Mika Salminen sanoo, että rokottamattomien riski saada vaikea koronatauti on korkeampi kuin aiemmin, koska nyt tautia on suhteessa rokottamattomien määrään enemmän kuin aiemmin
Ja tällä perusteella pitäisi kuulemma ottaa rokote.
Vaikka itse olen saanut aikoinaan Mensan valvotusta testistä täydet pisteet, niin en löydä tosta Salmisen argumentista yhtään mitään logiikkaa. Voisko joku selittää tyhmälle, että mitä järkeä koko tossa väitteessä on?
Kommentit (158)
No miksi piti alkaa purkaa rajoituksia ennen kuin kaikki halukkaat olivat saaneet tilaisuuden ottaa molemmat rokotteet? Oliko oikein ja laillistakaan saattaa jotkut vaaraan?
Huutonaurua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Oli miten oli, koronarokote jää joka tapauksessa ottamatta meikämandoliinilta.
Se rokottaja-täti kyllä pitää kädestä kiinni, jos kovin pahasti pelottaa.
Ei siitä ole nyt kyse.
Eiku ai niin, ne rokotteen mukana salaa laitettavat mikrosirut.
Ei siitäkään.
No sitten on kyse silkasta tyhmyydestä. Huvittavaa, että joku kuvittelee rokotteen olevan keskimääräisesti itse tautia vaarallisempi, tai että voi loputtomiin vain olla saamatta tautia.
Minun keho, minun päätös. Ei tarvitse perustella kenellekään, ei edes sinulle.
Ei tarvitsekaan, koska et pysty perustelemaan. Tiedän sen kyllä.
Aina, siis ihan A-I-N-A, jos rokotevastaiselta kysyy, että mihin perustat ajatuksen, että rokote aiheuttaa sinulle itse tautia pahemmat oireet, tai mihin perustat ajatuksen, että voit ainiaan vältellä tartuntaa, niin ikinä ei perusteltua vastausta tule. Joka kerta on kommentti vaan, että "se on minun asiani".
Joko porukka pelkkää piikkiä, tai sitten eivät uskalla sanoa todellista syytä ääneen, koska tietävät johtuvansa naurunalaiseksi. Kyllähän siihen joku syy on. Ei se vain ole niin, että "minun päätös". Kyllä senkin päätöksen taustalla joku syy on.
Itse veikkaan, että se syy on oikeasti nuo salaliittoteoriat. Henkilö sanoo, etteivät ne muka ole syy, mutta silti hän todellisuudessa ajattelee, että rokoteesta on hirveästi haittoja, kun on imenyt tietoa foliohattu-sivuilta tai niiden sivustojen käyttäjiltä.Pst. jokainen voi katsoa ne rokotehaitat ja raportoidut kuolemat ihan fimean sivuilta, ei tarvitse foliohattuilla.
Joo, olihan tuolla tosiaan, että 5 986 245 rokoteannosta on annettu ja niistä on ilmoitettu 1743 vakavampaa haittavaikutusta. Eli onhan tuo lukema tosiaan huikeat 0,03%, eli noin 1/4000. Veikkaan, että jos on 4000 koronan sairastavaa ihmistä, niin aika paljon enemmän kuin yksi heistä saa ne vakavammat oireet. Että tosiaan pst... ja vielä kerran Psssssttttttt, ihan vaan sulle 😂
Ja montakos ilmoitusta odottikaan käsittelyä hani? 😙
Rokotus suojaa vakavalta taudilta. Voi kuitenkin saada lievemmän muodon.
Tästähän on puhuttu niin kauan kun rokotetta on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ilmaantuvuuden lasku tai nousu vaikuta vaikean taudin riskiin. Ellei sitten itse tauti ole muuttunut jotenkin vaarallisemmaksi, mikä olisi sekin hyvin outoa, sillä yleensä virukset heikkenevät ajan myötä.
Ei vaikuta yksittäisen tartunnan osalta, mutta niitä tartuntoja on suhteessa enemmän. Riski sairastua vakavasti on tällöin tietenkin rokottomattomalla korkeampi (koska riski saada tartunta on suurempi).
Tarkoitat varmaan, että riski sairastua on korkeampi. Vakavan sairastumisen riski ei nouse millään loogisella päätelmällä minnekään.
Tartunnanaiheuttaja lienee kuitenkin vakio? Vai muuttuuko korona jotenkin yksilölle vaarallisemmaksi kun tartuntojen määrät nousevat?
Riski saada vakava tartunta on korkeampi rokottamattomalla.
Riski saada tartunta on moninkertainen aikaisempaan nähden, käytännössä kaikki, joka ikinen, tulee kohtaamaan koronan nyt kun se on laitettu leviämään vapaasti.
X %sairastuneista saa vakavan taudin. Koska tartuntoja tulee enemmän, tulee enemmän myös vakavia tauteja.Miten yleinen ilmaantuvuus nostaa yksilön henkilökohtaista vakavan sairastumisen riskiä?
Tilastomatikalla tämmöisen johtopäätöksen voi tehdä, mutta mikä on se mekanismi.
Millä ilmaantuvuuden nousu vaikuttaa yksilön immuunijärjestelmän toimintaan ja tekee taudista tälle vaarallisemman kuin se tartuntojen määrän alentuessa muutoin olisi?Olen ihmetellyt samaa. Miksi korkea rokotekattavuus tarkoittaa sitä, että rokottamattomien sairastuminen tehohoitoa vaativalla tavalla on nyt mediassa ja lääkäreiden puheissa sääntö eikä poikkeus? Mitä useampi rokotettu taudin sairastaa, sitä vakavampi se on rokottamattomilla?
Pitää vain saada kaikki rokotettua mahdollisimman nopeasti ennen kuin lambeillekin alkaa selvitä, että rokotteet ovat varsin tehottomia. Liian hyväkuntoinen piikittämättömien verrokkiryhmä antaa nyt pahaa kuvaa rokotteiden tehosta, varsinkin kun tartunnat vaan kasvaa kasvamistaan ja talven aikana rokotetutkin tulevat päätymään sairaalaan. Siksi tämä hiillostus ja painostus rokottamattomia kohtaan.
Tässähän on vielä sekin "ongelma", että ne jotka eivät ole voineet ottaa rokotetta, ovat boostanneet immuniteettiaan ahkerasti esim. syömllä terveellisesti, ulkoilemalla ja urheilemalla taudin varalta. Ovatko rokotetut tehneet niin vai vain uinuneet rokotteen tuomassa turvallisuuskuplassaan?
Vierailija kirjoitti:
Rokotus suojaa vakavalta taudilta. Voi kuitenkin saada lievemmän muodon.
Tästähän on puhuttu niin kauan kun rokotetta on saanut.
Tämän enempää ei ole koskaan luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sille kuuluisalle laumasuojalle tapahtui, jos nyt yhtäkkiä se korona leviääkin nimenomaan rokottamattomissa aiempaa enemmän, ja vieläpä vakavampana? Rokotetut tartuttaa vakavaa koronaa rokottamattomille?
Kuinka tyhmänä meitä pidetään? Päättäjät puhuvat meille kuin kehitysvammaisille. Ihan kuin ei nähtäisi tämän paskanjauhamisen läpi. No, suurin osa taitaa kyllä pureksimatta niellä kaiken shaissen mitä heille syötetään.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
No sitten on kyse silkasta tyhmyydestä. Huvittavaa, että joku kuvittelee rokotteen olevan keskimääräisesti itse tautia vaarallisempi, tai että voi loputtomiin vain olla saamatta tautia.
Aina, siis ihan A-I-N-A, jos rokotevastaiselta kysyy, että mihin perustat ajatuksen, että rokote aiheuttaa sinulle itse tautia pahemmat oireet, tai mihin perustat ajatuksen, että voit ainiaan vältellä tartuntaa, niin ikinä ei perusteltua vastausta tule. Joka kerta on kommentti vaan, että "se on minun asiani".
Joko porukka pelkkää piikkiä, tai sitten eivät uskalla sanoa todellista syytä ääneen, koska tietävät johtuvansa naurunalaiseksi. Kyllähän siihen joku syy on. Ei se vain ole niin, että "minun päätös". Kyllä senkin päätöksen taustalla joku syy on.
Itse veikkaan, että se syy on oikeasti nuo salaliittoteoriat. Henkilö sanoo, etteivät ne muka ole syy, mutta silti hän todellisuudessa ajattelee, että rokoteesta on hirveästi haittoja, kun on imenyt tietoa foliohattu-sivuilta tai niiden sivustojen käyttäjiltä.Pst. jokainen voi katsoa ne rokotehaitat ja raportoidut kuolemat ihan fimean sivuilta, ei tarvitse foliohattuilla.
Joo, olihan tuolla tosiaan, että 5 986 245 rokoteannosta on annettu ja niistä on ilmoitettu 1743 vakavampaa haittavaikutusta. Eli onhan tuo lukema tosiaan huikeat 0,03%, eli noin 1/4000. Veikkaan, että jos on 4000 koronan sairastavaa ihmistä, niin aika paljon enemmän kuin yksi heistä saa ne vakavammat oireet. Että tosiaan pst... ja vielä kerran Psssssttttttt, ihan vaan sulle 😂
No kerro toki sinä, kun suoraan ilmeisesti tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää paljonko tämä Mika "Agenda2030" Salminen saa lahjuksia Pfizerilta näistä typeristä rokotemainospuheistaan...
Varmaan aika paljon kun huomattavasti enemmän äänessä kun ”lääkäri Anni” joka sai 15000 euron palkkion. Ja paljonkohan se Knuuti sai joka on laukonut samanlaista mantraa kun Salminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanjankkaajat ei nyt selvästi edelleenkään ole ymmärtäneet sitä, että strategia on muuttunut. Koronaa ei yritetä rokotuksilla tukahduttaa, vaan sen annetaan levitä. Rokote EI estä läheskään kaikkia tartuntoja. Se toimii iskunvaimentimena jolloin viruksen kohtaavista osa ei saa tautia, osa on oireettomia, osa lieväoireisia. Nämä viruksen kohtaamiset vahvistaa jatkossa edelleen vastustuskykyä, jolloin jossain vaiheessa rokotteen tehosteita ei enää tarvita. Rokottamaton kohtaa vuorenvarmasti viruksen vähintään kertaalleen jossain vaiheessa lähimmän 20 v aikana, ilman iskunvaimenninta.
Sama vertauksena: kun kaadut pyörällä kypärä päässä tai ilman kypärää, riski päävammaan on pienempi kypärä päässä. Eli jos tilanne on nyt se, että kaikki pyöräilijät tulevat varmasti kaatumaan pyörällä lähivuosina, niin on entistä fiksumpi idea pitää kypärää. Ei rähistä siitä, ettei kypärä ehkäisekään kaatumisia.
Hyvä ja halpa iskunvaimennin on D-vitamiini. Kannattaa mittauttaa oma veren D-vitamiinipitoisuus ja korjata se hyvälle tasolle, jos näin ei ole. Suomalaisilla nämä arvot on tyypillisesti reilusti alakanttiin etenkin talviaikaan.
D-vitamiini ei suojaa tartunnasta eikä estä vakavaa tautimuotoa. Rokotus estää.
Laitappas väitteesi tueksi lähde.
Sen sijaan D-vitamiinin hyödyllisyydestä koronataudissa on julkaistu liuta tutkimuksia:
https://cholecalciferol.miraheze.org/wiki/DOI#DOI:_10.1080/07315724.202…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää paljonko tämä Mika "Agenda2030" Salminen saa lahjuksia Pfizerilta näistä typeristä rokotemainospuheistaan...
Varmaan aika paljon kun huomattavasti enemmän äänessä kun ”lääkäri Anni” joka sai 15000 euron palkkion. Ja paljonkohan se Knuuti sai joka on laukonut samanlaista mantraa kun Salminen?
Oiskohan Salmisella mitään verkostoja vapaamuurareihin? Olisi mielenkiintoista tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ilmaantuvuuden lasku tai nousu vaikuta vaikean taudin riskiin. Ellei sitten itse tauti ole muuttunut jotenkin vaarallisemmaksi, mikä olisi sekin hyvin outoa, sillä yleensä virukset heikkenevät ajan myötä.
Ei vaikuta yksittäisen tartunnan osalta, mutta niitä tartuntoja on suhteessa enemmän. Riski sairastua vakavasti on tällöin tietenkin rokottomattomalla korkeampi (koska riski saada tartunta on suurempi).
Tarkoitat varmaan, että riski sairastua on korkeampi. Vakavan sairastumisen riski ei nouse millään loogisella päätelmällä minnekään.
Tartunnanaiheuttaja lienee kuitenkin vakio? Vai muuttuuko korona jotenkin yksilölle vaarallisemmaksi kun tartuntojen määrät nousevat?
Riski saada vakava tartunta on korkeampi rokottamattomalla.
Riski saada tartunta on moninkertainen aikaisempaan nähden, käytännössä kaikki, joka ikinen, tulee kohtaamaan koronan nyt kun se on laitettu leviämään vapaasti.
X %sairastuneista saa vakavan taudin. Koska tartuntoja tulee enemmän, tulee enemmän myös vakavia tauteja.Miten yleinen ilmaantuvuus nostaa yksilön henkilökohtaista vakavan sairastumisen riskiä?
Tilastomatikalla tämmöisen johtopäätöksen voi tehdä, mutta mikä on se mekanismi.
Millä ilmaantuvuuden nousu vaikuttaa yksilön immuunijärjestelmän toimintaan ja tekee taudista tälle vaarallisemman kuin se tartuntojen määrän alentuessa muutoin olisi?Olen ihmetellyt samaa. Miksi korkea rokotekattavuus tarkoittaa sitä, että rokottamattomien sairastuminen tehohoitoa vaativalla tavalla on nyt mediassa ja lääkäreiden puheissa sääntö eikä poikkeus? Mitä useampi rokotettu taudin sairastaa, sitä vakavampi se on rokottamattomilla?
Pitää vain saada kaikki rokotettua mahdollisimman nopeasti ennen kuin lambeillekin alkaa selvitä, että rokotteet ovat varsin tehottomia. Liian hyväkuntoinen piikittämättömien verrokkiryhmä antaa nyt pahaa kuvaa rokotteiden tehosta, varsinkin kun tartunnat vaan kasvaa kasvamistaan ja talven aikana rokotetutkin tulevat päätymään sairaalaan. Siksi tämä hiillostus ja painostus rokottamattomia kohtaan.
Tässähän on vielä sekin "ongelma", että ne jotka eivät ole voineet ottaa rokotetta, ovat boostanneet immuniteettiaan ahkerasti esim. syömllä terveellisesti, ulkoilemalla ja urheilemalla taudin varalta. Ovatko rokotetut tehneet niin vai vain uinuneet rokotteen tuomassa turvallisuuskuplassaan?
Jep, kuten tuossa ylempänä joku neropatti jo totesi, että d-vitamiini ei auta mihinkään vaan rokote auttaa. :D Mitä turhia vitamiineja tankkaamaan, kun voi vain ottaa piikin. No eipä yllätä, että rokotettujakin makaa teholla. Kun ei se suolaliuos mihinkään auta, jos kehon terveys on aivan romuna.
Vierailija kirjoitti:
No miksi piti alkaa purkaa rajoituksia ennen kuin kaikki halukkaat olivat saaneet tilaisuuden ottaa molemmat rokotteet? Oliko oikein ja laillistakaan saattaa jotkut vaaraan?
Jossain vaiheessa on pakko palata normaaliinkin elämään. Voit itse tehdä paluustasi asteittaisen. En ainakaan aio kerralla luopua kaikista rajoitteista, vaan edelleen käytän maskia, yritän pitää etäisyyttä muihin ja pesen käsiäni ahkerasti. Ja vältän yleisötilaisuuksia parhaani mukaan. Ehkä ekana luovun maskista silloin tällöin.
Jos vapaamuurareilla on salaliitto, miksi ihmiset tuomitsevat salaliittoteoriat? Nämä on hämärää sakkia molemmat.
Suurin osa suomen rahakkaimmista kuuluu vapaamuurareihin. Eikö tämä ole outoa. Sinne ei edes oteta rahvasta kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
No kerro toki sinä, kun suoraan ilmeisesti tiedät.
Tiedän vaan en kerro, laiskimus. Siellä se tieto on Fimean sivuilla kun vaan ottaa silmän käteen ja katsoo.
Ei koskaan aiemmin ole tehty terveistä pakolla sairaita,tää alkaa vaikuttaa farssilta! Flunssaa tulossa,mitä sitten jos makoilet nenä räkäisenä kotona viikon-pari syöden vitamiineja ja hyvää ruokaa,huooooooh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siis rokottaminen tuokaan ryhmäimmuniteettia. Aikaisemmin sanottiin, että kun 70 % rokotettu ryhmäimmuniteetti saavutettaisiin ja epidemia laantuisi.
No ei tuo. Miten sulta on voinut mennä tää asia ohi, kun koko kesä siitä puhuttiin mediassa. Te rokotevastaiset jankit ootte kuin jotain muinaisia heprealaisia, joille totuus tulee kivitauluissa ja on pyhä ja muuttumaton. Tieteellisessä maailmankuvassa tiedon jatkuva päivittyminen kuuluu asiaan.
2020 sanottiin, että 60% rokotekattavuus riittää jo laumasuojaan. Sittemmin keväällä se nostettiin 70%:iin. Nyt puhutaan 80%:sta. Kohta: "Miten teiltä on voinut mennä ohi, että se on koko ajan ollut 99% kattavuus mikä tarvitaan laumasuojaan???"
Samaten ensin sanottiin, että yksi piikki auttaa jo paljon. Nythän se ei auta mitään. Toinen piikki on ihan ehdoton. Seuraavaksi: "Miten teiltä on voinut mennä ohi, että kaksi piikkiä ei riitä vielä mihinkään, vaan pitää olla vähintään neljä piikkiä tehokkaaseen suojaan?"
Että ihmiset on tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa siis, että rokottomattomien keskuudessa taudin ilmaantuvuus on suurempi kuin aiempi ilmaantuvuus kaikkien keskuudessa.
Rautalangasta vääntäen, oletetaan tilanne silloin kun ketään ei ollut rokotettu ja ilmaantuvuus olisi ollut 500 tapausta päivässä 5 miljoonan kansassa. Ilmaantuvuus oli siis 10 per päivä per 100 000 henkeä.
Ajatellaan edelleen että nyt ilmaantuvuus olisi 250 tapausta päivässä, mutta lähes pelkästään 1 miljoonassa rokottomattomassa. Vaikka ilmaantuvuus näyttää pienemmältä, rokottomattomien keskuudessa ilmaantuvuus on kuitenkin 25 per päivä per 100 000 henkeä. Tauti leviää siis nopeammin rokottomattomien keskuudessa.
Saitko ideasta kiinni?
Tuohon on hyvin vaikea uskoa, kun tiedetään, että myös rokotetut voivat levittää koronaa. Israelissa tauti lähti leviämään täysin rokotetussa populaatiossa. En usko, että olemme eri asemassa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
Näemmä 540 vakavaa haittavaikutustapausta odotti vielä käsittelyä. Sekään ei silti nosta kokonaislukemaa edes 2/4000 😂 että huutonaurua ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Salmisen kommentti vaikuttaa siltä, että hän ei edes itse usko rokotteen tehoon.
Mikä foliohattu! Kunnon salaliittoteoreetikko, rokotevastainen, flat-earther.
Sinulla on siis pahoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasi, mikä onkin rokotevastaisia selvästi yhdistävä tekijä.
Kommenttihan päinvastoin korostaa rokotteen tehoa.