Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisille perheille jouluapua, kiinnostaako auttaminen?

Vierailija
30.11.2014 |

Hei! Haluan ottaa esille tällaisen Facebook-sivuston, jos vaikka joku ei ole sellaisesta vielä kuullut. Itselle tämä ainakin oli ihan uusi juttu ja haluan osallistua ja kantaa korteni kekoon, vaikka pienituloinen olen itsekkin :)

https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts

Elikkä täällä voi antaa lahjoituksia Suomessa taloudellisessa ahdingossa eläville lapsiperheille, joilla jouluruokaan ja lasten joululahjoihin ei ole varaa erinäisistä syistä. Löytyisikö kenties sinulta jotain annettavaksi, jolla voisit tehdä jonkun lapsen ja perheen todella onnelliseksi?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]Joskus tarjouduin lahjoittamaan naisten vaatteita yhdelle äidille (ei ollut tuo ryhmä). Pyysi kuvia vaatteista, kysyi merkkiä ja totesi: "Ei mulle oikeen sovi lidlin vaatteet". Mietin vain mielessäni että "selvä, palele sitten". Oikeastihan hän todennäköisesti lopulta sitten löysi jonkun joka lahjoitti merkkivaatteita. Siis luulisin. Eipä tässä ole itsellänikään varaa merkkivaatteisiin.
[/quote]

Tätä minä juuri tarkoitin,kun aiemmin kirjoitin siitä, miten apu kelpaa vain uusina ja merkkituotteina. Jos olisi oikea hätä ja ei olisi rahaa edes vaatteisiin, kyllä kelpaisi vaikka mitkä kuteet.

Vierailija
82/107 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kerjäläisiä valtakunta täynnä!! Eivätkä edes häpeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:05"]

Jouluapua Kellokoski oli aika pysäyttävä..

[/quote]

Joo, lueskelen tätä just. Yksi perhe asuu aika leveästi omakotitalossa, kun kaipaavat ilmaisia polttopuita. Toisessa perheessä äiti lapsineen asuu liian kalliissa asunnossa, koska ei haluta vaihtaa paikkakuntaa. :D

Yhden yrittäjäperheen auto pitäisi korjata tai ainakin ostaa osat sitä varten.

Tämä onkin jo kuuluisa..."n. 70-80 m2 laminaattia sekä keittiökaapit n. 10 neliön keittiöön, keittiötasot ja altaan."

Ratsastushousuja kaipaavalle perheelle kelpaisi myös aidot Kuomat. :D
[/quote]

Mietin onko toi ryhmä vitsi, kun perheitä on neljä ja hartaat toiveet ihan utopistisia.
Ja yksi perhe toivoo lisätoiveena vessapaperia ja teippivaippoja??

Vierailija
84/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:57"]

no en ole sellaista keskustelua kyllä nähnyt, joten en voi siihen paremmin ottaa kantaa, mutta itse näen kyllä asian niin, että nykyään maailma on kyllä sellainen, että jos sulla ei esim. sitä pelikonsolia löydy, niin kyllä sä helposti joudut kiusatuksi muiden samanikäisten keskuudessa, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. merkkivaatteet nyt on asia sitten erikseen, mutta tietääkseni mikään perhe ei ole sellaisia toivonut? ap

[/quote]

Meillä ei ole pelikonsolia, ei ole koskaan ollut eikä tule. Hyvin pärjäävät kouluikäiset pojat ilmankin.

Vierailija
85/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"]Ei kiinnosta, itse ovat jotenkin itsensä tuohon tilanteeseen hommanneet.

Vähävaraisten kansaneläkkeellä kituuttavien vanhusten auttaminen kiinnostaa enemmän.
[/quote]

entäs nuoret, sairaat kansaneläkkeellä kituuttavat?
vanhusten auttaminen on minustakin yksi tärkeimmistä asioista mutta haluaisin vähän
kysyä mielipidettä, kun ei niitä sairauseläkkeitä kelle tahansa myönnetä että halutaanko heitä auttaa?

Vierailija
86/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu kun pyydetään 16-20 vuotiaille "lapsille lahjoja! Leffalippuja, hajusteita sun muuta hintavampaa.
Itse olen 17, ja tiedän hyvin, että meidän perheessä on rahat tiukilla, ja lahja/t tulevat olemaan jotain hyvin pientä. Naurettavaa, että tuon ikäisille ruvetaan kerjäämään lahjoja ulkopuolisilta! Luulisi tuon ikäisten jo ymmärtävän, jos ei rahatilanne anna periksi!

Vierailija
87/107 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups! Huononäköisenä luulin tuota alaspäin olevaa peukkua "puhekuplaksi", jossa voi kommentoida. Nyt en pysty tykkäämään, vaikka pidän tätä juttua erittäin hyvänä. Mistähän löytyy sivu, jonka kauttaa saa tietoa apua tarvitsevista perheistä läpi vuoden? Itselläni ei mene hyvin, mutta armaassa Suomenmaassamme on ihan oikeasti syystä tai toisesta tosi hädässä olevia ihmisiä. Surullisia nuo heitä halventavat ja tosi itsekkäät kommentit!

Vierailija
88/107 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, taas on se aika että mietitään miten järjestetään joulua kun arkikin on yhtä senttien laskemista miten pärjätään seuraavaan korvauspäivään. Jos haluat auttaa niin laita viestiä ja kerron tilanteestamme paremmin kaaarina093@gmail.com . Toivon että jätän kommentoimatta jos ei ole kuin negatiivistä sanottavaa muutenkin paha mieli!

Vierailija
89/107 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä toisaalta tätä, koska sossuhan antaa tt-asiakkaalle myös joulurahaa, vaikkei itse niin erityisesti ruinasi, myös alkkistapauksille kuulema. Lisäksi jos ollaan talouden tms vuoksi lasu-asiakkaita niin kustannetaan lasten harrastuksetkin! Kyllä siinä ollaan aika tasoissa normiduunariperheen kanssa rahallisesti.

Tämä ei pidä paikkansa. Veronpalautustakin jos tulee, tt-tuessa se huomioidaan tulona ja toimeentulotukea tulee vähemmän. 

Hassua, että ihmiset oikeasti noin kuvittelee, että toimeentulotukea saisi ihan vaan joulua varten. 

Vierailija
90/107 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selvisi että "vähävaraisella" perheellä oli enemmän rahaa kuin meillä ja vielä sen lisäksi heillä riittii rahaa tupakkaan ja kaljaan, loppui auttaminen. Sori, en usko tähän enää.

Vierailija
91/107 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestissä "elikkä". En lukenut pidemmälle, anteeksi.

Vierailija
92/107 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:47"]No, itse ainakin haluan uskoa siihen, että ei kukaan apua pyydä, jos sille ei oikeasti ole tarvetta. Teille hyväosaisille, kultalusikka suussa syntyneille on vaikeaa näköjään uskoa, että kaikissa perheissä Suomessa ei todellakaan asiat ole niin hyvin.  ap

Ihanaa naiiviutta. Ap, todellakin löytyy valtava määrä sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita esittämään sairasta ja heikkoa tai valehtelemaan päästäkseen helpolla. He nauravat jälkeenpäin räkäisesti kusettamilleen ihmisille ja pistävät omat rahansa tupakkaan ja kaljaan

Naiiviuden maailmanennätys tosiaan...

Vierailija
93/107 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miten perustelet tuon? Kaikki hakijat on varmasti kyllä ihan aidon avun tarpeessa!

Yritätkö tappaa nauruun? Suurin osa on tuhlannut rahansa tupakkaan,kaljaan,älypuhelimiin,merkkivaatteisiin,pizzalähetteihin ja muuhun yhtä "tärkeään".Siellä on jopa hyvätuloisia perheitä kahdella autolla ja isolla omakotitalolla+lasten kalliilla harrastuksilla.

