Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen iloa, miehen lapsi kulkee bussilla, minun pyörällä.

Vierailija
28.11.2014 |

Hei!

Tilanne on semmoinen, että säiden takia lapseni ovat vielä kulkeneet pyörällä. Kahden lapsen bussit maksavat 100€/kk.

Miehen lapsi kulkee kouluun bussilla, koska isällä on kyllä varaa maksaa bussikortti.

Tuo 100€/kk on minun budjetissani iso lovi. Koen myös, että lapsia kohdellaan myös eriarvoisesti. Vaikkakin liikuntahan on aina hyvästä.

Syy, miksi kirjoitan oli se, että tyttäreni otti asian esiin tänään.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttösi tuntee eriarvoisuutta, niin sinun pitää äitinä ostaa hänelle bussilippu. Voi olla että loppujen lopuksi tyttösi haluaakin ajaa fillarilla kouluun eikä olla riippuvainen bussiaikatauluista, mutta anna tyttösi päättää se eikä joutua ajamaan vain koska äiti on nuuka.
Miehesi kanssa voisitte keskustella lapsille yhtenäisestä kuukausirahasta. Lapsi voisi itse päättää käyttääkö sen bussilippuun vai johonkin muuhun vaikka ihan säästöön.

Vierailija
82/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on tottunut korkeaan elintasoon ja jos nyt lyöttäytyisin jonkun köyhän jampan kanssa yhteen jolla on liuta lapsia, en todellakaan kustantaisi näille lapsille samaa elintasoa kuin omalleni. Se olisi näiden lasten isän ja äidin tehtävä. En myöskään suostuisi laskemaan oman lapseni elintasoa muiden vuoksi. En sopisi siis uusperheen äidiksi ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lapset viime talvena kouluun kulkivat. Mies maksoi liput?! 

Vierailija
84/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että opintotukea haettaessa tuki määräytyy sinun ja miehesi tulojen mukaan, ei sinun ja lapsen isän. Eli vaikka mies ei osallistu lapsen elatukseen, hänen oletetaan niin tekevän. Lapsi siis kärsii. Mies kannattaisi valita paremmin.

Vierailija
85/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:06"]

Me olemme miehen kanssa asuneet yhdessä kolme vuotta ja ei eriarvoisuutta ole tullut sen tähden, että meillä on asunut vain minun lapseni. Sen olen tässä oivaltanut, että uusperheet pitäisi oikeasti kieltää lailla. Ei tämmöinen vaan voi olla lasten etu. Ap

[/quote]

No se että te ette ole selvästi keskustelleet asioista ja rakentaneet yhteisiä pelisääntöjä ennen uusperheen perustamista ei tarkoita, että kaikki uusperheet olisivat epätasa-arvoisia ja yhtä toimimattomia. Mutta jos sinä tunnet omasta uusperheestäsi noin, niin sitten on ehdottomasti parempi erota kuin pysyä yhdessä.

Vierailija
86/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos tilanne olisi käänteinen, eli sinulla olisi varaa ostaa lapsillesi bussikortit, mutta miehellä ei olisi rahaa ostaa sitä omalleen, suostuisitko ostamaan myös miehen lapselle bussikortin?

Vierailija
87/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ehtinyt puhumaan miehen kanssa asiasta, kun lapseni tosiaan viestitti nyt asiasta. Kirjoitin sen tänne viestin saatuani :).

Minä en tiedä, miksi miehen lapsi on kulkenut bussilla tämän vkon. Mielestäni voisi hyvin kulkea vielä pyörälläkin. Olen kuvitellut, ettei tilanne omia lapsiani häiritse, mutta niin vaan tekee.

Mies tekee vuorotyötä ja minä olen se, joka herättää lapsen kouluun ja patistaa aamupalalle. Iltavuoroviikolla olen hänen ainoa huoltajansa, ei nää isäänsä silloin ollenkaan. Jos nallekarkeista puhutaan, niin ei tämä tilanne nyt reilu ole minuakaan kohtaan.

Ap

Vierailija
88/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyydä lapsen isältä sponssia, mieheltäsi osa, osan maksat itse, isovanhemmilta ja sitten vielä myy joku kippo tai kuppi Tori.fi-sivulla. Eli ei nyt kovin hankalaa??  Jos miehesi on omalle lapselleen lipun ostanut, en käsitä, miksi hänen pitäisi sinun lapsellesi kustantaa koko lippu? Sinä vain siinä siivellä eläisit?? Ja kyllä, olen elänyt 20v uusperheessä.

Vierailija
89/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap pitää enemmän huolta miehensä lapsesta kuin mies itse, niin olisihan se ihan tasapuolista että mies sitten vastavuoroisesti panostaa ap:n lapsiin rahallisesti.

Vierailija
90/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:38"]

Meiltä on kouluun matkaa 4,7 km, raja ilmaiseen bussikrt on 5 km. 

[/quote]

Missä ihmeen paikassa maksaa lapsen kuukausikortti 100 euroa, ja alle 5km matkalle?! Ei varmasti yhtään missään. 

Vierailija
91/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt ketuttaa jos itse sotkee fillarilla marraskuun pimeydessä ja märkyydessä ja toinen perheenjäsen kulkee ohitse lämpimässä bussissa istuen :D

Vierailija
92/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nro 64..että jos mies on töissä ja Ap on kotona lasten kanssa iltaisin tms, pitäisi hänen jotenkin rahallisesti hyötyä siitä..Hehheh..Muuten kyllä ollaan nillittämässä, että "uusperheen kaikki lapset ovat yhteisiä"..mutta ei sitten kuitenkaan?? 

Vierailija
93/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsesi on saanut nauttia miehestäsi viimeiset 3 vuotta kun miehen oma lapsi on saanut elää isänsä kanssa vasta 4 kuukautta. Onko se reilua?
Teillä on ehdottomasti perhepalaverin paikka, voi yllättäen löytyä niitäkin asioita joista miehesi lapsi on jäänyt paitsi ja sinun lapsesi on saanut.

Vierailija
94/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Missä ihmeen paikassa maksaa lapsen kuukausikortti 100 euroa, ja alle 5km matkalle?! Ei varmasti yhtään missään. 

[/quote]

eikös se ollut satku kahdesta lapsesta eli 50€/kpl?

Vierailija
95/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kyllä oikein usko, että bussikortti maksaisi lapselle/nuorelle missään 100e/kk..Täällä Oulussa, jossa on aika kalliit bussiliput, lapsen/nuoren kuukausikortti maksaa n 40e. Toki ns seutulippu maksaa enemmän, muttei sekään 100e. Missä ihmeessä on noin kalliita bussikortteja ja oletko Ap käsittänyt hinnan jotenkin väärin? Kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa. 

Vierailija
96/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:21"]

Ahaa, nro 64..että jos mies on töissä ja Ap on kotona lasten kanssa iltaisin tms, pitäisi hänen jotenkin rahallisesti hyötyä siitä..Hehheh..Muuten kyllä ollaan nillittämässä, että "uusperheen kaikki lapset ovat yhteisiä"..mutta ei sitten kuitenkaan?? 

[/quote]

Ei vaan ollaan nimenomaan tasapuolisia. Voisihan ap:kin käskeä miehen lasta tekemään ruokansa itse jne. sen sijaan että hän tekee kaikille.

Vierailija
97/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te todella perhe? Minusta vaikuttaa pikemminkin siltä, että asutte kimppakämpässä, jossa kahdella asukkaalla on lapsia, toisella yksi, toisella kaksi. Eikö miehesi älynnyt sinua vikitellessään, että jos sinä lähdet hänen kelkkaansa, niin hän saa kerralla koko paketin, siis myös lapset.

Teidänkin suhteessanne näytää siltä, että kaikilla ei suinkaan ole sama elintaso, vaan vaimo ja hänen lapsensa kituuttavat vähemmällä kuin varakkaampi mies. Tässä on jotain samaa kuin joskus toista sataa vuotta sitten. Silloin nainen usein jäi kotiin hoitamaan taloutta ja lapsia sekä passaamaan herra miestään. Monesti mies eli omaa elämäänsä ja haki vain palvelut kotoa. Vaimo kitkutteli lasten miten kuten. Ei ole näköjään saanut naisliike aikaan vieläkään tasa-arvoa perheeseen.

Vierailija
98/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti perheessänne ei sitten yleensäkään puhuta asioista jos mies "jättää bussirahan lapselle pöydälle". Tulis muuten varmaan kuukausikortti halvemmaksi. 

PUHUKAA!

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:01"]

Tässä nyt vain on minun huomaamattani käynyt näin. Tämän viikon isä on jättänyt omalle lapselleen rahat bussia varten pöydälle. Miehen lapsella on toimiva pyörä ja osaa kyllä ajaa sillä kouluun. Omat lapseni eivät varmaan oikein osaisi sitä bussikorttia edes kaivata vielä, koska säät ovat olleen ihan kelvolliset. Jostain syystä mies on nyt alkanut jättää sitä bussirahaa omalleen. Minä olen aina maksanut lasteni kulut, eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Mutta nyt tyttöni kommentti avasi silmäni. Hän kokee eriarvoisuutta selvästi. Ap

[/quote]

Vierailija
99/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:21"]

[/quote]

Niin, se miehen lapsihan joutuisi olemaan yksin aamut ja illat jos ap lapsineen ei asuisi samassa taloudessa. Eli tuskin koko lapsi edes pystyisi asumaan isänsä kanssa ilman ap:n apua. Kai tuosta voisi jotenkin kiitollisuutta osoittaa?

Vierailija
100/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:20"]

[/quote]

[/quote]

eikös se ollut satku kahdesta lapsesta eli 50€/kpl?

[/quote]

Ah joo, ap puhuikin lapsista monikossa, meni ohi. 50 euroakin kuulostaa paljolta, yleensä kai lasten kk-liput maksaa luokkaa 30-40e. 

Ehkä ap voisi ostaa lapsilleen yhden kk-lipun, ja kulkisivat bussilla vuoropäivinä? Jos ei kerran molempien lippuun ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan