Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua huvittaa kun suomalaiset ovat niin ylpeitä allergioistaan

Vierailija
29.11.2014 |

ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.

Kommentit (292)

Vierailija
241/292 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2-vuotiaasta asti ollut erittäin paha eläinpölyallergia. Meillä oli kotona aina siistiä muttei mitenkään kliinisen steriloitua. Kenelläkään muulla meidän perheessä ei ole mitään allergioita. Teini-iässä sairastuin sekä fibromyalgiaan että IBS:ään. En ole näistä sairauksistani ylpeä, joskin en valittelekaan paitsi jos IBS-pahoinvointi on oikein pahana. Silloin perun tapaamiset surutta. Jos minut kutsutaan kylään uusien tuttavuuksien luo, kysyn kohteliaasti, onko heillä lemmikkejä. Suhteutan lääkitykseni vahvuuden lemmikkien määrään enkä valita. En ole mitenkään ylisiisti ihminen, mutta tietysti pesen käteni kuten sivistyneen ihmisen kuuluu. Tarinan pointti: allergia ei aina johdu ylisiisteydestä eikä sairastaminen ole missään määrin mukavaa. Nimittäin minä voin kuolla allergiakohtaukseen.

Vierailija
242/292 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:26"]

Miksi jotkut mollaa aina Suomea ja suomalaisia? Miksi aloitus ei voinut olla ihmisistä ylipäätään, "Mua huvittaa kun jotkut ovat niin ylpeitä allergioistaan". Luuletteko nousevanne jotenkin meitä tavallisi junttisuomalaisia ylemmiksi haukkumalla maanmiehiänne

[/quote]

Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan. 

[/quote]

Ja se on suomalaisten vika, vai?

Että elämä helpottuu kun esim. keliaakikot kuolee pois (mittavien terveydenhuoltokustannusten jälkeen, tosin, koska mm. maksa lakkaa toimimasta ennen kuolemaa) kun lakkaavat syömästä gluteenitonta, ja että laktoosi-intorelantikot paskoo housuun kesken illallisen kun eivät pyydä laktoosintonta, allergikot  taas leikkien hengellään kunnes yksi toisensa jälkeen vakavimmin allergisoituneet kuolevat?

Tällainen olisi sitten parempi? Ketä tuo sitten palvelee? Kuka tuosta kaaoksesta tulee hyötymään? Miten?

[/quote]

Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?

[/quote]

Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it.

[/quote]

Tiesitkös, että keliakia vaatii puhjetakseen tietyn geenin. Jos sitä geeniä ei ole, ei henkilölle voi koskaan elämänsä aikana puhjeta keliakiaa.

Että kyllä, geeneillä ON vaikutusta asiaan.

[/quote]

KUKAAN ei ole väittänyt etteikö myös geeneillä olisi osuutta allergioihin.

[/quote]

Ei, sinä vaan räkytät ja uliset täällä, miten suomalaiset ovat itse aiheuttaneet kaikki sairautensa + erityisruokavaliota tarvitsevien tulisi pitää turpa tukossa ja syödä tasan mitä tarjotaan, huolimatta siitä tuleeko jälkiseurauksena massiivinen ripuli tai kuolema.

MIKÄ ON SINUN POINTTISI? MITÄ sinä haet takaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/292 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]

Mulla on 2-vuotiaasta asti ollut erittäin paha eläinpölyallergia. Meillä oli kotona aina siistiä muttei mitenkään kliinisen steriloitua. Kenelläkään muulla meidän perheessä ei ole mitään allergioita. Teini-iässä sairastuin sekä fibromyalgiaan että IBS:ään. En ole näistä sairauksistani ylpeä, joskin en valittelekaan paitsi jos IBS-pahoinvointi on oikein pahana. Silloin perun tapaamiset surutta. Jos minut kutsutaan kylään uusien tuttavuuksien luo, kysyn kohteliaasti, onko heillä lemmikkejä. Suhteutan lääkitykseni vahvuuden lemmikkien määrään enkä valita. En ole mitenkään ylisiisti ihminen, mutta tietysti pesen käteni kuten sivistyneen ihmisen kuuluu. Tarinan pointti: allergia ei aina johdu ylisiisteydestä eikä sairastaminen ole missään määrin mukavaa. Nimittäin minä voin kuolla allergiakohtaukseen.

[/quote]

Ja minulla on keliakia, vaikka lapsuuteni kodissa oli todella saastaista.

Niin saastaista, että parhaiten pääsette tunnelmaan katsomalla pätkän himohamstraajat -sarjasta. Lattiaa ei näkynyt tavaran alta, keittiössä oli tiskialtaassa toukkia ja rotankin siellä kerran näin. Jääkaapin sisältöön ei todellakaan voinut luottaa ja äiti käytti usein tietämättämme pilaantuneita elintarvikkeita ruoanlaittoon.

Eli: Miksi minulla on keliakia, kun kerran sellainen tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille? Minunhan pitäisi nyt olla extraterve ja sairaudeton koko elämäni ajan! Siitepölyallergiakin muuten on, senhän pitäisi myös tulla vain steriilisti eläneille (palstailijoiden mukaan), joten miksi se on minulla?

Selityksiä asiaan, kiitos!

Vierailija
244/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on henkistä.  Onko sulla myös sähköallergiaa?

Vierailija
245/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrystä riittää kyllä oikeasti allergisille. Mutta osa suomalaisten "allergioista" tai yliherkkyyksistä on juuri niin perisuomalaista asennevammaa. Jos on yhtään epämukava olo, ilmavaivoja esim sipulista, kaalista, lantusta niin ollaan yliherkkä ja allergisia. Pienikin epämukavuus on heti tautia ja sairautta ja diagnoosia vaille valmis tapaus. Satunnainen päänsärkykin on migreeni tai vähintään kasvain. 

Ja Ärsyttävää ettei muka voi syödä omenaa koska kerran ylähuuli vähän kuivui. Sipsit, limut ja einekset kyllä menee alas...Ollaan ihan tautisia ruokamarttyyrejä muutamista hedelmistä ja vihanneksista. Vai olenko nyt ihan väärässä mutta tunnetusti herneet, kaalit, sipulit saattaa pieniä sivuvaikutuksia tuottaa. Mikä on ihan hyväksi! Tai appelsiinin c-vitamiini kuivattaa ja kutittaa jos yhtäkkiä syö isoja määriä. Raivostuttaa vaan nyt yön syvintä tunteina tämäkin hitto vie! Kaiken jalostetun, suolatun ja sokeroidun moskan aiheuttamat oireet kyllä siedetään...

Leipääkin vältetään kun turvottaaa ja varmaan siis keliakia. Okei no ei varmaan kannata latoa sen ruisrontin päälle oivariinia, kinkkua, kalkkunaa, jokasortin juustoa sellaista pinoa. Toisaalta leivät, juustot ja leikkeleet ovat täällä niin ala-arvoisia ja mauttomia ettei ihme että joku saa tyydytyksen vasta vedettyään puolikiloa Oltermannia.

Vierailija
246/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]

Miksi jotkut mollaa aina Suomea ja suomalaisia? Miksi aloitus ei voinut olla ihmisistä ylipäätään, "Mua huvittaa kun jotkut ovat niin ylpeitä allergioistaan". Luuletteko nousevanne jotenkin meitä tavallisi junttisuomalaisia ylemmiksi haukkumalla maanmiehiänne

[/quote]

Johtuisko siitä, että nimen omaan suomalaisilla noita allergioita ja kaiken maailman yliherkkyyksiä piisaa. Tuntemani ranskalainen majatalonpitäjä sanoi, että aina kun pohjoismaalaisia turisteja kyytivä bussi ajaa pihalle, alkaa vaikeudet. On sitä ja tätä allergiaa ja yliherkkyyttä ja imeytymishäiriötä. Keski- ja eteläeurooppalaisilla niitä ei jostain syystä ole juur ollenkaan. 

[/quote]

Että elämä helpottuu kun esim. keliaakikot kuolee pois (mittavien terveydenhuoltokustannusten jälkeen, tosin, koska mm. maksa lakkaa toimimasta ennen kuolemaa) kun lakkaavat syömästä gluteenitonta, ja että laktoosi-intorelantikot paskoo housuun kesken illallisen kun eivät pyydä laktoosintonta, allergikot  taas leikkien hengellään kunnes yksi toisensa jälkeen vakavimmin allergisoituneet kuolevat?

Tällainen olisi sitten parempi? Ketä tuo sitten palvelee? Kuka tuosta kaaoksesta tulee hyötymään? Miten?

[/quote]

Mistä johtuu että juuri suomalaisten allergiat ovat nelinkertaistuneet viime vuosikymmenten aikana? Suomalaisilla itselläänkö ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, näin nyt vaan on käynyt juuri meille ja tässä mittakaavassa?

[/quote]

Ne on ne meidän geenit, täysin erilaisia kuin muilla kansoilla. Käy tekosyyksi ihan mihin tahansa, ettei tarvitse miettiä yhtään sen syvempiä syitä (esim. syömämme ruoka ja ravitsemussuositukset ja lääkitykset). Näin kävi geenilotossa ja that's it.

[/quote]

Tiesitkös, että keliakia vaatii puhjetakseen tietyn geenin. Jos sitä geeniä ei ole, ei henkilölle voi koskaan elämänsä aikana puhjeta keliakiaa.

Että kyllä, geeneillä ON vaikutusta asiaan.

[/quote]

KUKAAN ei ole väittänyt etteikö myös geeneillä olisi osuutta allergioihin.

[/quote]

Ei, sinä vaan räkytät ja uliset täällä, miten suomalaiset ovat itse aiheuttaneet kaikki sairautensa + erityisruokavaliota tarvitsevien tulisi pitää turpa tukossa ja syödä tasan mitä tarjotaan, huolimatta siitä tuleeko jälkiseurauksena massiivinen ripuli tai kuolema.

MIKÄ ON SINUN POINTTISI? MITÄ sinä haet takaa?

[/quote]

No tuon viestin jälkeen lähinnä sitä että sinun sairautesi ovatkin henkistä laatua. Mitä minä räkytän ja ulisen?Olen tasan yhden viestin tätä ennen kirjoittanut ja se oli tuo että Kukaan ei ole väittänyt etteikö geeneillä olisi osuutta allergioihin. Edelleenkään, kaikki viestit luettuani, kukaan ei ole niin väittänyt. Kukaan ei ole sanonut mitään noista mitä luettelet yllä paitsi sinä itse. Jos näet harhoja, en voi sille mitään.Luuletko sinä ihan tosissasi muuten että kaikki nuo keliakia-allergia-jne.jne.viestit on kirjoittanut yksi ja sama henkilö? Voi jessus.

Vierailija
247/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:00"]

[/quote]

Niin saastaista, että parhaiten pääsette tunnelmaan katsomalla pätkän himohamstraajat -sarjasta. Lattiaa ei näkynyt tavaran alta, keittiössä oli tiskialtaassa toukkia ja rotankin siellä kerran näin. Jääkaapin sisältöön ei todellakaan voinut luottaa ja äiti käytti usein tietämättämme pilaantuneita elintarvikkeita ruoanlaittoon.

Eli: Miksi minulla on keliakia, kun kerran sellainen tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille? Minunhan pitäisi nyt olla extraterve ja sairaudeton koko elämäni ajan! Siitepölyallergiakin muuten on, senhän pitäisi myös tulla vain steriilisti eläneille (palstailijoiden mukaan), joten miksi se on minulla?

[/quote]

Missä sanotaan että allergiat tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille???Sanottiinko niin?Ei!!!Sanottiin että allergioiden nelinkertaistumiseen YKSI SUURI SYY on suomalaisten ylihygieenisyys. SIIS YKSI SYY, EI VAIN JA AINOA.Huomaatko eron noiden kahden käsitteen välillä?Osaatko sinä lukea ja jos osaat niin luetko viesteistä vain joka toisen sanan vai mikä on kun ei ihan aukene?Vai haluatko vain vääntää itsestäsi marttyyrin vaikka väkisin? Oleppa hyvä vaan jos siitä jotain iloa on.

Vierailija
248/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten puhutaan näistä "allergioista" ja yliherkkyyksistä kuin siniverinen kartanon perijätär vähintään. Hienonyppyinen soolenmutkani ei kestä laktoosia. Ihan hyvä jos itse tunnistaa ettei joku ruoka-aine sovi tai aiheuttaa jotain epämukavaa pikkuvaivaa. Silloin sitä ei tarvitse syödä. Tunnen monia ihmisiä jotka jättäneet maitotuoteet kokonaan pois ruokavaliosta (mm.eettisistä syistä) ja hyvin menee. Täällä joku harhaluulo että Valion maitoa vähintään litra päivässä joka turpaan. Kuitenkin luukato todella yleistä. 

Mutta taitaa olla jotenkin muodikasta olla allerginen tai keliaakiaa...Ja todellakin tuntuu pahalle että oikeasti sairaat saavat huonon maineen enkä heidän allergioitaan tässä halua vähätellä. Moni tuntuu vain huonoja elintapojaan peitellä vajaatoiminnoilla ja kotidiagnooseilla. 

Ja monesti kyllä törmännyt näihin "allergioilla" elvistelijöihin. Ehkä še saa jonkun tuntemaan olonsa jotenkin erityiseksi? 

Vierailija
249/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 02:54"]

Ymmärrystä riittää kyllä oikeasti allergisille. Mutta osa suomalaisten "allergioista" tai yliherkkyyksistä on juuri niin perisuomalaista asennevammaa. Jos on yhtään epämukava olo, ilmavaivoja esim sipulista, kaalista, lantusta niin ollaan yliherkkä ja allergisia. Pienikin epämukavuus on heti tautia ja sairautta ja diagnoosia vaille valmis tapaus. Satunnainen päänsärkykin on migreeni tai vähintään kasvain. 

Ja Ärsyttävää ettei muka voi syödä omenaa koska kerran ylähuuli vähän kuivui. Sipsit, limut ja einekset kyllä menee alas...Ollaan ihan tautisia ruokamarttyyrejä muutamista hedelmistä ja vihanneksista. Vai olenko nyt ihan väärässä mutta tunnetusti herneet, kaalit, sipulit saattaa pieniä sivuvaikutuksia tuottaa. Mikä on ihan hyväksi! Tai appelsiinin c-vitamiini kuivattaa ja kutittaa jos yhtäkkiä syö isoja määriä. Raivostuttaa vaan nyt yön syvintä tunteina tämäkin hitto vie! Kaiken jalostetun, suolatun ja sokeroidun moskan aiheuttamat oireet kyllä siedetään...

Leipääkin vältetään kun turvottaaa ja varmaan siis keliakia. Okei no ei varmaan kannata latoa sen ruisrontin päälle oivariinia, kinkkua, kalkkunaa, jokasortin juustoa sellaista pinoa. Toisaalta leivät, juustot ja leikkeleet ovat täällä niin ala-arvoisia ja mauttomia ettei ihme että joku saa tyydytyksen vasta vedettyään puolikiloa Oltermannia.

[/quote]

Miksi leipää ei saisi vältellä? Tai gluteenia ylipäätään? Ei se ole mikään keliaakikkojen yksinoikeus.

Kun itse sairastuin keliakiaan (ja kyllä, löytyy ihan lääkärin B-lausunto asiasta, jos nyt joku alkaa luulosairauksista mussuttamaan) niin ruokavalioni parani huomattavasti. En syö nykyään enää juuri mitään einestä, pelkkä lihapiirakan hajukin on nykyään aivan kamala.

Ja samalla kun on pakko tarkistaa joka tapauksessa tuoteselosteet, niin tulee vilkaistua mm. piilosokerit samalla eri tuotteista. Tulee jätettyä paljon hyllyyn sellaista tavaraa, joka vaikuttaa ensisilmäyksellä terveelliseltä mutta tuoteseloste kertookin sitten ihan omaa tarinaansa.

Tulee myös herkuteltua nykyään paljon vähemmän, eikä tee oikeastaan enää edes mieli. Olin tuossa pari viikkoa sitten ystäväni kanssa Arnoldsissa kahvilla ja kieltämättä tunsin pientä iloa siitä, etten voi syödä niitä rasvassa uitettuja, ylisokeroituja ja lisäsokerilla kuorrutettuja kaloripommeja, joita muut kahvilassa istujat mussuttivat naamat soikeina.

Saisi ihmiset enemmänkin vaan ruveta katsomaan mitä syövät.

Ja muuten, keliakia voi alkaa niin, että alussa on vain turvotusta. Itselläni oireet tulivat ensin hitaasti, juuri niin että turvotti välillä niin kovasti, että näytin raskaana olevalta. Sitten astui mukaan ilmavaivat. Sen jälkeen alkoi tulla pieniä kipukohtauksia, aivan hetkellisiä. Seuraavana vaiheena tuli se, etten voinut enää juoda aamukahvia (seurasi kova vatsakipu ja ripuli). Sitten alkoi toistua samaa randomisti eri ruokien kanssa. Lopulta en syönyt kuin puuroa, mikään muu ei pysynyt kauaa sisällä. Jopa lasillinen vettä aiheutti silloin tällöin ripulikohtauksen. Sitten tuli jatkuva kipu vatsaan, mukana seurasi kova väsymys, jaksamattomuus ja alakulous. Tällöin vasta tehtiin verikoe, jonka mukaan tranglutaminaasit olivat yli sadan.

Kaikkiaan tähän kehitykseen kului aikaa seitsemän vuotta, jos muistelen aivan ensimmäisiä kovia turvotuksia. Että hyvä vaan, jos joku muu tajuaa alkaa välttelemään gluteenia jo siinä esivaiheessa, niin ei tarvitse kärsiä kovia kipuja myöhemmin...

Vierailija
250/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 03:11"]

Ja sitten puhutaan näistä "allergioista" ja yliherkkyyksistä kuin siniverinen kartanon perijätär vähintään. Hienonyppyinen soolenmutkani ei kestä laktoosia. Ihan hyvä jos itse tunnistaa ettei joku ruoka-aine sovi tai aiheuttaa jotain epämukavaa pikkuvaivaa. Silloin sitä ei tarvitse syödä. Tunnen monia ihmisiä jotka jättäneet maitotuoteet kokonaan pois ruokavaliosta (mm.eettisistä syistä) ja hyvin menee. Täällä joku harhaluulo että Valion maitoa vähintään litra päivässä joka turpaan. Kuitenkin luukato todella yleistä. 

Mutta taitaa olla jotenkin muodikasta olla allerginen tai keliaakiaa...Ja todellakin tuntuu pahalle että oikeasti sairaat saavat huonon maineen enkä heidän allergioitaan tässä halua vähätellä. Moni tuntuu vain huonoja elintapojaan peitellä vajaatoiminnoilla ja kotidiagnooseilla. 

Ja monesti kyllä törmännyt näihin "allergioilla" elvistelijöihin. Ehkä še saa jonkun tuntemaan olonsa jotenkin erityiseksi? 

[/quote]

Ja korneintahan on, että yleensä teillä mielensäpahoittajilla ei itsellään ole mitään ruokavammaa. Eli miksi ylipäätään vaivaudutte saarnaamaan meidän ruokavammaisten puolesta?

Jos joku haluaa esittää keliaakikkoa ja ylpeillä sillä, niin minulle aivan se ja sama. En käsitä, miten joku voi noin henkilökohtaisesti vittuuntua tuollaisesta.

T. Keliaakikko

Vierailija
251/292 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 03:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:00"]

[/quote]

[/quote]

Missä sanotaan että allergiat tulee VAIN steriileissä oloissa eläneille???Sanottiinko niin?Ei!!!Sanottiin että allergioiden nelinkertaistumiseen YKSI SUURI SYY on suomalaisten ylihygieenisyys. SIIS YKSI SYY, EI VAIN JA AINOA.Huomaatko eron noiden kahden käsitteen välillä?Osaatko sinä lukea ja jos osaat niin luetko viesteistä vain joka toisen sanan vai mikä on kun ei ihan aukene?Vai haluatko vain vääntää itsestäsi marttyyrin vaikka väkisin? Oleppa hyvä vaan jos siitä jotain iloa on.

[/quote]

No mitä sä sitten räkytät?

Ensin räkytät, että suomalaiset syyttää geenejä ja totean, että geeniperimä vaikuttaa mm. keliakian puhkeamiseen. "No ei kukaa sanonu ettei geenit niiku yhtää vaikuttais!!!"

Sitten kitistään, että suomalaiset itse aiheuttavat ruokavammansa liian steriilillä asumisella. Tähän vastaan, että minä en todellakaan elänyt steriilisti. Ja siihen tämä vastaus.

Mikä on sinun  pointtisi tässä keskustelussa?

Useimmilla ihmisillä jää tuo pakkomielle jonkun ihmisryhmän haukkumiseen ja peruskoulusta päästessä, mutta ilmeisesti osa ei vaan osaa kasvaa aikuisiksi. Kenenkään sairaudet eivät sinulle kuulu, eikä ole sinun tehtäväsi alkaa ketään niistä syyllistämään. Mutta oma elämäsi on ilmeisesti niin päin persettä, että pitää saada edes jotakuta haukkua?

Vierailija
252/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
253/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla tutullani on "keliakia", jota suureen ääneen meuhkataan ja vaaditaan saada gluteenittomia vaihtoehtoja. Kuitenkin välillä syödään ns.normaalia ihan hyvällä omalla tunnolla hupsistakeikkaa..

Perheessäni useammalla on keliakia ja he eivät tee siitä suurta numeroa,joskus tietenkin harmittaa kun heille ei ole ruokavaihtoehtoa. Heille se ruoka on kuitenkin se lääke! (Esim.äitini tulee erittäin kipeäksi ei-gluteenittomasta jos joskus vahingossa syönyt)

Vierailija
254/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:28"]

Minun hyperallegisen lapseni olisi varmaan pitänyt jäädä syntymättä, sitäkö sinä ap haluaisit? Olet sairas ja ilmiannoin ketjun.

[/quote]

Jep! Hyvä kun huomasit viestini olennaisimman pointin, juuri tätä minä yritin sanoa! Hienoa että joku hallitsee vielä sisälukutaidon mainion taidon, miten muuten kukaan tajuaisi että MINÄ tässä sanon että kirjoittajan nro. 2 lapsen ei olisi koskaan pitänyt syntyäkään.
[/quote]

XD

Vierailija
255/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans ihmetellyt tuota sairastamisen kulttuuria. "Mulla on kuule sellanen ja sellanen allergia, ja sellanen ja sellanen tauti ja oon ollut tänä vuonna saikulla niin ja niin monta päivää, ja nyt taas hirveä paine poskionteloissa ja saikulle taas".

Sairastaminenhan on merkki heikosta vastustuskyvystä ja huonosta arpaonnesta geenilotossa. Miksi sillä pitää ylpeillä joka paikassa?

Harvemmin Suomessa kukaan pitää melua siitä, ettei ole koskaan sairaana. On vissiin nolo juttu, ettei ole mitään allergioita tai sairauksia.

256/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:58"]Toinen on opettaja, joka on allerginen hyvin monille mausteille, mm. kanelille. Eräässä kahvituksessa oli maustekakkua, jossa oli kanelia ja hänelle oma, mausteeton peruskakku. Näin hänen ottavan maustekakkua ja menin sanomaan, että siinä vieressä on mausteetonta kakkua häntä varten, että älä ota sitä, siinä on kanelia. "No minä kokeilen, mitä käy, muutenkin henkeä ahdistaa, niin kyllä tämä menee".
[/quote]

Peukutin tätä ylöspäin, mutta allergiahan voi olla lievä. Olen allerginen maapähkinälle mutta syön vasiten jäätelöitä jotka sisältävät maapähkinää vain hieman.

Vierailija
257/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:37"]

Parilla tutullani on "keliakia", jota suureen ääneen meuhkataan ja vaaditaan saada gluteenittomia vaihtoehtoja. Kuitenkin välillä syödään ns.normaalia ihan hyvällä omalla tunnolla hupsistakeikkaa.. Perheessäni useammalla on keliakia ja he eivät tee siitä suurta numeroa,joskus tietenkin harmittaa kun heille ei ole ruokavaihtoehtoa. Heille se ruoka on kuitenkin se lääke! (Esim.äitini tulee erittäin kipeäksi ei-gluteenittomasta jos joskus vahingossa syönyt)

[/quote]

Tai sitten heillä on oikeasti keliakia, mutta ruokavaliota ei noudateta. Ei ole uutta keliaakikoissa, kaikki eivät pysty muuttamaan koko ruokavaliotaan täysin gluteenittomaksi ja etenkin jos näkyvät oireet ovat pienet, niin riski lipsumiseen kasvaa entisestään.

Äkillisesti alkanut keliakia ja sen tuoma täysi gluteenittomuus on kuitenkin isompi ja vaikeampi muutos mitä moni terve edes tajuaa. Kaikilla sitten vaan ei riitä se itsekuri ja tämä sitten valitettavasti myöhemmin tulee kostautumaan liitännäissairauksina.