Vierailija
94/107 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisessa ahdingossa=rahat tuhlattu tupakkaan,baarikierroksiin,uusiin älypuhelimiin ja merkkivaatteisiin.

Vierailija
95/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miten perustelet tuon? Kaikki hakijat on varmasti kyllä ihan aidon avun tarpeessa!

Nyt saa nauraa 😄😄😄😅😅😅😅😆😆😆😄😄😄😄 Ryyppyrahojen loppuminen ei ole keräyksen tarkoitus.

Vierailija
96/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin työtön ja elän toimeentulotuella. Olen auttanut nyt neljää perhettä, kaksi näistä oli yh-äitejä joilla yksi lapsi. Onhan siellä sivulla paljon isoja perheitä, mutta siellä on myös paljon pieniä perheitä jotka ei paljoa toivo! Itse haluan ainakin uskoa ihmisten hyvyyteen enkä jaksa olla jatkuvasti kyyninen ja skeptinen.

Tt-tuella avustaa noita satuja kertovia pikavippi-tuhlareita?

Vierailija
97/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi alkuviikosta vein ruokaa yhdelle vähävaraiselle äidille. Valitettavasti työttömyyteen vaikutti olevan muitakin syitä kuin korona:(

Samoin jouluapua annan mieluiten jonkun tutun kautta perheelle joka sitä oikeasti tarvitsee.

Olemme aikoinaan olleet itse köyhä lapsiperhe 90- luvun laman aikaan joten tiedän mitä se on, mies oli lomautettuna lähes vuoden. Sossutukia emme saaneet joten piti vaan selvitä itse.

Sossulusmuvanhempien perheille en anna mitään

Vierailija
98/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pakon edessä tuolta lahjaa lapselle viime vuonna, yhtä ainoaa kohtuuhintaista juttua pyysin, joka oli lapsen toivelahja. No, kamalaa säätämistä saada ensin lahjoittajan kanssa sovittua tapaaminen, ja sitten oli vielä ostanut jotain oman mielensä mukaista eikä sitä, mitä pyysin. Ennen kuin tulette huutamaan että olen kiittämätön: lapseni on autistinen, eikä hänellä ole järkeä ostaa ns. "mitä vain". Hukkaan meni tuo lahja, en ole toiste ajatellut pyytää mitään. 

Vierailija
99/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"]Ei kiinnosta, itse ovat jotenkin itsensä tuohon tilanteeseen hommanneet.

Vähävaraisten kansaneläkkeellä kituuttavien vanhusten auttaminen kiinnostaa enemmän.

entäs nuoret, sairaat kansaneläkkeellä kituuttavat?

vanhusten auttaminen on minustakin yksi tärkeimmistä asioista mutta haluaisin vähän

kysyä mielipidettä, kun ei niitä sairauseläkkeitä kelle tahansa myönnetä että halutaanko heitä auttaa?

Ne vanhusten pienet eläkkeet on niillä, joille ei työnteko nuorempana maittanut.

Vierailija
100/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien muutamalle yksinasuvalle aikuiselle ruokakassin tänä jouluna. Koronan takia työnsä menettäneitä, pari yksinyrittäjää joilla tulot tippuivat kokonaan kun asiakkaita ei ole. Valtiolta saatu tuki riittää hädin tuskin yrityksen pystyssä pitämiseen pahimman ajan yli. Heille vien jouluruokaa. Lisäksi leivon joululeivonnaisia eräälle 80v pariskunnalle, jossa vaimo toimii miehensä omaishoitajana eikä varmaan ole jaksamista ylimääräiseen.

Lapsiperheet tässä maassa saa jo monenlaista tukea. Lisäksi on niin paljon näitä huijareita. Autan vain sellaisia, joiden tilanteen tiedän henkilökohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän