Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla ongelmia stadin liukuportaissa?

Vierailija
13.11.2014 |

Tuntuu et tääl menee mones paikas, kauppakeskuksis yms. liukuportaat ihan hiton kovaa vauhtia. Ja mä en oikeen uskalla astuu niihin. :'( suoriltaan. Pelkään aina että astun harhaan, sit kaadun, takki jää jumiin sinne liukuportaiden pinnojen väliin ja kuristun, tai hiukset sitten ja päänahka repeää... Vituttaa aina kun joudun jäämään seisoo vähäks aikaa siihen portaiden eteen ja ottaa harkitsemisen jälkeen vasta sitten askeleen liukuportaalle.

Mä ihmettelen vaan et miten jotkut ihmiset pystyy kävelee niihin suoraan ja saa näyttää sen niin helpolta...

Haluun oppia tästä eroon! Mut miten?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten jotkut voi melkein juosta (metron) liukuportaissa! Itselläni on korkeanpaikankammo, ja tökötän liukuportaissa aina kuin patsas. Pelottaa nämä ohirynnijät.

Vierailija
2/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:26"]

Mä en ymmärrä miten jotkut voi melkein juosta (metron) liukuportaissa! Itselläni on korkeanpaikankammo, ja tökötän liukuportaissa aina kuin patsas. Pelottaa nämä ohirynnijät.

[/quote]

Niimpä...

Mut oonko mä sit motorisesti hidas tai jotain? tai en luota itteeni tarpeeks paljon? miten mä voisin oppia tästä pelosta eroon ja mennä liukuportaisiin tosta vaan, ilman et mun tarvii jäädä eka tököttää siihen eteen ja ottaa vasta sit se askel portaalle varman harkinnan jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile sen liukuportaan rytmiä jo lähestyessäsi, vähän samalla lailla kun autolla rampista motarille liittyessä. Sitten tiedät täsmälleen milloin astua portaalle. 

Itse pelkään lähinnä sitä poistumisvaihetta ja teen aina pienen hypyn, etten juutu kengistäni niihin hampaisiin :)

Vierailija
4/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:32"]

Tarkkaile sen liukuportaan rytmiä jo lähestyessäsi, vähän samalla lailla kun autolla rampista motarille liittyessä. Sitten tiedät täsmälleen milloin astua portaalle. 

Itse pelkään lähinnä sitä poistumisvaihetta ja teen aina pienen hypyn, etten juutu kengistäni niihin hampaisiin :)

[/quote]

No ne menee nii hiton nopeeta..

Mä en pysy rytmissä. Mutta kai ne täällä menee sen takia niin nopeesti, mitä muualla ei oo tuntunu menevän, koska paljon ihmisiä...?

Vierailija
5/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä juoksen sujuvasti metron liuportaissa eikä ole tullut mieleenkään pelätä niitä. Ehkä kyse ei ole motoriikasta vaan juuri pelosta? Portaitten ala- ja yläpäässä on kuitenkin tasaista jonkin matkaa, kyllä siinä ehtii jalkansa asetella.

Vierailija
6/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:38"]

No mä juoksen sujuvasti metron liuportaissa eikä ole tullut mieleenkään pelätä niitä. Ehkä kyse ei ole motoriikasta vaan juuri pelosta? Portaitten ala- ja yläpäässä on kuitenkin tasaista jonkin matkaa, kyllä siinä ehtii jalkansa asetella.

[/quote]

Ehkä mä pelkään sit turhaa...? :)

Vierailija
7/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetelly näitä jotka jää jökittämään liukuportaiden eteen. Mutta näköjään ne portaat on oikeasti pelottavat joillekin :O
Itse myös juoksen portaat alas jos on kiire. Mulla on korkean paikan kammo mutta ei se vaivaa liukuportaissa kyllä ollenkaan.  

Vierailija
8/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli paha, kyllä täytyy tunnustaa, että hissiä olen joutunut käyttämään. :)

Vierailija
9/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Lappiin. Täällä on niin hitaat kauppojen ovet ja ne ainokaiset rullaportaat kauppakeskuksessa, että oven eteen joutuu jäädä seisomaan, kun kauppaan mielii. Kaikki toimii niin hiiiii-taaaaaaaaaaas- tiiii, että varmasti jokainen ehtii tajuta mihin ottaa askel seuraavaksi.

Vierailija
10/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wut :D

Vierailija
11/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:44"]

Mä oon aina ihmetelly näitä jotka jää jökittämään liukuportaiden eteen. Mutta näköjään ne portaat on oikeasti pelottavat joillekin :O
Itse myös juoksen portaat alas jos on kiire. Mulla on korkean paikan kammo mutta ei se vaivaa liukuportaissa kyllä ollenkaan.  

[/quote] Mä olen ollut liki paniikkikohtauksen partaalla. :) Sen olen oppinut, että juoksijoille täytyy olla vasen reuna vapaa. vink vink myös toisille.

Vierailija
12/14 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:46"]

Nyt tuli paha, kyllä täytyy tunnustaa, että hissiä olen joutunut käyttämään. :)

[/quote]

Menen mielummin vaikka käsillä kavellen liukuportaisiin kuin käyttäisin hissiä. Jokainen näköjään tyylillään.

Vierailija
13/14 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin pelkäsin ennen ja tein sen pienen hypyn. nykyisin olen  tottunut portaisiin. asun hkissä.

Vierailija
14/14 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä: siinä usein miten (lue: aina) on myös jossain lähistöllä ihan tavalliset portaat. Käytä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi