Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen iloa, miehen lapsi kulkee bussilla, minun pyörällä.

Vierailija
28.11.2014 |

Hei!

Tilanne on semmoinen, että säiden takia lapseni ovat vielä kulkeneet pyörällä. Kahden lapsen bussit maksavat 100€/kk.

Miehen lapsi kulkee kouluun bussilla, koska isällä on kyllä varaa maksaa bussikortti.

Tuo 100€/kk on minun budjetissani iso lovi. Koen myös, että lapsia kohdellaan myös eriarvoisesti. Vaikkakin liikuntahan on aina hyvästä.

Syy, miksi kirjoitan oli se, että tyttäreni otti asian esiin tänään.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 13. vastaaja on hyvä

sillä toinen lapsi kulkee isän matkassa autolla  ja toinen kävelee kouluun...koska haluaa kävellä. Välillä taas toinen fillaroi ja miten milloinkin. Meillä ei ole uusperhe.

mä en uusperheistä tiedä...olen luullut, että kaikki jaetaan. Mutta onhan se tosiaan niin, että omat vanhemmat kullakin lapsella on...eikä voine velvoittaa maksamaan toisen lapsen kuluja. Tavallaan siinä tulee se erilaisuus esiin ihan luonnostaa...kun muistaa jutella lapsen kanssa ne. Ja aikuiset jutella keskenään...miten te toimitte. Ja oikeestaan vois jutella senkin, että miksi.

Vierailija
42/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos koulumatka on yli viisi kilometriä niin kunnalta pitäisi tulla koulukuljetus tai bussilippu. Aikuisilla kela maksaa jotain koulumatkatukea.
Ja jos matka on alle 5 kilometriä niin se ei ole mikään pitkä matka fillarilla.
Onko miehen lapsella ajokuntoista polkupyörää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat ois ollu hyvä puhua etukäteen....

Vierailija
44/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaa miettiä sitä uusioperhettä perustaessa että onko varaa tarjota sama elintaso kun kumppanin lapsella. Varsinkin jos ovat saman ikäisiä. Vaikka kuinka selität lapselle miksi ei saa kaikkea samaa kun toinen ja tämä ymmärtäis asian niin lapsesta silti tulee katkera. Ja sama toisin päin jos tältä korkeampaan tasoon tottunut lapsi joutuu luopumaan eduistaan vain koska vanhemman uudella kumppanilla ei ole varaa tarjota samaa omille lapsilleen. Lapset tulee kuitenkin ensin ja se uusi rakkaus vasta sen jälkeen.

Vierailija
45/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on et se on sinun asiasi kustantaa bussilippu tyttärellesi eikä aviomiehesi. Lapsilisähän on just sen 100€ eli et joudu edes maksamaan sitä itse.

Vierailija
46/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:22"]

Siis mies ei maksa teidän lapsienne bussilippuja, ainoastaan aikaisemman liiton lapsen??? Onpa kyllä aikamoinen isukki löytynyt taas..!

Ymmärtäisin ehkä jotenkin, jos isä yrittää tuolla tavalla hyvittää jotain vanhimmalle lapselle (näkee tätä vain harvoin, ei ole ollut hyvä isä, teidän lapsenne saavat muuten enemmän tms.), mutta jos asia ei ole ihan itsestään selvä kaikille tuo kehittää helposti riitaa lasten välille eikä ainakaan paranna kenenkään suhteita. Oletko puhunut miehelle? Mitä hän sanoi?

[/quote]

Äh, luin uudelleen ja ilmeisesti kaikki eivät olleetkaan miehen biologisia lapsia. Voisiko oman lapsesi isä maksaa teidän lapsellenne bussikortin tai voisitteko ostaa sen yhdessä?

Vierailija
47/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:20"]

Älä ohita elävä oppimateriaalia ja käy lapsesi kanssa keskustelua siitä, että ne nallekarkit ei aina mene tasan ja lapsen elatuksesta vastaa molemmat vanhemmat kykyjensä mukaan ja sinulla ja lapsen isällä ei ole varaa sitä lippua ostaa.

[/quote]

Tuo nallekarkkivertaus on niiin kulunut ja lapsellinen! Ikään kuin kyse olisi aina jostain niin vähäpätöisestä kuin pikkuruiset karkit. Tuskin itsekään pitäisit jos pomosi puhuisi nallekarkeista kun menisit valittamaan sun huonosta palkasta suhteessa työkavereihin.

[/quote]

Lapsellehan tässä puhutaankin niin pitää mennä lapsen tasolle!

Vierailija
48/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on minun kahdesta lapsesta sekä miehen yhdestä. Lapsi muutti meille asumaan 4 kk sitten ja tämän tasapuolisuuden kanssa on kamppailtu siitä asti.

Lasteni isä on työtön (muka) ja maksaa elatusta 40€/lapsi. Lopun saan Kelasta eli yht 153,63€/ lapsi. Isä ei osta lapsille mitään, ei edes syntymäpäivinä lahjoja.

Toi nallekarkki-esimerkki ei tässä yhteydessä nyt vaan ole asiallinen.

Meiltä on kouluun matkaa 4,7 km, raja ilmaiseen bussikrt on 5 km.

Jos olisin tiennyt, mitä miehen lapsen muutto tuo tullessaan, niin olisin itse poistunut lapsineni paikalta. Ap

Vierailija
49/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vois kävellä tai ajaa fillarilla.;-)

Vierailija
50/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en eriarvostaisi lapsia, joko lippu kaikille tai ei kenellekkään

Vierailija
51/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
52/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuollaiseen järjestelyyn. Ei tee hyvää kenenkään itsetunnolle. Yhdellä nousee hattuun, kahdella lytistyy.

Vierailija
53/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitsi sentään....sitä saa mitä tilaa....

Vierailija
54/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:38"]

Kyse on minun kahdesta lapsesta sekä miehen yhdestä. Lapsi muutti meille asumaan 4 kk sitten ja tämän tasapuolisuuden kanssa on kamppailtu siitä asti. Lasteni isä on työtön (muka) ja maksaa elatusta 40€/lapsi. Lopun saan Kelasta eli yht 153,63€/ lapsi. Isä ei osta lapsille mitään, ei edes syntymäpäivinä lahjoja. Toi nallekarkki-esimerkki ei tässä yhteydessä nyt vaan ole asiallinen. Meiltä on kouluun matkaa 4,7 km, raja ilmaiseen bussikrt on 5 km. Jos olisin tiennyt, mitä miehen lapsen muutto tuo tullessaan, niin olisin itse poistunut lapsineni paikalta. Ap

[/quote]

Eli kun sinulla ei ole varaa tarjota SINUN lapsille, jotakin niin siitä pitää laittaa miehesi lapsi maksamaan hintaa, että kaikilla on aina kivaa.  Hänet voidaan asettaa eriarvoiseen asemaan, kun hän on MIEHEN lapsi, eikä SINUN. Mutta ei se vaan elämässä mene niin, että koko ajan voidaan ajatella että miten saataisiin kaikille kiva olo. Pettymystenkin kanssa on opittava elämään.

Ihmettele sitten siellä minäminämaassa yksin miten tilanne meni siihen, että perheenne ollutkaan pysyvä. 

Vierailija
56/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:31"]

Tämän takia kannattaa miettiä sitä uusioperhettä perustaessa että onko varaa tarjota sama elintaso kun kumppanin lapsella. Varsinkin jos ovat saman ikäisiä. Vaikka kuinka selität lapselle miksi ei saa kaikkea samaa kun toinen ja tämä ymmärtäis asian niin lapsesta silti tulee katkera. Ja sama toisin päin jos tältä korkeampaan tasoon tottunut lapsi joutuu luopumaan eduistaan vain koska vanhemman uudella kumppanilla ei ole varaa tarjota samaa omille lapsilleen. Lapset tulee kuitenkin ensin ja se uusi rakkaus vasta sen jälkeen.

[/quote]

Juuri näin, tämä pitäisi jokaisen vanhemman lukea ja ymmärtää ennen uusiin suhteisiin ryntäämistä. Mikään pakko ei ole perustaa uutta perhettä, vaan niin moni asia olisi lapsille helpompaa ja paremmin, jos vanhemmat eivät toisi uusia kumppaneita kotiin vaan seurustelisivat ilman pakollista muuttamista yhteen. Silloin molemmilla perheillä säilyisivät ne totutut elintasot ja tavat ja lapset saisivat kasvaa rauhassa, ilman jatkuvaa kilpailua ja jännitettä.

Jos uusperheen vanhemmilla on erilainen elintaso, ei yksinkertaisesti ole mahdollista olla tasapuolinen; on vain valittava kumman lapset laitetaan kärsimään. Joko rikkaamman lapset joutuvat luopumaan omistaan ja jakamaan ne käytännössä vieraiden ihmisten kanssa (suostuisitko itse???) tai sitten köyhemmän lapset laitetaan kyykkyyn katsomaan, miten toisia lapsia hemmotellaan (suostuisitko itse???). Mitään välimuotoa noista ei valitettavasti ole.

Nämä asiat pitää miettiä tarkkaan ja puhua selväksi viimeistä yksityiskohtaa myöten ennen, kuin edes harkitaan yhteenmuuttoa. Molempien pitää myös katsoa toisen perheen elintapaa ja miettiä kriittisesti, pystyykö itse ja pystyvätkö lapset sopeutumaan siihen.

Vierailija
57/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on minun kahdesta lapsesta sekä miehen yhdestä. Lapsi muutti meille asumaan 4 kk sitten ja tämän tasapuolisuuden kanssa on kamppailtu siitä asti. Lasteni isä on työtön (muka) ja maksaa elatusta 40€/lapsi. Lopun saan Kelasta eli yht 153,63€/ lapsi. Isä ei osta lapsille mitään, ei edes syntymäpäivinä lahjoja. Toi nallekarkki-esimerkki ei tässä yhteydessä nyt vaan ole asiallinen. Meiltä on kouluun matkaa 4,7 km, raja ilmaiseen bussikrt on 5 km. Jos olisin tiennyt, mitä miehen lapsen muutto tuo tullessaan, niin olisin itse poistunut lapsineni paikalta. Ap

[/quote]

Vielä ehtii poistua. Ehkä sinun lapset sitten saa sen bussikortin?

Vierailija
58/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisiko sinusta sitten tasapuolista, jos miehen lapsi joutuisi luopumaan omistaan ja antamaan sinun lapsillesi?

Ja jos tilanne on sinusta kestämätön, niin miksi et lähde nyt? Tuo ei tee hyvää lapsille, joten sinuna en viivyttelisi erilleen muuttamista enää. Eihän sen tarvi eroa tarkoittaa, vaan voitte seurustella eri osoitteista! Silloin elämä jatkuu muuten samana, mutta lasten ei tarvi kestää eriarvoisuutta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
59/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi pyhä jeesus. Menikö niin, että mies maksoi sinun lastesi kuluja, kun hänen lapsi ei vielä asunut teillä ja nyt hän ei enää maksakaan, kun hänellä on enemmän velvollisuuksia omasta lapsestaan?!

Vierailija
60/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sellainen asia joka on aikuisten sovittava. Te käännätte tällä menolla lapsenne toisiaan vastaan. Onko miehen tytöllä toimintakuntoista polkupyörää? Onko hänellä aikaisemmin ollut näin pitkää koulumatkaa? Osaako hän reitin? Se on tosi vaikea tulla uutena porukkaan jos naapuruston lapset on sinun lapsiesi kavereita ja heillä on jo valmiit antipatiat.
Ja ap. vaikka sinua ärsyttää miehen tytönmuutto teille niin vielä vaikeampaa se on tälle heittopussitytölle joutua vieraaseen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi