Te, joilla lastenhuone(eet) yläkerrassa.... kysymys.
Minkä ikäisen annatte leikkiä yksin ylhäällä kun itse teette esim. ruokaa tms.? Meillä 2,5v joka pärjää jo ihan hyvin. babymonitori on päällä sekä portit kiinni. yleensä myös ylhäällä isoveli mukana leikeissä. ok?
Kommentit (7)
lapsi täytti juuri kolme enkä anna vieläkään leikkiä ylhäällä ilman valvontaa. Mutta en kyllä paheksukaan jos joku antaa. olen vain itse niin säikky kun lapsi on ehtivän sorttinen että en uskalla.
En anna leikkiä yksin. Alhaalla on yhteinen leikki/puuhahuone ja alas saa tuoda kaikenlaista lelua ja tekemistä.
Joko ollaan yhdessä ylhäällä tai alhaalla.
Nyt tässä syksyllä on alettu antamaan 5v olla omassa huoneessa, kun muut alhaalla.
ilman valvontaa ja tuon ikäisenä oppi kävelemään portaat niin hyvin ettei niistä tarvitse huolehtia. Nyt 2,5 -v enkä voisi kuvitellakaan että noin isoa tyttöä enää vahtia pitäisi. Yksin käy jo vessassakin :)
3v ja 1v8kk leikkivät kivasti keskenään ylhäällä.
Mikä on syynä siihen että ette anna aika isojenkaan leikkiä ilman aikuista omassa huoneessaan? Mitä niin vaarallista teillä on lasten ulottuvilla?
samoin kuopus pienestä pitäen, yleensä toki esikoisen seurassa. Eikä meidän lasten äänivarat ainakaan mitään monitoria ole koskaan vaatineet...
leikkivät keskenään yläkerrassa. Osaavat kulkea rapuissa molemmat. Tietty käyn aina välillä kurkkaamassa, mitä puuhataan. Meillä on portti nykyään vaan yläkerrassa, sekin on kiinni vaan öisin etteivät unissaan kellahda rapuista alas. Meillä ei ole yläkerrassa mitään vaarallista, sotkevat korkeintaan jos saavat jonkun voidepurkin tms. käsiinsä...
Esikoinen on kuusivuotias ja osaa jo vähän katsoa perään. Toisaalta meillä yläkerta on todella turvallinen paikka, olen ottanut kaiken vähänkään vaarallisen pois.