Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko iskuiseen ystävyyteen

Vierailija
13.02.2015 |

Niin. En vaan voi uskoa. Elämäni aikana minulla ei ole ollut montaa kunnollista ystävyyssuhdetta. Kavereita on välillä ollut, mutta minut on aina hylätty heti kun minuun on kyllästytty. Kun en ole ollut tarpeeksi hauska, tarpeeksi tyylikäs tai tarpeeksi cool. Kun olen ollut erilainen kuin pitäisi olla. Enää en edes tiedä mitä olen. En uskalla olla oma itseni.

Olen aina ollut tosi ujo ja se on haitannut huomattavasti sosiaalista elämääni. Hiljaisena on vaikea pysyä muiden mukana. Ala-asteella minua alettiin kiusaamaan. Yritin aluksi puolustautua ja kerroin opettajille yms. mutta siitä ei ollut mitään apua. Yläasteella tilanne paheni ja menetin vähäisetkin kaverini. Nykyisin minulla on kaksi hyvää ja tärkeää ystävää, mutta silti pelkään menettäväni heidät. Olen kai liian tottunut tulemaan jätetyksi.

Miksi ystävyyden pitää olla niin vaikeaa? Kaikesta on vain jäänyt äärimmäisen surkea itsetunto, huonommuuden tunne, hylätyksi tulemisen pelko, fobioita, ahdistusta fyysisine oireineen ja sosiaalisia vaikeuksia. En voi myöskään luottaa keneenkään. En ystäviini enkä itseeni. Nyt olen siis 21v.

Tuntuu niin tukahduttavalta olla aina se nobody. Kunpa osaisin rohkaistua ja saisin itsetuntoni takaisin. Olen yrittänyt, mutta en pysty.

Kai se on vain näillä mentävä. Olen kuitenkin iloinen siitä, että minulla on edes ne kaksi rakasta ystävää elämässäni, joiden seurassa voin olla (lähes) oma itseni ja joihin voin (melkein) luottaa. Silti menneisyys painaa mieltä ja vaikuttaa nykyisyyteen. Voinko vain unohtaa sen?

Anteeksi valitukseni, mutta teki ihan hyvää kirjoittaa omat ajatukset tänne. Onko siellä sielunsiskoja tai -veljiä? :) 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantit on ikuisiaaaa.

Vierailija
2/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että suurin osa ihmisistä ei usko ikuiseen ystävyyteen, vain osa. En tietenkään varmaksi tiedä pitääkö se paikkansa.

Vierailija
4/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella ihmisellä edes on ystäviä, joiden kanssa voi puhua ihan kaikesta, luottaa että toinen on aina saatavilla jne. ? Vaikka monet ovat sosiaalisia, heillä on paljon kavereita ja ystäviä niin ei se silti merkitse välttämättä mitään tosi syvällisiä ihmissuhteita. Voiko olla niin, että odotat löytäväsi niin syvällisiä, monipuolisia ja syvällisiä ihmissuhteita, joita oikeasti syntyy harvoin? Onko sinulla liian suuret odotukset, mitkä jäävät siksi toteutumatta?

Vierailija
5/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:59"]Timantit on ikuisiaaaa.
[/quote]

Otan mielummin timantin kuin ystävän.

Vierailija
6/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei väkivalta kuulu ystävyyteen.

Vierailija
7/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut yhtään ystävää, kavereita kylläkin. Ystävä on se jolle voisi 100% uskoutua kaikessa, paljastaa täysin kuka olet, kaikkine heikkouksineen. Kavereiden kanssa vain vietetään aikaa.

Vierailija
8/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama tilanne kun ap sulla,olen ollut koko ajan koulukiusattu ja siitä on jäänyt elinikäset jäljet.Mulla on mies ja lapset mutta ei yhtään ystävää,ikääkin on jo päälle 40v..

Vierailija
9/9 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystävyyden pitäisi olla ikuista? Ihmiset muuttuvat elämän aikana. Miksi pitäisi väkisin sinnitellä seurassa, jossa ei viihdy?