Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa raskautta miehesi jätti viihteellä käymisen?

Vierailija
29.11.2014 |

Olen itse rv 30 ja mietin, onko kohtuutonta pyytää ettei mies joisi enää uuden vuoden jälkeen? Ei tietenkään tartte mun kanssa paria kuukautta nysvätä kotona 24/7, mutta ahdistaa jos ottaa alkoholia ja synnytys käynnistyisikin ennen aikojaan :( Nyt juo pari kertaa kuussa kännit kavereiden kanssa. Ja pakottaahan en voi tekemään yhtään mitään, mutta tällaisen toiveen ajattelin hänelle esittää.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos ei voi ryypätä, niin kavereita ei muka voi nähdä ja täytyisi olla koko ajan naisen vieressä?
Ihme päättelyä.

Vierailija
2/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla viikoilla ja sovittu että uuden vuoden jälkeen ei ota ollenkaan, juo muutenkin tosi vähän eikä tahdo itsekään riskeerata mahdollisuutta päästä mukaan synnytykseen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä ei taideta synnytykseen päästää, jos se huomataan, olisin tosi vihainen jos mies juomisen takia jäisi synnytyksestä. Mulla on riski ennenaikaiseen, joten rv 30 olen toivonut että on aina viemässä sairaalaan tarkistukseen jos tarvii. Meillä on lapsia ennestään, joten niin baan taksilla lasten kanssa en ala menemään. Toki sukulaiset voi päästä, mutta ensisijaisesti sen isä pitäisi olla. Kumma kun äiti on 9kk ilman ja selviää.

Vierailija
4/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse lopetti tuossa 35 viikon kohdilla, ihan itse omasta tahdostaan. Asutaan korvessa ja täältä ei ihan niin vaan lähdetäkään synnyttämään jos kuski on humaltunut. Taksin tulossakin kestää. 

Vierailija
5/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jättänyt, toisen lapsemme synnytin vappupäivänä ja aaton iltanakin kävi ottamassa pari ja näkemässä ystäviä kun ei ollut vielä synnytys kunnolla käynnissä. Sit kun supistukset alkoi tihentyä siihen malliin niin komensin kotiin. Ei siis vetänyt kännejä, ihan hyvässä kunnossa oli synnytyksessä. Käy normaalisti noin kerran 1-2kk keskimäärin ulkona että miksi se mua häiritsisi. Itse olen käynyt varmaan kerran 2,5 vuoden aikana kun ei kiinnosta. Mutta en näe silti syytä miksi mies ei voisi käydä ystäviensä kanssa viihteellä/duunin pippaloissa silloin tällöin jos huvittaa? Arjessa ei juoda edes saunakaljoja niin aika pieneksi jää alkoholin käyttö.

Vierailija
6/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy viihteellä kavereiden kanssa ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Yhdessä sitten ollaan käyty useammin. Olen nyt raskaana ja mies on koko tänä aikana juonut muutaman saunaoluen, humalassa on viimeksi ollut kai vuosi sitten. Mua ahdistaisi jos rilluttelu olisi elämässä tärkeässä roolissa. Ehkä joskus päälle parikymppisenä opiskelijana se olikin, mutta että vielä nyt 30-vuotiaana? Ap:lle sanoisin, että koittais selittää miehelle mitä alkoholittomuus merkitsee ja, että eihän siitä mitään tule jos mies lapsen syntymän jälkeen on missä sattuu/makaa krapulassa joka toinen viikonloppu.

Vierailija
7/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kerran kokemuksella omaa mielipidettä: Muutama juoma ei koskaan haittaa, synnärille voi mennä kun ei ole kännissä. Olisi kiva mennä yhdessä ja sen vuoksi paria viikkoa ennen laskettua välttää isompia juhlia. Snadisti noloa jos mies ei kännin vuoksi voisi olla hommassa mukana mutta ei se maailmanloppu olisi. Jos siis on jokin äärimmäisen tärkeä meno lähellä laskettua, niin kyllä kai se riski pitää ottaa.

Vierailija
9/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:15"]Ihme kommentteja täällä. Lapsi kyllä liittyy mieheen eli isäänsä varsinkin jos äiti tukea tarvii. Dokailun olisi pitänyt jäädä pois muutenkin ja ainakin vähemmälle kun perheestä alettu puhumaan ja asiaa suunnittelemaan, ei se ihan normaalia että oo joka kuu isä on radalla kännipäissään. Tietty tää on yleisempää nykyään kun äidit nuorempia esim teiniäiditkin...
[/quote]

Mihin sinä perustat väitteesi kun kuitenkin ensisynnyttäjien keski-ikä koko ajan nousee? Siihen että teiniäidit ovat vain enemmän näkyvillä (tv-ohjelmat)?

Vierailija
10/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
12/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naimisiin menon jälkeen ei kyllä kumpaakaan mitkään viihteet, baarit eikä vieraat kiinostaneet kumpaakaan. Kun lapsi syntyi ei sen vertaa, joku pikkujoulu käyty ja ihan yhdessä syömässä ym. Ei minusta mikään kännäily kuulu pienten lasten perheeseen, kivaa voi olla muutenkin. No, jotkuthan ei kasva siihen isyyteen tai äitiyteen vaan viihde on kiinnostavampaa.

Vierailija
13/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:30"]No naimisiin menon jälkeen ei kyllä kumpaakaan mitkään viihteet, baarit eikä vieraat kiinostaneet kumpaakaan. Kun lapsi syntyi ei sen vertaa, joku pikkujoulu käyty ja ihan yhdessä syömässä ym. Ei minusta mikään kännäily kuulu pienten lasten perheeseen, kivaa voi olla muutenkin. No, jotkuthan ei kasva siihen isyyteen tai äitiyteen vaan viihde on kiinnostavampaa.
[/quote]
No niinpä! Kiva jos perheenisi ilmoittaa joka toinen lauantai, että "nyt pitää lähteä tuulettuu, kun on tää arki niin rankkaa". Suomessa humalahakuinen rälläys on liian normalisoitua ja sallittua. Sivistynyttä juhlimista ei tajuta.

Vierailija
15/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:08"]

Olen itse rv 30 ja mietin, onko kohtuutonta pyytää ettei mies joisi enää uuden vuoden jälkeen? Ei tietenkään tartte mun kanssa paria kuukautta nysvätä kotona 24/7, mutta ahdistaa jos ottaa alkoholia ja synnytys käynnistyisikin ennen aikojaan :( Nyt juo pari kertaa kuussa kännit kavereiden kanssa. Ja pakottaahan en voi tekemään yhtään mitään, mutta tällaisen toiveen ajattelin hänelle esittää.

[/quote]

Ei se ole lopettanut vieläkään, ja vanhin lapsi on kohta 30. Onkin jo ollut ex monta vuotta. 

Vierailija
16/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, täytyykö miehen lopettaa kokonaan siksi, että vaimo on raskaana? Jos juominen on kerran kuussa tapahtuvaa kavereiden kanssa, niin en nää siinä mitään pahaa. Antaa miehen tuulettua.

Vierailija
17/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatinut missään vaiheessa, miksi pitäisi? Mies sai juoda kaljaa ihan milloin huvitti, koska ei muutenkaan oikeastaan lähde mihinkää baariin/kapakkaan. Ja olisi ihan saanut mennä jos olisi halunnut. Jos olisi lähtö tullut ja synnytys käynnistynyt niin sitten oltaisi menty vain taksilla. Mieheni ei tosin ikinä "vedä kännejä" ja örvellä vaan ottaa saunakaljaa ja iltaolutta telkkaria katsellessa.

Vierailija
18/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatinut miestä olemaan juomatta, koska ottaa aina kohtuudella. Ja näitä kohtuukertojakin on harvakseltaan. Mies jotenkin itsekseen huomaamatta vähensi niitä yksittäisiä oluita tai wiskitömpsyjä loppua kohti ja piti ilman käskyjä huolen, että pystyy ajamaan.

Jos ottaisi kännit pari kertaa kuussa, olisin varmaan jo aiemmin älämölöinyt asiasta, koska se aika ja siitä toipuminen on perheeltä pois. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut. Isäni oli alkoholisti ja mieheni tietää kantani lapsiperheessä juomiseen tai juomiseen ylipäätään...

Vierailija
19/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:08"]

[/quote]

Miten sinun synnytyksesi liittyy mieheen? Eikö raskaus ole naisen asia ja niin kauan kuin lapsi ei ole syntynyt niin asia kuuluu vain ja ainoastaan naiselle?

Vierailija
20/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iminä ollut tommosessa ryyppäjäisissä.. Saattanut ottaa yhden sillon tällön, muttei ikinä kännissä ollut. Kavereitaan nähnyt jne, mutta ei kuitenkaan ryyppämisen merkeissä.

Ja ei, ei kuuluta mihinkään uskontoon, eikä olla absolutisteja. Ei vaan kumpikaan tykätä baareilusta ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän