Mua huvittaa kun suomalaiset ovat niin ylpeitä allergioistaan
ja sairauksistaan. Sanotaan että se on tämä herkkä ja kehittynyt suomalainen geeniperimä. Näin raa'asti jos luontoa ajattelee, niin geeniperimämmehän on ihan karsea selviytymistä ajatellen! Vähän niinkuin pilalle jalostettu koirarotu. Sairaita vaivaisia käpyköitä.
Kommentit (292)
Eikö kukaan ole vielä kertonut traagisia tarinoita kun ukki,anoppi, oma isä ja kolme serkkua yrittävät salaa piilottaa savukalaa ja kökkelipiimää kahvikuppiinkin. Ei kannata luottaa keneenkään. Itse söisin vain irtokarkkeja ja juustonaksuja. Hanaveteenkin dippaavat aina salaa sardellin joten tuon omat novellet mukana.
Valitettavasti täytyy, jos meinaa saada julkiselta puolelta erikoisruokavalion mukaista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:32"]
Tekstisi on sisällöltään tyhjä, eikä sitä pelasta se että tunget tekstin täyteen sivistyssanoja joita niitäkään et käytä aivan oikein ja oikeassa paikassa. Mikään ei ole linjassa esittämäsi ajatuksen kanssa, sillä et oikein onnistunut esittämään minkäänlaista ajatusta, etkä varsinkaan aiheeseen liittyen.
[/quote]
Täyteen sivistyssanoja :D Piti nyt ihan laskea, montako niitä tuolla oli, minulla ainakin sormet riitti laskemaan ne :D Nooh, ihan vaan lohdutukseksi, kyllä se traktori löytyy varmasti wikistä, jos se ei ole tuttu sana muuten. Ihan oikeasti, ainoa asia, joka on tyhjä, on sinun pääsi :D
[/quote]
Luepa nuo viestisi uudestaan niin huomaat että sisällöltään ne ovat täysin tyhjiä. Huonoa tekstiä jolla annat itsestäsi vain tyhmän kuvan. Toisen ihmisen haukkuminen paljastaa myös sen että kirjoittajalla ei ole mitään järkevää sanottavaa aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:12"]
Ainoastaan Suomessa voidaan käyttää sitä omaa, suhteellisen harvinaista sairaudentilaa siinä, että saadaan kontrolloitua tervettä enemmistöä. Esim. nämä hajusteallergikot.
Taitaa monen sairauden takana olla ihan vain Münchhausenin oireyhtymä...
[/quote]
No Wau. Ihanko Wikipediasta katsoit?
[/quote]
Ei tarvinnut, toisin kuin sinun.
[/quote]
Oho, meillä on nyt viisas palstalla.
Ps. Lähäri?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:58"]
Jos kerran elämässään saa hengenahdistusta, niin kyllä siitä jää fobia. Itse näin pienenä mitä tapahtui siskolleni pähkinän jälkeen ja siitäkin jäi fobia. En edes ole allerginen pähkinöille, mutta pelkään niitä. En osaa edes kuvitella, mitä siskoni tuntee ja miten se vaikutti vanhempiini, jotka olivat vastuussa tapauksessa. Pitäisi varmaan mennä terapiaan, ettei häiritse muita peloillaan. Siskolleni terapia ei auttaisi, koska hänen alergiansa tuskin muuttuisi. ei ainakaan uskalla kokeilla, että josko olisi päässyt allergiasta tai josko tässä pähkinässä ei sitä hometta olisikaan. Nostan metelin allergioista, koska en halua joutua sellaisen tilanteen eteen koskaan.
[/quote]
OT, mutta jos yhdestä siskon pähkinästä saamasta hengenahdistuskohtauksesta saa fobian, niin se ei ole ihan normaalia, mikäli on ihan lääkärin todentama juttu. Onpahan yksi epämukava kokemus matkan varrella.Entä jos näkisit vaikka lemmikin tai jonkun läheisen ihmisen epilepsiakohtauksen? sydärin? aivoverenvuodon? Kolarin? Kaikista iskee fobia? Oikeesti? Taitaa olla avoimen yliopiston kyökkipsykölogiaa.
[/quote]
Et ole tainnut koskaan tukehtuvaa ihmistä nähnyt?? Tässä hyvä esimerkki vähättelystä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:35"]
En tiedä kuka mielensäpahoittaja tai useampi täällä nyt jaksaa riidellä. Aiheutatte riidanhakuisella kommentoinnilla vain lisää hallaa kaikille ruokarajoiteisille. Miksi olette ketjussa jos tulee ikävä olo. Ei täällä olla mitään keliaakikkojen joukkomurhaa suunnittelemassa.
Eikö ole parempi että tänne kritisoi ja purkaa ärsytystään allergikkoja yms kohtaan kuin että alkaisi kaupan leipähyllyllä ihmettelemään keliaakikon elämää.
Ja joskus kyllä mietityttää tehdäänkö Suomessa isompi haloo allergioista kuin muissa maissa.
[/quote]
Jos ketjun sävy on alusta asti sellainen, että ruokarajoitteiset ensinnäkin ovat itse keksineet sairautensa ja siihen perään, että jos jollakin nyt sellainen sitten oikeasti on, niin se on itse aiheutettu.
Minkälaisen keskustelun luulisit syntyvän noilla eväillä?
[/quote] Koska sellaisia itsediagnoosi, luulosairaita tyyppejä valitettavasti keskuudestamme löytyy.
[/quote]
Ihanko totta? Miksi minä en heitä tapaa juuri koskaan, mutta näiden tyhmien nettipalstojen perusteella niitä on joka nurkan talana. Melkein yhtä tiheässä kuin niitä jotka pystyvät diagnosoimaan heidät luulosairaiksi ilman mitään lääketieteellistä koulutusta.
Tekstisi on sisällöltään tyhjä, eikä sitä pelasta se että tunget tekstin täyteen sivistyssanoja joita niitäkään et käytä aivan oikein ja oikeassa paikassa. Mikään ei ole linjassa esittämäsi ajatuksen kanssa, sillä et oikein onnistunut esittämään minkäänlaista ajatusta, etkä varsinkaan aiheeseen liittyen.
[/quote]
Täyteen sivistyssanoja :D Piti nyt ihan laskea, montako niitä tuolla oli, minulla ainakin sormet riitti laskemaan ne :D Nooh, ihan vaan lohdutukseksi, kyllä se traktori löytyy varmasti wikistä, jos se ei ole tuttu sana muuten. Ihan oikeasti, ainoa asia, joka on tyhjä, on sinun pääsi :D
[/quote]
Yläpeukku siitä että musta on aina niin ihanaa kun teinit yrittää leikkiä aikuisten palstalla älykköjä ja sitten kun tajuaa ettei ehkä vielä niin fiksu olekaan alkaa hymiöiden viljely ja toisten dissaaminen. Ja sitten olikin nukkumaanmenoaika. Hyvää yötä mussu, oot suloinen! <3
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:25"]
En tiedä kuka mielensäpahoittaja tai useampi täällä nyt jaksaa riidellä. Aiheutatte riidanhakuisella kommentoinnilla vain lisää hallaa kaikille ruokarajoiteisille. Miksi olette ketjussa jos tulee ikävä olo. Ei täällä olla mitään keliaakikkojen joukkomurhaa suunnittelemassa.
Eikö ole parempi että tänne kritisoi ja purkaa ärsytystään allergikkoja yms kohtaan kuin että alkaisi kaupan leipähyllyllä ihmettelemään keliaakikon elämää.
Ja joskus kyllä mietityttää tehdäänkö Suomessa isompi haloo allergioista kuin muissa maissa.
[/quote]
Jos ketjun sävy on alusta asti sellainen, että ruokarajoitteiset ensinnäkin ovat itse keksineet sairautensa ja siihen perään, että jos jollakin nyt sellainen sitten oikeasti on, niin se on itse aiheutettu.
[/quote] Koska sellaisia itsediagnoosi, luulosairaita tyyppejä valitettavasti keskuudestamme löytyy.
[/quote]
Ihanko totta? Miksi minä en heitä tapaa juuri koskaan, mutta näiden tyhmien nettipalstojen perusteella niitä on joka nurkan talana. Melkein yhtä tiheässä kuin niitä jotka pystyvät diagnosoimaan heidät luulosairaiksi ilman mitään lääketieteellistä koulutusta.
[/quote]
Minäkään en ole koskaan törmännyt luulosairaisiin, sen sijaan muiden ruokavalioita kyttääviin senkin edestä...
Eivät ehkä ylpeitä mutta hieman itsekkäitä joskus. Varsinkin hajusteallergikot. Miksi se hajusteallergikot on aina kerrostalon kiukkuisin ja vaikein 'vain minä ja minun ongelmani'-nainen, jolla krooninen migreeni. Ihanko oikeasti pitäisi kaikkien naapurien lopettaa huuhteluainiden käyttö koska rouvan herkkään nenään kantautuu varmaan sähköjohtojakin pitkin koko rapun pesuainehöyryt?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:12"]
Ainoastaan Suomessa voidaan käyttää sitä omaa, suhteellisen harvinaista sairaudentilaa siinä, että saadaan kontrolloitua tervettä enemmistöä. Esim. nämä hajusteallergikot.
Taitaa monen sairauden takana olla ihan vain Münchhausenin oireyhtymä...
[/quote]
No Wau. Ihanko Wikipediasta katsoit?
[/quote]
Ei tarvinnut, toisin kuin sinun.
[/quote]
Oho, meillä on nyt viisas palstalla.
Ps. Lähäri?
[/quote]
Sniff, nenää kutittaa. Taidan olla allerginen trolleille.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:43"]
Mihin olisi pitänyt kommentoida? Väitit toista kirjoittajaa ignorantiksi puupääksi jos hän yrittäisi selittää alkuperäisväestöjen alttiutta alkoholismille psykologian menetelmin. Huomautin sinulle että tätä ilmiötä itseasiassa tutkitaan nimenomaan psykologian saralla jolloin vedit esiin ammattikirjailijat. Tässä ei ollut mitään järkeä sillä ammattikirjailija ei ole sama asia kuin jonkin tieteenalan asiantuntija. Käy ensin läpi käsitteistö jota käytät, sitten mieti että mitä se on mitä haluat viestissäsi tuoda esiin, sitten vasta kirjoita viestisi. Nyt se ettei pointtisi tullut esiin ei millään lailla johtunut minun tai kenenkään muunkaan aivoista, vaan yksinkertaisesti siitä että olet huono kirjoittamaan. Jos haluat joskus opiskella korkeakoulutasolla joudut varmasti näitä samoja asioita käymään lävitse ja hiomaan kirjoitustaitoasi.
[/quote]
Tietenkin olen huono kirjoittamaan, teen sitä vain silloin kun en voi ilmaista itseäni muilla tavoin. Et kai nyt tosissasi kuvittele, että kirjoittelisin täällä, jos tilanne olisi jotain muuta?
En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi opiskella korkeakoulutasolla. Ei sillä olisi mitään annettavaa minulle. Minulla ei enää ole mitään käyttöä "papereille" ja vastaavan tiedon voin hankkia tietokoneistetussa maailmassa kotonani istuen jopa helpommin. Vaikka se onkin sikäli tylsää, että suurimman osan siitä voi päätellä itsekin.
Itse asiassa sinä ymmärsit pointtini, kun vedit keskusteluun juuri neuropsykologian. Silloin tietenkin puhumme eri asioista kuin puolessa ketjun viestejä, joissa oli tätä normaali "luulotautipsykolokijata". En todellakaan tunne tekeväni yhtään mitään väärää, jos kutsun sen harrastajia typeryksiksi tai junteiksi. Koska siis selvästi ymmärsit idean ja silti väitit jotain muuta, tulkitsen sinut toistaiseksi trolliksi.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minäkään en ole koskaan törmännyt luulosairaisiin, sen sijaan muiden ruokavalioita kyttääviin senkin edestä...
[/quote]
Minä ainakin olen. Sukulaisistakin löytyy...Ei ketään kiinnosta teidän lukemattomat allergiat ja vaivat ja niiden oireet. Ainoastaan jos täytyy kokata jotain olisi kiva tietää mitä voi käyttää ja mitä ei. Useasti tehty kahta eri laatua, esim. Gluteeniton ja tavallinen ja gluteeniton jäänyt syömättä. Ainakin "keliaakikolta"...
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:01"]
[/quote]
[/quote]
Yläpeukku siitä että musta on aina niin ihanaa kun teinit yrittää leikkiä aikuisten palstalla älykköjä ja sitten kun tajuaa ettei ehkä vielä niin fiksu olekaan alkaa hymiöiden viljely ja toisten dissaaminen. Ja sitten olikin nukkumaanmenoaika. Hyvää yötä mussu, oot suloinen! <3
[/quote]
Kiva, että osaat sentään useammankin tyylin :D Vaikka aika huonosti kun sinut kuitenkin tunnistaa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:50"]
Luepa nuo viestisi uudestaan niin huomaat että sisällöltään ne ovat täysin tyhjiä. Huonoa tekstiä jolla annat itsestäsi vain tyhmän kuvan. Toisen ihmisen haukkuminen paljastaa myös sen että kirjoittajalla ei ole mitään järkevää sanottavaa aiheeseen.
[/quote]
Et voi olla tosissasi kun jatkat tätä :D Olet ilmeisesti aivan vakavasti sitä mieltä, että minua todella kiinnostaisi mitä joku tuollainen nimettömänä kirjoitteleva aivoton kana ajattelee kirjoituksistani, joita pysty ymmärtämään. Et tosiaan taida olla muuta kuin surkea skribentti. ainakaan kirjalliset kykysi eivät viittaa muuhun.
Tylsää... nyt se kana meni orrelleen. No, lakkasipahan ainakin munimasta, aamuun saakka.
Mitäääää :D Kävin eilen illalla tätä ketjua lukemassa...onko se edelleen se sama keliakianainen joka täällä riehuu? tässähän alkaa olla legandan aineksia
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:43"]
Mihin olisi pitänyt kommentoida? Väitit toista kirjoittajaa ignorantiksi puupääksi jos hän yrittäisi selittää alkuperäisväestöjen alttiutta alkoholismille psykologian menetelmin. Huomautin sinulle että tätä ilmiötä itseasiassa tutkitaan nimenomaan psykologian saralla jolloin vedit esiin ammattikirjailijat. Tässä ei ollut mitään järkeä sillä ammattikirjailija ei ole sama asia kuin jonkin tieteenalan asiantuntija. Käy ensin läpi käsitteistö jota käytät, sitten mieti että mitä se on mitä haluat viestissäsi tuoda esiin, sitten vasta kirjoita viestisi. Nyt se ettei pointtisi tullut esiin ei millään lailla johtunut minun tai kenenkään muunkaan aivoista, vaan yksinkertaisesti siitä että olet huono kirjoittamaan. Jos haluat joskus opiskella korkeakoulutasolla joudut varmasti näitä samoja asioita käymään lävitse ja hiomaan kirjoitustaitoasi.
[/quote]
Tietenkin olen huono kirjoittamaan, teen sitä vain silloin kun en voi ilmaista itseäni muilla tavoin. Et kai nyt tosissasi kuvittele, että kirjoittelisin täällä, jos tilanne olisi jotain muuta?
En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi opiskella korkeakoulutasolla. Ei sillä olisi mitään annettavaa minulle. Minulla ei enää ole mitään käyttöä "papereille" ja vastaavan tiedon voin hankkia tietokoneistetussa maailmassa kotonani istuen jopa helpommin. Vaikka se onkin sikäli tylsää, että suurimman osan siitä voi päätellä itsekin.
Itse asiassa sinä ymmärsit pointtini, kun vedit keskusteluun juuri neuropsykologian. Silloin tietenkin puhumme eri asioista kuin puolessa ketjun viestejä, joissa oli tätä normaali "luulotautipsykolokijata". En todellakaan tunne tekeväni yhtään mitään väärää, jos kutsun sen harrastajia typeryksiksi tai junteiksi. Koska siis selvästi ymmärsit idean ja silti väitit jotain muuta, tulkitsen sinut toistaiseksi trolliksi.
[/quote]
No tuo kouluttamattomuus selventää hieman tuota katkeruutta joka viesteistäsi tulee ilmi. Ajattelin alkuun että olet ehkä joku ensimmäisen vuoden opiskelija, tai opiskelemaan hakeva joka on oppinut uusia sanoja ja innostunut käyttämään niitä. Usein opintojen alkuvaiheessa sanojen merkitykset eivät vielä ole täysin selkeitä ja siksi niitä tulee käytettyä väärin. Mutta toisaalta jo ensimmäisen vuoden opiskelijoilta vaaditaan johdonmukaisuutta ja kykyä perustella kantansa, ja koska tämä puuttui niin en ollut varma oletko vasta hakemassa koulutukseen. Psykologia on muuten monimutkainen ja moninainen tieteenala, mutta "luulotautipsykolokija" ei ole sen yksi haara. Kyseisestä aiheesta keskustelisin mielellään enemmänkin, mutta en edelleenkään tiedä mitä yritit viesteilläsi tuoda ilmi. Toisten kutsuminen typeriksi tai junteiksi ei kuitenkaan kannata, koska kuten sanottu, sillä teet vain itsestäsi typerän oloisen etkä saa aikaan mitään rakentavaa. Ei ole väärin myöntää ettei tiedä, tai että on ollut väärässä.
Pitäsköhän minun nyt saamelaisena vetasta herne oikein kunnolla nenään noista alkoholistivihjauksista? ;) On kyllä semmonen mielensäpahoittajien orkesteri täällä että saattasin jäädä toiseksi...
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:05"]
Miks meidän kaikkien pitää olla niin ilkeitä toisillemme. juu, niin minä minä itsekäs herkkis täältä kotoa huutelen. jos joku nyt sattuu olemaan kemikaaliherkistynyt, hajusteallerginen, hajuherkkä.... tämä liittyy suomalaisille varsin tyypilliseen ja yleiseen geeniperimään hlab27 kudostyypin altistamaan ongelmaan. sitten jos kortit eivät ole kovin osuvat ja vain sairastut pahasti koska..... olet ollut homeisessa tarhassa, koulussa, opiskelemassa, opiskeluasunnossa, työpaikassa jne... nyt näitä 30v aikuisia mutta nuoria on paljon täysin työkyvyttöminä ja ilman yhteiskunnan ymmärrystä sekä tukea.aina ei tarvitse olla se rapun kärttyisin akka. Tätämsairautta ei oikein ymmärrä edes lääkärit sillä tauti luokitus on uupunut pitkään, kelasta et saa mitään apua ja pahimmillaan selviytyminen ratkaistaan pysymällä kotona. tosin joskus kotonakaan et ole turvassa ja kyllä se silloin tekee aivan hemmetin kiukkuiseksi. eikö yhtään ole empatiaa?
[/quote]
Homekortti! Ikään kuin esim. turvenuijien Euroopassa ei oltaisi tekemisissä ihan samojen homeongelmien kanssa. Tulvat nostavat jokivedet kellareihin ja sataa sisään... Onneksi esim. Englannissa asunnot ovat niin hataria, että se homeinen ilma edes vaihtuu, toisin kuin suomalaisissa pullotaloissa. Mutta meillä pitää eristää, muuten piiperöt sosottelevat hiilijalanjäljestä. Jurttiinkaan ei voi muuttaa, koska piiperöt sosottelevat turkisten käytöstä. Kärsivätkö hobitit homeesta kumputaloissaan?
Varmaan se on geeniyhdistelmä, joka tekee suomalaisesta naapurikammoisen, sähköyliherkän, vesisuoni-ihottumaisen, hajuste- ja kännykkäallergisen ihmisvihaajan. Vain metsässä voi hengittää. Paitsi että homeita on pahus sielläkin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:25"]
Suomalaisten naisten vikaa! Mitäs jakaa paskoja geenejä eikä imetä riittävästi.
[/quote]
Älä yritä. Ei jaksa nyt tollasia, menee niin alta lipan. Kuitenkin olet nainen itse :D