Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4v kävi kylässä - lasku perään?

Vierailija
27.11.2014 |

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.

Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:02"]

Ei toisen lasta pidä komentaa! Varsinkaan silloin, jos äiti on vieressä. Äidin tehtävä on vahtia lastaan ja maksaa viulut, jos laiminlyö tehtävänsä.

[/quote]

Mistä se äiti voi tietää millaiset säännöt tässä perheessä on?! Ehkä heillä ei ole materiaalilla niin väliä ja koti on lastenkin koti, eikä mikään sivu sisuslehdessä?!

ps. värikynät on oikein mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön.
[/quote]

Älä tule meille kylään. Meidän kotimme on koti, jonka materiaaleja ei saa tahallaan tuhota, oli sisustuksemme mitä vain.

Vierailija
42/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"]

Enkä minä hiljaa katsonut vierestä kun tuholainen oli toimissaan. Yritin yhtä "asia linjalla" sanoa lapselle etten pidä että kotiani murjotaan. Ja kyllä, vuolukivitakkaan saa lommoja kunsitä heittelee metallisella leluautolla. (jonka laitoin syrjään kun huomasin vaurioita) Ap.

[/quote] Eli sulla ei ollut auktoriteettiä kuten ei äidilläänkään? Asialinja kirjoitetaan muuten yhteen.

[/quote]Onko ap:n vai äidin vika jos lapsi ei pidä aikuisia auktoriteettina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:26"]Onko ap:n vai äidin vika jos lapsi ei pidä aikuisia auktoriteettina?[/quote]

Jos ei kakaraan saa otetta, voi kai aina sanoa sille äidille, että teidän pitää nyt lähteä, sen sijaan että katsoo vierestä kun lapsi tuhoaa paikkoja?

Vierailija
45/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:23"]

Kenen vakuutus korvaa tahalllaan tehdyt vauriot? Vai miten senntakan seinänkin selität vakuutusyhtiölle? Että vahingossa meni?

olis ollu kiva olla kärpäsenä. Oikeesti niin tossu äiti, ettei puutu riehumiseen? Ja sitten sivusta seuraava asukas, jonka omaisuutta tuhotaan? En käsitä :D

[/quote]

Lapsille voi ottaa vakuutuksen, joka korvaa myös lapsen tahalliset vanhingonteot. Tosin siinä on ikäraja, eikä se kata enää yli 11-vuotiaiden tihutöitä.

Vierailija
46/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulle heräsikin kysymys että kuinka moni äideistä suuttuu / pahottaa oman mielensä jos joku ärähtää omalle lapselleen?
Mulla ei ole omia lapsia, eli en voi tietää mitä äidit ajattelee?
Ap.

Vierailija
47/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"]

Enkä minä hiljaa katsonut vierestä kun tuholainen oli toimissaan. Yritin yhtä "asia linjalla" sanoa lapselle etten pidä että kotiani murjotaan. Ja kyllä, vuolukivitakkaan saa lommoja kunsitä heittelee metallisella leluautolla. (jonka laitoin syrjään kun huomasin vaurioita) Ap.

[/quote] Eli sulla ei ollut auktoriteettiä kuten ei äidilläänkään? Asialinja kirjoitetaan muuten yhteen.

[/quote]Onko ap:n vai äidin vika jos lapsi ei pidä aikuisia auktoriteettina?

[/quote] Voin sanoa, että minua pitäisi.

Vierailija
48/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuolukivi takan saa 4 vuotias lommoille? :o

Vierailija
49/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Totta kai laitat laskun perään. Ihan oikeasti, ihme, ettei äitinsä jo ekasta rikkoutumisesta pyytänyt anteeksi, tarjoutunut maksamaan ja lähtenyt kotiin riehumuksunsa kanssa.

Vahingot minä ymmärrän, eli esim. että lapselta voi pudota jotain. En tarjoaisi mustikkapiirakkaa valkoiseksi sisustetussa olkkarissa tms. Minusta sellaiset vahingot kuuluvat isäntäperheen maksettaviksi.

Mutta se, että vieras antaa lapsensa riehua ja viskellä leluja, se on anteeksiantamatonta ja korvattavahan se on tuhot! Hänellä on varmasti kotivakuutuksessaan vastuuosio, eli korvaa lapsen muille tekemät tuhot. HÄNEN vastuulleen kuuluu maksaa se vakuutuksen omavastuu, joka voi olla aika isokin, eikä ap:n. 

Vierailija
50/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:30"]

Nyt minulle heräsikin kysymys että kuinka moni äideistä suuttuu / pahottaa oman mielensä jos joku ärähtää omalle lapselleen? Mulla ei ole omia lapsia, eli en voi tietää mitä äidit ajattelee? Ap.

[/quote] Kumpi on parempi? Että äiti suuttuu komentamisesta vai että äiti suuttuu laskusta? Kumpi on sinulle mieluisampaa.

Vierailija
51/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:24"]

Minä ainakin sain kotivakuutuksesta rahaa, kun laitoin selvitykseen että ystäväni lapsi kaatoi juomansa läppärin päälle... 

[/quote]

Ja kuka maksoi omavastuun?

Vierailija
52/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulle heräsikin kysymys että kuinka moni äideistä suuttuu / pahottaa oman mielensä jos joku ärähtää omalle lapselleen? Mulla ei ole omia lapsia, eli en voi tietää mitä äidit ajattelee? Ap.

[/quote]

Ei mua haittaa vaikkaa puuttukin.Minusta jo pitää puuttua. En ole yliihminen ja näe kaikialle kaiken aikka Se miten ärähtää on sitten eri asia?

Vierailija
53/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komennan omaa lastani ja kaverinkin lasta, jos aihetta on. (No okei, kaverin lapselle sanon todennäköisesti alkuun nätimmin kuin omalle pershedelmälle, mutta tarvittaessa tiukastikin.) Myös minun lapsiani saavat muut komentaa, jos jostain syystä en ehdi itse sitä tekemään tai huomaa sitä tehdä, jos aihetta on. Yleensä hellantelttuni käyttäytyvät hyväksyttävästi kodin ulkopuolella(kin), mutta en näe syytä komentaa vaikkapa kaupan kassajonossa lauleskelevaa lasta vaikenemaan, mikäli desibelitaso on siinä normaalin keskusteluäänen tasalla.

Ap:n mainitsemassa tilanteessa olettaisin lapsen äidin korvaavan kotivakuutuksen (kai kaikilla nykymaailmassa se on?!) omavastuuosan verran. Jos oma lapseni olisi tehnyt tuhojaan, korvaisi meidän vakuutuksemme ja maksaisin tietty omavastuun itse.

Vierailija
54/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksissa on yleensä 150 euron omavastuu, joten ei ap nyt sieltä mitään ilmaisrahaa saisi. Miksi neuvotte häntaä hakemaan korvausta omasta vakuutuksestaan, tulee aika kallis visiitti tuosta hänelle siinä tapauksessa? Kyllä se olisi sen vieraan asia ottaa korvaus ja maksaa omavastuu omasta vakuutuksestaan, kotivakuutuksethan korvaa kyllä lasten muille aiheuttamat vahingot.

Vierailija
55/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi.
Vierailun tulos:
-vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille.
-Kaukosäädin paskana.
- Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille).
- Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista.

Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

[/quote]

Siis teitä on ollut siellä kaksi aikuista ja silti yksi pieni lapsi on saanut aikaan moista tuhoa? En voi käsittää. :D

Vierailija
56/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:14"]

[/quote]

Ja mites ajattelit, että nuo vuolukivitakan "lommot" korjataan? Takka purkuun ja uudet kivet pintaan, vai?
[/quote]

Todennäköisesti kyllä, takka purkuun ja uutta kiveä jos ei muullatavoin saa korjattua. :) Soitin vakuutusyhtiöön. Kerroin tilanteen ja lähetin kuvia. Olivat ymmärtäväisiä ja ottavat yhteyden tuttavaani. Olen edelleenkin sitä mieltä että on äidin vastuulla sanoa se viimeinen kova sana.
Yläpeukku 38.lle :D.
Ap.

Vierailija
57/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi. Vierailun tulos: -vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille. -Kaukosäädin paskana. - Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille). - Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista. Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

[/quote]

Mikset saa suutasi auki?

Meiltä olisi lennetty ulos alta minuutin jos ei käsky mene perille.

Vierailija
58/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tapauksesi on vähän räikeä. Olisi ihan suotavaa, että tilanteeseen puututaan. On kuintekin perhekohtaisia eroja. Esim. meillä saa hyppiä sohvalla, mutta siskolla ei. Siskolla saa syödä sohvalla ja meillä ei.

Vierailija
59/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vakuutusyhtiö korvaa, laittakaa nimi niin tiedän olla ottamatta vakuutusta sieltä.

Vierailija
60/147 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]

Tuttavani kävi kylässä 4 v ja 2v tyttäriensä kanssa. Äiti "ujohko" tapaus eikä uskalla komentaa tai korottaa ääntään kun tämä 4v pistää ranttaliksi. Vierailun tulos: -vuolukivitakan toinen seinus hakattu lommoille. -Kaukosäädin paskana. - Chic tapettiseinällä imeytyneitä rasvatahroja. (n90e rll) (heitteli joulutortut seinille). - Äidillä paha mieli kun sanoin etteivät ole tervetulleita ennenkun ovat harjoitelleet kyläilyjä ja olen saanut korvauksen tuhoista. Maksatanko lapsen aiheuttamat tuhot? Talo vasta valmistunut eikä mekään sitä ilmaiseksi saatu...todellakaan..

[/quote]

Ja sinä et saanut komennettua tätä lasta, koska... ???

Itse maksat, kun et saanut suutasi ajoissa auki, senkin ääliö!

Jos omaisuus noin kiinnostaa, niin mitä jos katsoisit sen perään kun teillä on lapsivieraita?

Minä olen monasti komentanut vieraita lapsia, eikä äidit ole olleet moksiskaan.

Ehjänä on Kermansaven takka aina säilynyt.

Vai ei äiti saanut suutaan auki komentaakseen. No et saanut sinäkään. Näköjään sellainen vieras kuin emäntäkin.

Ei heru tällaiselle jälkiviisaudelle yhtään sympatiaa ainakaan täältä.