Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa raskautta miehesi jätti viihteellä käymisen?

Vierailija
29.11.2014 |

Olen itse rv 30 ja mietin, onko kohtuutonta pyytää ettei mies joisi enää uuden vuoden jälkeen? Ei tietenkään tartte mun kanssa paria kuukautta nysvätä kotona 24/7, mutta ahdistaa jos ottaa alkoholia ja synnytys käynnistyisikin ennen aikojaan :( Nyt juo pari kertaa kuussa kännit kavereiden kanssa. Ja pakottaahan en voi tekemään yhtään mitään, mutta tällaisen toiveen ajattelin hänelle esittää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ajattelemasi aikataulu on ihan kohtuullinen. Itse synnytin yllättäen (ei mitään merkkejä etukäteen esim. supistuksia) rv 34.

Oma mies ei onneksi noin paljon ryypännyt muutenkaan, joten se ei meillä ollut ongelmana.

Oletteko jutelleet, miten mies aikoo toimia kun vauva on syntynyt? Kännit 2 krt/kk on aika paljon perheenisälle.

Vierailija
22/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään vaiheessa. Ensimmäisessä raskaudessa mies oli viimeiset 2kk toisella paikkunnalla töissä ja siellä kävivät töiden jälkeen todella usein muutamalla kaljalla/viinilasilla. Mies tuli kotiin 2 päivää ennen lapsen syntymää (lapsi tosin syntyi 2vk etuajassa). Toisen kohdallakaan en kieltänyt käyttämästä alkoholia, mutta ei muistaakseni pahemmin käyttänyt. Pari viikkoa ennen lapsn syntymää oli jossain juhlissa (lasketun ajan tienoilla) mutta vauva syntyi vasta reilusti yli lasketun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja täällä. Lapsi kyllä liittyy mieheen eli isäänsä varsinkin jos äiti tukea tarvii. Dokailun olisi pitänyt jäädä pois muutenkin ja ainakin vähemmälle kun perheestä alettu puhumaan ja asiaa suunnittelemaan, ei se ihan normaalia että oo joka kuu isä on radalla kännipäissään. Tietty tää on yleisempää nykyään kun äidit nuorempia esim teiniäiditkin...

Vierailija
24/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet tuollaisen miehen valinnut, joten onnea valitsemallesi tielle. Minun mieheni ei käy kavereidensa kanssa ryyppäämässä, ei edes silloin kun en ole raskaana, sillä miestäni ei yksinkertaisesti kiinnosta baarit ja humaltuminen. Ei ole tarvinnut kieltää miestä menemästä, koska olen alunperin valinnut sellaisen miehen, jolle kavereiden kanssa rellestäminen ei ole tärkeää. Toista ihmistä ei voi muuttaa

Vierailija
25/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään vaiheessa. Tosin ei käy kovin usein. Minulla on synnytykset tosin aina käynnistetty sen jälkeen, kun LA on ollut, joten ei ole tarvinnut pelätä sitä, että olisi yksin kotona lasten kanssa, kun synnytys käynnistyy.

Vierailija
26/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mun suosikki-inhokkiaiheeni! Raskaana oleva puoliso ei ole mikään huollettava tai vammainen, jota pitäisi koko ajan olla katsomassa. Kohtuullista on, jos mies ei aivan raskauden loppuajalla enää vedä mitään persekännejä, mutta kyllä viihteellä saa käydä. Puhelimeen pitää vastata, sen voi edellyttää, mutta mikään ei ole rasittavampaa kuin nainen, joka vaatimalla vaatii, että miehen on oltava raskausviikolta 30 eteenpäin koko ajan kotona ja täysin vesiselvänä, jos vauva vaikka sattuisi syntymään. Yleensä tähän on syynä se, että raskaana olevaa naista vituttaa se, ettei itse voi viipottaa vapaasti, niin se pitää mieheltäkin estää. Valtaosa vauvoista kuitenkin syntyy viikoilla 38-42 ja syöksysynnytykset on suhteellisen harvinaisia varsinkin ensikertalaisilla. 

Vierailija
27/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käy "viihteellä" ehkä pari kertaa vuodessa, eikä jättänyt sitä missään vaiheessa raskautta. Kavreitaan näkee enimmäkseen lenkillä, salilla ja kalassa.

Vierailija
28/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun synnytys alkoi olla asialistalla aiheellisena, mies ei juonut kotona kuin ykköskaljaa, jotta olisi sitten ajokunnossa. Viihteellä se nyt ei varsinaisesti käy, mutta on jättänyt reissut tekemättä loppuraskaudesta.

Vierailija
29/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti mies on elänyt myös minun raskauksien aikana...ei luuhaa muutenkaan kylillä yötä myöten ja jos ottaa alkoholia niin kohtuudella ja usein ruuan kanssa. kai sillä jotain sauna-iltoja oli töissä mutta ei "perhe-elämä" niitä estä.

Vierailija
30/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulle ei miehen juominen ole ongelma, on "saanut" käydä kavereiden luona viettämässä iltaa ja siitä sitten baarissa, mielelläni olen itseksenikin välillä illat kun mies kuitenkin muuten on aina mun kanssa kotona, paitsi töissä ollessaan. Lähinnä nyt tässä olisi se, että jos synnyttämisen aika tulee haluan, että mies on siellä selvinpäin mun kanssa ja niin haluaa varmasti hänkin. Ollaan päälle parikymppisiä, itse vielä opiskelen yliopistossa eikä tuo 2krt/kk nyt kyllä ole mitenkään epänormaalia alkoholin kulutusta ainakaan meidän tuttavapiirissä. Miehen omassa kotona ei alkoa käytetä yhtään, joten hän on kyllä tehnyt selväksi että ei jatka samaan malliin kun vauva syntyy. Siinä täytyy luottaa tietysti vain hänen sanaansa. :) 

Ja ihme herne nenään-viestejä taas... se että te ette tykkää juhlia, ei tarkoita sitä etteikö joku muu siitä tykkäisi.

ap

Vierailija
31/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:18"]

Huh, mun suosikki-inhokkiaiheeni! Raskaana oleva puoliso ei ole mikään huollettava tai vammainen, jota pitäisi koko ajan olla katsomassa. Kohtuullista on, jos mies ei aivan raskauden loppuajalla enää vedä mitään persekännejä, mutta kyllä viihteellä saa käydä. Puhelimeen pitää vastata, sen voi edellyttää, mutta mikään ei ole rasittavampaa kuin nainen, joka vaatimalla vaatii, että miehen on oltava raskausviikolta 30 eteenpäin koko ajan kotona ja täysin vesiselvänä, jos vauva vaikka sattuisi syntymään. Yleensä tähän on syynä se, että raskaana olevaa naista vituttaa se, ettei itse voi viipottaa vapaasti, niin se pitää mieheltäkin estää. Valtaosa vauvoista kuitenkin syntyy viikoilla 38-42 ja syöksysynnytykset on suhteellisen harvinaisia varsinkin ensikertalaisilla. 

[/quote]

Jos isä ei viitsi edes raskauden viimeisillä viikoilla olla selvänä ja naisensa tukena, niin onhan se selvää ettei vauvakaan paljoa kiinnosta.

Minun piti oikein hätistellä miestäni lähtemään kauppaan viikon 35 jälkeen, kun ei olsi halunnut poistua viereltäni ettei vaan missaa mitään.

Vierailija
32/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo todennäköisesti vähintään neljä kertaa kuussa sen jälkeen kun lapsi on syntynyt, joten ei tuo paha ole.

Vierailija
33/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:18"]

[/quote]

Jos isä ei viitsi edes raskauden viimeisillä viikoilla olla selvänä ja naisensa tukena, niin onhan se selvää ettei vauvakaan paljoa kiinnosta.

Minun piti oikein hätistellä miestäni lähtemään kauppaan viikon 35 jälkeen, kun ei olsi halunnut poistua viereltäni ettei vaan missaa mitään.
[/quote]

Loogista päättelyä. Jos ei jaksa useaa kuukautta hyysätä naista niin ei ole kiinnostunut edes vauvasta. Kai tiedät että useat miehet hahmottavat isyytensä vasta kun se lapsi on ulkona ja näkevät sen? Minä olisin tullut hulluksi, jos mies olisi yli kuukauden käynyt vain töissä ja muuten vahtinut minua kotona kuin mitäkin raajarikkoa huollettavaa.

Vierailija
34/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten olin aika paapottava toisessa raskaudessa. Tosi ison osan raskaudesta olin niin huonovointinen ja -kuntoinen, että keskityin lähinnä makaamaan sohvalla.

Vierailija
35/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pointti tuntuu nyt menevän tässä ohi. :D Mies on kyllä todella kiinnostunut raskaudesta, ollut ultrissa ja jopa neuvolakäynneillä mukana jos vaan on töiltään ehtinyt, ihan omasta halustaan. En tosiaan vain halua olla mikään tyranni ja kieltää häntä elämästä, koska olen raskaana. Uteliaisuuttani kyselin, miten muilla on mennyt, ja onko kohtuullista olettaa että mies on selvinpäin viimeiset odotuskuukaudet vaikka muuten menisikin miten itse haluaa. Mutta se tästä, jatkakaa :D

ap

Vierailija
36/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden viimeisillä viikoilla hän ei juonut itseään kamalaan känniin, jotta olisi valmiina, mikäli synnytys käynnistyisi. Oltaisiin tietysti menty siinä tapauksessa taksilla, jos mies olisi juonut, mutta hän oli siis koko ajan siinä kunnossa, että olisi voinut tulla mukaan synnytykseen.

Myöskin yritti vältellä ulkomaille suuntautuvia työmatkoja viimeiset viikot.

Vierailija
37/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

Sulla on sitten taas se toisen ääripään mies, eli ylihuolehtiva hössöttäjä. Mun mies huolestui musta tasan kerran loppuraskaudesta, kun läksin kävelylle illalla ilman puhelinta ja viivyin normaalia kauemmin. Olin tuolloin varmaan viikoilla 35-36 muistaakseni ja käveleminen oli edelleen kivutonta ja mukavaa, niin heitin sitten pidemmän lenkin kuin olin ajatellut. 

Viikot 37 ja siitä eteenpäin on musta sitä aikaa, jolloin voi olettaa, että vauva voi periaatteessa syntyä koska vaan, ja siltikin voi mennä vielä viikkoja. Tällöin miehen ois hyvä olla puhelinsoiton päässä ja periaatteessa uhtkoht ajokunnossa, mutta ellei ole, pääsee sinne synnytyssairaalaan tarvittaessa vaikka taksilla. 

Vierailija
38/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään.

Vierailija
39/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:34"]Mun pointti tuntuu nyt menevän tässä ohi. :D Mies on kyllä todella kiinnostunut raskaudesta, ollut ultrissa ja jopa neuvolakäynneillä mukana jos vaan on töiltään ehtinyt, ihan omasta halustaan. En tosiaan vain halua olla mikään tyranni ja kieltää häntä elämästä, koska olen raskaana. Uteliaisuuttani kyselin, miten muilla on mennyt, ja onko kohtuullista olettaa että mies on selvinpäin viimeiset odotuskuukaudet vaikka muuten menisikin miten itse haluaa. Mutta se tästä, jatkakaa :D

ap
[/quote]

Miksi pitää olla täysin selvinpäin? Ymmärrän että miestä ei voi ottaa synnytykseen mukaan umpikännissä, mutta että se pari-kolme kaljaa pitää kieltää vain kieltämisen ilosta. Sinne synnytykseen pääsee myös taksilla jos hätä tulee.

Vierailija
40/46 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ja mun mies pitää mua todella kamalana ihmisenä, kun yritän rajoittaa sitä juomasta 24-30 alkoholiannosta viikossa. Raskauden aikana lupasi koko ajan vähentää ja parina vikana kuukautena sanoi, että vähentää sitten kun lapsi on syntynyt. Tiesin kyllä, ettei tule onnistumaan. Synnytykseen tuli krapulassa.
Kaikki keinot käytetty uhkailusta lahjontaan. Ideoita?

Tälläkin viikolla on juonut lähemmäs 20 annosta ja nyt on firman pikkujouluissa...