Vierailija
258/292 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:06"]

En voi käsittää esim.sitä kun oman ikäiseni, 36 v, luettelevat sairauksiaan ja käyttämiensä lääkkeiden määrää. Etenkin kun tietää 100% varmasti että suuri osa sairauksista on seurausta elämäntavoista. Alle nelikymppiset ovat jo omien puheidensa mukaan niiiiiin vanhoja ja raihnaisia ja nivelet poksuu ja verenpainettakin on ja eihän sitä enää tämän ikäisenä. Mitä helvettiä. En minä ainakaan koe olevani ikäloppu 36-vuotiaana. Itse olenkin alkanut noihin voivottelukeskusteluihin osallistumaan omalta kantiltani eli en ole tarvinnut muuta kuin hammaslääkäriä liki kuuteen vuoteen ja olen muutenkin elämäni kunnossa. Ja tämäkös useimpia sitten niin ärsyttää, sillähän ei saa kehuskella kun se on samalla sitä sairaan ja raihnaisen dissausta ja hyvähän se sinun on. Niin onkin, ihan olen omilla valinnoillani pystynyt myös terveyteeni aika paljon vaikuttamaan.

[/quote]

Kyllä on kuule sellaisiakin raihnaiseksi tekeviä sairauksia joihin ei elämäntavat vaikuta. Terveisin fibromyalgiaan ja IBS:iin parikymppisenä sairastunut.

[/quote]

Ai onko, ei oltais tietty tätä jos et olisi meitä valistanut!Kyllä kuule tuossa ylempänä aika selvästi on kirjoitettu että ovat 100% varmasti elämäntavoista johtuvia. Mutta ehkä sinä tunnet heidät kaikki ja kaikilla on fibromyalgia.

Vierailija
259/292 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:06"]

En voi käsittää esim.sitä kun oman ikäiseni, 36 v, luettelevat sairauksiaan ja käyttämiensä lääkkeiden määrää. Etenkin kun tietää 100% varmasti että suuri osa sairauksista on seurausta elämäntavoista. Alle nelikymppiset ovat jo omien puheidensa mukaan niiiiiin vanhoja ja raihnaisia ja nivelet poksuu ja verenpainettakin on ja eihän sitä enää tämän ikäisenä. Mitä helvettiä. En minä ainakaan koe olevani ikäloppu 36-vuotiaana. Itse olenkin alkanut noihin voivottelukeskusteluihin osallistumaan omalta kantiltani eli en ole tarvinnut muuta kuin hammaslääkäriä liki kuuteen vuoteen ja olen muutenkin elämäni kunnossa. Ja tämäkös useimpia sitten niin ärsyttää, sillähän ei saa kehuskella kun se on samalla sitä sairaan ja raihnaisen dissausta ja hyvähän se sinun on. Niin onkin, ihan olen omilla valinnoillani pystynyt myös terveyteeni aika paljon vaikuttamaan.

[/quote]

Kyllä on kuule sellaisiakin raihnaiseksi tekeviä sairauksia joihin ei elämäntavat vaikuta. Terveisin fibromyalgiaan ja IBS:iin parikymppisenä sairastunut.

[/quote]

Ai onko, ei oltais tietty tätä jos et olisi meitä valistanut!Kyllä kuule tuossa ylempänä aika selvästi on kirjoitettu että ovat 100% varmasti elämäntavoista johtuvia. Mutta ehkä sinä tunnet heidät kaikki ja kaikilla on fibromyalgia.

[/quote]

Tuollahan se taas tuli. Ei koskaan, missään olosuhteissa saa edes vihjata että mikään, MIKÄÄN sairaus voisi johtua huonoista elämäntavoista kuten röökistä, viinasta, sokerin mussuttamisesta ja liikkumattomuudesta koska MIKÄÄN sairaus ei koskaan voi johtua niistä. Vaikka tietäisit faktana että esim.omalla perheenjäsenelläsi on sairaus joka johtuu huonoista elämäntavoista niin aina löytyy joku täysin ulkopuolinen jonka mielestä sinä olet sydämetön kun voit edes ajatella niin ja lisäksi hän pystyy esittämään paljon luotettavamman diagnoosin tosta vaan. Samoin, älä koskaan erehdy luulemaan että saisit iloita omasta terveydestäsi jos se on elämäntapojen tai etenkään niiden muutosten tulosta. Se on myös ylimielistä, sydämetöntä muiden ilkkumista ja haluat vain korostaa itseäsi. Got it? :D

Vierailija
260/292 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]