Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieäkö löytyisi jouluapua (Oulu) - epätoivo iskee

Vierailija
28.11.2014 |

Olen tässä pohtinut, että löytäisinkö jostain apua isäni tilanteeseen. Hän on vähävarainen eläkeläinen, jonka talous on tänä vuonna mennyt aivan sekaisin. Olen auttanut häntä kaiken minä pystyn, mutta olen nyt itsekin hoitovapaalla ja on tosi vaikeaa löytyy ylimääräitä rahaa. 

Jos jostain löytyisi joku, joka haluaisi lahjoittaa hyväkuntoisia vaatteita tai vaikka ruoka-avustuksen, pesuaineita, joulusuklaata, villasukkia, ässäarpaa, lahjakorttia - mitä vain, millä saisi yksinäisen vanhuksen joulua vähän piristettyä.

Kerron mielelläni lisää, jos löytyisi joku, joka haluaisi auttaa. Olen tosi surullinen isäni puolesta ja koska asun aivan toisella puolella Suomea, minun on vaikea viedä hänelle konkreettista apua.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen pääsee satasella Helsinkiin, meno-paluu. Etkö juuri sanonut laittavasi satasen joka joulu?

Vierailija
62/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:06"]

Siis miksi isäsi ei voi tulla sinne, missä sinä vietät joulua? Mikä on se konkreettinen syy? Tässä on kuitenkin kuukausi jouluaattoon, joten mikään joulupöydän plaseeraus ei voi olla ongelma. Varmasti isäntäväki (oletettavasti esim. miehen sukulaiset) ymmärtää, kun selität tilanteen. Kyseessä on kuitenkin ISÄSI. Miten tuntemattoman ihmisen kahvipaketti auttaa, minusta se olisi aivan kamalaa.

[/quote]

juoppo jota ei oma perhekään kestä? :/ 

Vierailija
64/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:01"]

Hei, mä kyllä ymmärrän sun tilanteen. Voitko laittaa mulle spostiin osoitteen, niin voin lähettää hänelle jotain pientä. Vaikka sitä joulusuklaata :) jenni.a.makinen@gmail.com Jaksamista ja hyvää joulua sullekin!

[/quote]

Kiitos sulle sydämellinen ihminen. Oot ihana. Todella niin. Kyllä mä sen suklaan saan hänelle, kiitos ihan superpaljon. Mulle tuli vaan nyt ihan kamala olo ja itku, kun mä hoidan niin huonosti kaikkien mielestä. Eihän täällää kukaan tiedä, miten asiat todella ovat, kun en voi tarkemmin selittää. Musta vaan tuntui, että ehkä joku hyväsydäminen asuisi sielläkin suunnalla, jolla ois ollut sellanen olo, että johonkin lähelle haluaisi apuaan antaa. Anna jouluksi isälleni kaiken , mitä suinkin liikenee ja tota kai soitamme ja skypetämme hänen kanssaan, mutta se on meidän arkeakin eikä mitään jouluspesiaalia. Hänen yksiössään joulunvietto on vain hieman haasteellista ja taas äiti ja hänen miehensä luokse en pysty isääni kutsumaan. Hän on sairas, varmasti yksinäinen, köyhä ja epäsosiaalinen, me lapset (2) olemme lemmikkiensä lisäksi henkireikä sikäli. En vain pääse sinne tänä jouluna enkä koe siitä huonoa omatuntoa, koska kuten sanoin, emme ole jouluja avioerotilanteen johdosta yhdessä viettäneet ja siksi halusin viime jouluna ehdottomasti isäni mukaan jouluun. Häntä vaikka pyytää niin ei hän yleensä juhapyhiksi tule. En ole sillä halunnut häntä ahdistella. Ei kaikki ole sellaisia juhlahömpöttelijöitä. 

Ap

Vierailija
65/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:06"]

Ap, kirjoita tuonne fb jouluapua Oulu ryhmään, melkein joka päivä sinne ryhmään tulee uusia pyyntöjä, eivät ole kaikki lapsiperheitä!

[/quote]

Kiitos tästä neuvosta. Niin taidan tehdä!

Ap

Vierailija
66/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyhmänä halusin auttaa enemmän kuin mihin itse pystyn, mutta ymmärrään, ettei pyytetöntä apua sittenkään ole tarjolla."

Minusta täällä on monikin tarjonnut pyyteetöntä apua. Neuvoja/ehdotuksia ja muutama on myös lupautunut lähettämään joululahjan isällesi. Ei kannata takertua pelkästään negatiiviseen.

Vierailija
67/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:10"]

Eläkeläinen pääsee satasella Helsinkiin, meno-paluu. Etkö juuri sanonut laittavasi satasen joka joulu?

[/quote]

En sanonut laittavani satasta missään. Sanoin vaan että jo matkoihin menisi vähintään se satanen että jos sen rahan käyttäisi niin mieluummin sitten konkreettisesti ruokaan. Näin olen jouluna aiemmin tehnytkin, esim kaksi vuotta sitten laitoin nimeonomaan lahjakortteja ruokakauppaan että saa varmasti kaikki jouluherkut ostettua. Ja viime jouluna olimme siellä laittamassa joulua toisen sukulaisemme luona, koska isälläni on vain se yksiö. 

Mutta lopetan nyt tämän kirjoittamisen. Viesti on tullut selväksi. Että miten huono ihminen nyt sitten olen. 

Vierailija
68/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on taas aika hirveitä vastauksia ihan asialliseen kysymykseen. En tajua miksi taas pitää ryhtyä hyeenaksi ja näykkiä ja haukkua ap:ta. Saatteko te jotain iloa ja tyydytystä kun löydätte (tai olette löytävinänne) jonkun heidon kohdan ja iskette siihen? Mikä ihme teidän motiivinne on?

Vierailija
69/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että isäsi saattaa olla viikonkin syömättä, jos rahat loppuu? Eli tuolloin hänellä ei ole varaa ruokkia lemmikkejäkään? :( Ymmärrän, että eläimet ovat monille vanhuksille henkireikä, mutta kyllä niistä lemmikeistä pitäisi silti huolehtia ja ottaa vastaa loppuelämäksi.

Vierailija
70/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luo uusi sähköpostiosoite tätä varten ja postaa tänne. Halukkaita auttajia on!

Vierailija
71/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n tarina muuttuu koko ajan? Ensin oli iteki vähävarainen, nyt ei ole kyse omasta vähävaraisuudesta vaan isän vähävaraisuudesta? Jotenkin epäilyttää.

Vierailija
72/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko sattumalta se sama nainen, joka vajaa kuukausi sitten voivotteli miten olisi kutsu hienoihin pikkujouluihin, muttei ole varaa juhlavaatteisiin? Se, jolle ei kenenkään apu lopulta kelvannut ja tuli vain siihen tulokseen, että "on huono ihminen". Samanlainen marttyyriasenne paistaa läpi.

Vierailija
73/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli ap:n isän puolesta :( Yksinäinen anoppini asuu 500km:n päässä ja joka joulu hän tulee meille viettämään joulua (hänen yksiöönsä emme mahdu koko perhe majoittumaan). Tuntuisi ihan kamalalta jättää hänet jouluna yksin! Isäsi ei varmaan kaipaisi mitään muuta lahjaa kuin saada olla lapsensa ja lapsenlapsien seurassa jouluna. Olet ap tosi itsekäs!

Vierailija
74/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä taas kovin sanoin lyödään vastaan kun joku haluaa kertoa tilanteesta ja pyytää apua.. ne jotka eivät ymmärrä ap:n tilannetta ja sitä ettei välttämättä ole varaa kustantaa matkoja edestakaisin, eivät selvästi ole niitä joiden perhe ja suku asuu eripuolilla suomea. Meidän perheeseen kuuluu isovanhemmat, vanhemmat, neljä lasta joista kolmella puoliso ja yhteensä seitsemän lastenlasta ja koko poppoo asuu eripuolilla suomea. Tähän soppaan kun lisätään puolisoiden perheet, kaikkien työt ja halu olla joulu yhdessä, ei todellakaan ole niin vain päättää että minä haluan olla lasteni kanssa oman isäni luona ja muille voi voi. Jos viime joulu oltiin minun vanhempien luona, seuraavana jouluna ollaan lasten isän vanhempien luona koska heilläkin on oikeus lapsenlasten seuraan joulunpyhinä.

Vierailija
75/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miski isäsi ei voi tulla luoksenne vaikka olisittekin muualla joulun? Mikä estää isän mukaan ottamista?

Vierailija
76/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:20"]

Ap, luo uusi sähköpostiosoite tätä varten ja postaa tänne. Halukkaita auttajia on!

[/quote]

No jos näin on. 

kakkukupu7@luukku.com

Vierailija
77/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:19"]

Kirjoitit, että isäsi saattaa olla viikonkin syömättä, jos rahat loppuu? Eli tuolloin hänellä ei ole varaa ruokkia lemmikkejäkään? :( Ymmärrän, että eläimet ovat monille vanhuksille henkireikä, mutta kyllä niistä lemmikeistä pitäisi silti huolehtia ja ottaa vastaa loppuelämäksi.

[/quote]

Hänellä menee lemmikit kirkkaasti oman hyvinvoinnin edelle.

Ap

Vierailija
78/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hän kehtaakaan helposti apua pyytää ja tiedän, että hän saattaisi olla vaivaantunut, siksi ajattelinkin että lähellä asuva sukulaiseni voisi auttaa minua tässä toimittamalla mahdollinen apu perille. "

Eikö tämä lähellä asuva sukulainen voisi osallistua myös taloudellisesti tai keksiä isällesi jotain spesiaalia jouluna?

Vierailija
79/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:19"]

[/quote]

Mihin ne rahat menee jos ei ruokaan? Kyllä sossu kustantaa sellaisen elintason, että ruokaa riittää.

Vierailija
80/96 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:24"]

AP, oletko sattumalta se sama nainen, joka vajaa kuukausi sitten voivotteli miten olisi kutsu hienoihin pikkujouluihin, muttei ole varaa juhlavaatteisiin? Se, jolle ei kenenkään apu lopulta kelvannut ja tuli vain siihen tulokseen, että "on huono ihminen". Samanlainen marttyyriasenne paistaa läpi.

[/quote]

En todellakaan ole. Kun tilanteen takia kysyin että jos jollain olisi jotain, mitä haluaisi lahjoittaa tai antaa, niin todella tarkoitin sitä. Olen saanut neuvoja siitä, miten minun tulisi mennä sinne tai isäni tönne, mutta olen yrittänyt selventää, miksi pyysin konkreettisempaa apua. Ne, ketkä eivät halua autta, niin ei tämä pitäisi olla keneltäkään pois. Olisin toivonut vain asiallista keskustelua ja hyvää mieltä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän