa jossain lahjakas, ni johan näytetään hapanta naamaa ja syrjitään.
Kaksinaamaisuus. Päin näköä mielistellään ja selän takana puhutaan pahaa.
Kanailu, en kestä yhtään. Sen takia en viihdy isoissa naisporukoissa, muutaman fiksun kanssa on tietty kiva olla. Mutta mitä enemmän naisia kokoontuu yhteen paikkaan, sitä hirveämmäksi touhu muuttuu..
Äiti riehuu ja raivoaa ja syyttää aina menkkoja. Minä syytän kyllä mt-ongelmia.
Nälkäkiukun kuitenkin tunnistan itsessänikin.. Mutta yritän hillitä hermostuneisuuttani ja syön mahd. pian.
Sitten ne naiset jotka on kiusaajatyyppiä aikuisenakin ärsyttää. Juoruilee selän takana pahaa toisista.
Ärsyttää myös paljon naiset jotka on olevinaan niin yks miehistä ja haukkuu omaa sukupuoltaan. Vähän niinkun Anna Perho joka julistaa ettei ole feministi vaikka omien sanojen mukaan silti on. Siis sanakirjamääritelmä on mitä feminismi tarkoittaa joten jos kannatat tasa-arvoo, oot feministi. Deal with it.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:47"]
Mä en tunnista itseäni tai kavereitani ollenkaan näistä. Tunnetteko todella tällaisia kuvailemianne henkilöitä?
[/quote]
Ei munkaan lähimmissä ystävissä tällaisia ole, mutta tulee sitä aina oltua tekemisissä vähemmänkin tuttujen kanssa, jolloin törmää vähän erilaisiin tyyppeihin.
Se, että naiset vertailee, kadehtii ja kritisoi toisiaan niin paljon. Erityisesti äitiyden saralla kaikki ratkaisut tuntuu olevan aina toisten naisten tuomitsemia. Jos olet kotiäiti, olet saamaton laiskimus, joka elää miehen siivellä. Jos työ/ura on sulle tärkeä ja palaat pian lapsen saatuasi töihin, olet lapsen kehityksestä ja mielenterveydestä piittaamaton, itsekäs äiti. Muutenkin tuntuu, että äitiydessä aivan kaikki ratkaisut niittää kritiikkiä nimenomaan muilta naisilta. Miehet ei ole mun mielestä ollenkaan niin vaativia naisia kohtaan.
Lisäksi monet naiset on kovia torppaamaan toisen naisen etenemistä uralla tai muuta arvostuksen saamista. Naiset kritisoi ja arvostelee toisiaan paljon pahemmin kuin miehet naisia tai toisiaan, ja sellaista naisten välistä tukea ja kannustusta on usein hankala saada tai antaa. Naisten väliset "hyvä veli" -verkostot puuttuu.
Lähes loputon asioiden analysointi ja ruminointi (johon kyllä sorrun itsekin jatkuvasti). Tyyliin, mitähän se oikeesti tarkoitti kun sanoi niin tai näin, ja mitähän se vastaavasti ajatteli minun tarkottaneen kun sanoin näin. Myös omien tunteiden vatvominen ja niihin jumiutuminen meillä naisilla aika yleistä.
Ja vielä ärsyttävää on, että JOTKUT naiset yhä nykypäivänäkin oikeesti olettaa, että miehen pitäisi kohdella niitä joka kohdassa silkkihansikkain ja "pelastaa ne valkoisella ratsullaan". Että ne saisi olla vaan passiivisia prinsessoita, joiden ei tartte oikeesti ottaa vastuuta itsestään ja elämästään. Esim. yksi ystävä valittaa aina siitä, kuinka miehensä tulot ei ole tarpeeksi isot ja heillä liian matala elintaso, vaikka itse on ikuinen opiskelija, jolla ollut jo pitkään käytännössä nollatulot. Sama nainen myös valittaa siitä, että (työssäkäyvä) miehensä ei viitsi etsiä ja hankkia heille parempaa asuntoa, vaikka itsellään olisi kaikki päivät aikaa selailla etuovi.comia. Ja on väärin kun mies saa ajaa paikasta toiseen autollaan, kun itse joutuu kulkemaan pyörällä (ellei se mies ehdi aina heittää sitä joka paikkaan), vaikka ei ole itse vaivautunut ajamaan edes ajokorttia. Toki tällaiset prinsessat varmasti poikkeuksia, mutta näitäkin on.
NONNIIN, lukekoon ken jaksaa:
1. Menkat.
2. Jos tahdot lapsia, joudut uhraamaan kroppasi, riskeeraamaan periaatteessa henkesi, sekoilemaan 9kk, kärsimään tuntien ja tuntien tuskasta kun lapsi tunkee vaginastasi ulos repien sen samalla pari senttiä isommaksi. Kun taas miehet? Muna sinne ja se on siinä.
3. EI SAA OLLA LIHAVA TAI RUMA. Joo avautukaa vaan vihaiset pullukkatoverit mutta totuus on tämä. Ei onnistu naisilla. Miehet sen sijaan? Ei ongelmaa, hän on vaan isompi ja miehekkäämpi ja saa muuten olla aika saamarin ruma että miehen voi rumaksi leimata. ( Meinaan pullukkaa, en semmosta hävytöntä ryhävalasta..)
4. Laittautuminen juhlallisuuksiin.
5. Jos sinulla on enemmän kuin 2 seksikumppania olet huora. Toisesta sukupuolesta ei varmaan tarvitse mainita.
6. Miehet saa olla siivoojia, koti-isiä tai kokkeja ja heitä arvostetaan. Mitäs käy jos nainen tarjoaa apua remontissa tai autonkorjauksessa?
Kyllä, kärsin peniskateudesta, ini ini vali vali. Olisin mielelläni valinnut itse sukupuoleni mutta minkäs teet :)
Kiitos hei ja anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"]
Jatkuva kikattelu. Minulla menee tuo kikatteluvaihe päälle vain sillä tavalla kiinnostavien miesten kanssa, joten en ymmärrä naisia joiden pitää naisporukassa kikatella samalla tavalla tai muuten korostaa omaa seksikkyyttä. Kaappilesboja tai ihan muut asiat mielessä?
[/quote]
Mulla ei mene minkäänlainen kikatteluvaihe päälle koskaan. Tääkö nyt on syy mun sinkkuuteeni?
Mua kyllä ärsyttää naiset, jotka on naisseurassa ihan normaaleja ja sitten yhtäkkiä alkaa se vitun kikattaminen, kun joku mies ilmaantuu näköpiiriin.
[/quote]
Hivelee se miehen itsetuntoa, etenkin vähän ottaneena, jos saa kokea olevansa menestyvä naistennaurattaja... bimboista en tykkää, mutta lupaavampi sellainen nainen, jonka saa hyvälle tuulelle, kuin ilmeetön kanssasisarensa. t:m.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:05"]
1. Naiset on tylsiä. Ei voi lähteä ulos bilettämään kun pitää ruokkia kissa ja herätä aamulla aikaisin ja ei saa juoda kahvia kun sitten menee yöunet ja voi vaikka tulla riippuvaiseksi ja täytyy muistaa syödä kuituja...
[/quote]
Miksi tämä on saanut 8 alapeukkua? Totuuden vain sanoin. Ai niin joo. Kohta 3.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:47"]
Mä en tunnista itseäni tai kavereitani ollenkaan näistä. Tunnetteko todella tällaisia kuvailemianne henkilöitä?
[/quote]
Tunnen monia hirveän kilttejä naisia, jotka eivät pysty sanomaan suoraa mielipidettä mistään, ja vielä enemmän sellaisia, joiden mielestä jotkin puheenaiheet vain ovat liian epämiellyttäviä/ahdistavia/sopimattomia ja näin ollen niistä ei pitäisi avata suuta koskaan missään. Älyllinen ja rehellinen keskustelu onnistuu joidenkin naisten kanssa, mutta isommalla porukalla jutut väkisin taantuvat.
Se, miten nykyään politiikassa pelataan kauheasti loukkaantumisella milloin mistäkin itse asian sijaan, on ihan täysin sen tulosta, että naiset ovat tulleet mukaan päätöksentekoon. Ehdottomasti kannatan naisten mukanaoloa, mutta kun nyt on naisten haukkumisaihe kyseessä niin haukun.
Itseäni ärsyttää naisissa ja "naismaisissa" miehissä hömpän puhuminen (juorut lähipiirin ihmisistä tai julkkiksista, huonoista tv-ohjelmista ja niiden juonenkäänteistä puhuminen, meikeistä ja kampauksista sekä vaatteista juttelu sekä liiallinen ihmissuhteiden vatvonta). Myös itseään tyhmemmän teeskentelemistä ja avuttomaksi heittäytymistä on kiusallista seurata vierestä. Lisäksi ärsyttää se, kun pitäisi olla samaa mieltä asioista ja olla liian "naimisissa" sen kaverin kanssa, jotta saisi olla kaveri. Lisäksi ärsyttää jotkut naisille spesifiset oudot jutut jossain bilettämässä, kuten yhtäaikaa samaan vessakoppiin änkeäminen jne. :D
Ärsyttää joissakin naisissa se, että eivät voi tunnustaa, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Mitään asiaa ei voi muka selittää biologialla, kun "erot saman sukupuolen sisällä on suurempia kuin sukupuolten välillä". Naiset voi muka tehdä kaikki samat asiat kuin mieskin, ja miehet voi tehdä mitä naisetkin. Onko nää ihmiset sokeita? Naiset ja miehet näyttääkin jo niin erilaisilta. Vain toinen voi synnyttää. Vain toinen voi siittää. Totta munassa naiset ja miehet on erilaisia, ja pitää ollakin.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:14"]
Mua vituttaa naismainen äänenkorkeuden korottaminen, hihittely, pitkät katseet ja hymyt, sekä ässien sihauttelu, vaikka naisseurassa samat ämmät kuulostaa aivan normaaleilta ja puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä, asiallisesti ja fiksusti. Saatanan kanat! Pahimpia ovat kuitenkin ne, jotka eivät luovu naisen esittämisestä edes parhaiden kavereiden kesken. Ihan sairasta porukkaa - he siis oikeasti laskevat kaloreita ja miettivät näyttääkö tissit hyviltä...
[/quote]
Eniten vituttaa ylitulkitseminen ja "rivien välistä lukeminen". Että se teki niin ja se katsoi noin ja se sanoi näin, mitähän se tarkoitti? Ja sitten villejä teorioita kyseisen henkilön todellisesta viestistä... Samaan sarjaan menee se, ettei suoraan sanota, mitä halutaan, vaan pitäisi jotenkin arvata. Kämppikseni esim. oli siivousintoilija, eikä hän koskaan sanonut suoraan, että voitaisko nyt siivota, vaan ryhtyi mielenosoituksellisesti huokaillen ja puhisten kantamaan mattoja ulos jne. Luulin itseäni pitkään jotenkin hitaaksi, kun en pysynyt kavereideni jutuista kärryillä. Sitten kerran tein erään testin, jonka perusteella minulla on miehen aivot. Äkkiä kaikki loksahti paikoilleen. Kaikki ongelmani ihmissuhteissa johtuivat juuri siitä, että minun odotettiin ajattelevan ja käyttäytyvän keskiverto naisen tavoin. Siihen ei minusta ole, mutta kun nyt osaan ottaa asian huomioon, se helpottaa enkä enää syyttele itseäni ihmissuhdeongelmista.
Toisten kadehtiminen ja arvosteleminen. Naiset puhuvat selän takana paljon toisista, ihan kuin oisivat itse täydellisiä.
Jatkuva selfieiden ottaminen samalla ilmeellä ja jakaminen netissä, Kuinkas muutenkaan. On tärkeää että kaikki näkevät miltä hän näytti kun meni vessaan.
Materialistisuus, ostin sitä ja tätä ja tota. Missä on kaikki viisaat puheenaiheet???
Yleinen pinnallisuus.
Oikeastaan en ole ikinä tullut toimeen toisten naisten kanssa kauhean hyvin. Inhoan sitä konfliktien välttelyä ja että kaikesta pitäisi olla olevinaan samaa mieltä (lukuun ottamatta jotain jäätelömakuja) jotta voi olla kavereita. Tästä syystä naiset välttelevät keskustelua politiikasta ja mistään muista älyllisistä aiheista. Miehet pystyvät helpommin ottamaan kannan "oot ihan väärässä mutta silti hyvä tyyppi".
[/quote]
Miehenä olen valitettavasti huomannut saman, etenkin nuorten naisten kanssa keskustellessa. Vaikeat ja mielipidettä kysyvät aiheet ovat vältettävien listalla, puheen pitäisi aina olla kevyttä ja asioista pitäisi olla samaa mieltä, muuten ei voida olla kavereita ollenkaan. Monet ovat jollain tasolla punavihreitä, mikroskooppisen pienin eroin varustettuna, ja yleensä koko kaveripiiri koostuu poliittis-yhteiskunnallisesti samalla viivalla olevista.
Itselläni on miespuolisina kavereina sekä city- että hippivihreitä, eri linjojen vassareita, sekä isänmaallisia että liberaaleja kokkareita, kaikenlaisia kepuleita, sitoutumattomia ja pari persuakin. Yhdessä voidaan aina käydä kaljalla ja politiikkaa puhutaan, paljon. Silti aina vallitsee juuri tuollainen "Mielipiteesi voi olla väärä, mutta kunnioitan sua silti ja ollaan tietenkin kavereita" -henki. Ajatustenvaihto eri mieltä olevien kanssa kehittää ja väittely karaisee ajatusta.
En nyt sano, että kaikki naiset ja kaikki miehet olisivat yllä kuvatun kaltaisia. Oma kokemukseni vain on monesti osoittanut asian olevan juuri näin, mikä herättää pienessä mielessäni kovasti kummastusta. Ehkä naiset ovat sitten aidosti niin paljon konsensushenkisempiä, että konflikteja vältellään kaikissa, myös niissä mielenkiintoisissakin aiheissa?