Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdottaa että lähtisin treffeille, koska en saa tarpeeksi läheisyyttä häneltä

Vierailija
04.10.2021 |

En oikein tiedä mitä ajatella. Olemme olleet 15v yhdessä, läheisyyden kanssa on aina ollut haasteita, kun mieheni ei kaipaa samalla tavalla läheisyyttä, esim sellaista sylikkäin yhdessä makaamista, että katsottaisiin jotain elokuvaa tms. Hänen mielestään hierominen sattuu käsiin, eikä itse pidä siitä että häntä hierotaan.

Itkin sitä aikani, kunnes turruin asiaan jo aikoja sitten ja hyväksyin sen että en tule koskaan saamaan mieheltäni sellaista tietynlaista läheisyyttä. Jos hän jotain yrittää, niin se on väkinäistä, hän tekee sen selväksi että se ei tunnu hänestä luontevalta, eikä se minustakaan sitten ole kovin mieluisaa. Joten unohdetaan tämä. En ole enää useampaan vuoteen edes miettinyt koko asiaa, vaan olen saanut iloa ihan muista asioista elämässä.

Ongelma on kuitenkin se, että olen jo useamman vuoden ollut haluton miestäni kohtaan. Siis seksihalut ovat menneet. Ymmärrän että tämä on varmasti seurausta siitä, että en koe että omat tarpeeni tyydyttyisivät suhteessa, vaikka en tarkoituksella ”pihtaa” tietenkään. En tiedä olenko katkera miehelleni vai mitä. Olen ollut sitä mieltä, että kaikesta huolimatta meillä on ihan kohtalaisen hyvä suhde, itse voisin elää ilman seksiä tai siten että sitä on hyvin harvoin. Meillä on useampi lapsi ja muutenkin elämä niin sanotusti täynnä.

Nyt mies on vaan alkanut painostaa entistä enemmän tässä seksiasiassa ja tehnyt selväksi että kärsii siitä tosi paljon. Edelleenkään hän ei näe minun puoltani asiassa ja ehdottikin nyt että ehkä minun pitäisi tapailla muita miehiä. Minusta ihan absurdi ajatus, mietin että ehkä hän pohjustaa vaan sitä että itse haluaisi hakea seksin muualta. Mielestäni sekään ei ole ratkaisu, itse ehdottaisin mielummin eroa kuin alkaisin tuollaiseen ihmeelliseen säätöän. Mies ei halua erota.

Onko kellään ollut samantyyppisiä ongelmia? Miten ne on ratkenneet? Mitä muita ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei todellakaan tajua, mitä läheisyydenkaipuu on, kun käskee hakea sitä ventovierailta. Eikä sitä tunnu tajuavan moni kommentoijakaan, kun rinnastaa läheisyyden seksiin - miksi ihmeessä ap hakisi SEKSIÄ muualta, kun sitä saa kotoakin, LÄHEISYYTTÄ ei?

On vähän samanlainen mies täällä. Ei ole lapsuudenkodissaan saanut läheisyyttä niin ei osaa sitä kaivatakaan eikä antaa. Halaakin jotenkin tosi avuttomasti kädet suorana alaviistossa. Itse jos lähentelen, tulkitaan heti seksin aloitteeksi.

Meillä on juuri tämä sama tilanne, että läheisyys tarkoittaa aina aloitetta seksiin. Aina. T. Ap

Miehille kaikenlainen läheisyys saa helpommin aikaan seksuaalisia tuntemuksia, kuin naisille. Jo pelkästä halimisesta saattaa miehelle tulla tahaton seisokki, vaikka ei varsinaista seksiä sillä hetkellä ajattelisikaan harrastavansa. Jotkut naiset loukkaantuvat tästä ja syyllistävät, että mies ajattelee aina vain pelkkää seksiä. Jos mies elää seksuaalisessa puutteessa, silloin erityisesti jokainen pienikin läheisyyden hetki aiheuttaa seksuaalisia tuntemuksia, ja siitä voi helposti tulla sellainen kuva, että miehelle läheisyys tarkoittaa aina seksiä. AP:n tapauksessakin mies voi nyt puutteessa eläessään entistä hanakammin yhdistää läheisyyden seksiin, mutta enemmän merkitystä sillä, mitä läheisyys tälle miehelle "normaalioloissa" merkitsee ja miten hän sen kokee. Asiasta kannattanee yrittää keskustella, molempien osapuolien näkökulmasta.

Vierailija
82/90 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset härnää tulemalla lähelle ja eivät sitten annakaan. Väittävät sitä läheisyyden kaipuuksi. Silkkaa kiusaamista, sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös mies joka ei ymmärrä läheisyydestä mitään. Ihana ja rakas muuten mutta kaipaan halausta, suutelua, sivelyä, hierontaa yms niin että sattuu. Ja kaipaan sitä että saisin koskettaa toista. Nyt nopea hyvänyön "halaus" ja kuiva pikku suukko.

Mies kiemurtelee, kutiaa. kädet hikoaa ei voi kävellä käsikkäin jne. Rakastellessa voi sen tunnin silitellä mutta suunta on selvä, lähellä vesirajaa. Ikävä kyllä mä kiihotun kaikesta muusta paitsi vedirajan rapsuttelusta.

Tästä on puhuttu 25v, olen ehdottanut komptomisseja, pyytänyt ja kerjännyt. Tulos 10 min rapsutusta kuten kissanpennulle. No ei se käskettynä miltään tunnu. Vähemmästäkin tulee haluttomaksi

Kunpa saisinkin luvan mieheltä hakea hellyyttä muualta! Siinä tulee vaan se ongelma että läheisyys herättää tunteet ja tunteet halun ja halu saa rakastelemaen taivaallisesti. Se ei ehkä siipalle sopisi

Vierailija
84/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset härnää tulemalla lähelle ja eivät sitten annakaan. Väittävät sitä läheisyyden kaipuuksi. Silkkaa kiusaamista, sanon minä.

Eli luulet että se p..u on palkinto hetken läheisyydestä? Nainen vaistoaa tuon ja menettää loputkin halunsa jos läheisyydestä pitää maksaa

Rakkaudessa ja parisuhteessa parasta on se kun välittää toisesta niin paljon ettei saa pidettyä käsiään irti.

Hipaisee hiuksia tai poskea ohimennen, hapuilee kättä kävellessä, vetää toisen kainaloon sohvalla ja silittelee huomaattaan. Halaa ja suutelee niin että sisukset sulaa. Vetää lusikkaan yöllä ja nukkuu päikkärit saman peiton alla.

Ei ole haluttomuusongelmaa vaikkei em edes hipaistu alapäätä.

Vierailija
85/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudessa ja parisuhteessa parasta on se kun välittää toisesta niin paljon ettei saa pidettyä käsiään irti.

Hipaisee hiuksia tai poskea ohimennen, hapuilee kättä kävellessä, vetää toisen kainaloon sohvalla ja silittelee huomaattaan. Halaa ja suutelee niin että sisukset sulaa. Vetää lusikkaan yöllä ja nukkuu päikkärit saman peiton alla.

Ei ongelmat ratkea millään parisuhteen hellyyden ulkoistamisella eikä vapailla suhteilla. Älkää tuhlatko elämäänne huonoissa suhteissa, kuitenkin rajallisia vuodet ja jossain vaiheessa sitä vaan huomaa, että elämä on ehtoopuolella ja tilanteen korjaaminen myöhäistä. 

Pahinta ei ole seksin puute vaan se, ettei toinen tunne sinua sen arvoiseksi, että haluasi pitää hyvänä ja helliä

-surullinen sivusta

Vierailija
86/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelmat ratkea millään parisuhteen hellyyden ulkoistamisella eikä vapailla suhteilla. Älkää tuhlatko elämäänne huonoissa suhteissa, kuitenkin rajallisia vuodet ja jossain vaiheessa sitä vaan huomaa, että elämä on ehtoopuolella ja tilanteen korjaaminen myöhäistä. 

Pahinta ei ole seksin puute vaan se, ettei toinen tunne sinua sen arvoiseksi, että haluasi pitää hyvänä ja helliä

-surullinen sivusta

Tässä se onkin se dilemma - mieheni arvostaa ja rakastaa minua todella paljon. Tekee ihan kaikkensa että mulla on hyvä olla, huolehtii ja hoivaa muuten, antaisi vaikka kuun taivaalta jos pyytäisin. On mun paras ystäväni ja kumppani jonka kanssa selviän kaikesta. Mutta hänellä täytyy olla joku lukko koska tuo kosketus on niin vaikeaa. Koska hän ei itse sitä kaipaa eikä halua ei myöskään ymmärrä mitä se toiselle merkitsisi. Yrittää korvata tätä puutettaan hemmottelemalla mua mutta kun en tarvitse enkä halua korvikkeita. Seksiä kyllä on, vielä. 

Vierailija
87/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset ovat erilaisia. Rapsutus ja halailu ei ole kauhean motivoivaa touhua näin miehen näkökulmasta katsottuna. Asian voi vain unohtaa kun se ei ole merkityksellistä itselle.

Tuohon ei ole ratkaisua koska kyse on biologisista tarpeista. Myös miehet kaipaavat usein asioita, joista naiset eivät ole niin kiinnostuneita.

Ehdottaisin, että hyväksytään toisemme sellaisina kuin olemme.

Vierailija
88/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli luulet että se p..u on palkinto hetken läheisyydestä? Nainen vaistoaa tuon ja menettää loputkin halunsa jos läheisyydestä pitää maksaa

Ei ole haluttomuusongelmaa vaikkei em edes hipaistu alapäätä.

Nainen sitä, nainen tätä? Miestähän tuossa kiusataan.

Vierailija
89/90 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies juurikin näe sinun puolesi kun ehdottaa tuollaista?

Tavallaan olet oikeasssa. Mielestäni hän tekee kuitenkin väärin syyllistäessä minua seksin puutteesta, koska syyhän ei ole pelkästään minussa. Toisaalta jos hän ei vaan osaa antaa läheisyyttä kaipaamallani tavalla, niin en tiedä voiko sellaista oppia/opetella? Ainakin pitäisi olla valmis todella paneutumaan asiaan, enkä usko että mieheni on, koska hän ei itse kaipaa sellaista, niin silloin hän ei ymmärrä miten isosta asiasta minulle on kysymys.

T. Ap

Sano se miehellesi äläkä vauvapalstalle...

Vierailija
90/90 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies juurikin näe sinun puolesi kun ehdottaa tuollaista?

Tavallaan olet oikeasssa. Mielestäni hän tekee kuitenkin väärin syyllistäessä minua seksin puutteesta, koska syyhän ei ole pelkästään minussa. Toisaalta jos hän ei vaan osaa antaa läheisyyttä kaipaamallani tavalla, niin en tiedä voiko sellaista oppia/opetella? Ainakin pitäisi olla valmis todella paneutumaan asiaan, enkä usko että mieheni on, koska hän ei itse kaipaa sellaista, niin silloin hän ei ymmärrä miten isosta asiasta minulle on kysymys.

T. Ap

Sano se miehellesi äläkä vauvapalstalle...

Vain toinen noista on ap:n mielikuvitusta. Voit varmaan itsekin päätellä kumpi?