Miesystävän vaimo kiristää lasten avulla
Olen tapaillut erästä miestä muutaman kuukauden aikana. Heti alussa tavatessamme mies kertoi olevansa vielä naimisissa, mutta eroamassa. Hän asui ja asuu yhä tulevan ex-vaimonsa kanssa yhdessä. Mies käy luonani noin kerran viikossa tai ainakin soittaa tai tekstaa.
Miehen vaimo on vaan heittäytynyt hankalaksi. Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia. Joten mies ei voi muuttaa minun luokseni, vaikka haluaisi.
Miksi te naiset olette tuollaisia susia? Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa kynsin hampain, vaikka seksiäkään ei enää ole? Sitten fb:ssä hehkutetaan, kuinka kaikki on hienosti ja kyläillään ja reissataan perheen kesken. Ei ole kenekään etu pitää kuollutta liittoa pystyssä, ja kaikkein eniten kärsivät lapset. Heitä ei saisi käyttää pelinappuloina! Onko kivaa, kun tietää, että mies haluaisi muuttaa, mutta ei kiristyksen takia voi? Että ei hän rakkauden takia sinun kanssasi ole?
Ja en ole varmaan ainoa, olen kuullut vastaavaa muualtakin.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:31"]
Oletko kuullut kaikki nuo asiat vain mieheltä itseltään, esim. että vaimo uhkailee tai että hoitaa sairasta vaariaan?
[/quote]
Nytkö jo epäillään sairasta vaariakin keksityksi? Kyllä, olen kuullut vain mieheltä itseltään, mutta ei nyt kukaan tuollaista keksisi! Ja taas herää kysymys, miksi keksisi? Hänellä on ollut itsellään kova elämä ja silti hän jakaa toisille hyvää.
Ei kai olisi pitänyt kirjoittaa tänne, vastaukset ovat aivan muuta kuin mitä odotin. Eikö tosiaan kukaan tunne kaltaistani tilannetta?
ap
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:39"]
Oletko kuullut kaikki nuo asiat vain mieheltä itseltään, esim. että vaimo uhkailee tai että hoitaa sairasta vaariaan?
[/quote]
Nytkö jo epäillään sairasta vaariakin keksityksi? Kyllä, olen kuullut vain mieheltä itseltään, mutta ei nyt kukaan tuollaista keksisi! Ja taas herää kysymys, miksi keksisi? Hänellä on ollut itsellään kova elämä ja silti hän jakaa toisille hyvää.
Ei kai olisi pitänyt kirjoittaa tänne, vastaukset ovat aivan muuta kuin mitä odotin. Eikö tosiaan kukaan tunne kaltaistani tilannetta?
ap
[/quote]
Kyllä monetkin ovat täällä olleet kaltaisessasi tilanteessa. Joko uutena tyttöystävänä tai vaimona. Kusetettuina joka tapauksessa.
Yksikään mies joka oikeasti ajattelee lapsiaan ei eroa lasten äidistä ja muuta samantien uuden naisen luo.
[/quote]
ap
[/quote]
Ap, tiedän tilanteita joissa vaimo on tieten tahtoen tehnyt asiat hankalaksi miehelle ja hänen rakastajattarelleen. En ihmettele, kyllä itsekin jonkinlaiset kilarit vetäisin jos mies ilmottaisi että nyt on kuule uusi nainen kierroksessa.
Tilanteesi ei kuitenkaan ole sama. Tilanteesi on se, että tapailet miestä, joka kertoo sinulle vaimonsa kertoneen sitä, tätä ja tuota, ja valitettavasti tästä on ihmisillä enemmän kokemusta. Sinulla ei ole minkäänlaista varmuutta miehen sanoista. Älä luota sokeasti!! Kysy mieheltä olisiko sinun mahdollista ottaa yhteys hänen vaimoonsa. Luulenpa että vastaus on jyrkkä ei.
[/quote]
ap
[/quote]
Tuntee, ja siksi olenkin kauhulla lukenut, kuinka sinisilmäinen olet.
Minulla oli vastaava, aivan ihana miesystävä. Myös hänellä oli hullu vaimo, josta ei päässyt millään eroon, mies itse oli läpikäynyt konkurssin, vakavan sairauden, maailmanympärimatkan, pitkät opiskelut ja työkomennukset ulkomailla ja mitä kaikkea, omien sanojensa mukaan. Monien vaiheiden jälkeen selvisi, että mikään ei ollut totta. ainoastaan se vaimo, mutta hänkin oli miehen kanssa enää säälistä, koska mies olisi muuten joutunut taivasalle. Vaimo ei siis vielä tiennyt minusta.
Sitten kun tiesi, hän onneksi soitti minulle ja kertoi missä mennään. En tietenkään ensin uskonut häntä, mutta otettuani asioista selvää huomasin hänen puhuvan totta ja miehen paskaa.
Se oli hirveä shokki, vaikka jälkeenpäin tajusin sulkeneeni silmäni monilta päivänselviltä vihjeiltä, että kaikki ei ollut sitä, mitä kerrottiin. Halusin vain uskoa miehestä parasta. Ja jollain tasolla minulla on yhä tunteita häntä kohtaan, vaikka erostamme on jo vuosia. Hän osasi olla hurmaava omalla tavallaan. Minä olin yksinäinen ja biologinen kello tikitti eli paras mahdollinen uhri.
Toivottavasti sinulle ei ole käymässä samoin.
ei ei ei ap.! ei kukaan saa olla noin sinisilmäinen. kyllä meistä aika moni tietää kaltaisesi tilanteen, ymmärrätkö ollenkaan miten klassinen tilanteesi on? siksi me täällä yritämme takoa järkeä päähäsi. elämä on! ota itseäsi niskasta kiinni ja mene rohkeasti tapaamaan tätä naista, saatat yllättyä! tee se ennen kuin olet täysin nalkissa, tai taidat kyllä olla jo.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:33"]
ap tässä,
Oho, kävin keittämässä kahvia ja palatessani huomaan, että minä olenkin tässä se pahis!
Mies on siis itse kertonut eron olevan vireillä ja paperit allekirjoitettuna. Vaimo oli itse nimenomaan halunnut eroa. Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä (minä) ja päättikin ruveta hankalaksi. Kiusa se on pienikin kiusa.
Eikä tarvitse ase ohimolla kiristää, niinkuin joku epäili. Jos sinulle sanotaan, että et ikinä saa nähdä lapsiasi, mitä teet? Itselläni ei ole lapsia, mutta ymmärrän miestä paremmin kuin hyvin. Hän on sentään suoraselkäinen ja rehti eikä hylkää lapsiaan, kuten monet muut.
[/quote]
Tosi suoraselkäinen, kun aloitti suhteen vielä asuessaan perheensä kanssa.
Mutta keksitty juttuhan tämä taas on, ap näyttelee tyhmää, kun ei muka ymmärrä, miksi hän on pahis :)
Ei näin läpinäkyvää, on vähän tuota R-kioski tasoa, tämä novelli.
Me naiset ollaa vaan niin kieroja ;)
Erilainen näkemys asiaan:
Ystäväni on eronnut miehestään 7 kk sitten ja asuvat tänäkin päivänä vielä yhdessä. Aikeena on asuttaa samaa kotia vielä ainakin ensi kesä. Syy on puhtaasti taloudellinen! Tulevat ihan hyvin toimeen, mutta rakkauden tunteet ovat molemmilla menneet.
Ystäväni on sinkku, mies tapailee uutta naista. Ystäväni ja hänen eksänsä hoitavat kotia/taloutta vuoroviikoin ja aina vapaaviikkoina mies on paljon öitä poissa. Kysyin ystävältäni miltä tämä tuntuu ja hän sanoi että ei niin miltään, ei kertakaikkiaan tunnu pahalta! On oikeasti iloinen siitä että mies on saanut iloa elämäänsä erosurun jälkeen!
Että näinkin voi olla!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:53"]
ap tässä,
Oho, kävin keittämässä kahvia ja palatessani huomaan, että minä olenkin tässä se pahis!
Mies on siis itse kertonut eron olevan vireillä ja paperit allekirjoitettuna. Vaimo oli itse nimenomaan halunnut eroa. Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä (minä) ja päättikin ruveta hankalaksi. Kiusa se on pienikin kiusa.
Eikä tarvitse ase ohimolla kiristää, niinkuin joku epäili. Jos sinulle sanotaan, että et ikinä saa nähdä lapsiasi, mitä teet? Itselläni ei ole lapsia, mutta ymmärrän miestä paremmin kuin hyvin. Hän on sentään suoraselkäinen ja rehti eikä hylkää lapsiaan, kuten monet muut.
[/quote]
Mutta keksitty juttuhan tämä taas on, ap näyttelee tyhmää, kun ei muka ymmärrä, miksi hän on pahis :)
[/quote]
54 kommentoi tähän että jos ex-aviopari on sopineet keskenään että asuvat eronneina samassa osoitteessa, niin onko se suoraselkättömyyttä aloittaa uusi suhde? Onko?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:53"]
ap tässä,
[/quote]
[/quote]
54 kommentoi tähän että jos ex-aviopari on sopineet keskenään että asuvat eronneina samassa osoitteessa, niin onko se suoraselkättömyyttä aloittaa uusi suhde? Onko?
[/quote]
Mutta eihän ap:n tapauksessa oltu vielä erottu. Kaikki asiat on sopimatta, ap haaveilee miehestä, joka vielä naimisissa entisen vaimonsa kanssa ja kehuu miestä suoraselkäiseksi. Minusta mies huijaa molempia naisia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:45"]ap tässä,
en tunne lainsäädäntöä tuolta osin, mutta vaimo on sanonut, että hänellä on keinot, joilla isä ei lapsiaan saa tavata. Kenties hän sepittää tarinan päihteistä tai väkivaltaisuudesta.
Ja uskon tietenkin miestä, koska vaimoa en tunne. En tiedä lasten ikää, mutta jos 12-vuotias saa itse päättää, silloinhan äiti ei voi mitään. Ehkäpä minä odotan siihen asti! :)
[/quote]
Miten et tiedä minkä ikäisiä lapsia on miehellä, jonka kanssa haluat muuttaa yhteen??
[/quote]
ap
[/quote]
Voi voi, paljon hullumpiakin tarinoita on kuin "sairas vaari", etkö ole lukenut juttuja näistä auervaaroista?
Laita teidän suhde jäihin, ja sano miehelle, että tapaatte vasta sitten kun ero on selvä. Katso mitä tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:18"]
Erilainen näkemys asiaan:
Ystäväni on eronnut miehestään 7 kk sitten ja asuvat tänäkin päivänä vielä yhdessä. Aikeena on asuttaa samaa kotia vielä ainakin ensi kesä. Syy on puhtaasti taloudellinen! Tulevat ihan hyvin toimeen, mutta rakkauden tunteet ovat molemmilla menneet.
Ystäväni on sinkku, mies tapailee uutta naista. Ystäväni ja hänen eksänsä hoitavat kotia/taloutta vuoroviikoin ja aina vapaaviikkoina mies on paljon öitä poissa. Kysyin ystävältäni miltä tämä tuntuu ja hän sanoi että ei niin miltään, ei kertakaikkiaan tunnu pahalta! On oikeasti iloinen siitä että mies on saanut iloa elämäänsä erosurun jälkeen!
Että näinkin voi olla!
[/quote]
Tottakai voi olla ja hienoa että ihmiet osaavat elää eronsa näin. Mutta ap kertoo uhkailusta ja kiristyksestä ym. Ei oikein ole verrattavissa kertomaasi esimerkkiin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:42"]
[/quote]
Anna minä väännän rautalangasta:
- "Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä" > Mies ei ole kertonut sinusta vaimolleen, koska ei halua erota hänestä.
- "Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia." > Tämä on miehen selitys sinulle, miksi hän ei halua erota vaimostaan.
- "Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa" > Nainen on naimisissa miehen kanssa ja heillä on lapsia, nainen ei ole tietoinen sinusta joten kyseessä ei ole hänelle kulissiliitto vaan ihan normaali perhe.
[/quote]
-vaimo tietää minusta, ei kai hän muuten kieltäytyisi erosta jota alunperin itse halusi??!
-mikä muu tuo on kuin kulissiliitto, jos mies olisi onnellinen muualla?
Miksi minusta nyt yritetään tehdä tässä tyhmä, kun asia on päivänselvä?
ap
[/quote]
No hei, eihän todellakaan tuo mies voi sua jymäyttää, se ihan varmasti kertoo totuuden??
[/quote]
Miksi mies "jymäyttäisi" minua? Hän on selvästi onnellinen luonani, puhuu kauniisti, meillä on tosi kivaa keskenämme. Hän on aivan yhtä pettynyt kuin minäkin, jos ei pääsekään tapaamaan. Ei hänellä ole mitään syytä jymäyttää minua. Mitä hän siitä hyötyisi?
Lisäksi joku tuolla sanoi, että "parin vuoden kuluttua voit alkaa tutustua lapsiin". Mitä ihmettä, odottaako joku vuosia, ennenkuin alkaa tutustua kumppaninsa lapsiin? Kuulostaa oudolta. Tunnen monia tapauksia, joissa melkein heti kättelyssä kokeillaan tykkäävätkö lapset ja uusi kumppani toisistaan.
[/quote]
Minunkin rakastajani viihtyi kanssani, mutta silti teki selväksi ettei eroa. Meillä oli oikein hauskaa ja rakkaudellista niin kauan kuin sitä kesti. Hänen vaimonsa luultavasti tiesi pettämisistä (lukuisia naisia) mutta ei piitannut.
Kun vanhemmat eroavat, lapset erittäin helposti syyllistävät isän tai äidin uutta puolisoa, pysytte helpommin väleissä jos mies muuttaa ensin omaan asuntoon ja esittelee sinut muutaman kuukauden kuluttua. ja muutenkin, juuri eronnut mies on erittäin usein tunteidensa vallassa, vaimoa saattaa olla ikävä hyvinkin usein. Se on täysin inhimillistä ja normaalia. Miehelle muutenkin tekisi hyvää koota itsensä ja maistaa vapaan miehen elämää ennen uutta sitoutumista. Oletko ajatellut, että mies kohentaa itsetuntoaan sinun avullasi? Vaimo jätti mutta hän ei jäänytkään lehdellä soittelemaan...
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:26"]
ap, ootko vielä paikalla?
[/quote]
Olen.
Tietenkin minulle on tullut mieleen, että miehelle voi olla vaikeaa muuttaa pois, liittoa on kuitenkin kestänyt vuosia. Olen toki ajatellut sitäkin, että mies haluaa vetkuttaa päätöksiä, koska ne ovat hankalia ja kenties vaimoa käy sääliksi, kun hän jää yksin lasten kanssa. Olen ottanut myös huomioon sen, että hän haluaa pitää molemmat naiset ja se onkin ainoa asia, josta olemme kinastelleet.
Kyllä nämä vastaukset ovat vähän avanneet silmiäni sille, että olen kyllä katsellut vaaleanpunaisten lasien läpi tätä juttua ja halunnut uskoa miehestä pelkkää hyvää. Tuolla edellisellä sivulla eräällä oli samankaltainen tilanne ja tunnistin itseni siitä, että on tosi helppo uskoa uudesta, kivasta ihmisestä pelkkää hyvää. Mies on armoitettu kertoja ja hänen juttujaan on mukava kuunnella. Tosin joskus minäkin huomaan hänen liioittelevan ja sanonkin siitä. Hän vain nauraa, että aina pitää vähän värittää. :)
Mutta joo, aion nyt ottaa hänet luokalle ja kysellä vähän tarkemmin taustoja. Mistä sitä tietää, millainen Auervaara sieltä paljastuu. :)
Sinulla taitaa olla puurot ja vellit pahasti sekaisin. Sinä syyllistät "miesystäväsi" vaimoa ja kuitenkin asia on juuri päinvastoin: sinä itse vokottelet varattua miestä ja lasten isää. Komenna se mies perheensä pariin ja etsi itsellesi vapaa mies.
H