Mika Salminen sanoo, että rokottamattomien riski saada vaikea koronatauti on korkeampi kuin aiemmin, koska nyt tautia on suhteessa rokottamattomien määrään enemmän kuin aiemmin
Ja tällä perusteella pitäisi kuulemma ottaa rokote.
Vaikka itse olen saanut aikoinaan Mensan valvotusta testistä täydet pisteet, niin en löydä tosta Salmisen argumentista yhtään mitään logiikkaa. Voisko joku selittää tyhmälle, että mitä järkeä koko tossa väitteessä on?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Oli miten oli, koronarokote jää joka tapauksessa ottamatta meikämandoliinilta.
Se rokottaja-täti kyllä pitää kädestä kiinni, jos kovin pahasti pelottaa.
Ei siitä ole nyt kyse.
Eiku ai niin, ne rokotteen mukana salaa laitettavat mikrosirut.
Ei siitäkään.
No sitten on kyse silkasta tyhmyydestä. Huvittavaa, että joku kuvittelee rokotteen olevan keskimääräisesti itse tautia vaarallisempi, tai että voi loputtomiin vain olla saamatta tautia.
Minun keho, minun päätös. Ei tarvitse perustella kenellekään, ei edes sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tautia voi olla enemmän, jos porukka on rokotettu eli turvassa vai onko sittenkin niin, että rokotetut levittävät tautia esim. 6 kk verran?
Koska rajoitukset on purettu lähes kokonaan ja ihmisillä on taas todella paljon kontakteja. Tähän kun lisätään ne yli miljoona typerystä jotka eivät ole vielä ottaneet rokotusta niin soppa on valmis.
En ota rokotetta, vaikka kuinka uliset ja kiukuttelet.
Vierailija kirjoitti:
Kun koronapassi sulkee ison joukon ihmisiä virallisen yhteiskunnan ulkopuolelle, niin tuloksena syntyy iso joukko varjoyhteisöjä. Niissä ihmisillä voi olla niukemmin aineellisia resursseja, mutta toisaalta virallisen yhteiskunnan laesita ei tarvitse piitata. Minkälaisia yhteisöjä aiotte perustaa?
Jos aikoisin perustaa laittoman varjoyhteisön niin ensimmäisenä tekisin sen julkiseksi!
Kamalaa pelottelua taudilla . Miksi viime vuonna osa sai matkustella ja käydä kapakoissa ja sitten mennä töihin esim. paikkaan jossa riskiporukkaa , silloin ei huudeltu että kaikki sairastuu vaikkei ollut rokotteita . Nyt rokottamaton on valtakunnan syyllinen ja silti maahan saa tulla vaikka ei ole rokotetta .
Jos kaikki lääkärit ja hoitajat on ottaneet toisen rokotuksen, eikö kaikki ole ok? Piti viedä kirje tänään erään sairaalaan kansliaan, niin ala-aulan käytävät oli tukittu tuoleilla ja vastassa oli henkilö maski kasvoillaan. Siis eikö ne 2 rokotetta suojaakkaan?! Oli niin yllättävä tilanne kun useasti vien asiakkaita päivystykseen tai noudan osastolta-niin nyt oli tämä käytävien sulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että olisit mensan testissä pärjännyt kovin hyvin...
Samaa mieltä. Itse en ole ollut koskaan hyvä matikassa mutta ymmärsin kyllä mitä Salminen sanoi.
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
No sitten on kyse silkasta tyhmyydestä. Huvittavaa, että joku kuvittelee rokotteen olevan keskimääräisesti itse tautia vaarallisempi, tai että voi loputtomiin vain olla saamatta tautia.
Ei tarvitsekaan, koska et pysty perustelemaan. Tiedän sen kyllä.
Aina, siis ihan A-I-N-A, jos rokotevastaiselta kysyy, että mihin perustat ajatuksen, että rokote aiheuttaa sinulle itse tautia pahemmat oireet, tai mihin perustat ajatuksen, että voit ainiaan vältellä tartuntaa, niin ikinä ei perusteltua vastausta tule. Joka kerta on kommentti vaan, että "se on minun asiani".
Joko porukka pelkkää piikkiä, tai sitten eivät uskalla sanoa todellista syytä ääneen, koska tietävät johtuvansa naurunalaiseksi. Kyllähän siihen joku syy on. Ei se vain ole niin, että "minun päätös". Kyllä senkin päätöksen taustalla joku syy on.
Itse veikkaan, että se syy on oikeasti nuo salaliittoteoriat. Henkilö sanoo, etteivät ne muka ole syy, mutta silti hän todellisuudessa ajattelee, että rokoteesta on hirveästi haittoja, kun on imenyt tietoa foliohattu-sivuilta tai niiden sivustojen käyttäjiltä.
Mitäs sille kuuluisalle laumasuojalle tapahtui, jos nyt yhtäkkiä se korona leviääkin nimenomaan rokottamattomissa aiempaa enemmän, ja vieläpä vakavampana? Rokotetut tartuttaa vakavaa koronaa rokottamattomille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun koronapassi sulkee ison joukon ihmisiä virallisen yhteiskunnan ulkopuolelle, niin tuloksena syntyy iso joukko varjoyhteisöjä. Niissä ihmisillä voi olla niukemmin aineellisia resursseja, mutta toisaalta virallisen yhteiskunnan laesita ei tarvitse piitata. Minkälaisia yhteisöjä aiotte perustaa?
On kyllä melkoinen vaara että ne jotka eivät pääsekään oopperaan tai teatteriin alkavat jengiytyä ja muodostaa uhan yhteiskunnalle.
Jos vaikka liittyvät elokapinaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä melkoinen vaara että ne jotka eivät pääsekään oopperaan tai teatteriin alkavat jengiytyä ja muodostaa uhan yhteiskunnalle.
😄😄😄
Siis 1,5 vuodessa 1000 koronakuolemaa, pääasiassa jotain vajaa 90-vuotiaita, ja tällä hetkellä 102 rokotekuolemaa ja 20 000 vakavaa haittaa =vammautumista/hengenvaaraa jne ilmoitettu joista n.3000 ehditty käsitellä.
Tätä menoa taitaa tulla kova kisa kuolemissa korote vs. rokote. :D Choose your poison.
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
Aina, siis ihan A-I-N-A, jos rokotevastaiselta kysyy, että mihin perustat ajatuksen, että rokote aiheuttaa sinulle itse tautia pahemmat oireet, tai mihin perustat ajatuksen, että voit ainiaan vältellä tartuntaa, niin ikinä ei perusteltua vastausta tule. Joka kerta on kommentti vaan, että "se on minun asiani".
Joko porukka pelkkää piikkiä, tai sitten eivät uskalla sanoa todellista syytä ääneen, koska tietävät johtuvansa naurunalaiseksi. Kyllähän siihen joku syy on. Ei se vain ole niin, että "minun päätös". Kyllä senkin päätöksen taustalla joku syy on.
Itse veikkaan, että se syy on oikeasti nuo salaliittoteoriat. Henkilö sanoo, etteivät ne muka ole syy, mutta silti hän todellisuudessa ajattelee, että rokoteesta on hirveästi haittoja, kun on imenyt tietoa foliohattu-sivuilta tai niiden sivustojen käyttäjiltä.
