Haluaisitko asua talossa jonka vuokralaisilta ei vaadita luottotietoja?
Minä en. Pelkkä luottotietojen edellyttäminen eliminoi suuren määrän potentiaalisia ongelmanaapureita. Vuokra-asuntoja on nyt niin paljon tyhjillään että monet vuokranantajat vuokraavat kenelle hyvänsä. Siksi vuokra-asuntoa etsiessä ei pidä luottaa pelkkiin kuviin, pohjapiirroksiin, rakennusvuoteen ym. vaan kannattaa selvittää millaisille ihmisille asuntoja vuokrataan. Kannattaa käydä katsomassa rappukäytävää. Narkkitalon kyllä tunnistaa.
Kommentit (14)
Samoilla linjoilla. Asun itse talossa joka ei ole vuokratalo ja jossa ei myöskään ole yksiöitä. Olen ollut tyytyväinen.
Luottotiedot ei kyllä kerro paljoakaan ihmisestä. Juuri lueskelin kun jollekin oli sattunut kaksi luottotiedollista asunnon tuhoajaa.
En. Nykyisen ok-taloni valitsin hyvin pitkälti sillä perusteella, että lähimpään kerrostaloon on matkaa yli 30km. Saisi olla enemmänkin...
M54
Ihan helposti. Tunnen monia luottotiedottomia, ihan normaalia elämää eläviä ihmisiä, työllisiä ja työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot ei kyllä kerro paljoakaan ihmisestä. Juuri lueskelin kun jollekin oli sattunut kaksi luottotiedollista asunnon tuhoajaa.
No, minulla ei ole varaa narkata eikä käyttää päihteitä, koska en saa luottojakaan. Rahalla pitää oikeasti tulla toimeen.
Tässä taloyhtiössä kolmet vuokralaiset ja yhdellä ei ainakaan luottotiedot kunnossa eikä ole mitään harmia ollut. Otettiin vielä taloyhtiön puolesta kun tuli haltuunotto. Opettaja jätti yhtiövastikkeet maksamatta.
Taloja on erilaisia samoin vuokranantajia. Taloyhtiö ei päätä vuokralaisista mikäli ei ole vuokrayhtiön talo kyseessä. Melko vaikea alkaa selvitellä kaikkien ison kerrostalon vuokralaisten luottotietoja tai omistusasuntojen asujien maksamattomia vastikkeita tai taloyhtiölainoja. Vuokrayhtiön taloissa sen jo arvaa, että luottotiedottomiakin on. Sellaiseen ei ole pakko muuttaa.
Mistä tuon tietää, onko. Eikö ne vaadita kaikilta nykyään.
No en mä tiiä. Voi olla rikollisiakin, mutta on inhottavissa ihmisissä ja rikollisista myös sellaisia, joilla luottotiedot kunnossa.
Itse ole kiltti (en kuitenkaan vässykkä) ja kunnon ihminen, normi moraalilla varustettu, en yhtäkään rikollista tai mitään kovin pahaa ikinä tehnyt, mutta luottotiedoton lähes aina. Jotkut idiootit yrittäneet lavastaa ja väittää vässykäksi, mutta Hehheh eivät ole tajunneet, että olen joutunut rikosten ja sabotointien kohteeksi, tavoin, jolloin mitään muuta ei olisi voinut tehdä. Sitäpaitsi kuka testaa jonkun luonteen lujuutta, tunteita tai selviämistä törkeillä rikoksilla ja sabotoinneilla?
Itseasiassa jos puolien pitäminen tarkoittaa oikeuteen viemistä tai testausta saako turpiin, melko raukkamaista yrittää väittää vässykäksi, joka ei pidä puoliaan.
No mitä idiootit tajuaisivat. Tuppaavat uskomaan mitä joku omasta ryhmästään heille kertoo .
Ihan älykäskin olen, (miten voi olla jos luottotiedot ei kunnossa miettii yksinkertainen) No se on se gang stalking vuosikymmeniä, missä huhuja, valheita, sabotointeja ja rikoksia, tosi naurettaviakin, ,on kerrottu ja tehty ja kuulijakuntaan uponnut töysin? Joskus nuorempana yli 20 vuitta sitten omia mokiakin osa.
No, ehkä Voidaan taas käyttää tilastoja, jos sellaisia on eli kuinka moni luottotiedoton on vaikka saanut rikostuomion?
Ihmisten inhottavuudestaan ja moraalisesta paskamaisuudesta ei ole tilastoja valitettavasti.
Paskamaisuuteen kuuluu törkeä haittaa aiheuttava valehtelu jostain ihmisestä, hönen elämän sabotointi haitallisin tavoin ja tietenkin törkeiden rikosten teko haitaten jonkun henkilökohtaista elämää, vaikka ei olisi jäänyt kiinni. .
Kiitos vaan. T. Ihan hyvätapainen mutta huono-onninen luottotiedoton jolla ulosotto loppuu ihan näillä näkymin
Jos kyseessä ns. kovan rahan taloyhtiö, niin ihan se ja sama minkälaiset luottotiedot vuokralaisella on. Omistaja vastaa vastikkeesta ja muista velvotteista taloyhtiötä kohtaan. Vuokralaisella ei siis ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti. Tunnen monia luottotiedottomia, ihan normaalia elämää eläviä ihmisiä, työllisiä ja työttömiä.
Sama. Paitsi että kaikki ovat yhtä lukuunottamatta vakitöissä. Ja se yksikin tekee milloin mitäkin duunia, mihin sattuu vaan pääsemään. Yrityksen ja kekseliäisyyden puutteesta häntä ei ainakaan voi syyttää.
Yhtälailla luottotiedot omaavissa voi olla tyyppi, joka sotkee asiansa huolella ja pistää kämpän päreiksi ja pitää koko taloyhtiötä pelon vallassa...
Kaikki luottotiedottomat eivät ole narkomaaneja tai ammattirikollisia mutta suurin osa narkomaaneista ja ammattirikollisista on luottotiedottomia. Tässä asiassa ei ole kyse yksilöstä koska vierasta yksilöähän me emme tunne, vaan asioiden todennäköisyyksistä tietyissä ihmisryhmissä. Jos joku haluaa olla idealisti niin kärsiköön sitten seuraukset valittamatta.
Miksi en haluaisi. Luottotiedottomiin mahtuu kaikenlaisia ihmisiä eivätkä kaikki yhtä pahoja. Riippuu ihan ihmisistä.