Lapsuutesi herkkuja tai tavallisia ruokia, mistä tykkäsit mutta aniharva enää tekee?
Mannavelli, riisimurosuklaat. Eikä ranskanleipää enää taida olla kaupoissa, vai onko jossain?
Kommentit (735)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko
KaalikääryleetEikös nämä ole ihan yleisiä ruokia edelleen? Ainakin itse ja moni tuttava tekee.
On ihan tavallisia. Niitä löytyy myös eineshyllystä. Joku myös ihmetteli löytyykö ranskanleipää kaupoista. Kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaapuuro! Kukaan tutuistani ei edes tiedä sitä, mutta meillä sitä tehtiin lapsuudenkodissa jatkuvasti.
Siis suklaamannapuuro?
Noita suklaamannaryynejä myydään ihan valmiina paketissa ja varmaan joka kaupassa.
Maksaa tosin nelinkertaisesti normimannaryynien verran. Itse olen sitä joskus ostanut mutta nykyään pistän tavallisen mannapuuron sekaan tummaa kaakaota ja sokeria. Maistuu ihan samalle.Siinä suklaamannaryynipurkin kyljessä on ohje myös vatkattuun versioon. Antaa jäähtyä puuron, vatkaa kermaa ja yhdistää ne ja sen jälkeen vatkataan se puuro. Tulee hyvä jälkiruoka näin.
Meillä tehtiin suklaapuuro vehnäjauhoon, ihanan samettista!!!
En ole kuullutkaan että tehdään noin! Täytyykin googlettaa. Kuinka eroaa mausta esim siihen suklaamannaan? Ja miten siitä saadaan puuroa? 😅
Vispipuuro muustakin kuin puolukasta,eli luumuista,omenista,aprikooseista tai raparperista ,nam :)
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko
Kaalikääryleet
Kaaliruokia syödään omassa lähipiirissä enemmän kuin koskaan, myös nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunijussi!
Mikä???
Uunijuusto/uunijussi, meillä puhuttiin siitä pelkällä uunijussi-nimellä
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko
Kaalikääryleet
Meillä aiankin tehdään kaalilaatikkoa useamman kerran vuodessa ja kaalikääryleitä kerran syksyssä.
Kaupan kaalilaatikko on niin kamalaa, että sitä ei voi syödä
Tilliliha, kanaviillokki, keitetty lehmän kieli, kampsut, porsaankyljykset, siis herkkuja ei tavallisia arkiruokia.
Vierailija kirjoitti:
Ahvenkalakukko ja perunaleivos. Mmmmm...
Muistan kuinka hyvää äitini tekemä kalakukko oli, vaikka hän suostui tekemään sitä vain kerran ja kovasti kiroillen. Mutta se oli aitoa ja hyvää. Niitä oikeita vaahtopusun mallisia perunaleivoksia en ole nähnyt aikuisena, vaikka olen silloin tällöin katsellut valikoimista. Ne olivat parempia kuin jotkut macaronit yms.
Tämä naurattaa, voin kuvitella kiroilevan äidin kyhäämässä kalakukkoa😂😂😂
Etteipä ollut ruotsalainen Findus? Olivat kyllä hyviä, saisivat tulla uudestaan myyntiin kaiken Thai-roskan tilalle. Noissa thai-ruoissa ärsyttää se, että se varsinainen ruoka-aine ei maistu ollenkaan, maistuu vain mausteet.