Pst. jokainen voi katsoa ne rokotehaitat ja raportoidut kuolemat ihan fimean sivuilta, ei tarvitse foliohattuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaanjankkaajat ei nyt selvästi edelleenkään ole ymmärtäneet sitä, että strategia on muuttunut. Koronaa ei yritetä rokotuksilla tukahduttaa, vaan sen annetaan levitä. Rokote EI estä läheskään kaikkia tartuntoja. Se toimii iskunvaimentimena jolloin viruksen kohtaavista osa ei saa tautia, osa on oireettomia, osa lieväoireisia. Nämä viruksen kohtaamiset vahvistaa jatkossa edelleen vastustuskykyä, jolloin jossain vaiheessa rokotteen tehosteita ei enää tarvita. Rokottamaton kohtaa vuorenvarmasti viruksen vähintään kertaalleen jossain vaiheessa lähimmän 20 v aikana, ilman iskunvaimenninta.
Sama vertauksena: kun kaadut pyörällä kypärä päässä tai ilman kypärää, riski päävammaan on pienempi kypärä päässä. Eli jos tilanne on nyt se, että kaikki pyöräilijät tulevat varmasti kaatumaan pyörällä lähivuosina, niin on entistä fiksumpi idea pitää kypärää. Ei rähistä siitä, ettei kypärä ehkäisekään kaatumisia.
Hyvä ja halpa iskunvaimennin on D-vitamiini. Kannattaa mittauttaa oma veren D-vitamiinipitoisuus ja korjata se hyvälle tasolle, jos näin ei ole. Suomalaisilla nämä arvot on tyypillisesti reilusti alakanttiin etenkin talviaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
Suomessa on todettu 70 000 koronakeissiä alle 30 vuotiailla ja kuolleita pyöreä nolla. Sairaalareissut samaa luokkaa. Olen myös normaalipainoinen ja perusterve mikä pienentää riskejä entistä lähemmäs pyöreää nollaa. Rokotteessakin on omat riskinsä, jotka voivat olla nuorilla jopa koronaa suuremmat, eikä pitkäikaisvaikutuksistakaan ole kunnolla tietoa, ja jos rokotteen menee ottamaan ja jotain sattuu niin et voi kuin itteäs syyttää, olet omillasi eikä rokotevalmistajat ota mitään vastuuta, kun itsehän sen piikin vapaaehtoisesti otit. Luotan omaan immuniteettiini ja otan mieluummin koronan sitten kun se on joskus tullakseen (tai ties vaikka olisin jo saanut sen oireettomana), kuin otan loppuikäni rokotteita ja osallistun tähän pähkähulluun koronasirkukseen.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
Sellaiset kiukuttelut taas. Voithan sinä noin uskoa, jos se helpottaa kiukkuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa siis, että rokottomattomien keskuudessa taudin ilmaantuvuus on suurempi kuin aiempi ilmaantuvuus kaikkien keskuudessa.
Rautalangasta vääntäen, oletetaan tilanne silloin kun ketään ei ollut rokotettu ja ilmaantuvuus olisi ollut 500 tapausta päivässä 5 miljoonan kansassa. Ilmaantuvuus oli siis 10 per päivä per 100 000 henkeä.
Ajatellaan edelleen että nyt ilmaantuvuus olisi 250 tapausta päivässä, mutta lähes pelkästään 1 miljoonassa rokottomattomassa. Vaikka ilmaantuvuus näyttää pienemmältä, rokottomattomien keskuudessa ilmaantuvuus on kuitenkin 25 per päivä per 100 000 henkeä. Tauti leviää siis nopeammin rokottomattomien keskuudessa.
Saitko ideasta kiinni?
Näinhän se menee, mutta väittämän todellisuuspohja absoluuttisen riskin osalta on edelleen naurettava.
Tautia on vain sattunut esiintymään enemmän, jolloin x prosenttiosuus vaatii sairaalahoitoa ja loppuosuus ei. Sairaalahoidon tarpeen todennäköisyyksien osalta tarvetta esiintyy kaikkea väliltä 1/1000-1/10000.
Riippuen henkilön iästä ja terveydentilasta.
