Vähävaraisille perheille jouluapua, kiinnostaako auttaminen?
Hei! Haluan ottaa esille tällaisen Facebook-sivuston, jos vaikka joku ei ole sellaisesta vielä kuullut. Itselle tämä ainakin oli ihan uusi juttu ja haluan osallistua ja kantaa korteni kekoon, vaikka pienituloinen olen itsekkin :)
https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts
Elikkä täällä voi antaa lahjoituksia Suomessa taloudellisessa ahdingossa eläville lapsiperheille, joilla jouluruokaan ja lasten joululahjoihin ei ole varaa erinäisistä syistä. Löytyisikö kenties sinulta jotain annettavaksi, jolla voisit tehdä jonkun lapsen ja perheen todella onnelliseksi?
Kommentit (107)
Mulla pisti silmään joku 8 henkinen perhe. Mitä helvettiä lisääntyä kun kanit, jos ei oo varaa elättää edellisiäkään pentuja. Kortsuja pitäis lähettää..
Mistä te näitä "porukka,yms. ruinaajia" löydätte? Aika monta perhettä kävin läpi enkä löytänyt.
No täytyy sano että voisin auttaa niitä jotka oikeasti sen "ansaitsisivat", mutta nämä perheet missä on väännetty 4-5-6 jne lasta liukuhihnalla, tai useampi erityislapsi/sairas lapsi, isä pieni palkkainen, äiti kotiäiti/työtön/sairas, niin ei millään muotoa tee mieli auttaa, ihan ovat itse tilanteensa aiheuttaneet. Kuulostaa kuinka sydämettömältä tahansa..hyvänä esimerkkinä se yks espoolais perhe jotka itkivät lehtiä myöten kuinka saavat häädön, vaikka olivat ihan itse aiheuttaneet sen, kun olivat jättäneet vuokrat maksamatta, vaikka sossusta olivat rahat vuokraa varten.. Yms..
Kondomeja nuo tarttevat eivätkä almuja!
Laitoin 7 perheelle viestiä, tarjosin puhtaita ja vähän käytettyjä vaatteita sekä leluja. Heistä vastasi yksi. Ilman kiitosta jäin siitäkin vaikka ison paketin laitoin, jossa oli uusiakin leluja ja karkkia jne lapsille.
Ei oikein jäänyt hyvä fiilis. Lahjoitan nyt oman kaupungin samantyyppiseen ryhmään jossa saa viedä tiettyyn toimistoon tavarat, sieltä jakavat tarvitsijoille.
Aina on olemassa ihmisiä, jotka käyttävät toisten hyväntahtoisuutta hyväkseen.
Esim. minä voisin ilmoittautua tuonne ahdinko -ryhmään surkuttelemaan, ettei oo ryysyjä päälle laittaa, ei ole kuin yksi satsi lakanoita, ei rahaa ruokaan ja lonkkakin on kipee ja sitten vaan jään odottelemaan.
Annan jouluapua kahdelle vähävaraiselle opiskelijaperheelle. Lahjoitan sekä tyttärelle että pojalle molemmille 1000 euroa. Voivat vähän matkustella tai hankkia jotain pientä kivaa kotiin Artekista.
Laitan tänä vuonna rahani Ghanalaiselle lastenkodille. Heillä ei ole mitään.
Hemmottelen tänä jouluna itseäni erityisen paljon. Kerjäläiset eivät minua kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:47"]No, itse ainakin haluan uskoa siihen, että ei kukaan apua pyydä, jos sille ei oikeasti ole tarvetta. Teille hyväosaisille, kultalusikka suussa syntyneille on vaikeaa näköjään uskoa, että kaikissa perheissä Suomessa ei todellakaan asiat ole niin hyvin. ap
[/quote]Mikä kultalusikka? En ala nyt kertoa elämäntarinaani mutta tässä maassa on perusturva. Minä annan sinne jossa ei ole edes kouluja tai kotia.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:37"]
Jaa, miten perustelet tuon? Kaikki hakijat on varmasti kyllä ihan aidon avun tarpeessa!
[/quote]
Tuttu perhe.
En laita tarkempaa kuvausta -edes kaupunkia- ettei heitä/minua tunnisteta. No, kovasti kaikkea kaivataan kyllä, sitä en kiellä...
Ja että oikein ahdinko on ja muksuille toivotaan xboxeja janiinedelleen. Ei näille köyhille kelpaa.mikä tahansa apu. Pitää olla uutta ja just sitä mitä muillakin, vaikka ei ole rahaa, kyllä muut maksaa meidän perheen elämän kun lähetetään nyyhkypostia feispuukin kerjuuosastolle
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:52"]
Ja että oikein ahdinko on ja muksuille toivotaan xboxeja janiinedelleen. Ei näille köyhille kelpaa.mikä tahansa apu. Pitää olla uutta ja just sitä mitä muillakin, vaikka ei ole rahaa, kyllä muut maksaa meidän perheen elämän kun lähetetään nyyhkypostia feispuukin kerjuuosastolle
[/quote]
Toisaalta monet käyttävät köyhiä kaatopaikkana , että on hyvä jos hommataan tavaraa josta lapset oikeasti nauttivat ja käyttävät.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:52"]
[/quote]
Toisaalta monet käyttävät köyhiä kaatopaikkana , että on hyvä jos hommataan tavaraa josta lapset oikeasti nauttivat ja käyttävät.
[/quote]
No ei tietenkään mitään roskaa ja paskaa pidä toisille antaakaan, mutta pointti tässä oli oikeastaan se, että nämä tt-tuella eläjät haluavat itselleen saman elintason kuin työssäkäyvillä perheillä. Pitää olla älypuhelimet, uudet pelikonsolit, merkkivaatteet jne. Ja tämä pitää paikkansa hyvin monen tuntemani kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:48"]
Suurimmalla osalla kyse elämänhallinnan isoista ongelmista ja itse aiheutetusta kaaoksesta. Sitten vielä sossun ym. toimesta hyysätään ihan avuttomiksi/aivottomiksi.
En tod. osallistu, maksan veroja 32% ja siinä mun panostus resuperseiden elättämiseen!
[/quote] Sun kaltaisia älykääpiöitä tässä maasssa ei tarvittaisi kyllä yhtäkään, harmi vaan, että sun vanhemmat ei sitä tuleet ajatelleeksi silloin aikoinaan :b ap
[/quote]Kiukuttelu varmaan edistää asiaasi