Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdottaa että lähtisin treffeille, koska en saa tarpeeksi läheisyyttä häneltä

Vierailija
04.10.2021 |

En oikein tiedä mitä ajatella. Olemme olleet 15v yhdessä, läheisyyden kanssa on aina ollut haasteita, kun mieheni ei kaipaa samalla tavalla läheisyyttä, esim sellaista sylikkäin yhdessä makaamista, että katsottaisiin jotain elokuvaa tms. Hänen mielestään hierominen sattuu käsiin, eikä itse pidä siitä että häntä hierotaan.

Itkin sitä aikani, kunnes turruin asiaan jo aikoja sitten ja hyväksyin sen että en tule koskaan saamaan mieheltäni sellaista tietynlaista läheisyyttä. Jos hän jotain yrittää, niin se on väkinäistä, hän tekee sen selväksi että se ei tunnu hänestä luontevalta, eikä se minustakaan sitten ole kovin mieluisaa. Joten unohdetaan tämä. En ole enää useampaan vuoteen edes miettinyt koko asiaa, vaan olen saanut iloa ihan muista asioista elämässä.

Ongelma on kuitenkin se, että olen jo useamman vuoden ollut haluton miestäni kohtaan. Siis seksihalut ovat menneet. Ymmärrän että tämä on varmasti seurausta siitä, että en koe että omat tarpeeni tyydyttyisivät suhteessa, vaikka en tarkoituksella ”pihtaa” tietenkään. En tiedä olenko katkera miehelleni vai mitä. Olen ollut sitä mieltä, että kaikesta huolimatta meillä on ihan kohtalaisen hyvä suhde, itse voisin elää ilman seksiä tai siten että sitä on hyvin harvoin. Meillä on useampi lapsi ja muutenkin elämä niin sanotusti täynnä.

Nyt mies on vaan alkanut painostaa entistä enemmän tässä seksiasiassa ja tehnyt selväksi että kärsii siitä tosi paljon. Edelleenkään hän ei näe minun puoltani asiassa ja ehdottikin nyt että ehkä minun pitäisi tapailla muita miehiä. Minusta ihan absurdi ajatus, mietin että ehkä hän pohjustaa vaan sitä että itse haluaisi hakea seksin muualta. Mielestäni sekään ei ole ratkaisu, itse ehdottaisin mielummin eroa kuin alkaisin tuollaiseen ihmeelliseen säätöän. Mies ei halua erota.

Onko kellään ollut samantyyppisiä ongelmia? Miten ne on ratkenneet? Mitä muita ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies juurikin näe sinun puolesi kun ehdottaa tuollaista?

Vierailija
2/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet suhteessa joka ei täytä tarpeitasi. Olet päättänyt olla ilman läheisyyttä voidaksesi jatkaa suhteessa. Miksi? Mielestäni olet tullut ihan oikeaan johtopäätökseen, että ero on sinulle tilanteessa oikea ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo läheisyys on niin iso asia, ettei suhde olisi edennyt lastenhankintaan asti

Vierailija
4/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies juurikin näe sinun puolesi kun ehdottaa tuollaista?

Tavallaan olet oikeasssa. Mielestäni hän tekee kuitenkin väärin syyllistäessä minua seksin puutteesta, koska syyhän ei ole pelkästään minussa. Toisaalta jos hän ei vaan osaa antaa läheisyyttä kaipaamallani tavalla, niin en tiedä voiko sellaista oppia/opetella? Ainakin pitäisi olla valmis todella paneutumaan asiaan, enkä usko että mieheni on, koska hän ei itse kaipaa sellaista, niin silloin hän ei ymmärrä miten isosta asiasta minulle on kysymys.

T. Ap

Vierailija
5/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet suhteessa joka ei täytä tarpeitasi. Olet päättänyt olla ilman läheisyyttä voidaksesi jatkaa suhteessa. Miksi? Mielestäni olet tullut ihan oikeaan johtopäätökseen, että ero on sinulle tilanteessa oikea ratkaisu. 

Tosiaan meillä on lapsia, muuten kaikki päällisin puolin kunnossa. Voin kyllä elää ilman läheisyyttä, tai siten että sitä on vain murto-osa siitä mitä joskus olen ajatellut että suhteessa olisi. Ero tuntuu tällä hetkellä tosi vaikealta asialta, en jaksaisi lähteä siihen taisteluun, enkä haluaisi olla erossa lapsistani, enkä usko että mieskään haluaa. T. Ap

Vierailija
6/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo läheisyys on niin iso asia, ettei suhde olisi edennyt lastenhankintaan asti

Olin melko nuori ja kokematon kun aloimme seurustella ja esikoinen syntyikin aika pian sitten. Silloin läheisyyttä oli kuitenkin vielä seksin muodossa. Mies onkin monesti sanonut että se on hänelle läheisyyttä, eikä hän muusta tiedä. T. Ap

Vierailija
7/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sit treffeille?

Vierailija
8/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sit treffeille?

Miehesi kanssa voisitte mennä.

Vierailija
9/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap siis kuitenkin seksihaluja muita miehiä kohtaan?

Vierailija
10/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ap siis kuitenkin seksihaluja muita miehiä kohtaan?

Ei ole ketään tiettyä kohtaan, mutta kyllä minulla on vielä haluja. T. Ap

Vierailija
11/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariterapiaan

Vierailija
12/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet avioliitot ovat nykyään avoimia. Joten siitä vaan kokeilemaan!

Vierailija
13/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan olisi ihan unelma. On mies ja perhe ja sit vois tapailla vaan vapaasti muita. Siinä saa rusinat pullasta. Tinderiin laitat profiilin ja siitä se lähtee 👍🏻

Vierailija
14/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko se, jos antaisit miehelle, vaikkei sinua itseäsi haluttaisikaan? Kun mies on tyydytetty, hän saattaisi rentoutua eikä välttämättä kavahtaisi läheisyyttäsi.

Vierailija
15/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa tunnevammaiselta.

Vierailija
16/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko se, jos antaisit miehelle, vaikkei sinua itseäsi haluttaisikaan? Kun mies on tyydytetty, hän saattaisi rentoutua eikä välttämättä kavahtaisi läheisyyttäsi.

Olen joskus antanutkin, mutta se on vähän ahdistavaa kyllä. Ei sellaisessa seksissä ole iloa/syvyyttä. Se on sellaista robottimaista touhua, eikä mies sen enempää läheisyyttä osoita, tiedän sen kokemuksesta. Oikeastaan päinvastoin. Hän jättää minut täysin rauhaan, koska on saanut tarpeensa tyydytettyä ja huomaa minut taas seuraavan kerran jollain tasolla kun tekee mieli seksiä. Siltä ainakin tuntuu. Hän ei sillai osaa huomioida arjessa tai olla kiinnostunut minusta ihmisenä. On hyvin itsekeskeinen monella tapaa. T. Ap

Vierailija
17/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos hän jotain yrittää, niin se on väkinäistä, hän tekee sen selväksi että se ei tunnu hänestä luontevalta, eikä se minustakaan sitten ole kovin mieluisaa."

Jos miehelle on läheisyyden ilmaiseminen näin tuskallisen työlästä, niin kyllä ihmetyttää, miten mies onnistuu kytkemään seksivaihteen päälle. Eikö miehen tarjoama seksi ole myös yhtä väkinäistä, jos miehen täytyy tyydyttää kumppaniaan. Vai kierähtääkö mies vain päälle ja alkaa panna? Ei ihme, jos naisen seksihalut ovat hiipuneet. Tilanteesta ei ainakaan selviä ilman ulkopuolista apua, mutta veikkaisin että mies ei halua kuulla edes mainittavan sellaista. Muiden miesten tapailu tuskin auttaa asiassa, olen melko varma, että mies siitä jotenkin pimahtaisi, jos todella hakisit seksiä kodin ulkopuolelta. Mies voi siinä kohdata sellaisia tunnemyrskyjä, joita ei etukäteen usko tulevan.

Vierailija
18/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jollain tasolla onkin. Taitaa olla aika yleistä täällä Suomessa, etenkin miesten kohdalla. T. Ap

Vierailija
19/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jollain tasolla onkin. Taitaa olla aika yleistä täällä Suomessa, etenkin miesten kohdalla. T. Ap

HV

Vierailija
20/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuo kuitenkin riittävästi pätäkkää taloon? Sinulla on kiva koti? Mies kiva asuste, jota esitellä kavereille?