Yksilön kannalta ongelma on se, ettei kukaan voi tietää minkälaisen riskin koronatartunta juuri hänelle aiheuttaa. Seuraus voi olla mitä tahansa oireettomasta tartunnasta tehohoitoa vaativaan tautiin ja kuolemaan. Rokotus pienentää riskiä päätyä sairaalaan ja kuolemaan. Eikyllä kiinnosta joutua ottamaan riskiä vakaata vammautumisesta tartunnan seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Ei siitä ole nyt kyse.
Ei siitäkään.
Itse veikkaan, että se syy on oikeasti nuo salaliittoteoriat. Henkilö sanoo, etteivät ne muka ole syy, mutta silti hän todellisuudessa ajattelee, että rokoteesta on hirveästi haittoja, kun on imenyt tietoa foliohattu-sivuilta tai niiden sivustojen käyttäjiltä.Pst. jokainen voi katsoa ne rokotehaitat ja raportoidut kuolemat ihan fimean sivuilta, ei tarvitse foliohattuilla.
Joo, olihan tuolla tosiaan, että 5 986 245 rokoteannosta on annettu ja niistä on ilmoitettu 1743 vakavampaa haittavaikutusta. Eli onhan tuo lukema tosiaan huikeat 0,03%, eli noin 1/4000. Veikkaan, että jos on 4000 koronan sairastavaa ihmistä, niin aika paljon enemmän kuin yksi heistä saa ne vakavammat oireet. Että tosiaan pst... ja vielä kerran Psssssttttttt, ihan vaan sulle 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sille kuuluisalle laumasuojalle tapahtui, jos nyt yhtäkkiä se korona leviääkin nimenomaan rokottamattomissa aiempaa enemmän, ja vieläpä vakavampana? Rokotetut tartuttaa vakavaa koronaa rokottamattomille?
Toivottavasti Rämet, Salminen ja Nohynek pysäytetään rajalla, kun yrittävät paeta maasta valheiden tultua julki. Nämä tyypit pitää saada vastuuseen kaikista rokotehaitoista sekä valtiolle ja kansakunnalle aiheuttamistaan vahingoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanjankkaajat ei nyt selvästi edelleenkään ole ymmärtäneet sitä, että strategia on muuttunut. Koronaa ei yritetä rokotuksilla tukahduttaa, vaan sen annetaan levitä. Rokote EI estä läheskään kaikkia tartuntoja. Se toimii iskunvaimentimena jolloin viruksen kohtaavista osa ei saa tautia, osa on oireettomia, osa lieväoireisia. Nämä viruksen kohtaamiset vahvistaa jatkossa edelleen vastustuskykyä, jolloin jossain vaiheessa rokotteen tehosteita ei enää tarvita. Rokottamaton kohtaa vuorenvarmasti viruksen vähintään kertaalleen jossain vaiheessa lähimmän 20 v aikana, ilman iskunvaimenninta.
Sama vertauksena: kun kaadut pyörällä kypärä päässä tai ilman kypärää, riski päävammaan on pienempi kypärä päässä. Eli jos tilanne on nyt se, että kaikki pyöräilijät tulevat varmasti kaatumaan pyörällä lähivuosina, niin on entistä fiksumpi idea pitää kypärää. Ei rähistä siitä, ettei kypärä ehkäisekään kaatumisia.
Hyvä ja halpa iskunvaimennin on D-vitamiini. Kannattaa mittauttaa oma veren D-vitamiinipitoisuus ja korjata se hyvälle tasolle, jos näin ei ole. Suomalaisilla nämä arvot on tyypillisesti reilusti alakanttiin etenkin talviaikaan.
D-vitamiini ei suojaa tartunnasta eikä estä vakavaa tautimuotoa. Rokotus estää.
No ei tuo. Miten sulta on voinut mennä tää asia ohi, kun koko kesä siitä puhuttiin mediassa. Te rokotevastaiset jankit ootte kuin jotain muinaisia heprealaisia, joille totuus tulee kivitauluissa ja on pyhä ja muuttumaton. Tieteellisessä maailmankuvassa tiedon jatkuva päivittyminen kuuluu asiaan.