Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdottaa että lähtisin treffeille, koska en saa tarpeeksi läheisyyttä häneltä

Vierailija
04.10.2021 |

En oikein tiedä mitä ajatella. Olemme olleet 15v yhdessä, läheisyyden kanssa on aina ollut haasteita, kun mieheni ei kaipaa samalla tavalla läheisyyttä, esim sellaista sylikkäin yhdessä makaamista, että katsottaisiin jotain elokuvaa tms. Hänen mielestään hierominen sattuu käsiin, eikä itse pidä siitä että häntä hierotaan.

Itkin sitä aikani, kunnes turruin asiaan jo aikoja sitten ja hyväksyin sen että en tule koskaan saamaan mieheltäni sellaista tietynlaista läheisyyttä. Jos hän jotain yrittää, niin se on väkinäistä, hän tekee sen selväksi että se ei tunnu hänestä luontevalta, eikä se minustakaan sitten ole kovin mieluisaa. Joten unohdetaan tämä. En ole enää useampaan vuoteen edes miettinyt koko asiaa, vaan olen saanut iloa ihan muista asioista elämässä.

Ongelma on kuitenkin se, että olen jo useamman vuoden ollut haluton miestäni kohtaan. Siis seksihalut ovat menneet. Ymmärrän että tämä on varmasti seurausta siitä, että en koe että omat tarpeeni tyydyttyisivät suhteessa, vaikka en tarkoituksella ”pihtaa” tietenkään. En tiedä olenko katkera miehelleni vai mitä. Olen ollut sitä mieltä, että kaikesta huolimatta meillä on ihan kohtalaisen hyvä suhde, itse voisin elää ilman seksiä tai siten että sitä on hyvin harvoin. Meillä on useampi lapsi ja muutenkin elämä niin sanotusti täynnä.

Nyt mies on vaan alkanut painostaa entistä enemmän tässä seksiasiassa ja tehnyt selväksi että kärsii siitä tosi paljon. Edelleenkään hän ei näe minun puoltani asiassa ja ehdottikin nyt että ehkä minun pitäisi tapailla muita miehiä. Minusta ihan absurdi ajatus, mietin että ehkä hän pohjustaa vaan sitä että itse haluaisi hakea seksin muualta. Mielestäni sekään ei ole ratkaisu, itse ehdottaisin mielummin eroa kuin alkaisin tuollaiseen ihmeelliseen säätöän. Mies ei halua erota.

Onko kellään ollut samantyyppisiä ongelmia? Miten ne on ratkenneet? Mitä muita ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ukkomies kirjoitti:

"Jos hän jotain yrittää, niin se on väkinäistä, hän tekee sen selväksi että se ei tunnu hänestä luontevalta, eikä se minustakaan sitten ole kovin mieluisaa."

Jos miehelle on läheisyyden ilmaiseminen näin tuskallisen työlästä, niin kyllä ihmetyttää, miten mies onnistuu kytkemään seksivaihteen päälle. Eikö miehen tarjoama seksi ole myös yhtä väkinäistä, jos miehen täytyy tyydyttää kumppaniaan. Vai kierähtääkö mies vain päälle ja alkaa panna? Ei ihme, jos naisen seksihalut ovat hiipuneet. Tilanteesta ei ainakaan selviä ilman ulkopuolista apua, mutta veikkaisin että mies ei halua kuulla edes mainittavan sellaista. Muiden miesten tapailu tuskin auttaa asiassa, olen melko varma, että mies siitä jotenkin pimahtaisi, jos todella hakisit seksiä kodin ulkopuolelta. Mies voi siinä kohdata sellaisia tunnemyrskyjä, joita ei etukäteen usko tulevan.

Ihme kyllä osaa huomioida seksissä myös kumppania, hän nauttii seksistä itse enemmän kun huomaa että toinen nauttii. Et sekin tavallaan aiheuttaa paineita, kun tietää että on ”pakko” nauttia. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta näin sen kuitenkin koen. T. Ap

T. Ap

Vierailija
22/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellesi läheisyys on joskus väkinäistä ja sinulle seksi on joskus väkinäistä. Ettekö voisi molemmat tehdä kompromissin yhtä lailla ja säännöllisin väliajoin tehdä näitä asioita toistenne vuoksi, vaikka se tuntuukin väkinäiseltä? Parisuhteessa joutuu aina tekemään kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuo kuitenkin riittävästi pätäkkää taloon? Sinulla on kiva koti? Mies kiva asuste, jota esitellä kavereille?

Joo, itselläni on kyllä parempi palkka, koti on maksettu puoliksi, tai no ehkä olen käyttänyt hieman enemmän rahaa siihen. Miestä en pidä minään asusteena, en puutu hänen pukeutumiseensa tai muuta jos sitä meinaat. T. Ap

Vierailija
24/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuossa olisi eron ainekset koosa. Jos mies haluaa pitää perheen kasassa, niin tyytyy saamaansa seksiin. Kohtuutonta alkaa sinulta vaatimaan palveluksia, jos ei muuten halua parantaa suhdetta. Mulla itsekkyys vaan kuivattaa paikat pahasti, niin ymmärrän hyvin, että ap:ta ei kiinnosta.

Vierailija
25/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo läheisyys on niin iso asia, ettei suhde olisi edennyt lastenhankintaan asti

Olin melko nuori ja kokematon kun aloimme seurustella ja esikoinen syntyikin aika pian sitten. Silloin läheisyyttä oli kuitenkin vielä seksin muodossa. Mies onkin monesti sanonut että se on hänelle läheisyyttä, eikä hän muusta tiedä. T. Ap

Eli ette malttaneet seurustella riittävän pitkään ja nyt joudut ns tyytyvämään kompromissiin? Millaista elämää sinä sitten haluaisit elää? Oletko itse virheetön ja voit vaatia suhteelta sitä täydellisyyttä?

Vierailija
26/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten mies on ihana ja ystävällinen?

Vierailija
27/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on kypsymätön kakara, jolle sinä olet tarpeiden tyydyttäjä, kotitalouskone, panoreikä ja kulissin pystyssä pitäjä, joka pyyteettömästi häntä hoitaa kuin äiti lasta? Ja nyt kun et enää meinaa jaksaa tarjota hänelle mieluisia seksipalveluja, hän sysää ensin sinut toisten miesten kourittavaksi, jotta saa siitä itse syyn alkaa käydä tyydyttämässä itsensä muihin naisiin?

Joo älkää ihmeessä vaan erotko, pidä ihmeessä kynsin hampain tällaisesta aarteesta kiinni, saat lapsetkin todella terveen ja toimivan parisuhteen mallin itselleen. Hohhoijjaa mihin kaikkeen ihmiset haluavat yhden lyhyen elämänsä tuhlata

Vierailija
28/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on kypsymätön kakara, jolle sinä olet tarpeiden tyydyttäjä, kotitalouskone, panoreikä ja kulissin pystyssä pitäjä, joka pyyteettömästi häntä hoitaa kuin äiti lasta? Ja nyt kun et enää meinaa jaksaa tarjota hänelle mieluisia seksipalveluja, hän sysää ensin sinut toisten miesten kourittavaksi, jotta saa siitä itse syyn alkaa käydä tyydyttämässä itsensä muihin naisiin?

Joo älkää ihmeessä vaan erotko, pidä ihmeessä kynsin hampain tällaisesta aarteesta kiinni, saat lapsetkin todella terveen ja toimivan parisuhteen mallin itselleen. Hohhoijjaa mihin kaikkeen ihmiset haluavat yhden lyhyen elämänsä tuhlata

Ja nainen on automaattisesti se lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka on nyrkin ja hella välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Olisko AP aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta omasta elämästään? Lapset on pirun huono teko syy pysyä suhteessa, jossa ei ole hyvä olla.

Vierailija
29/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo läheisyys on niin iso asia, ettei suhde olisi edennyt lastenhankintaan asti

Olin melko nuori ja kokematon kun aloimme seurustella ja esikoinen syntyikin aika pian sitten. Silloin läheisyyttä oli kuitenkin vielä seksin muodossa. Mies onkin monesti sanonut että se on hänelle läheisyyttä, eikä hän muusta tiedä. T. Ap

Eli ette malttaneet seurustella riittävän pitkään ja nyt joudut ns tyytyvämään kompromissiin? Millaista elämää sinä sitten haluaisit elää? Oletko itse virheetön ja voit vaatia suhteelta sitä täydellisyyttä?

Mies oli ainoa tapa päästä sieltä lapsuudenkodin ikeen alta ja piti ottaa eka mies joka tuli vastaan? Ja nyt teillä on lapsia ettekä voi erota? 

Vierailija
30/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua erota. Kysymys kuuluukin mitä SINÄ haluat?

Vierailija
31/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhrinviitan tarjoaminen on toki aina aikuinen ja kypsä ratkaisu.

Aphan kertoi tuossa, että tilanne on sellainen, että mieskin kärsii. 

Jos mies ei osaa / halua muuttua enemmän läheisyyttä sietäväksi (voi olla esimerkiksi kyse autismin kirjolla olevasta henkilöstä) on mielestäni hänen ehdottamansa ratkaisu ainakin rehellinen aloite siihen suuntaan, että asialle voisi tehdä jotakin.

Eli mies tarjoaa siis vaihtoehtoa mahdolliselle erotilanteelle.

Vierailija
32/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei osaa / halua muuttua enemmän läheisyyttä sietäväksi (voi olla esimerkiksi kyse autismin kirjolla olevasta henkilöstä) on mielestäni hänen ehdottamansa ratkaisu ainakin rehellinen aloite siihen suuntaan, että asialle voisi tehdä jotakin.

Eli mies tarjoaa siis vaihtoehtoa mahdolliselle erotilanteelle.

Mitä tuo nyt ratkaisisi? Ap alkaisi tapailla muita, ja saisi muualta kaipaamaansa läheisyyttä, ja ehkä haluaisi pitkästä aikaa myös seksiä sellaisen miehen kanssa, joka täyttää ap:n tarpeet.

Mitä mies tässä kuviossa saa? Jos ajatus on, että myös mies hakisi seksinsä muualta, niin miksei mies ehdottanut sitäkin suoraan?

Vierailija
33/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin kirjoitin, en jaksaisi juuri tällä hetkellä lähteä eroprosessiin, enkä myöskään haluaisi olla erossa lapsistani, koska ovat vielä melko pieniä.

Osaan nähdä miehessäni kaikesta huolimatta hyviäkin puolia, meillä on ihan hauskaakin yhdessä, arki rullaa kohtuullisen hyvin jne. Olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen elämääni, ajattelen että ehkä joskus halut sieltä vielä palaavat, toivon myös että ehkä mies olisi valmis vielä tekemään enemmän asioita suhteen eteen. Tällä hetkellä lapset, työt ja harrastukset vievät vaan tosi paljon aikaa.

Suuri osa on sitä mieltä, että pitäisi vaan erota. Onko sit outoa että tässä tilanteessa ei haluakaan? Olen jo hyväksynyt sen että en saa kaikkea mitä

haluan, enkä mieti asiaa juurikaan, toki hintana siitä näyttäisi nyt seksihalut menneen. Mutta tosiaan miestä vaivaa tämä asia enemmän, joten oletan että hän on myös se joka ensimmäiseksi lähtee toimimaan jollain tavalla. Ei minulla ole minkäänlaista tarvetta lähteä tapailemaan jotain muita miehiä läheisyyden tai minkään muun toivossa. Ei läheisyys ole minulle vaan joku irrallinen asia jota haetaan erikseen jostain muualta. T. Ap

Vierailija
34/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on niin TYHMÄ, että menee suhteeseen, pihtaa läheisyyttä ja sitten ihmettelee että mihin se seksi katosi. Mikä on miehesi ÄO?

Vierailija
35/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on niin TYHMÄ, että menee suhteeseen, pihtaa läheisyyttä ja sitten ihmettelee että mihin se seksi katosi. Mikä on miehesi ÄO?

Olen moneen kertaan rautalangasta vääntänyt mitä tarkoitan läheisyydellä. Antanut yksinkertaisia esimerkkejä. Silti joka kerta kun aiheesta puhutaan mies kysyy saman kysymyksen: mitä tarkoitat läheisyydellä? Joka kerta. Enää en ole edes jaksanut keskustella aiheesta, koska se ei auta mitään. Ja ihan normaaliälyinen ihminen pitäisi olla kyseessä. T. Ap

Vierailija
36/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin kirjoitin, en jaksaisi juuri tällä hetkellä lähteä eroprosessiin, enkä myöskään haluaisi olla erossa lapsistani, koska ovat vielä melko pieniä.

Osaan nähdä miehessäni kaikesta huolimatta hyviäkin puolia, meillä on ihan hauskaakin yhdessä, arki rullaa kohtuullisen hyvin jne. Olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen elämääni, ajattelen että ehkä joskus halut sieltä vielä palaavat, toivon myös että ehkä mies olisi valmis vielä tekemään enemmän asioita suhteen eteen. Tällä hetkellä lapset, työt ja harrastukset vievät vaan tosi paljon aikaa.

Suuri osa on sitä mieltä, että pitäisi vaan erota. Onko sit outoa että tässä tilanteessa ei haluakaan? Olen jo hyväksynyt sen että en saa kaikkea mitä

haluan, enkä mieti asiaa juurikaan, toki hintana siitä näyttäisi nyt seksihalut menneen. Mutta tosiaan miestä vaivaa tämä asia enemmän, joten oletan että hän on myös se joka ensimmäiseksi lähtee toimimaan jollain tavalla. Ei minulla ole minkäänlaista tarvetta lähteä tapailemaan jotain muita miehiä läheisyyden tai minkään muun toivossa. Ei läheisyys ole minulle vaan joku irrallinen asia jota haetaan erikseen jostain muualta. T. Ap

Sinuna alkaisin varautumaan väistämättömään. Vaikka kuinka yrittäisit puhua mustaa takaisin valkoiseksi ero on edessä tässä vuoden parin sisällä.

Vierailija
37/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna alkaisin varautumaan väistämättömään. Vaikka kuinka yrittäisit puhua mustaa takaisin valkoiseksi ero on edessä tässä vuoden parin sisällä.

Mies petaa vain omaa petiään ja ilmoitukseen toisesta naisesta ei mene aikaakaan.

Vierailija
38/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö mies. Läheisyyttä tuntemattoman kanssa? Ero on parempi ratkaisu.

Vierailija
39/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies petaa vain omaa petiään ja ilmoitukseen toisesta naisesta ei mene aikaakaan.

Voi olla. Se on sitten hänen ratkaisunsa. Olen itse ehdottanut aiemmin jossain tilanteessa eroa, mutta mies ei ole sitä halunnut. T. Ap

Vierailija
40/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhde nyt voi mennä niin, että mies ei edes yritä opetella läheisyyttä, mutta seksiä pitäisi saada, kun sen puute ahdistaa, mutta vaimo ei saa pyytää/vaatia läheisyyttä, vaikka sen puute ahdistaa vaimoa. Itse en ainakaan haluaisi kämppissuhdetta lapsilla, jossa itse en saa mitään romanttista tyydytystä ja rakkautta osakseni.

Ymmärtääkö mies, jos väännät sille nyt rautalangasta, että "Hei kuule, musta on tuntunut siltä, miltä susta tuntuu, tässä jo 15 vuotta, kun en saa sinulta sitä läheisyyttä, mitä kaipaan." Jos kyselee vielä, että en tajua, lyö sille miehelle lista kouraan, että tässä on asioita, joita tarvitsen voidakseni hyvin.

Se, ettei pidä koskettamisesta ja läheisyydestä, mutta seksi sujuu, voi olla neurohäiriöiden kirjoon kuuluva ominaisuuksi, aromanttisuutta (eli kuin aseksuaalisuus, mutta henkilö ei koe  romanttisia tunteita, eikä kaipaa niitä) tai hoitamaton trauma.