Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisille perheille jouluapua, kiinnostaako auttaminen?

Vierailija
30.11.2014 |

Hei! Haluan ottaa esille tällaisen Facebook-sivuston, jos vaikka joku ei ole sellaisesta vielä kuullut. Itselle tämä ainakin oli ihan uusi juttu ja haluan osallistua ja kantaa korteni kekoon, vaikka pienituloinen olen itsekkin :)

https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts

Elikkä täällä voi antaa lahjoituksia Suomessa taloudellisessa ahdingossa eläville lapsiperheille, joilla jouluruokaan ja lasten joululahjoihin ei ole varaa erinäisistä syistä. Löytyisikö kenties sinulta jotain annettavaksi, jolla voisit tehdä jonkun lapsen ja perheen todella onnelliseksi?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta.

Tuttava asui yh:na kahden lapsen kanssa uudenkarheassa rivitalossa. Asutaan kasvukeskuksessa isossa kaupungissa eli mistään perähikiän halvasta kämpästä ei ole kyse. Hän oli (ja on) tt-tuella. Itse työssäkäyvänä, yhden lapsen yh:na asun vuokrakaksiossa. Nyt olen laskeskellut, olisiko varaa asorivariin, ne ovat hieman halvempia kuin vuokrarivarit, joiden vuokra on reilusti yli tonnin plus muut kulut.

Kerran ostin joululahjoja yhden äityleissä itkeneen äipän pienelle lapselle. Tämäkin äippä teki myöhemmin vielä pari lasta lisää ja omakotitalossa asuivat jo tuolloin. Voih ja nyyh.

Vierailija
102/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain pakon edessä tuolta lahjaa lapselle viime vuonna, yhtä ainoaa kohtuuhintaista juttua pyysin, joka oli lapsen toivelahja. No, kamalaa säätämistä saada ensin lahjoittajan kanssa sovittua tapaaminen, ja sitten oli vielä ostanut jotain oman mielensä mukaista eikä sitä, mitä pyysin. Ennen kuin tulette huutamaan että olen kiittämätön: lapseni on autistinen, eikä hänellä ole järkeä ostaa ns. "mitä vain". Hukkaan meni tuo lahja, en ole toiste ajatellut pyytää mitään. 

No hyvä, sillä et tarvitse apua. Pystyt ihan itse ostamaan sen yhden ja ainoan oikean lahjan lapsellesi.

(Uskomatonta miten kiittämättömiä nämä ”tarvitsevat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä, että äkillisiä isoja menoja voi tulla. Esim joku selkä/niskavaiva tms johon julkinen terveydenhuolto määrää vaan Buranaa ja omalla rahalla täytyy mennä erikoislääkärille ja magneettiin😬. Se on kallista touhua. Siinä vaiheessa voipi ne omat pienet säästöt huutaa nollaa ja mennä ihan miinuksellekin ja reippaasti.

Mutta tällaisessa tilanteessa(kaan) en lähtisi minkään merkkivaatteiden perään huutelemaan tai pelikonsolien tms.

Minusta apua saa aina kysyä, ei siinä ole mitään vikaa että jos olet suunnitellut ihanan joulun niin kuin ennenkin ja jotain sattuu niin kysyt muilta apua mahdollistaa sen joulun. Mutta kiitollisuutta peliin. Jos aidosti tarvitsee apua niin sitä on kiitollinen siitä mitä saa, vaikkei olisikaan ihan just sitä mitä olis ensimmäisenä ite valinnut.

Vierailija
104/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"]Ei kiinnosta, itse ovat jotenkin itsensä tuohon tilanteeseen hommanneet.

Vähävaraisten kansaneläkkeellä kituuttavien vanhusten auttaminen kiinnostaa enemmän.

entäs nuoret, sairaat kansaneläkkeellä kituuttavat?

vanhusten auttaminen on minustakin yksi tärkeimmistä asioista mutta haluaisin vähän

kysyä mielipidettä, kun ei niitä sairauseläkkeitä kelle tahansa myönnetä että halutaanko heitä auttaa?

Ne vanhusten pienet eläkkeet on niillä, joille ei työnteko nuorempana maittanut.

Kyllä kuule ne monet vanhukset on aikanaan uurastaneet pitkän ja raskaan työuran, on vain ollut niin pieni palkka, että on eläkekin pieni.

Vierailija
105/107 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä eläkkeitä on yleisesti pienviljelijöillä ja pienyrittäjillä ja erityisesti tällaisten pariskuntien naispuolisilla jäsenillä. Toimeentulo on ollut monesti niukkaa, lapsia on syntynyt ja eläkkeet jääneet pieniksi. Työtä on silti paiskittu ihan olan takaa, ja siitä kiitoksena elimistö on romuna ja eläke ei riitä mihinkään.

Kyllä näitä on paljon.

Vierailija
106/107 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse ainakin haluan uskoa siihen, että ei kukaan apua pyydä, jos sille ei oikeasti ole tarvetta. Teille hyväosaisille, kultalusikka suussa syntyneille on vaikeaa näköjään uskoa, että kaikissa perheissä Suomessa ei todellakaan asiat ole niin hyvin.  ap

Tottakai rahansa turhuuksiin tuhlanneet pyytää lisää - eikä mikään riitä.

Vierailija
107/107 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hetken mietin jo, että auttaisin jotain perhettä ostamalla lahjat lapsille tai jotenkin muuten. Itse olen pienipalkkaisessa työssä, mies jäi työttömäksi ja kaksi lasta on. Silti ajattelin, että kun nyt olen itse varautunut jouluun säästämällä, voisin auttaa jotkakuta muuta..mutta enpä taidakaan

Etenkään pienipalkkaisen ei kannata näitä shoppailutuhlareita avustaa, olisi vain lisää käsiä ojossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi