Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen iloa, miehen lapsi kulkee bussilla, minun pyörällä.

Vierailija
28.11.2014 |

Hei!

Tilanne on semmoinen, että säiden takia lapseni ovat vielä kulkeneet pyörällä. Kahden lapsen bussit maksavat 100€/kk.

Miehen lapsi kulkee kouluun bussilla, koska isällä on kyllä varaa maksaa bussikortti.

Tuo 100€/kk on minun budjetissani iso lovi. Koen myös, että lapsia kohdellaan myös eriarvoisesti. Vaikkakin liikuntahan on aina hyvästä.

Syy, miksi kirjoitan oli se, että tyttäreni otti asian esiin tänään.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:10"]

Mä heittäisin miehen ulkoruokintaan jos se olisi noin epätasa-arvoinen. Onneksi sille ei tulisi mieleenkään että suosisi omiaan noin törkeästi. Me ollaan perhe, eikä meillä lasketa kuka on kenenkin biologisesti.

[/quote]

Ei ap heitä miestä mihinkään, kun mies tuntuu olevan varakas. On laskenut, että varakas isäpuoli kustantaa hänenkin lastensa elämän, kun ei itse kykene ja biologinen isä ei suostu

Vierailija
2/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai miehen lapsella on bussikortti, jos hän kuitenkin asuu äitinsä kanssa.. Ja käy vaan teillä? Itselle tuli ainakin sellainen mielikuva tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:19"]Just tämän takia en menisi ikinä yhteen naisen kanssa jolla on omia lapsia - vuosia olen luovinut työn ja uran välillä saadakseni aikaa omille lapsille sekä pystyäkseni tarjoamaan heille kohtalaisen elintason. Käytännössä tämä on tarkoittanut mm. aika monta valvottua yötä kun töitä on jatkettu lasten mentyä nukkumaan. En olisi tähän venynyt, ellen haluaisi, että lapsilla on varaa vähän muuhunkin kuin bussikorttiin. 

Tätä en lähtisi jakaamaan kenenkään muun lapsen kanssa - vaikka kaikille maailman lapsille hyvää toivonkin, tulevat omat kuitenkin ensin. 
[/quote]

Samaa sanoi eräs mies, jonka kanssa kävin treffeillä. Hän oli minuun tosi ihastunut ja ilmeisesti halusi yrittää, mutta tuli kuitenkin siihen tulokseen, että ei halua jakaa rahojaan.

Mies ilmeisesti unohti, että minäkin, lasteni äiti tienaan. Erään miespuolisen yhteisen tuttavan kanssa tuli puhetta tästä. Tämä tapailemaani mies oli ottanut asian kännipäissään puheeksi ja miestuttavani oli maininnut, että minä tienaan n 80 tuhatta vuodessa.

Naurettavinta oli, kun tämä mies alkoi pian tämän jälkeen piippailla uudelleen, että mitäs oisko treffit mahdolliset.

Vierailija
4/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:41"]

Kamala tilanne! Kyllä lapsille, oli ne sitten kumman tahansa, pitäisi taata samat edut ja velvollisuudet. Se on aikuisten tehtävä sopia asioista ja maksuista. Jos ei halua jakaa omastaan niin sitten varmaan kannattaa asua eri asunnoissa. Tuostahan voi syntyä tosi paljon katkeruutta ja vihamielisyyttä lasten kesken.

Minä suuttuisin tosi paljon tuollaisesta enkä todellakaan antaisi omien lasteni kärsiä. Antaisin samalla mitalla takaisin, jos sille linjalle lähdetään. Ap, jos ei miehesi ymmärrä puhetta niin rupeapa laittamaan ruokaa vain omille lapsillesi ja pyykkää vain omien lasten pyykit. Mies saa huolehtia itsestään ja kakarastaan. Jos ei sen jälkeenkään tajua niin sitten lusikat jakoon.

[/quote]

Lapsille ei KOSKAAN saa kostaa aikuisten välisiä asioita. Ei kenenkään lapsille. Tällaiset näytökset jättävät ikuiset arvet ja arvottomuuden tunteen. Suojellaan kaikkia lapsia, niin maailmasta tulee vähän turvallisempi paikka niille omillekin. 

Vierailija
5/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:31"]

Tämän takia kannattaa miettiä sitä uusioperhettä perustaessa että onko varaa tarjota sama elintaso kun kumppanin lapsella. Varsinkin jos ovat saman ikäisiä. Vaikka kuinka selität lapselle miksi ei saa kaikkea samaa kun toinen ja tämä ymmärtäis asian niin lapsesta silti tulee katkera. Ja sama toisin päin jos tältä korkeampaan tasoon tottunut lapsi joutuu luopumaan eduistaan vain koska vanhemman uudella kumppanilla ei ole varaa tarjota samaa omille lapsilleen. Lapset tulee kuitenkin ensin ja se uusi rakkaus vasta sen jälkeen.

[/quote]

Eikö uusioperhe ole yksi perhe? Olen kuvitellut, että uusioperheen idea on siinä, että sun ja mun lapsista tulee meidän lapsia. Ettei eroteltaisi saman katon alla asuvaa porukkaa kahteen kastiin. Mitä järkeä on jakaa taloutta toisen kanssa, jos kuitenkin eletään kahta eri elintasoa.

[/quote]

Uusperheeseen kuuluu usein myös edellisten perheiden vanhempia ja ainakin meillä he lahjovat vain omia biologisia lapsiaan, miettivät vain näiden koulumatkoja jne. Uusperheessä on aina mukana vähintään 1 muu perhe, yleensä 2.

Vierailija
6/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uus"perhe", kun jaottelette sun ja mun lapset, sekä sun ja mun rahat? Vaikutatte enemmänkin kämppiksiltä jotka ilmeisesti joskus harrastavat seksiä, koska jollain tasolla kuvittelette olevanne parisuhteessa.

Vierailija
7/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi lasta, enkä menisi naimisiin miehen kanssa, jolla lapsia tai hankkisi lapsia toisen miehen kanssa (ehdoin tahdoin). Avioliittoa voisin harkita vain lapsettoman miehen kanssa tai miehen, jonka lapset olisivat aikuisia. Lapseni ovat minulle tärkeintä, enkä jaksaisi tällaisia vääntöjä tai katsella epätasa-arvoa omassa perheessäni.

Me myös keskustellaan lasten kanssa ihan kaikesta, ei voitaisi sopeutua elämään, jossa vaan tehdään jotain ilman keskusteluja.

Jos exäni hankkii lapsia uuden vaimonsa kanssa se on tietenkin heidän asiansa.

Vierailija
8/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh.n kannattaa katsoa rikas mies, jotta se elättää hänen lapsensa. 

Vierailija
9/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotaan,mutta miksi esim. avopuolisoni tulot vaikuttavat päivähoitomaksuihini?...kun ei ole lasten huoltaja,eikä aio niihin osallistua?Exänsä ja omien lastensa (yhteishuoltajuus) päivähoitomaksuihin ei miehen tulot vaikuta ja maksaa sinne kuitenkin ekstrana päivähoitomaksuja...maailma on niin ydinperhekeskeinen edelleen.

Vierailija
10/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa eka jutella asiasta miehensä kanssa, voi olla ettei mies ole vain ajatellut asiaa. Jos mies ei senkään jälkeen ymmärrä asiaa lapsen näkökulmasta, niin ehdottaisin että ap ostaa lapsilleen bussiliput ja tinkii jostain muusta kuten talousmenoista.

Vierailija
11/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin sitten lapsille tarkoitetut rahat teillä menevät? Ymmärtääkseni saat lastesi elatukseen 150 euroa (mies/Kela)/lapsi, 100 euroa lapsilisää/lapsi ja oma osuutesi eli 150 euroa, yhteensä 400 euroa. Eikö tuosta summasta pysty maksamaan lapselle 50 euron bussilippua?  Yleensä lapsen ruokakulut ovat noin 100 euroa, asuminen ehkä 80 euroa ja loput 220 euroa sitten näihin harkinnanvaraisiin kuten harrastukset, bussiliput, vaatteet jne.

Jos olet itse tuloton, niin silloinhan olet oikeutettu esim. toimeentulotukeen, jos mies ei asuisi kanssanne. Näin ollen kannattaa selvittää, kuinka paljon tukia hävitä siinä, että olet miehen kanssa yhdessä ja kerrot miehelle, että yhdessäasuminen ei kannata, ellei mies kata hävikkiä.

Oletko tullut ajatelleeksi, että joululahjat, syntymäpäivälahjat ja lomanvietto voivat olla hyvinkin erilaisia lastenne kohdalla? Kannattaisi varmaan ottaa puheeksi. Periaatteessa saman perheen jäsenillä ei saisi olla erilaista elintasoa, mutta toisaalta kyllä  ymmärrän, että jokainen on vastuussa omista lapsistaan ja näiden hyvinvoinnista. Jos miehen vanhemmat antavat lapsenlapselleen joululahjaksi uuden kännykän, niin itkeekö sitten omasi jälleen kun on niin eriarvoista? Kun on eri sukulaiset, ei vain kerta kaikkiaan voi saada samoja asioita. Peruselintason tosin pitäisi olla sama.

Vierailija
12/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

olen itse läpikäynyt samantyyppisen tilanteen. Miehellä oli lapsi (mies oli leski), ja minulla on kaksi tytärtä. Ei siitä mitään tullut, pakko oli viheltää peli poikki.

Miehen poika sai kaiken mitä halusi: krossimopo, golfmailat, uuden kalliin fillarin jne. Ja isi vei kouluun, jos ei poika jaksanut kävellä. Isi petasi pojan petin aamuisin, ja raivaili huonetta olevinaan salassa. Ja sitten motkotti, että tyttöjen huoneet on niin sekaisin. Näistä "salasiivouksista" mainitsin, ja oli ukko vähän nolo kerrankin. 

Voi jessus, kun muistelen noita aikoja. Minunkin tyttäreni alkoivat sitten puhua minulle, että ei ole hyvä olla. Olin itse hyvätuloinen, mutta ei minulla mitenkään riittänyt varat kustantaa molemmille tyttärille asioita samaan tahtiin, kuin tuo pikkuprinssi sai. Lasteni isä sairastui vakavasti, eikä enää pystynyt osallistumaan kuin minimielatusmaksuilla. 

Minusta alkoi tuntua pikkuhiljaa, että kalliissa kämpässä on downstairs ja upstairs -porukka. En pystynyt enää katsomaan omien lasteni mielipahaa, joka muuttui sitten ärtymykseksi. Halusin olla omien lasteni kanssa, enkä paistella pullaa silloin, kun pikkuprinssi halusi. Minä yritin olla hyvä ja mukava "äitipuoli", mutta ei siitä tullut mitään. Varsinkin kun poika haukkui varsinkin toista lastani läskiksi jne.

Viimeinen pisara oli, kun poika iski tytärtäni jääkiekkomailalla päähän, niin että silmä oli musta. Tämä tapahtui tyttäreni huoneessa, ei missään jääkiekkokaukalossa ;) Ja iskä vaan kysyi pojalta, että mitä se Tiina (nimi vaihdettu) oikein teki.... Arghhhh...

Nyt on kahdeksan vuotta erosta. Kahdeksan rauhallista vuotta. Ongelmia tyttärillä on ollut, mutta on ollut hyvä itse olla kokonaan tytärten tukena ja viettää esimerkiksi joulut ilman jännitteitä. Olen nyt onnellinen.

Itkin hulluna tuota eroa, tuntui että en pääse sen yli. Mutta näin jälkeenpäin tiedän, että tein oikein! Nyt on nuorinkin tytär muuttanut omaan kämppään, ollaan läheisiä molempien tytärten kanssa. Erotessani ajattelin, että suojelen tyttäriäni monelta traumalta, kun lähdetään elämään omaa elämäämme.

Voi ap, mieti! Mieti ja mieti! Jos tilanne kärjistyy edelleen, eivätkä omat lapsesi ole varauksettoman onnellisia tuossa tilanteessa, hyväksy, että ero voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Saattaisit saada rauhan ja iloa ja naurua elämään!!!!

Jos oisin kunnon uskovainen, rukoilisin puolestasi....

Vierailija
13/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte kaikki yhdessä, jos ette kuitenkaan halua olla perhe? Perheessä ei tuommoista eriarvoisuuutta ole ja sinun lapset on minun lapset on meidän lapset. Meillä kun on ollut välillä tiukkaa ja yhteinen talous, on käytännössä minun tilipussistani maksettu miehen elarit ja lapsen ruuat yms (etäisä siis) eikä tulis mieleenkään sanoa, että osta omillas. Sit jos/kun meille tulee yhteinen lapsi, eletään sen mukaan että kahdelle lapselle riittää tasaisesti. Aikuistukaa nyt hyvänen aika.

Vierailija
14/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap miettinyt, että ilman miestä hänellä olisi juuri ja juuri varaa kaksioon, nyt on miehen maksama iso kämppä. Kannattaa pohtia, onko valmis luopumaan miehen maksamasta elintasosta vain siksi, että mies käyttää rahojaan omaan lapseensa. Muuta pois ja kas - miehelle jää kaikki mikä sillä on nytkin, sinä menetät helpon elämän, jossa isoin itku on bussikortti.

Vierailija
15/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:05"]

Hei! Tilanne on semmoinen, että säiden takia lapseni ovat vielä kulkeneet pyörällä. Kahden lapsen bussit maksavat 100€/kk. Miehen lapsi kulkee kouluun bussilla, koska isällä on kyllä varaa maksaa bussikortti. Tuo 100€/kk on minun budjetissani iso lovi. Koen myös, että lapsia kohdellaan myös eriarvoisesti. Vaikkakin liikuntahan on aina hyvästä. Syy, miksi kirjoitan oli se, että tyttäreni otti asian esiin tänään.

Et kai sinä kehitysvammainen anna lastesi ajaa pyörällä marraskuussa??

[/quote]

Vierailija
16/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua olisi lapsena ottanut päähän, jos isäni olisi ottanut jonkun akan ja hänen lapsensa elätiksi ja oma elintasoni olisi laskenut. Vaikka harrastuksista olisi pitänyt karsia.

Vierailija
17/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:24"]

Ihan hirveä tilanne.

Tuohan on sikäli väärin siinä mielessä, että ilman miestä ja miehen lasta sinä voisit tarjota lapsellesi bussikyydin; lapsilisään yksinhuoltaja korotus eur 50,00 plus muutenkin pienemmät menot, jos asuisitte yksin.

Mielestäni samassa taloudessa asuvilla lapsilla tulee olla mahdollisuus samaan - oli kyseessä sitten ydinperhe tai uusioperhe.

Toiset uusiot toimii, teidän ei.

[/quote]

Eiköhän se korotus menisi ihan muihin kustannuksiin, jos AP asuisi yksin ja joutuisi maksamaan kaiken elämisen sekä asumisen yksin.

Vierailija
18/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:31"]Tämän takia kannattaa miettiä sitä uusioperhettä perustaessa että onko varaa tarjota sama elintaso kun kumppanin lapsella. Varsinkin jos ovat saman ikäisiä. Vaikka kuinka selität lapselle miksi ei saa kaikkea samaa kun toinen ja tämä ymmärtäis asian niin lapsesta silti tulee katkera. Ja sama toisin päin jos tältä korkeampaan tasoon tottunut lapsi joutuu luopumaan eduistaan vain koska vanhemman uudella kumppanilla ei ole varaa tarjota samaa omille lapsilleen. Lapset tulee kuitenkin ensin ja se uusi rakkaus vasta sen jälkeen.
[/quote]

Olen samaa mieltä. Toisaalta minusta myös ap:n miehen kannattaisi miettiä, että minkälaisen kuvan antaa lapsipuolelleen sekä itsestään että omasta lapsestaan, ja että edistääkö se keskinäisiä suhteita. Omassa lapsuudenkodissani oli sellainen kuvio, että minä sain rikkaalta äidiltäni kaiken (täysin pyytämättä) ja sisarpuolet jäivät ilman. Häpesin etuoikeuksiani todella paljon, emmekä ole juurikaan enää yhteydessä, sillä luultavasti kateus ja katkeruus painavat sisaruksiani.

Vierailija
19/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies maksa lapsiesi bussikortteja?

Vierailija
20/131 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120, terve!

Kyllä kaksiossakin voi olla onnellinen. Onkos ap kertonut, että ukko kustantaa? Ehkä on mennyt jotain ohi. Mahtaakohan tuo isoin itku olla bussikortti, luulen että "erkki se oli esimerkki". 

Elintaso, pöh! 

Terv. 118

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi