Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieäkö löytyisi jouluapua (Oulu) - epätoivo iskee

Vierailija
28.11.2014 |

Olen tässä pohtinut, että löytäisinkö jostain apua isäni tilanteeseen. Hän on vähävarainen eläkeläinen, jonka talous on tänä vuonna mennyt aivan sekaisin. Olen auttanut häntä kaiken minä pystyn, mutta olen nyt itsekin hoitovapaalla ja on tosi vaikeaa löytyy ylimääräitä rahaa. 

Jos jostain löytyisi joku, joka haluaisi lahjoittaa hyväkuntoisia vaatteita tai vaikka ruoka-avustuksen, pesuaineita, joulusuklaata, villasukkia, ässäarpaa, lahjakorttia - mitä vain, millä saisi yksinäisen vanhuksen joulua vähän piristettyä.

Kerron mielelläni lisää, jos löytyisi joku, joka haluaisi auttaa. Olen tosi surullinen isäni puolesta ja koska asun aivan toisella puolella Suomea, minun on vaikea viedä hänelle konkreettista apua.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kertakaikkiaan, miten paljon tein kirjoitusvirheitä. Sori! Ap

Vierailija
2/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö voi mennä jouluksi sen isäsi luokse ja viedä joulua sinne? Olen myös aika varma, että yksinäisille vanhuksille järjestetään jouluna jotain toimintaa. Kannattaa kysellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen ehdotusta komppaan minäkin. Ja jos ei onnistu, niin neulopa itse parit villasukat (hyvin ehtii vielä eikä ole kallista!) Osta joku edullinen konvehtirasia, vaikka joku pokkari ja pari arpaa. Kaiken tämän saat alle 30 eurolla. Tai sitten osta isällesi joululahjaksi junalippu teidän luokse, ja järjestätte kunnon joulun isälle. 

Vierailija
4/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka haluaisin auttaa :( valitettavasti oon itekin köyhä opiskelija, joten en oikein pysty. Seuraa voisin pitää, mutta sekin ois tietysti vähän hassua. Kaiken lisäks asun vielä suhteellisen kaukana Oulusta.

Niin, mikset mee isän luokse jouluks? Varmasti ilahduttais :)

Vierailija
5/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

viime jouluna menimmekin sinne suunnalle (perheeseemme kuuluu 5 henkeä), mutta se ei ole tänä vuonna mahdollista. Olen etsinyt seurakunnan ja kaupungin järjestämiä jouluaterioita ja niitä kyllä tarjotaan, mutta niihin on etukäteen ilmoittautuminen enkä ole varma, saisinko isääni houkutelluksi sinne, kun hän ei ole kovinkaan sosiaalinen sillä tapaa. 

En pyytäisikään apua, jos itse voisin vielä jotain keksiä.

Vierailija
6/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:23"]

Hei, 

viime jouluna menimmekin sinne suunnalle (perheeseemme kuuluu 5 henkeä), mutta se ei ole tänä vuonna mahdollista. Olen etsinyt seurakunnan ja kaupungin järjestämiä jouluaterioita ja niitä kyllä tarjotaan, mutta niihin on etukäteen ilmoittautuminen enkä ole varma, saisinko isääni houkutelluksi sinne, kun hän ei ole kovinkaan sosiaalinen sillä tapaa. 

En pyytäisikään apua, jos itse voisin vielä jotain keksiä.

[/quote]

No miten se junalippu teidän luokse?

Vierailija
7/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kirjottamassa facebook ryhmään jouluapu oulu...

Vierailija
8/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teidän luo jouluksi??

Vierailija
9/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:20"]

Kolmosen ehdotusta komppaan minäkin. Ja jos ei onnistu, niin neulopa itse parit villasukat (hyvin ehtii vielä eikä ole kallista!) Osta joku edullinen konvehtirasia, vaikka joku pokkari ja pari arpaa. Kaiken tämän saat alle 30 eurolla. Tai sitten osta isällesi joululahjaksi junalippu teidän luokse, ja järjestätte kunnon joulun isälle. 

[/quote]

Kiitos ehdotuksista. Neuloin hänelle sukat isänpäiväksi, mutta eihän toisetkaan pahitteeksi olisi. Halusin vain tuoda esiin sitä, että kaikki apu olisi tervetullutta. Kyllähän minä voin paketin hänelle lähettää, mutta oman taloustilanteeni vuoksi rahkeeni eivät riitä kummoiseen. Teen kyllä voitavani, mutta tilanne on monimutkainen.

Vierailija
10/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin lähettää joululahjan, tykkään kierrellä kirjakaupoissa ja työn puolesta saan suklaata puoli-ilmaiseksi. Laita spostiosoite tänne!

Vierailija
11/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:26"]

Isä teidän luo jouluksi??

[/quote]

Me vietämme joulua vuorovuosin hieman eri paikoissa ja tänä joulunakaan emme ole omassa kodissamme. Kiitos kun yritätte ratkaista ongelmaa, mutta nämä ei tällä kertaa toimi.

Ap

Vierailija
12/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala mikset ota isää sinun luoksesi. En usko että isäsi välittää lahjoista vaan haluaisi viettää joulun läheistensä kanssa.

Vierailija
13/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:25"]

Käy kirjottamassa facebook ryhmään jouluapu oulu...

[/quote]

nämä ovat ymmärtääkseni lapsiperheitä ja perheetkin valittiin jo. Voisikohan sinne vielä kuitenkin kirjoittaa?

Ap

Vierailija
14/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sun isä itse tämän tilanteen kokeen? Minä tiedän montakin hiukan syrjäytynyttä, jotka eivät niin kovin ilahtuneita ole siitä että saavat tuntemattomilta avustuksia. Haluavat olla omassa rauhassaan eivätkä koe itseään mitenkään niin huono-osaisiksi, että tarvitsisivat "köyhäinapua". Kokevat sen olevan enemmän nöyryyttävää kuin mukavaa, että joku tuo ruokakassia tai vaatteita, koska eivät kaipaa huomiota sille omalle elämäntilanteelleen.

Useimmat köyhät tarvitsevat ihan sitä rahaa, rahaa bensaan ja lääkkeisiin ja mihin sitä nyt kuluukaan, joten miten jos suvun kesken järjestätte ihan vaan pienen keräyksen ja teette tilisiirron sun nimissä? Hienotunteista ja isäsi saa käyttää rahan miten itse kokee parhaaksi.

Vierailija
15/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis mieleenkään jättää omaa yksinäistä vanhempaa yksin jouluksi. Tekisin mitä vaan, että yhteinen joulu onnistuu. Siinä jää muut viettopaikat kyllä kakkoseks.. mutta kukin tavallaan.

Vierailija
16/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 16!!!!

Vierailija
17/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:33"]Mulle ei tulis mieleenkään jättää omaa yksinäistä vanhempaa yksin jouluksi. Tekisin mitä vaan, että yhteinen joulu onnistuu. Siinä jää muut viettopaikat kyllä kakkoseks.. mutta kukin tavallaan.
[/quote]

Täysin samaa mieltä. Ap ei itse vaivaudu edes katsomaan isäänsä ja nyt toivoisi että joku ostaisi joululahjatkin tätä kautta.

Vierailija
18/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti omat lapsesi tekevät aikanaan samoin sinulle mitä sinä teet isällesi! Mieti vähän.

Vierailija
19/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihankun viettäisitte joulun jossain tuntemattomien luona jonne ei voi ottaa ylimääräisiä. En tähän kyllä usko vaan luulen että teidän joulu vietetään kuitenkin ihan joidenkin sukulaisten/todella tuttujen kanssa kanssa, minne yleenä mahtuu yksi yksinäinen sukulaisvanhuskin. Et taida haluta isäsi seuraa.

Vierailija
20/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhus on lopettanut elämänsä juuri joulun aikoihin kun ei enää ole kestänyt yksinäisyyttä. Vanhusten itsemurhista ei paljon puhuta mutta ne on koko ajan lisääntymään päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi