Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähävaraisille perheille jouluapua, kiinnostaako auttaminen?

Vierailija
30.11.2014 |

Hei! Haluan ottaa esille tällaisen Facebook-sivuston, jos vaikka joku ei ole sellaisesta vielä kuullut. Itselle tämä ainakin oli ihan uusi juttu ja haluan osallistua ja kantaa korteni kekoon, vaikka pienituloinen olen itsekkin :)

https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts

Elikkä täällä voi antaa lahjoituksia Suomessa taloudellisessa ahdingossa eläville lapsiperheille, joilla jouluruokaan ja lasten joululahjoihin ei ole varaa erinäisistä syistä. Löytyisikö kenties sinulta jotain annettavaksi, jolla voisit tehdä jonkun lapsen ja perheen todella onnelliseksi?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
2/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään työnvieroksujaperheen tuolta löysin. Ruokaan ei raha heillä riitä mutta kaikkeen muuhun kyllä...

Ei tipu siis apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, miten perustelet tuon? Kaikki hakijat on varmasti kyllä ihan aidon avun tarpeessa!

Vierailija
4/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen todellisen ahdingon tarkistaa, kysyy kyynikko.

Vierailija
5/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle voisi ostaa säkillisen kumeja. 

Vierailija
6/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin jo 2kpl 50 euron ruokalahjakorttteja.

Vierailija
7/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ainakin haluan uskoa siihen, että ei kukaan apua pyydä, jos sille ei oikeasti ole tarvetta. Teille hyväosaisille, kultalusikka suussa syntyneille on vaikeaa näköjään uskoa, että kaikissa perheissä Suomessa ei todellakaan asiat ole niin hyvin.  ap

Vierailija
8/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla kyse elämänhallinnan isoista ongelmista ja itse aiheutetusta kaaoksesta. Sitten vielä sossun ym. toimesta hyysätään ihan avuttomiksi/aivottomiksi.

En tod. osallistu, maksan veroja 32% ja siinä mun panostus resuperseiden elättämiseen!

Vierailija
9/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais, mutta meni joulumieli näihin x-box-/merkkivaateruinaajiin. Lahjoitan varmaan löytöeläintaloon ruokaa.

Vierailija
10/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo aikaisemminkin keskusteltu kyseisestä Facebook-ryhmästä, ja osa perheistä ei todellakaan ole oikeasti avun tarpeessa. Pitäisi saada merkkivaatteita, pelikonsolia ym. kallista. 

Vierailija
11/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kantani on se, että voi jättää muutaman kaljan juomatta ja ostaa niillä rahoilla vähän jouluruokaa ja lahjoja.

Vierailija
12/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Auttaisin jos voisin mutta itsekin vähävarainen. ♡

Vierailija
13/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voisi olla lypsämisen meininkiä.  Ilmoittaudutaan niin persaukisiksi niin aukisiksi, ettei siivuakaan kinkkua saa ostettua saati penskoille pleikkaa, x-boxeja yms.  vaikka sitä rahaa olisikin.  Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka hyväuskoisuuttaan jonkun fb-ryhmän kautta rutiköyhiksi ilmoittautuneille antaa.

Vierailija
14/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole sellaista keskustelua kyllä nähnyt, joten en voi siihen paremmin ottaa kantaa, mutta itse näen kyllä asian niin, että nykyään maailma on kyllä sellainen, että jos sulla ei esim. sitä pelikonsolia löydy, niin kyllä sä helposti joudut kiusatuksi muiden samanikäisten keskuudessa, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. merkkivaatteet nyt on asia sitten erikseen, mutta tietääkseni mikään perhe ei ole sellaisia toivonut? ap

Vierailija
15/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:48"]

Suurimmalla osalla kyse elämänhallinnan isoista ongelmista ja itse aiheutetusta kaaoksesta. Sitten vielä sossun ym. toimesta hyysätään ihan avuttomiksi/aivottomiksi.

En tod. osallistu, maksan veroja 32% ja siinä mun panostus resuperseiden elättämiseen!

[/quote]  Sun kaltaisia älykääpiöitä tässä maasssa ei tarvittaisi kyllä yhtäkään, harmi vaan, että sun vanhemmat ei sitä tuleet ajatelleeksi silloin aikoinaan  :b   ap

[/quote]

Ilman veronmaksajia sinä ap saattaisit asua sillan alla :) 

Vierailija
16/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan (ja lahjoitinkin jo) mielummin Punaisen ristin Hyvä Joulumieli-keräykseen, jonka tuotoilla jaetaan 70 euron lahjakortteja vähävaraisille perheille jouluruokien hankintaa varten.

Vierailija
17/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ehkäisyt on keksitty, jos rahat ei riitä lapsien elättämiseen. Toisin oli viime vuosisadan alussa ja aiemmin, kun lapsia vaan tuli vaikka niitä ei toivottukaan...Nyt ärsyttää nämä monilapsiperheet, jotka vinkuu köyhyyttä vaikka tuskin tilanne ihan hups yllätyksenä on tullut . Toki poikkeuksia on ja heitä mielelläni auttaisinkin, mutta nyt apuni menee luonnonsuojeluun.

Vierailija
18/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä toisaalta tätä, koska sossuhan antaa tt-asiakkaalle myös joulurahaa, vaikkei itse niin erityisesti ruinasi, myös alkkistapauksille kuulema. Lisäksi jos ollaan talouden tms vuoksi lasu-asiakkaita niin kustannetaan lasten harrastuksetkin! Kyllä siinä ollaan aika tasoissa normiduunariperheen kanssa rahallisesti.

Vierailija
19/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitan vain ja ainoastaan kotimaisiin kohteisiin; nyt olen antanut Pelastusarmeijalle ja Hyvä Joulumieli keräykseen. Molemmat menee vähävaraisille lapsiperheille

Vierailija
20/107 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:37"]Jaa, miten perustelet tuon? Kaikki hakijat on varmasti kyllä ihan aidon avun tarpeessa!
[/quote]Miten tuo on varmistettu? Ettei vaan olis lahjat sitten kirpparilla myynnissä. Minulla on tuttuja joita autan